Téma: Přední kotouče Caponord s ABS
14.7.2019 v 19:43
Co hrozí a jaký může vzniknout problém, když namontujeme na předek s ABS místo plovoucích pevné kotouče?
_Michal> Vím, že jsem se ptal v minulém přispěvku, který byl bez reakce. Proto se ptám jako kokot znovu! Jde o to, že nově objednané kotouče na Aprilii Caponord ETV 1000 r.v. 2006 s ABS prišly, ale bohužel pevné, i když v je v objednávce i na faktuře, že se jedná o kotouče na model s ABS. Jde o to, že v pátek má kolega odjíždět na dovolenou. Takže pokud víš, kde koupit plovoucí kotouče, rád si je objednám!!!
Podle fotky to namontovat nepůjde. Kotouč je utopený a ty nový nemají výřez, takže je vrať. Našel jsem pouze origo.
https://www.partsdep...rd+2004-2007/360494/ Číslo 07
A myslím, že je to naprosto normální a nechal bych tam původní, pokud vyhovuje tloušťka dle manuálu.
https://www.partsdep...rd+2004-2007/360494/ Číslo 07
A myslím, že je to naprosto normální a nechal bych tam původní, pokud vyhovuje tloušťka dle manuálu.
_Michal> Myslím si, že to že chodí kotouče 2mm po směru i v protisměru hodinových ručiček a také, že mají vůli 2mm od náboje kola, to normální určitě není! Originál kotouče jsme také našli, ale cca. 30000,-Kč za 2 kotouče a spojovací materiál je masakr. Teď jde o to, že ty pevné kotouče tam sedí, jako prdel na hrnec. Kamarád potřebuje odjet dovolenou cca. 3000km a potom se kotouče nechají upravit, aby bylo možné je připevnit pomocí průchodek s lemem. A myslim si, že nový pevný kotouč, je pořád lepší, než ty kotouče, které se pohybovaly ve všech směrech!
ramlik> věneček od ABS nemá nic společného s brzdovým kotoučem, bohužel z obrázků na partsdepot a z informací webových stránek, jsme při objednávce vycházeli. Bohužel brzdové disky pro Caponorda bez ABS mají díru na 8 šroub, ty pro verzi s ABS mají místo díry vyfrezovane U a průchodky s lemem, přes které vede šroub. Takže ABS fungovat bude, ale mám strach, ať se v případě zafungovaní ABS neustřihnou šrouby, protože v originále jsou tam ještě ty průchodky, které dělají ten disk plovoucí a v případě zafungovani ABS se přeci jen budou rozkládat síly jinak...
1 reakcí na tento příspěvek Přední kotouče Caponord s ABS
ramlik> Právě že všechno sedí i funguje, ale proč Aprilia začala montovat na verzi s ABS komplikovanější systém uchycení kotoučů? Asi to jen pro zábavu nebylo a já si právě myslím, že důvod může být ustřižení šroubů při starém způsobu uchycení kotoučů a zafungovaní ABS. Přeci jen, přes Ty průchodky se to více rozloží...
Naposledy editováno 14.07.2019 23:59:35
Naposledy editováno 14.07.2019 23:59:35
1 reakcí na tento příspěvek Přední kotouče Caponord s ABS
Záleží co tam je za třmeny, jestli jsou tam plovoucí třmeny, tak to moc nevadí, pokud jsou pevné, tak to tam nedávej
dakarista> to mě taky napadlo, ale jestli mají ty třmeny pístky z obou stran, jako že asi jo, tak by s tím problém být neměl (do partsdepotu jsem nekoukal, nevím jaké tam jsou třmeny)...
XL700VA- tak jestli se bojíš, že se může něco podelat, tak alespoň na dovolenou odpojte ABS...
XL700VA- tak jestli se bojíš, že se může něco podelat, tak alespoň na dovolenou odpojte ABS...
XL700VA píše:
Originál kotouč s U vybraním.
Na té první fotce jsi rozebral ten nýt? Nebo je ten kotouč tudy přišroubovaný?
A nové kotouče pasují do děr na kole, ale nemají to "U" vybrání pro nýt, ale normální díru?
Třmeny jsou plovoucí?
Jestli jo, dal bych tam ty pevné kotouče..
Nevím proč si někdo myslí, že fungování ABS může způsobit ustřižení šroubů kotouče, ABS nemůže žádným způsobem z principu své funkce zvýšit sílu - kroutící moment působící na brzdový kotouč při brzdění, pouze reguluje - přerušuje tlak v brzdovém okruhu.
1 reakcí na tento příspěvek Přední kotouče Caponord s ABS
Maxipes_Fík> tato domněnka vycházela z toho, že budou při zásahu ABS šrouby vystavené rázům, a také jsem si tím do jisté míry vysvětloval, proč je ve verzi s ABS kotouč uchycen jinak.
2 reakcí na tento příspěvek Přední kotouče Caponord s ABS
Jestli jsou plovoucí třmeny nevidím důvod proč nedat pevné kotouče...
Kdyby byly třmeny napevno a pevné kotouče, to by byla blbost...
Kdyby byly třmeny napevno a pevné kotouče, to by byla blbost...
Originálne objednávacie čísla pre Caponord 1000 s ABS sú :
AP8133547 pre pravú stranu
a AP8133548 pre ľavú stranu
K tomu potrebuješ po 12 kusov položiek vypísaných pod opisom produktu , čiže
12 x púzdro ,
12 x skrutka (šrouba)
12 x podložka
To by do spomínaných 30 000 korún zostala ešte poriadna "vata" (aj keby to bolo preclievané).
AP8133547 pre pravú stranu
a AP8133548 pre ľavú stranu
K tomu potrebuješ po 12 kusov položiek vypísaných pod opisom produktu , čiže
12 x púzdro ,
12 x skrutka (šrouba)
12 x podložka
To by do spomínaných 30 000 korún zostala ešte poriadna "vata" (aj keby to bolo preclievané).
XL700VA píše: Maxipes_Fík> tato domněnka vycházela z toho, že budou při zásahu ABS šrouby vystavené rázům, a také jsem si tím do jisté míry vysvětloval, proč je ve verzi s ABS kotouč uchycen jinak.
To je jasné, že to bude namáhané přerušovaně, ale ty rázy nebudou mít větší hodnotu než když se to zahamstne jednorázově bez ABS (a následně se lehne), akorát bude těch rázů víc za sebou, ty šrouby (originální) budou mít jistě velkou rezervu v pevnosti a že by u nich došlo k únavovému lomu, to by snad musely být povolené.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přední kotouče Caponord s ABS
kuzmič píše: Jestli jsou plovoucí třmeny nevidím důvod proč nedat pevné kotouče...
Kdyby byly třmeny napevno a pevné kotouče, to by byla blbost...
Snad se nepletu, ale neplovoucí třmeny snad mají pístky na obou stranách, kdyby měli jen na jedné, tak by kotouč musel "plavat" nejmíň o tloušťku obložení na destičce a to je tak odhadem 5 až 6 mm a to si neumím moc představit. Takže pevný třmen s pístky na obou stranách se s pevným kotoučem nevylučuje (Škodovky s motorem vzadu to tak měly a fungovalo to).
Maxipes_Fík> Jo, vždyť jsem to kdysi měl na Š. 130
jsi mě to připomněl...
Ale tady jak píše zakladatel, kdyby dal do pevného třmenu pevný kotouč, tak bude ten kotouč mimo osu třmenu, protože původní kotouč je k náboji kola přišroubován přes ty vložky-nýty, které ho posunou dál od osy, plovoucí třmen si s tím poradí, o něco málo se na vodících čepech posune...


Ale tady jak píše zakladatel, kdyby dal do pevného třmenu pevný kotouč, tak bude ten kotouč mimo osu třmenu, protože původní kotouč je k náboji kola přišroubován přes ty vložky-nýty, které ho posunou dál od osy, plovoucí třmen si s tím poradí, o něco málo se na vodících čepech posune...

Touto průchodkou byly připevněny původní kotouče. A ještě tam patří tato vymezovací podložka.

Ještě mne napadlo, když do těch kotoučů, vyvrtáme otvory na tu průchodku (vložku), tak je přece celkem jedno, jestli ta průchodka prochází otvorem, nebo je tam to U vybrání - na funkci by to nemělo mít žádný vliv...
Naposledy editováno 15.07.2019 18:22:35
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Barvy Aprilia ETV 1000 Caponord | 42424242 | 3 | 25.12.2024 v 00:27 42424242 |
Shinko Adventure Trail 804/805 [1, 2, 3] Aprilia ETV 1000 Caponord | jasp | 61 | 30.10.2024 v 13:47 ZdendaZB |
Nedrží volnoběh Aprilia ETV 1000 Caponord | miki64 | 1 | 31.10.2023 v 06:53 soccer |
Rotax V60 klepání v motoru Aprilia ETV 1000 Caponord | Libiq | 8 | 20.3.2023 v 12:29 Libiq |
Hydraulická spojka netěsní [1, 2] Aprilia ETV 1000 Caponord, Aprilia SL 1000 Falco, Ap... | Kejbls | 54 | 10.10.2022 v 21:40 Apriliarst |