AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Takže !NE! mít 2 práce, vícesměnný provoz, vstávat v noci, jezdit unavenej v zimě/vedru....
Při 4 směnnem provozu jsem měl tlak 165 na 115 po odbourání nočních 13O na 1O5.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
5 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Taky mám takové lehké podezření (z toho co tu o sobě Milan píše), že na vině bude životní styl. Ale je to jen jedna z možností samozřejmě. Ale obecně je potřeba být v teple, nepropotit se do mokra, spát, dělat co tě baví, pravidelný režim...
Takže !NE! mít 2 práce, vícesměnný provoz, vstávat v noci, jezdit unavenej v zimě/vedru....
Cituješ to, co dělám. Dvě zaměstnání, 3směnný provoz, spánek 4 až 5 hodin denně, 20 let práce v masně při 3 stupních celoročně a to 8 a víc hodin denně. Režim hooodně nepravidelný. Něco na tom asi bude. Jenže přestat není jen tak. A kdyby člověk dělal jen to, co ho baví, ani by do práce nemusel.
Odpoledne po příchodu z práce jsem potřeboval jet asi 10 km, na kole se mi nechtělo, tak vyhrál pionýr. Jenže nenastartoval. Vyschl totiž benzín v jeho nádrži. No, bylo tam tak čtvrt litru. To se mi nikdy nestalo, aby se po 2 dnech stání na sluníčku vypařil...nalil jsem jiný a pionýr jede.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
nemako píše: Bimbam> já jel na kolobrndě asi půl hodiny a vzdal jsem to. i okolo řeky ke vedro,že to fakt nejde
Já dneska ušel se syny (3,5r+5r) 16,5 kilometru pěšky, udělali jsme si tůru a dobrý, nicméně směr trasy jsem orinetoval podle toho jakým směrem byly v daný čas stínotvorné činitele vůči slunečnímu osvitu. Takže původní plán jít přes Grafitku tam a pod horou zpátky jsem ráno před startem modifikoval na protisměr...
Ohledně pobolívání to mám obráceně... Dokdu jsem ve šponě, tak je to dobrý, ale jak se flinknu a povynechám, začně mně bolet na jednej noze kotník, na druhej palec a když spím dlouho tak mně potom bolí záda víc než po fůře uhlí.... Takže musím moc nespat a furt makat aby mne něco nezačalo bolet... To bude nějakej trest boží....
Naposledy editováno 25.07.2019 19:39:33
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Bimbam píše: Pech - u vás není vedróóó ??? Já jít venku pět kiláků tak scípnu vysušen i kdybych šel ve stínu. Jsem se byl schválně kouknout na teploměr co je na severní straně dílen - celý den ve stínu, je tam teďka 34° celsia - a to je skoro osm večer. No nic, jdu zalejvat, rajčata, papriky, kozí rohy, mrkev, kedlubny, červenou řepu,baklažány a podobně. to u tech konví scípnu.
Bylo tu dneska 34st. Ale kolem řeky je to kapánek lepší. Ušli,jsme 16,5km.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Jste borci. Tedˇ jsem odvedl mladého od švagrové cca 500m a myslel jsem že to bude na hodinu. Má 2 a půl. Zatavit se člověk musí u všeho co ho zajímá a cestou jsme potkávali hodně zajímavé věci. Rýnu, svod rozbité dětské kolečka a spoustu dalších zajímavých věcí.
Je zapotřebí pevné vedení....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Fakt , nekecám .
Velká a malá Alpa .
Včera po devíti dnech návrat z cestování po Alpách . Ujeto 2123km , průměrná spotřeba 3,63 l , nejmenší průměr 3,13 l , největší 4,5 l .
Jawablázni opět zdolali Stelvio 2758 m - nálepka vylepena na zábradlí .>foto dodám později < , 4 pasa v Dolomitech n.m. výška kolem 2200 m a na závěr Grobglockner
n.m. 2571 m . Počasí na výbornou , jeden malej deštík . Jawení minimální , snadno opravitené , pouze na Stelviu se mi rozlomil replikový stojan , namontovaný týden před cestou , takže jsem parkoval opřenej o sloup , strom , zábradlí , vrata , zed ,benzinovej stojan . Jak říkám , během mé jízdy se nic zvláštního nestalo .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše:
Ohledně pobolívání to mám obráceně... Dokdu jsem ve šponě, tak je to dobrý, ale jak se flinknu a povynechám, začně mně bolet na jednej noze kotník, na druhej palec a když spím dlouho tak mně potom bolí záda víc než po fůře uhlí.... Takže musím moc nespat a furt makat aby mne něco nezačalo bolet... To bude nějakej trest boží....
Takhle to mám se zádama. Pokud se hýbu, makám v dílně, tak je to OK, ale jak ležím u telky na gauči nebo sedím v práci u kompu, tak mě bolí pod lopatkou. Teda už se to velice zlepšilo, ale prostě ideální stav by byl buď se hýbat nebo spát
Ono to bude souviset s hlavou, jesti je zatížená stresem nebo ne. Až tě to bude bolet, dej si 2 pivka a uvolni se. pokud bolest zmizí, je možná problém v přetížení (mentálním). Proto při práci bolest není. Ta působí jako relaxace.
No a pokud seš taky člověk, co nesnáší nespolehlivost a lemply, tak to máš o problém víc.
Hodně pomůže naučit se brát lidi takový, jací jsou, nesnažit se mít vše pod kontrolou...Prostě zbavit se napětí (alespoň mimo práci). Ale k tomu musí nakonec dojít stejně každej sám, ono je to vlastně to nejtěžší.
Naposledy editováno 26.07.2019 06:11:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Takhle to mám se zádama. Pokud se hýbu, makám v dílně, tak je to OK, ale jak ležím u telky na gauči nebo sedím v práci u kompu, tak mě bolí pod lopatkou. Teda už se to velice zlepšilo, ale prostě ideální stav by byl buď se hýbat nebo spát
Ono to bude souviset s hlavou, jesti je zatížená stresem nebo ne. Až tě to bude bolet, dej si 2 pivka a uvolni se. pokud bolest zmizí, je možná problém v přetížení (mentálním). Proto při práci bolest není. Ta působí jako relaxace.
No a pokud seš taky člověk, co nesnáší nespolehlivost a lemply, tak to máš o problém víc.
Hodně pomůže naučit se brát lidi takový, jací jsou, nesnažit se mít vše pod kontrolou...Prostě zbavit se napětí (alespoň mimo práci). Ale k tomu musí nakonec dojít stejně každej sám, ono je to vlastně to nejtěžší.
Jsem člověk co nesnáší nespolehlivost, lemply, lháře a blby, navíc učebnicový příklad cholerika, přičemž jsem doposud pracoval v automotive jako směnový vedoucí, kdy máš 20 lidí ale práce pro 30 a všechno musí frčet naplno, měljsem mít na směně dva seřizovače, ale měl jsem většinu času jednoho - protože Pech seřizovat umí, tak si pomůže... neměl jsem mechanika, protože Pech spravoat umí, tak to s tím seřizovačem nějak polepěj. Z těch 20 lidí bylo normálních tak třetina a polovina dělal práci za někoho, když nemáš lidi, zamětstnáš sebe na mašiny a kulhá to vedoucování a už se to točí, technologové ti nepomůžou, protože s novejma projektama neví kam dřív skočit a kvaliťáci sice občas pomůžou, ale taky umí házet klacky pod nohy... A když k tomu přičteš že se ti z fajn holky cos pojal za manželku po letech stala líná a tupá
veš kombinovaná s úředně evidovaným bláznem, která neuvaří, neuklidí, nepodrží - takže krom táty musíš dělat ještě mámu.... Tak asi kapánek ve štrésu jsem....
Ale máme co jsme si vybrali
Naposledy editováno 26.07.2019 13:33:37
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
K cestování se vyjadřuju. Oldo, tobě i pérákovi. Sám víš, že můj pérák je ve formě, ty Alpy by určitě taky zdolal, jenže už jsem zvyklý jezdit jinak. Hlavně rychleji, po dálnicích. Loňská motodovolená s JirkouS ve Francii a Švýcarsku byla moc hezká, ale polovinu trasy jsme jeli po dálnicích stálou rychlostí 100 až 110 km /h. A to by pérák nemohl. Když máš 8 pracovních dnů dovolené, musíš jet rychleji , abys někam dojel. Jo, v důchodu je to jiné.
Jdu balit věci na Adenium. Zítra ráno v sedm hodin startuju. V Baltu se snad neutopíme, ve Švédsku mně snad nesežere nějaký sob.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |