AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 08.08.2019 22:22:18
V propozicích stojí, že enom do r.v. 75...a můj werk má roky výroby 78 až 91 . Teda ten použitelný...
Jinak dělám trochu pořádek v "depozitu" a nacházím letité díly, kdy sme stavěli padesátky...takže třebas se neco eště objeví.
Jo, ten stundrajdista nebyl Krátký, byl to ogar z Petřvaldu. Se musím optat, jak se menoval. Esli Pavlovczyk a nebo Butora .
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Konkrétně tyhle:
https://www.canis.cz...da-vel-42-g4248.html
Měl jsem vždy moto boty okolo 3 tis a už mi u dvou typů upadla podrážka.
Takže na to seru a hledám něco do litra na ježdění kolem komína. Ale aby to vypadalo trošku štylově.
Ještě mě napadlo nějaké vojenské kanady, ale tyhle hňěďáky se mi líbí víc.
Mám ještě moderní moto boty od Falca, ale to se k 475 moc nehodí. Páč vozím hnědý manžestráky, starou bundu, starý dlouhý rukavice a kokosák
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Já už dlouho na parádu a vhodnost k motorce příliš nehledím. Poté, co se mi rozpadly boty za 3000 .- , potom horní kufr za pár stovek, motokalhoty Xtony atd. beru to jinak. Nejsem tak bohatý, abych si kupoval laciné věci , proto mě zajímá cena. Pokud je vyšší, hledám recenze. Jsou-li dobré, tak věc koupím. Takto jsem koupil boty Daytona. Jsou mototuristické, stály sice skoro 10 tisíc, ale nic lepšího jsem koupit nemohl. Pohodlí, na nohou je často mám celé dny - a hlavně ani nepropustí vodu dovnitř. To jsem ocenil právě ted' v Dánsku, kde tři dny pršelo a já jel v dešti.
Jak ale píšu - jezdíš -li po okolí, je to asi jedno. Pokud jako já každé léto vyrazíš na dva - tři týdny po Evropě, nebo najezdíš 10 tisíc km za rok , už to tak jedno není.
Naposledy editováno 09.08.2019 12:04:52
pech. píše: A následně to zčerná.... takhel nerez nevypadá, ten i leštěnej je takovej do šeda a je takový spíš polomatný... Tohle je chormovaný koleno, z tenkýho plechu...
Veškeré potrubí, které je před katalyzátorem by mělo být buď z nerezu, nebo z litiny. Tak praví teorie co je v učebnicích. Je to kvůli tomu, že z ocelového potrubí se díky vysokým teplotám odlupují miniaturní šupinky kovu a ten rožhavený lítá do plástve KATu a ničí ho. U nerezu, ani litiny se to neděje. Tohle platí i u aut. I u Favoritu č Felicie je taky za parohama první díl před KATem z nerezové roury. U té motorky to vypadá na nerez. A jestli to tak není, tak je to šlendriásntví a KAT dostává za uši.Naposledy editováno 09.08.2019 12:53:19
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 09.08.2019 14:04:22
Ondrero píše: Pánové máte na Džavách zkušenosti s pracovníma botama?
Konkrétně tyhle:
https://www.canis.cz...da-vel-42-g4248.html
Měl jsem vždy moto boty okolo 3 tis a už mi u dvou typů upadla podrážka.
Takže na to seru a hledám něco do litra na ježdění kolem komína. Ale aby to vypadalo trošku štylově.
Ještě mě napadlo nějaké vojenské kanady, ale tyhle hňěďáky se mi líbí víc.
Mám ještě moderní moto boty od Falca, ale to se k 475 moc nehodí. Páč vozím hnědý manžestráky, starou bundu, starý dlouhý rukavice a kokosák
Neporadím ti, ale pokud by ses rozhodnul pro tyhle (nebo jiný) boty z Canisu tak ti je tam umím sehnat levnějc, pokud teda nepotřebuješ daňovej doklad na svý jméno - dělá tam brácha a má slušnou zaměstnaneckou slevu.
Čau, Tom
Jen jsem s nima začal jezdit na Jawě tak šli do kelu
e- pracovní boty prostě vydržej víc než motobotky
Naposledy editováno 09.08.2019 14:58:51
Wenca24 píše: Já jezdím v Praboskach a jsem spokojenej.. Dokonce jsem letos na polnacce vzal nohou o kraj koleje tak, že mě to vyhodili do protisměru do přilehlého pole a nohu mi to zachránilo... Akorát se dívám, že za ty roky fest podrazili:-/
¨přesně tyhle mám taky a docela náhle a bez varování mi upadly obě podrážky Nalepený chemoprenem už drží dobře a dlouho, tak snad dobrý.
ale jinak moc dobrý boty - dlouho vydrží odolávat dešti a jsou celkem pohodlný.
Pak mám ještě CXS Rock holeňový (bohužel nový už nevyrábí, tak jedině odněkud ze skladu) a na ty nedám dopustit. krom výhod pevný kožený boty mají snad nejpohodlnější došlap, jaký jsem kdy v kterých botách měl
Milan1963 píše: Ondrero> Pokud jezdíš jenom po okolí, tak asi i ty obyčejnější boty budou stačit.
Já už dlouho na parádu a vhodnost k motorce příliš nehledím. Poté, co se mi rozpadly boty za 3000 .- , potom horní kufr za pár stovek, motokalhoty Xtony atd. beru to jinak. Nejsem tak bohatý, abych si kupoval laciné věci , proto mě zajímá cena. Pokud je vyšší, hledám recenze. Jsou-li dobré, tak věc koupím. Takto jsem koupil boty Daytona. Jsou mototuristické, stály sice skoro 10 tisíc, ale nic lepšího jsem koupit nemohl. Pohodlí, na nohou je často mám celé dny - a hlavně ani nepropustí vodu dovnitř. To jsem ocenil právě ted' v Dánsku, kde tři dny pršelo a já jel v dešti.
Jak ale píšu - jezdíš -li po okolí, je to asi jedno. Pokud jako já každé léto vyrazíš na dva - tři týdny po Evropě, nebo najezdíš 10 tisíc km za rok , už to tak jedno není.
Bimbam píše: Ondrero - obyčejný kanady, ať už černý nebo hnědý oficírský se asi k jawě nebo číze hodí nejvíc co se týče i nějaký bezpečnosti nohy kolem kotníku. Ty boty co máš v odkazu vypadají sice dobře, jsou to takový vyšší pohorky, ale nevím jak by ta podrážka pobrala teplo od motoru, oleje a mastnoty a podobně. Kanady to poberou a drží leta ježdění bez problémů. Pravda aby to bylo úplně stylový, tak bys musel jezdit v jezeďáckejch gumákách - gumofilcákách. Moje stará kejchačka zvaná Hafice jakmile vidí filcáky, sama startuje a řítí se do pole - dvacet či více let jezdila v nějakým JZD a vozila po polích a mezi polama agronoma, tak si na ty mladé letá vždycky vzpomene Já jezdím už spoustu roků v kanadách nebo posunovačskejch botách (takový trochu zateplený kanady) a furt dobrý. Dnešní motobotky nejsou dělaný na to aby se s nima startovalo pomocí kyje pana Janečka a tímtéž i řadilo - trhaj a loupou se podrážky ( teda pokud se to dá nazvat podrážkou ) a praská horní část boty mezi šněrováním a špičkou - díky festovné řadičce.
Kanady jsem nedávno prodal... Jsou to nepohodlné boty do kterých se ložitě leze... Ty jsou dobré když si fzmeš centimetr tlustou chemlonovou ponožku a obuješ je ránoa sundáš večer... Jezdím mnoho let ve vysokejch Pandách S3 s membránou (bota tak za 1500,-) a vydrží mi vždycky bezmála 10 let, než se vyšlapou.. Kyj pana Janečka jim nevadí, jen se v něm a v tom dříví co vzniklo z gumy vychodil hlubokej vryp od kovového otočného oka na tkaničky. Narozdíl od Kanad jsou skutečně velmi pohodlné, nepromoknou a zorveň se v nich tolik nepaříš, dobře se do nich leze a snadno se zavazujou, bezpečné jsou zhruba stejně jako kanady pokud jde o chodidlo a kotník, jen ochrana holeně není... Nedávno jsem originání nepoužité kanady prodal nějakému maníkovi z Prahy, který neváhal jet 120km aby si je vyzkoušel jestli mu sednou, protože jsem za ně chtěl "jen" pětikilo... byl skutečně nadšený že to byly 66, nebo 62.. už si nepamatuju, prostě klasické s kůží přes holeň na dvě přezky... Jsem rád že jsem se jich zbavil, já v tom chodit nechci, když jsou dneska na trhu mnohem lepší boty a já mám jenom jedny nohy na kterých stojím od rána do večera...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
U 660 je AIS systém, kdy se pouští kradený vzduch z airboxu za výfukový ventil, aby se co nejdřív vyžhavily katalyzátory na aktivační teplotu. likviduje to pak vysokou teplotou vše kolem sebe. Všechno to peru pryč, mám na to udělané záslepky, viz některý ze článků. Co nezhoří ve válci pak dohořívá ve svodu, než dojde po kat, ochuzuje to pak větším výplachem směs a zbytečně to při ubrání plynu extra práská..
Naposledy editováno 09.08.2019 21:09:04
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 10.08.2019 12:37:25
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |
jawa stredy Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590 | Lithwick | 2 | 18.10.2024 v 08:56 cmiral |
Blatník z malé kyv na velkou Jawa 350/354 Kývačka, Jawa 250/353 Kývačka, Jawa 175... | Jirk_K | 4 | 15.10.2024 v 15:58 cmiral |
Motorka s neplacenou pojistkou Jawa 250/353 Kývačka | koutnasjede | 4 | 14.10.2024 v 09:25 Dolin |
Jawa 250 559 Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 2 | 29.9.2024 v 22:26 Drak1 |