Tohle vlákno bych chtěl věnovat všem, co rádi upravují svůj stroj, abychom zde mohli sdílet co nejvíce informací, zkušeností a tak dále.
Především bych se tu chtěl věnovat technice a funkčním věcem jako jsou velké airboxy, jiné vstřiky, celkové úpravy sání, výfuky, svody, úpravy přepákování, tlumiče řízení atd...
Taky by bylo fajn shrnout rozdíly mezi jednotlivými modely. Sám toho tolik nevím, tak napíšu jen to nejhrubší a doplním to, jak napíšete.
98-00: první generace
01-02: druhá generace
-trošičku jiné vstřiky (v těle vstřikovačů je vývod pro podtlak, takže se dá lehce udělat synchro)
-hlavy mají větší sací ventily bež první generace
-sací vačka má větší zdvih
-upgrade předních brzdičů
-jiné uložení zadního tlumiče a tlumič samotný
-jiné výfukové svody
-trochu jiná kapotáž
03: tady si nejsem změnamaúplně jistej, ale někdo tvrdí, že je ještě výkonnější, rád se dozím proč...
04+: tak tady už nevím skoro nic, je to defakto všechno jinak
-co se motoru týče, tak větší průměr hrdel vstřikovačů...
_____________________________________________________________
Dostal jsem oprávnění to tu spravovat, tak si to sesumírujeme...
fizzer
LEVEL 1:
BIG BORE-HARDCORE
Zdá se, že by se nás našlo víc, kdo by se vrhli do úpravy na vyšší objem.
Předběžný seznam zájemců:
Plejba
Dakarista (chce 1127)
fizzer (pokud se motorka do podzimka neprodá, a chce 1060 nebo 1103 max) ***/fizzer vyměknul a sere na to/***
Kedar_K na to prej sere, dá tam turbo
Asi bych vycházel z pístů Kaemna / PISTAL 102 mm/ 1103 ccm, buď nakoupit jednu sadu hotových pístů a pak je oměřit a nechat "zkopírovat" v ČR, nebo je nakupovat v Německu a výbrus válců (volil bych cestu ocelové vložky z důvodu převrtáním zeslabené spodní části válců a následného odlamování, což jistě nechceme) nechat dělat u nás. Záleží, jak by to vycházelo cenově. Můžu zkusit obeslat pár vytipovaných firem, jak by se k tomu postavili, ale chtělo by to, aby nás bylo víc - větší objem zakázky by mohl mít příznivý dopad na zájem firem se do toho vůbec pouštět a taky na cenu pro každého jednotlivého soudruha.
Předpokládaný výsledek bez dalších zásadních úprav:
Falco, Mille do 2000 (RSV01-03 a Tuono budou mít o něco málo víc vlivem větších ventilů)
120 HP @ 8500
120 Nm @ 6000
RSV a Tuono 04+
148 HP @ 10000
123 Nm @ 6000
Čísla to vskutku nejsou nijak ohromující... jen bych podotknul, že s víc úpravama se z toho bude dát logicky vyrazit víc... prostoru je mnoho, záleží jen jak kdo má svalnatou peněženku Větší vstřiky, naúhlovaný/jiný vačky, větší /lehčí ventily, laborování s vejfukem, motormanagement atd atd...
Kdyžtak házejte svoje poznatky, co bude ještě potřeba...
Plejba: repas uložení kliky, kde a cena??? (na partsdepotu samotný šály vycházejí na cca 3200)
Naposledy editováno 14.11.2012 22:19:39
Problemove je ale aj umisteni pri motory, ale aj brzdovy valec. Takze nekdo aj meniva valec za ducatacky z 999 alebo 749 myslim. Alebo sa s druhyma stupackama pouziva kompletne ine umisteni a brzdovy valec z ktm alebo rsv4.
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Ja dal na srouby, mezi pumpu a motor jakesi teflonove podlozky, navic zavity sroubu sem omotal takovou tou teflonovou instalaterskou paskou a jeste pumpu sem z te zadni strany oblepil hlinikovou folii... a uz 4 roky o tom nevim a brzdi furt stejne....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Dado - no nevim a nejsem si isty, ale podla mna by to nemjelo mjet ve smeru jizdy zadnu vulu. ked tak do stran, ale zda sa mi, ze nekdo na zahranicnem fory o temto pisal, ze tyto brembo kotuce v originali nejaku vulu nemaju a su dost napevno.
Nasel sem to, tu je link:
https://www.apriliaf...4-Tuono-front-disc-!
Kazdopadne, chalan tam pise, ze kupil nove OEM bremba a na nich je nulovy pohyb. Pokat si pamatam, jak sem skusal moje, tak mne tez neplavaju, urcite ne v pozdlznem smery.
edit: a to kopani moze byt kvuli temu, ze su disky zvlnene
Naposledy editováno 19.06.2019 16:01:39
2 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Mozna jeste tak tyden (kdyz bude dost casu) a budu to mit v kupe.... pak muzem nekam zajet az zajedu retez, co?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Je tu okrem nas troch (ja, oioi, Ragnar)nekdo s Gen1? Ak ano, pochvalte sa svojima upravama, nech to tu trosku ozivime a mozna sa aj navzajem inspirujeme. A popripade mozete aj uvest, co mate este realne v plane. Vim, ze tento thread byl primarne urceny pro big bore, ale obavam sa, ze malokdo ma moznosti, schopnosti a chut sa pustat do takej upravy.
Zacnu ja s mojim Tunakem 2004:
Arrow chip
Arrow 60mm koncak s éčkem (poridil sem pro pocit sucha a bezpeci v okolitych krajinach aj db killer)
Vstup do airboxu z prvych Mille
Prevod 16/43
Apgrejdnuté dobíjaní - relé, nahradený hnedy a bily konektor, nova kabelaz medzi rele a baterku
Trocha karbonu - predny a zadny blatnik, predna kapotaz a ochrana nadrze
Kozmetika este- aftermarket packy, zrcatka.
To do:
modifikovane zvody, k nim aj druhy chip samozrejme
rad bych postupne apgrejdel na ohlins postupne (podla dostupnosti ked natrefim na kus za dobru cenu)
Mozna nekedy v buducnosti otevrity airbox aj s inyma trumpetama
Furt rozmyslam nad tyma novsima brzdicama se styrma pistkama
Naposledy editováno 21.06.2019 09:22:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ja jedinou vetsi investici bych dal do kovanych kol.... tak mozna nekdy...
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Mam na repasi vidle, na nich jsou nahore myslim tri zarezi na popusteni... jake je seriove popusteni a co to vlastne zmeni v chovani moto??
Mej jsem to na tretim-co nejniz popustene... tak jen spekuluju...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Btw zadny tlmic ma take vyskove nastaveni. Co mam info od ludi z af1 tak vraj najlepsi nastaveni je co najvys. Tak to chcu skusit. Mam to najnis
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Pak poreferuj...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
Ale ty dve matky, ty su na nastaveni dlzky tlmica
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Aprilia RSV úpravy a tuning
1 reakcí na tento příspěvek Aprilia RSV úpravy a tuning
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Zkušenosti s Wemoto [1, 2] Aprilia RSV 1000 | Bu_back | 53 | 19.6.2024 v 14:11 alpiniště |
nestartujicí RSV 1000 s Rotaxem Aprilia RSV 1000, Aprilia RSV 1000 R, Aprilia RSV 10... | kokoška. | 19 | 1.1.2024 v 16:56 kokoška. |
Zapojení power commander 3 Aprilia RSV 1000 | lukasst | 9 | 22.10.2023 v 00:53 zdenyrr |
Metzeler Sportec M9RR zkusenosti Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 15 | 29.12.2022 v 17:29 assassin |
Conti road attack 4 vs pirelli ange... Aprilia RSV 1000 | Supermotojunkie | 13 | 15.7.2022 v 16:52 Supermotojunkie |