Téma: Jawablázni
9.2.2011 v 21:57
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Někde na jaře je v plánu muzeum Jawy, podle toho, kdy bude mít na nás Hruška čas.
Ubytko možná Kamýk, pořeší se až to bude aktuální.
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní proběhla ve stanoveném termínu v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024 a to půl roku známém,
přesto dorazila hrstka a tak od příště budou termíny "plovoucí" a podle počasí a toho, kdo co vymyslí.
Nějaké foto z podzimní zde: https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny-2024
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 08.10.2024 05:58:58
Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
16
Jezdim pořád.
10
5 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ahoj, jsem doma z motodovolené. Původně jsem měl přijet ve čtvrtek, ale jak kutnohorský Mira informoval, přepadly mně zdravotní problémy a tak jsem cestu trochu zkrátil.
K motorce : jela na výbornou. Jednou jsem nemohl nastartovat, ale po asi 5 minutách se podařilo. ( ČT )
Počítal jsem s nájezdem kolem 4 tisíc kilometrů, ale nakonec to celé 4 tisíce nejsou. "Západní" benzín Jawě 660 chutná, pečlivě si vedu evidenci a spotřeba 4,2 litru je příjemná. I když - na spotřebu se nejezdí.
K cestě - pokud by chtěl někdo jet : měli jsme jet dva. Kolega ovšem ještě na území ČR havaroval, jeho BMW 1150 GS bylo nepojízdné, on sám skončil pod koly protijedoucího auta. Jel jsem tedy sám.
Německo jsem pouze projel po dálnicích. Potom Dánsko - území dvou světů. Moc hezký je Jutský poloostrov, zvlášt' západní část. Doslova mně uchvátil ostrov Romo a šíje Holmstand klit. Jsou to území jak na Sahaře. Písečné duny, pouštní rostliny, mezitím domky pokryté trávou, v nichž se ale běžně bydlí. Západ Dánska je vůbec hezký. Dá se tam domluvit německy, což je velmi dobré, dánštinu totiž neovládám. Pokračoval jsem na ostrov Fyn, kde už je jiná krajina, ale taky hezky. Dovedu si představit bydlet v Odense, což je velké , ale poklidné město. Taky hrad Egeskov stojí za návštěvu. Po mostě dlohém 19 km a to přes moře ( parádní zážitek - vpravo moře, vlevo železnice a zase moře , přitom dost dole , nic pro klaustrofobiky ) jsem přejel na ostrov Sjaelland. Tam jsem taky projel víc míst, ale vyhrálo Roskilde. Mají tam katedrálu a v ní hrobky dánských králů. Vše přístupné, chodí se okolo sarkofágů, jen texty pouze v dánštině , tedy - ehm....prostě jsem jim nerozumněl.
Samostatnou kapitolou v mojí cestě je Kodaň. Tu jsem JEN projel. Důvody byly dva : špatný zdravotní stav a špatná mapa města.
Po prohlídce Helsingboru následovala koupě lodního lístku do Švédska ( cesta trvala asi půl hodiny, ale stála mně v přepočtu 2800 korun , protože neumím dánsky ani anglicky a u automatu koupil jsem si špatný lístek ) .
Švédsko - velká země. Velké vzdálenosti. Goteborg a Malmo jsou velké aglomerace, chtělo by to dva dny na každé město. Tolik času ani chuti nebylo, tak jsem více prohlédl aspoň Helsingborg, Ystad, Tronder. A opět - koupě lodního lístku do Německa - a jelo se domů. V Německu už mi bylo lépe a tak jsem se tam ještě poohlédl po hansovních městech. Takový Výmar doporučuju. Je to město pod UNESCO a ani se nedivím.
Celkové výsledky a pocity ? Jen pozitivní. Tedy cestovatelsky.
Jinak - před Kodaní mně přepadla střevní chřipka. Jako abstinent alkohol nepiju ( tedy 1 malé pivo a dvě deci vína za rok si dám) , takže o slivovici nechci ani slyšet. Moje lékárnička nabitá léky nepomáhala . Prostě po 4 dnech to odeznělo samo....asi je jasné, že když není dobré zdraví, nestojí to za nic... ani chut' něco poznávat. Tady doma mi řekli, že střevní chřipka tu řádí, tak jsem si ji asi odvezl a tam propukla.
Počasí - tak napůl. Západní Dánsko a Švédsko bez deště, na ostrovech pršelo denně. Chválím proto můj nový nepromok z Bikerscrownu i nepromokavý kulatý pytel na zadní sedačku. Jen 2 roky starý stan Jurek tolik vody nesnesl....
Ostatní - Dánsko je na můj vkus příliš moderní zemí. Člověk bez chytrého telefonu a platební karty tam má problémy. A já, konservativní člověk vyznávající 70. a 80. léta jsem problémy měl. Ani chytrý telefon, ani kartu nemám. Měl jsem problém koupit benzín. 9 pump z deseti jsou automaty na karty. Udělal jsem to tak, že jsem vždy požádal někoho, aby mi koupil benzín přes svoji kartu a dal jsem mu peníze hotově. Fungovalo to skvěle. Díky tomu jsem si popovídal ( tedy v rámci jazykových možností ) s místními, dověděl se o běžném životě Dánů, dostal rady, které žádný průvodce nepíše a navázal kontakty. S kartou by to byl jen sterilní průjezd Dánskem a tyto informace od běžných lidí bych se nedověděl. I kontakty s lidmi jsou součástí cestování.
A další - Dánové předpokládají, že každý má navigaci. Já ji nemám, jezdím podle mapy. Ukazatele neobsahují jména měst, ale jen čísla silnic. Jel jsem tedy částečně podle mapy, částečně jsem se na cestu ptal. A zase je to k dobru - kontakt s lidmi. A jednou to skončilo i pozváním na kafe.
Problém je ale i jazykový. Německy mluvím slušně, ale na ostrovech nemám šanci. Tam se mluví jen dánsky, mladí anglicky, u Kodaně i švédsky. Přesto - vždycky jsme se nějak domluvili.
Ve Švédsku se mluví švédsky a anglicky. Ani tam to s němčinou nebyla výhra, až na jihu už to je lepší. Je tam větší pořádek než v Dánsku. A mají tam Araby , a to dost. Jeden park tuším v Malmo okupovali celý....do práce asi nechodí (?) - ve všední den - a tolik chlapů v parku....anebo měli noční ? Nechci být rasistou, ale místy jsem byl sám Evropan a nepřipadal jsem si dobře. Švédové ale podle mně mají lepší organisovanost než Dánové. Třeba v přístavu, při koupi lístků do Německa to bylo zcela jiné, osobní, než v Dánsku.
A Jawa ? Dánové ani Švédové ji neznají.
V Dánsku jezdí málo motorek, ale relativně dost jejich Nimbusů. Překvapilo mně, že ve Švédsku jsem potkal jen 3 , opravdu jen tři Saaby ! Přitom je to jejich domácí auto. Zrovnatak mně překvapilo, že jsem tam potkal asi dvě či tři naše Felicie z 90. let. V Dánsku jsem snad auto starší 15 let nepotkal. Motorky - Švédové mají hodně BMW a HD , japonce jsem skoro neviděl , ani italku.
Cestou zpět přes bývalou NDR ale Jawa 660 budila pozornost. V kempech se na vždycky přišel někdo podívat, snad všichni nad 50 let Jawu znají a hodně chlapů mi říkalo, že měli kývačku či panelku. Jawu považují za lepší než MZ a litují, že do Německa se nedováží. Nojo, ale neznají současnost továrny Jawa....možná je to dobře.
Pár fotek....něco málo z digitálu. Přes 200 fotek mám v kinofilmech, udělám si zase album.
...a je to ! V Dánsku !
Duny a Severní moře
Kalundborg
V přístavu před lodí. Tou jsme pluli.
Na lodi pře moře
v Odense
Ve Švédsku naštěstí nepršelo
K motorce : jela na výbornou. Jednou jsem nemohl nastartovat, ale po asi 5 minutách se podařilo. ( ČT )
Počítal jsem s nájezdem kolem 4 tisíc kilometrů, ale nakonec to celé 4 tisíce nejsou. "Západní" benzín Jawě 660 chutná, pečlivě si vedu evidenci a spotřeba 4,2 litru je příjemná. I když - na spotřebu se nejezdí.
K cestě - pokud by chtěl někdo jet : měli jsme jet dva. Kolega ovšem ještě na území ČR havaroval, jeho BMW 1150 GS bylo nepojízdné, on sám skončil pod koly protijedoucího auta. Jel jsem tedy sám.
Německo jsem pouze projel po dálnicích. Potom Dánsko - území dvou světů. Moc hezký je Jutský poloostrov, zvlášt' západní část. Doslova mně uchvátil ostrov Romo a šíje Holmstand klit. Jsou to území jak na Sahaře. Písečné duny, pouštní rostliny, mezitím domky pokryté trávou, v nichž se ale běžně bydlí. Západ Dánska je vůbec hezký. Dá se tam domluvit německy, což je velmi dobré, dánštinu totiž neovládám. Pokračoval jsem na ostrov Fyn, kde už je jiná krajina, ale taky hezky. Dovedu si představit bydlet v Odense, což je velké , ale poklidné město. Taky hrad Egeskov stojí za návštěvu. Po mostě dlohém 19 km a to přes moře ( parádní zážitek - vpravo moře, vlevo železnice a zase moře , přitom dost dole , nic pro klaustrofobiky ) jsem přejel na ostrov Sjaelland. Tam jsem taky projel víc míst, ale vyhrálo Roskilde. Mají tam katedrálu a v ní hrobky dánských králů. Vše přístupné, chodí se okolo sarkofágů, jen texty pouze v dánštině , tedy - ehm....prostě jsem jim nerozumněl.
Samostatnou kapitolou v mojí cestě je Kodaň. Tu jsem JEN projel. Důvody byly dva : špatný zdravotní stav a špatná mapa města.
Po prohlídce Helsingboru následovala koupě lodního lístku do Švédska ( cesta trvala asi půl hodiny, ale stála mně v přepočtu 2800 korun , protože neumím dánsky ani anglicky a u automatu koupil jsem si špatný lístek ) .
Švédsko - velká země. Velké vzdálenosti. Goteborg a Malmo jsou velké aglomerace, chtělo by to dva dny na každé město. Tolik času ani chuti nebylo, tak jsem více prohlédl aspoň Helsingborg, Ystad, Tronder. A opět - koupě lodního lístku do Německa - a jelo se domů. V Německu už mi bylo lépe a tak jsem se tam ještě poohlédl po hansovních městech. Takový Výmar doporučuju. Je to město pod UNESCO a ani se nedivím.
Celkové výsledky a pocity ? Jen pozitivní. Tedy cestovatelsky.
Jinak - před Kodaní mně přepadla střevní chřipka. Jako abstinent alkohol nepiju ( tedy 1 malé pivo a dvě deci vína za rok si dám) , takže o slivovici nechci ani slyšet. Moje lékárnička nabitá léky nepomáhala . Prostě po 4 dnech to odeznělo samo....asi je jasné, že když není dobré zdraví, nestojí to za nic... ani chut' něco poznávat. Tady doma mi řekli, že střevní chřipka tu řádí, tak jsem si ji asi odvezl a tam propukla.
Počasí - tak napůl. Západní Dánsko a Švédsko bez deště, na ostrovech pršelo denně. Chválím proto můj nový nepromok z Bikerscrownu i nepromokavý kulatý pytel na zadní sedačku. Jen 2 roky starý stan Jurek tolik vody nesnesl....
Ostatní - Dánsko je na můj vkus příliš moderní zemí. Člověk bez chytrého telefonu a platební karty tam má problémy. A já, konservativní člověk vyznávající 70. a 80. léta jsem problémy měl. Ani chytrý telefon, ani kartu nemám. Měl jsem problém koupit benzín. 9 pump z deseti jsou automaty na karty. Udělal jsem to tak, že jsem vždy požádal někoho, aby mi koupil benzín přes svoji kartu a dal jsem mu peníze hotově. Fungovalo to skvěle. Díky tomu jsem si popovídal ( tedy v rámci jazykových možností ) s místními, dověděl se o běžném životě Dánů, dostal rady, které žádný průvodce nepíše a navázal kontakty. S kartou by to byl jen sterilní průjezd Dánskem a tyto informace od běžných lidí bych se nedověděl. I kontakty s lidmi jsou součástí cestování.
A další - Dánové předpokládají, že každý má navigaci. Já ji nemám, jezdím podle mapy. Ukazatele neobsahují jména měst, ale jen čísla silnic. Jel jsem tedy částečně podle mapy, částečně jsem se na cestu ptal. A zase je to k dobru - kontakt s lidmi. A jednou to skončilo i pozváním na kafe.
Problém je ale i jazykový. Německy mluvím slušně, ale na ostrovech nemám šanci. Tam se mluví jen dánsky, mladí anglicky, u Kodaně i švédsky. Přesto - vždycky jsme se nějak domluvili.
Ve Švédsku se mluví švédsky a anglicky. Ani tam to s němčinou nebyla výhra, až na jihu už to je lepší. Je tam větší pořádek než v Dánsku. A mají tam Araby , a to dost. Jeden park tuším v Malmo okupovali celý....do práce asi nechodí (?) - ve všední den - a tolik chlapů v parku....anebo měli noční ? Nechci být rasistou, ale místy jsem byl sám Evropan a nepřipadal jsem si dobře. Švédové ale podle mně mají lepší organisovanost než Dánové. Třeba v přístavu, při koupi lístků do Německa to bylo zcela jiné, osobní, než v Dánsku.
A Jawa ? Dánové ani Švédové ji neznají.
V Dánsku jezdí málo motorek, ale relativně dost jejich Nimbusů. Překvapilo mně, že ve Švédsku jsem potkal jen 3 , opravdu jen tři Saaby ! Přitom je to jejich domácí auto. Zrovnatak mně překvapilo, že jsem tam potkal asi dvě či tři naše Felicie z 90. let. V Dánsku jsem snad auto starší 15 let nepotkal. Motorky - Švédové mají hodně BMW a HD , japonce jsem skoro neviděl , ani italku.
Cestou zpět přes bývalou NDR ale Jawa 660 budila pozornost. V kempech se na vždycky přišel někdo podívat, snad všichni nad 50 let Jawu znají a hodně chlapů mi říkalo, že měli kývačku či panelku. Jawu považují za lepší než MZ a litují, že do Německa se nedováží. Nojo, ale neznají současnost továrny Jawa....možná je to dobře.
Pár fotek....něco málo z digitálu. Přes 200 fotek mám v kinofilmech, udělám si zase album.
...a je to ! V Dánsku !
Duny a Severní moře
Kalundborg
V přístavu před lodí. Tou jsme pluli.
Na lodi pře moře
v Odense
Ve Švédsku naštěstí nepršelo
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ještě k poznatkům z cesty. Objevil jsem tady videjko kde hovoří muslimský duchovní. docela hezky vysvětluje proč nejsou přes den v práci. Mám i pár takových kde mluví hasiči ze severu. Údajně arabové zapalují auta v ulicích a pak jim na zásahové vozy házejí kameny. Je to samozřejmě nedorozumění. Stejně tak se plete můj kamarád motorkář z Gottingenu který tvrdí že má po migrantech na zahradě prezervativy a nasr.... Slunce v duši.
Naposledy editováno 06.08.2019 21:24:34
Naposledy editováno 06.08.2019 21:24:34
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963> zdar Milane... Vejlet pěknej. Že tam nejsou Saaby se nediv, ony už nejsou nikde... Od ofiko konce výroby uplynulo 10 let a těch předchozích 10 už taky dřívejší příznivci utíkali jinam, protože přebrandované Opely a Subaru za cenu BMW / Mercedesu byly prostě nesmyslem. Já měl Saaby v oblibě, byly takové příjemně divné, ale pohodlné, rychlé, spolehlivé a trvanlivé. Jenže to platí tak pro typy 900/9000 a první 9-5 (9-3 už byla Vectra..) Proto to taky chcíplo. Dělali to možná až příliš dobře než aby se toho prodalo dost na to aby to dávalo ekonomický smysl a následné typy už tu očekávanou kvalitu neměly (konvenční technika, přesto problémy s motory...) A dneska po těch letech je to prostě mrtvá značka. Auta se nedělají, takže když nějaké zbylé umře, je nahrazeno jinou značkou, jsou problémy s díly, takže umírají rychleji než by musely... Touž je prostě jen perlička pro pár nadšenců kteří si to drží jako svátost a na každodenní tlučení používají něco normálního. Že tam jsou Felicie se nedivím, vyrobily se jich dva miliony a bylo to celkem slušné auto za dobré peníze a vozilo se to všude možně (dnes jejich místo na trhu pro obyčejná, jednoduchá a přesto poměrně solidní auta zaujímá Dacia Logan / Sandero - které jsou proti Felině ještě lepší a stojí tak nějak stejně..) Tu absenci karty a mobilu už nechápu, taky jsem se tomu bránil a byla to chyba - je to pomocník co za pár korun umí tolik věcí co se šiknou, že to za to stojí... K Nimbusu - co mne moje paměť sahá, tak Nimbus skončil někdy mezi 50-60 léty... Jenže dneska se pod tou zbnačkou může prodávat kdejaká čína, stejně jako to dneska dělá Týnecké bratrstvo kočoičí pracky od bobří řeky Sázavy..... Když pominu to, že MZ byly před nástupem řady ETZ nejohavnější motorky světa, tak ETZ 250 byla motorka řádově lepší než soudobé Jawy ve všech směrech a ETZ150 byla sice trochu plachá (jelo to asi jako 477) ale byla pohodlnější, tišší a celkově kulturnější než tou dobou už zoufale zastaralé čz 180... ty motorky měly svoje mouchy (například spojka u 250) a byly náročnější na kvalifikaci a zručnost mechynika, ale to až po desítkách let...
Že nepotkáváš starší auta než 15 let se nediv.... Kdo jezdí hodně, tomu se starou vránu držet nevyplatí a v provzu jsou nejvíc vidět právě ti, co jezdí hodně...
A ti arabáči - ti do práce nechodí a na noční už vůbec ne... Nebuď blázen
Naposledy editováno 07.08.2019 19:49:39
Že nepotkáváš starší auta než 15 let se nediv.... Kdo jezdí hodně, tomu se starou vránu držet nevyplatí a v provzu jsou nejvíc vidět právě ti, co jezdí hodně...
A ti arabáči - ti do práce nechodí a na noční už vůbec ne... Nebuď blázen
Naposledy editováno 07.08.2019 19:49:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No vidiš jak pěkně dovolenkuješ a ještě se k tomu tužíš Já už zařezávám v nové práci.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
To je Yaris - v pohodě auto... Však my máme jeho Short verzi Aygo s nápisem Citroën Hele super prcek, má to 70 koní a 8 metráků, takže je to živé až běda, motor díky časování vaček a čtyřventilu chodí od 1500 ot až do 6500ot., nemá problém ani s dálnicí a žere to 5L, rozvody řetězem, žádný EGR, nic... Já když to kupoval, tak sjem si myslel že je to litrovej mrd, že to bude sotva dejchat (jako HTP) a tohel autíčko je důkaz že i malý tříválec lze udělat kurva dobře, aby chodil jak housle, aby nechlastal, aby neřval a nežral. 4 lidi se dotho vlezou bez problémů ( i vzadu si sednu v pohodě - to O1 neumožňuje ) Jen kufr je tak na tejdenní nákup, ale o ten mi nešlo, potřeboval jsem to pro paninku na vožení dětí, takže jsem vzal pětidveřáka je to OK... Mám rád dobře udělaná malá auta co mají všechny dveře a kolíňata patří mezi ně... Před nimi byla etalonem Panda, už je ale zastaralá. O Yarisu 2 jsem přemejšlel když jsem vybíral auto místo favorita... je to šikovné malé auto.. Proti Aygu je natažený na rozvoru (ještě více místa vzadu) a má normální kufr. Ale byly dosti drahé naproti tomu jak byly staré: Technika je s Aygem stejná (u litrové verze), dělala se i 100k 1,3 čtyřválec, ale těch je pár v republice a ještě za něj po 10 letech chtějí 100kkč. Fusion byl vyřazen pro nepohodlné sedačky - jinak taky celkem šikovně řešené auto, Jazz byl vyřazen pro reálnou nedostupnost, tak vyhrálo to cos viděl... Sandero... Prostor, pohodlí, osvědčená technika. To auto je lepší než se zdá... Všechno dělá líp než jsem očekával, takže navzdory volbě z rozumu vrním blahem
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Petr: Já jsem naposled koupil modely autíček klukům.... ten starší chtěl Trabanta, tak jsem vzal Trabanta a druhýmu Renaulta 8 co měl nebožtík babiččin švagr a vzponímal na něj s láskou a uznáním (pak měl š125L a na tu si taky nestěžoval)... No po půl roce ta auta vapdají jak kdyby prošla válkou. ten rencek byl v provedení Gordini - modrej s bílými pruhy... Teď jsou kdo ví kde... Dlouho jsem je neviděl... Oni si kupodivu nejvíc hrají s autíčkama co jsem jim vyřezal z louče dřeva a z plechu... Začalo to Zetorem 3011 jako má děda, pak chtěli Felinu jako má Babička, ale místo modrý zelenou a káru jako mám já, ale místo zelený modrou... Potom chtěli Multikáru se zelenou kabinou - aby byla sklápěcí, potom Peugeota 107 - brášku našeho citrónka, mašinku Emily z večerníčku, ale místo zelený modrou.... Chtějí ještě favorita červenýho jako jsme měli, favorita nakládacícho (Pickup) a Sandero.... Mám na zimu co dělat v garáži.... Busíci jsou v módě, to se sežene. Já kdysi jako dítě měl nějaká BBuraga - kdoví jestli to dneska je... Byly to celkem pěkná autíčka celkem věrných tvarů a za rozumné peníze...
Naposledy editováno 07.08.2019 20:38:16
Naposledy editováno 07.08.2019 20:38:16
pech.> Ty busy nejsou pro děti. Ty mám pod monitorama v práci a když je uvidím, vzpomenu si na zážitky.
Když dohledáš nějakou hračku cos měl, tak ji vyfoť a hoď sem:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=197786
Když dohledáš nějakou hračku cos měl, tak ji vyfoť a hoď sem:
https://www.motorkari.cz/tema/?t=197786
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech.> K těm MZ: v době, kdy dobíhaly kulaté Jawy, se jim MZ vyrovnaly - někdy v devadesátkách jsem měl jednu starší dámu MZ 250 z roku 69 a jela líp než 250tka panelka. A na přelomu 80 a 90 let už měly MZ navrch, poslední rok, co existovala NDR, jsem se tam svezl na MZ 250 a byla lepší než 634. Jednoznačně, výkon asi tak podobnej, ale kotoučová brzda vpředu, jeden kvalt navíc a hlavně byla lehčí - nebo mi to tak alespoň připadalo. I ta 150tka jela pěkně. To samé když se nám povedlo někdy v roce 1986 zázrakem sehnat nového Simsona 50 Enduro, kluci s Mustangama se vůbec nechytali.
maraton> No vidíš, a mně Němci v bývalé NDR tvrdili, že Jawa byla vždycky lepší než MZ, tedy aspoň ti, s nimiž jsem mluvil. Taky proto MZ zkrachovala a Jawa jede dál. Tak to berou a zní to logicky, lepší vyhrává. Samozřejmě, nevědí nic o současném stavu, ale to, že viděli novou Jawu 660 je příjemně překvapilo. Zrvnatak já byl překvapen jejich zájmem o Adenium, resp. Jawu.
To souvisí s tím, co píšu výše - je dobré mluvit a stýkat se s domorodci - ti řeknou informace, o nichž člověk nemá tušení. A že to bylo třeba v Dánsku a dánsky neumím - nevadí, vždycky jsme se nějak domluvili a porozumněli si. S Němci je to samozřejmě lepší , rozumíme si.
Petr : Užívej si to, na nepohodlí nehled'.
Já sotva přijel ze Skandinávie už přemýšlím - když to vyjde - kam příští rok. Z bližších zemí přichází do úvahy Benelux, jinak asi Bulharsko a Turecko. I s Asijskou částí. V Asii jsem nebyl. A žádná moje Jawa taky ne. Zatím...
Vím jistě jedno - už nechci jet úplně sám.
To souvisí s tím, co píšu výše - je dobré mluvit a stýkat se s domorodci - ti řeknou informace, o nichž člověk nemá tušení. A že to bylo třeba v Dánsku a dánsky neumím - nevadí, vždycky jsme se nějak domluvili a porozumněli si. S Němci je to samozřejmě lepší , rozumíme si.
Petr : Užívej si to, na nepohodlí nehled'.
Já sotva přijel ze Skandinávie už přemýšlím - když to vyjde - kam příští rok. Z bližších zemí přichází do úvahy Benelux, jinak asi Bulharsko a Turecko. I s Asijskou částí. V Asii jsem nebyl. A žádná moje Jawa taky ne. Zatím...
Vím jistě jedno - už nechci jet úplně sám.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Moje 476 na 150 MZ měla max podvozkem- To nebylo neschopností konstruktérů ale tím že MZ se držela mírného pokroku /podčtverec) v mezích sociíku a ČZ chtěla logicky jít cestou čtyřtaktu. Jinak občas zavážím týpkovi který staví modely a oživuje autí na šnˇůru. Pár kousků jsem mu už dohodil a na Ritmo se poptám.
S mustangem jsem předjel nejednoho simsona ale to bylo spíš rukama. Zkrátka a dobře chyběl někdo kdo by měl konexe a co jsem si v 15ti nesehnal to jsem neměl.
Naposledy editováno 07.08.2019 22:30:16
S mustangem jsem předjel nejednoho simsona ale to bylo spíš rukama. Zkrátka a dobře chyběl někdo kdo by měl konexe a co jsem si v 15ti nesehnal to jsem neměl.
Naposledy editováno 07.08.2019 22:30:16
Jirka4137> Já konexe jako 16ti letej kluk taky neměl, pomohli tátovi kamarádi
Mustang byl schopen předjet Simsona leda tak z prudšího kopce, protože se dal víc přetočit, na rovince se nechytal a do kopce už vůbec ne.
Leda bys ho měl nějak vytuněnýho, v sériovém stavu ani náhodou
Škoda, že se nevozily taky ty MZty, v 18ti bych ji koupil hned, protože jsem obětoval dvoje prázdniny a ve žních na kombajnu jsem si dokázal vydělat i na novou, kdyby byla. Ale nebyla a Jawa 350 mi proti tomu přišla těžší, neobratná a popravdě se mi ani moc nelíbila. Kývačky jsou hezčí, proto jsem si pak taky pořídil 639-Chopper. Jedinou výhodou byl ten jeden válec navíc, oilmaster a parádní zvuk, který miluju dodnes.
Pro Milana: ono to není úplně tak jednoduché. Jawu na rozdíl od MZ v podstatě až doteď držely trhy na obstarožní 350tky. MZ takový odbyt ani věhlas ve světě neměla a i přes poměrně odvážné inovace a celkem povedené nové modely šla ke dnu. Jawa své nepříliš vydařené snahy o modernizaci a nové modely vykryla částečně dotacemi a částečně právě těmi 350tkami. Podle mě musela na kusové výrobě Jawy 650 i 660 spíš tratit a z těch čínoJaw OHC to asi taky žádnej velkej vejvar nebude.
Naposledy editováno 07.08.2019 23:16:06
Mustang byl schopen předjet Simsona leda tak z prudšího kopce, protože se dal víc přetočit, na rovince se nechytal a do kopce už vůbec ne.
Leda bys ho měl nějak vytuněnýho, v sériovém stavu ani náhodou
Škoda, že se nevozily taky ty MZty, v 18ti bych ji koupil hned, protože jsem obětoval dvoje prázdniny a ve žních na kombajnu jsem si dokázal vydělat i na novou, kdyby byla. Ale nebyla a Jawa 350 mi proti tomu přišla těžší, neobratná a popravdě se mi ani moc nelíbila. Kývačky jsou hezčí, proto jsem si pak taky pořídil 639-Chopper. Jedinou výhodou byl ten jeden válec navíc, oilmaster a parádní zvuk, který miluju dodnes.
Pro Milana: ono to není úplně tak jednoduché. Jawu na rozdíl od MZ v podstatě až doteď držely trhy na obstarožní 350tky. MZ takový odbyt ani věhlas ve světě neměla a i přes poměrně odvážné inovace a celkem povedené nové modely šla ke dnu. Jawa své nepříliš vydařené snahy o modernizaci a nové modely vykryla částečně dotacemi a částečně právě těmi 350tkami. Podle mě musela na kusové výrobě Jawy 650 i 660 spíš tratit a z těch čínoJaw OHC to asi taky žádnej velkej vejvar nebude.
Naposledy editováno 07.08.2019 23:16:06
MIlane: Jawa nebyla lepší. Protože MZ ETZ 250 si vytřela prdel s J350 po stránce výkonu i jízdních vlastností. J350 tou dobou 634/638 byla pořád ta těžkootnážní čechie dlouhá jak Lovosice se zastaralým motorem, stále čtyřkvaltem - prostě hroch na kozích nožičkách, vrchol trapnosti a důkaz neschopnosti Jawy udělat konečně něco normálního. MZ byla pro ti ní kompaktní, obratná a i pohodlnější motorka na slušném podvozku. Takže není lepší a tak od poloviny 70 let nikdy Jawa lepší nebyla.
Jawa navíc nejede dál. Fabrika co jede vypadá jinak. Fabrika co jede se uživí a přistavuje, ne jako ten ostudný skanzen kde se ubourávají dřívější provozní budovy a nestaví se nic a na to posledním baráku kde nebyli schopni po 30 let ani vyměnit vytlučená okna si nechali za evropské peníze udělat novou fasádu - to je potěmkiáda.
Vyžírají dotace a neudělali nic, prostě lautr nic, je to banda lhářů, lemplů, podvodníků, a vychcandírů, neschopných cokoli kloudného vyrobit, protože to co vyrábějí jsou nejhorší sráče motocyklového světa a jejich přístup ke garancím je nepředstavitelný. Prostě líní a nechopní tataři, nic lepšího, kteří zneužívají systém.
Jak vypadá fabrika co jede se můžete dojet podívat do Strakonic každý rok na Václava při pouti a leckam jinam.
Janeček se v hrobě obrací jak zkurvili, překroutili a zneužili jeho jméno a značku kterou založil.
Jawa navíc nejede dál. Fabrika co jede vypadá jinak. Fabrika co jede se uživí a přistavuje, ne jako ten ostudný skanzen kde se ubourávají dřívější provozní budovy a nestaví se nic a na to posledním baráku kde nebyli schopni po 30 let ani vyměnit vytlučená okna si nechali za evropské peníze udělat novou fasádu - to je potěmkiáda.
Vyžírají dotace a neudělali nic, prostě lautr nic, je to banda lhářů, lemplů, podvodníků, a vychcandírů, neschopných cokoli kloudného vyrobit, protože to co vyrábějí jsou nejhorší sráče motocyklového světa a jejich přístup ke garancím je nepředstavitelný. Prostě líní a nechopní tataři, nic lepšího, kteří zneužívají systém.
Jak vypadá fabrika co jede se můžete dojet podívat do Strakonic každý rok na Václava při pouti a leckam jinam.
Janeček se v hrobě obrací jak zkurvili, překroutili a zneužili jeho jméno a značku kterou založil.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Papírový palivový filtr na Jawu Jawa 250/559 panelka | ferokulda | 8 | Dnes v 16:34 cmiral |
karburátor Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 3 | 3.11.2024 v 21:37 1100Virago |
matice na hlavu Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 3 | 2.11.2024 v 08:39 kokoška. |
vypínání spojky Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 0 | 1.11.2024 v 19:42 Drsnak007 |
vejde se motor jawa 250/353 na rám ... Jawa 250/353 Kývačka | Drsnak007 | 4 | 24.10.2024 v 09:42 PetrL3 |