Téma: FE 350/450
12.6.2019 v 21:14
Tak koupě se blíži a rád bych poprosil o pár rad a tipů, ať dřive či později nelituji. Vybírám si mezi FEčkem 350 a 450 + "přestavba" na motárd, chci jí jezdit z 80% motárd a zbytek přiležitostně s klukama nějaké to lehčí endurko (louky, pole a sem tam nějakej ten výjezd). Mám A2ku, což jsem koukal že obě motorky by měli výkon do 35kw splňovat( 350 -33KW a 450 - 35kw co jsem koukal). Jelikož ale chci jezdit především ten motárd tady v okolí, tak bych poprosil o pár rad či zkušeností, jelikož ani s jednou z těchle nemám vlastní zkušenosti. Samozřejmě bych chtěl na silnici tu rychlejši, což předpokládám že bude ta 450, ale zase něco, co mě v lese nevytrestá . Díky za rady
Naposledy editováno 12.06.2019 21:16:27
Naposledy editováno 12.06.2019 21:16:27
Anketa: Kterou by jste zvolily?
FE 350
0
FE 450
1
1 reakcí na tento příspěvek FE 350/450
Už toho bolo o tom popísané veľa, ale ostré enduro, motard je finančná hrôza. Je to len a len na blbnutie a ako doplnok k druhej motorke. No, ale srdcu nerozkážeš. Jazdenie s tým po ceste a na normálne použitie je na prd, práve mi tu jeden prefrčal po ceste. Mám normálnu motku aj ostré enduro a je to hladná opica(enduro), treba ju kŕmiť. Ja mám TE 449 ročník 2012, robili sa aj vo verzii motard. Je tam iné perovanie , ako u endura, samo brzdy sprevodovanie a kolesá.Aj vstrekovanie je iné na vyššie točky. Potom treba riešiť papiere, ďalšia pakáreň, zase prachy na kolesá pasovať to tam celé zlé. Radšej kúp MT-03 a sa voz.Ešte nepíšem o údržbe , motor, tlmiče a všetko, na posratie. Začne to tiecť, posere sa štartér , všetko rozdrbané na čo siahneš, plasty oblámané, elektrika sa poserie, všetko zamoknuté od vapky, Keby som mal bližšie okruh , ako je Vysoké Mýto tak kúpim motard, ale nie na cestu, na cestu je to na prd. U nás je okruh na cross tak mám enduro na číslach kvôli preprave po vlastnej osi. Ďalší okruh mám v Gbelcoch, ale tam si ešte netrúfam, bo si rozbijem hubu. Držím palce pri výbere.
1 reakcí na tento příspěvek FE 350/450
Určitě vem 450, s oprávněním ti neporadím, ale někdy to má v TP nesmysl, treba 8kw atp což by bylo cajk
1 reakcí na tento příspěvek FE 350/450
Přidám se. Pohotovostní hmotnost nějakých 120kg, takže výkon by musel být míň než 24kW. Když tě na tom s těma 33-35kW odhalí, tak je pokuta mezi 25 a 50 tácy a papírny na rok do čistírny ...
Za ty prachy, co bys dal za jednu ostrou svini, můžeš mít dvě jiné legální - jednu dvouválcovou cca pětistovku na silnici a k tomu otloukánka na prasení se mimo cesty, a obě v porovnání s tou FE350 v podstatě bezúdržbové.
Za ty prachy, co bys dal za jednu ostrou svini, můžeš mít dvě jiné legální - jednu dvouválcovou cca pětistovku na silnici a k tomu otloukánka na prasení se mimo cesty, a obě v porovnání s tou FE350 v podstatě bezúdržbové.
1 reakcí na tento příspěvek FE 350/450
1) motard na silnici je podle me blbost, ale to at si kazdej projde sam
2) prehazuju SM na MX a je to docela pruda, ale da se to (zatim ale nemam predelanej podvozek) - pokud nemas závodní ambice, nemyslim si ze je ten podvozek (a nejspis ani brzdy) takovej problem jak to vidi treba Kuba. Beztak lidi v provozu na SM jezdi jen zada po meste sem a tam a na to fakt zadnej podvozek nepotrebujes
3) vzal bych 450, myslim si, ze pro hobika je i v lese přívětivější - ale na to se názory různí
4) v papirech mívají 8kW tzn by s papirama byt problem nemusel...
5) hodina jízdy na ostre je cca 1000kc - zvaz sam jestli ti to za to stoji, mrdat se za ty prachy nekde po silnici za kamosema.. ja osobne radeji dam motorku na vozejk, odvezu do sosny a hodina jezdeni mi bohate staci az do příštích trackdays
Je mi jasny, ze na spoustu tehle veci si clovek musi prijit sam, takze směle do toho - par motardu uz jsem predelal, tak se kdyztak ozvi kdyby ses na necem zasekl, treba budu umět poradit...
2) prehazuju SM na MX a je to docela pruda, ale da se to (zatim ale nemam predelanej podvozek) - pokud nemas závodní ambice, nemyslim si ze je ten podvozek (a nejspis ani brzdy) takovej problem jak to vidi treba Kuba. Beztak lidi v provozu na SM jezdi jen zada po meste sem a tam a na to fakt zadnej podvozek nepotrebujes
3) vzal bych 450, myslim si, ze pro hobika je i v lese přívětivější - ale na to se názory různí
4) v papirech mívají 8kW tzn by s papirama byt problem nemusel...
5) hodina jízdy na ostre je cca 1000kc - zvaz sam jestli ti to za to stoji, mrdat se za ty prachy nekde po silnici za kamosema.. ja osobne radeji dam motorku na vozejk, odvezu do sosny a hodina jezdeni mi bohate staci az do příštích trackdays
Je mi jasny, ze na spoustu tehle veci si clovek musi prijit sam, takze směle do toho - par motardu uz jsem predelal, tak se kdyztak ozvi kdyby ses na necem zasekl, treba budu umět poradit...
1 reakcí na tento příspěvek FE 350/450
Já třeba jezdim na husarovi daily .Jako pohodlný to zrovna neni o tom žádná město je na tom peklo a po 50km už tě bolí kurva prdel a furt jezdíš k benzínkám. Ale co chtěl jsem to a tak to mám . Taky přehazuju kola.....jo je to opruz a jak píše assassin ten podvozek hrotit je asi zbytečný a ano provoz je mnohem dražší než u normální moto.Když si s timhle všim smířenej tak do toho
Abych přispěl taky k tématu určitě vem 450
Abych přispěl taky k tématu určitě vem 450
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FE 350/450
foxdive> Díky moc, ani jsem nevěděl že husky měli 8kw v TP. :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FE 350/450
Kohlstein> Díky za radu, mohl bych tedy poprosit nějaký návrh co bych za těch +- 150 sehnal a vykompenzoval tím oboje?
1 reakcí na tento příspěvek FE 350/450
krosku + konverze na SM a skutra
assassin> Takže je to nereálny na takový to "Když je venku hezky, jedu" ? To přehazování z SM na MX bych neměl tak často, celou sezónu mám v plánu především to SMko. Spíš Jaro/podzim MX. Ta 450 mi padla do oka více, už tím jen že je o něco lehčí a tím, že na silnici podle mého názoru pojede i líp(vlastní zkušenost nemám). Na kolik tedy zhruba výjde takhle sezóna při takovém tom 2-4x týdně ježdení tady okolí? Jen ať mám trošku představu Samozřejmě myslím jen údržbu a provoz (Mimo palivo atd..) Supr, díky moc.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) FE 350/450
Folby> No, já mám v plánu jezdit třeba jen tak 1 - 2x (S max nájezdem 50km) v pracovním týdnu (Do čtvrtka) a ten pátek/sobota snad i celej den (místo auta). S tím že najezdím taky tak odhadem když to vezmu z auta tady po okolí, tak 200-300km když fakt jezdíme. No jsem trošku na vážkách, fakt srdce k tomu táhne, ale teď když čtu to "pohodlí" a cenu provozu, tak přemýšlím. Na kolik tě tak výjde sezóna? :D
idealni do lesa a na silnici neexistuje do lesa je idealni enduro, na SM je idealni SM ... od krosky je k SM bliz. tam ti staci v podstate kola a redukce na brzdu.
ja jezdim SM jen na okruhu, hodim na vozejk, odkrouzim si par hodin a domu...
co se nakladu tyka, tak ten vypocet 1hod = 1000kc plus minus sedi. samo existuji vyjimky, treba kdyz dobre koupis, dva roky na motorku nesahnes a nez se vysype tak prodas... no a nebo zase koupis past, ani se poradne nesvezes a zahucis tam 40 jen v motoru...
ad ten les - ja chtel taky jezdit enduro a koupil jsem si TE300 - zjistil jsem, ze nic neumim a ze ucit se to v lese neni zrovna ideal, chytnes blby navyky... kdyz se placas po lese, tezko se naucis projet drazku atd ... to bys musel jezdit jeden usek furt do kola a z toho driv nebo pozdeji bude pruser. dalsi vec je jezdit sam, pokud nemas partu co enduro jezdi... smrdi to opet velkym pruserem, neco se ti stane a nez te nekdo najde....
ja dosel k tomu, ze je potreba mit nejdriv spravne navyky z trati, naucit se brzdit, zatacet, hybat se na moto, ovladat plyn a spojku, skakat ... takze jsem zacal mx - a po pravde, bavi me to tak, ze me zadny enduro uz nelaka...
prehodit MX-SM se da za pul hod.
450 je z meho pohledu pro zacatecnika lepsi nez malej motor... kdyz uz se trochu vyjezdis, tak se to zmeni 450 te driv utaha.... ale dokud se to ucis, tak jsi rad ze jsi rad .. a je fajn kdyz te zadusenej motor vytahne ze zatacky i treba na vysokej kvalt.. na 350,250 uz musis umet radit, pracovat se spojkou... tam kde mas plny ruce prace s tim se spravne hejbat tak jeste musis radit a drzet motor v otackach.. prilis mnoho cinnosti najednou a nemuzes se soustredit jen na jedno.
A taky kdyz to hodne zobecnim - 450 nebude tak utrapena, spousta hobiku jeji potencial nevyuzije .. kdezto 250,350 casto zavodily a nikdo jim moc odpocinku nedaroval na jezdeni po silnici je i 450 slaba... jak se silnice trochu otevre mas tam 130 a uz to skoro nezrychluje.. to mas pak problem predjet rychlejsiho ridice s autem
Naposledy editováno 13.06.2019 19:41:20
ja jezdim SM jen na okruhu, hodim na vozejk, odkrouzim si par hodin a domu...
co se nakladu tyka, tak ten vypocet 1hod = 1000kc plus minus sedi. samo existuji vyjimky, treba kdyz dobre koupis, dva roky na motorku nesahnes a nez se vysype tak prodas... no a nebo zase koupis past, ani se poradne nesvezes a zahucis tam 40 jen v motoru...
ad ten les - ja chtel taky jezdit enduro a koupil jsem si TE300 - zjistil jsem, ze nic neumim a ze ucit se to v lese neni zrovna ideal, chytnes blby navyky... kdyz se placas po lese, tezko se naucis projet drazku atd ... to bys musel jezdit jeden usek furt do kola a z toho driv nebo pozdeji bude pruser. dalsi vec je jezdit sam, pokud nemas partu co enduro jezdi... smrdi to opet velkym pruserem, neco se ti stane a nez te nekdo najde....
ja dosel k tomu, ze je potreba mit nejdriv spravne navyky z trati, naucit se brzdit, zatacet, hybat se na moto, ovladat plyn a spojku, skakat ... takze jsem zacal mx - a po pravde, bavi me to tak, ze me zadny enduro uz nelaka...
prehodit MX-SM se da za pul hod.
450 je z meho pohledu pro zacatecnika lepsi nez malej motor... kdyz uz se trochu vyjezdis, tak se to zmeni 450 te driv utaha.... ale dokud se to ucis, tak jsi rad ze jsi rad .. a je fajn kdyz te zadusenej motor vytahne ze zatacky i treba na vysokej kvalt.. na 350,250 uz musis umet radit, pracovat se spojkou... tam kde mas plny ruce prace s tim se spravne hejbat tak jeste musis radit a drzet motor v otackach.. prilis mnoho cinnosti najednou a nemuzes se soustredit jen na jedno.
A taky kdyz to hodne zobecnim - 450 nebude tak utrapena, spousta hobiku jeji potencial nevyuzije .. kdezto 250,350 casto zavodily a nikdo jim moc odpocinku nedaroval na jezdeni po silnici je i 450 slaba... jak se silnice trochu otevre mas tam 130 a uz to skoro nezrychluje.. to mas pak problem predjet rychlejsiho ridice s autem
Naposledy editováno 13.06.2019 19:41:20
Whisperin píše: Kohlstein> Díky za radu, mohl bych tedy poprosit nějaký návrh co bych za těch +- 150 sehnal a vykompenzoval tím oboje?
Kdybych musel řešit takové dilema s řidičákem A2, tak mrknu do bazaru a hledám motorky, které měly původně míň, než 50kW a teď mají v papírech 25kW - na silnici GS500E, GPZ500, různé CB. Na offroad podobně. To proto, že všechny mají v papírech nejmíň 36kW, protože 50 koní se vždycky líp prezentovalo, než nějakých 47. Blbé je, že teď vůbec není dobrá doba na nákup mašiny. Ti, co jezdí, tak neprodávají, ceny jsou vysoko. Optimální počkat na konec září. No a kdybych měl 150 klacků navíc na jednu novou, tak beru Kawu Z400.
Whisperin> No zrovna mě hodně jelikoz mám smůlu a už jsem 2x dělal motor...po 1 při koupi pro svůj klid to bylo za 30k a teď před měsicem jelikož jsem sundal hlavu kvůli pružinam na ventilech a válec byl chycenej na obou stranách takže 15k....levný to neni ani trochu i bez těch oprav bych dal za sezonu tak 10k...filtr olej všechno.....ale srdce je silnejší a já to neřešim....mám to co jsem chtěl
Whisperin> trochu si přihřeju polívčičku, co Duke 390? jelikož je to KTM, má to motárdový geny, za ty prachy seženeš funglovku s dvouletou zárukou, provozní náklady budou jinde a na malym okruhu se předpokládám taky pěkně svezeš (to zatim nevim, jedu až teď ve čtvrtek). Po 23ti letech na motorkách můžu říct, že mě ta motorka neskutečně baví, časem chci taky přikoupit krosku a dát na to motardový kola. Původní plán enduro na sm kolech v provozu jsem po četných diskuzích tady radši taky zavrhnul...
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
zapsaní supermoto kol do TP Husqvarna FE 350 | filiphč | 8 | 13.7.2023 v 06:14 Animals21 |
Lehké Endura/ Cross hobby Husqvarna FE 350 | Slídil | 7 | 1.2.2023 v 09:11 Krautkopf |
Husqvarna Fe 350 2016 Husqvarna FE 350 | yzfr6rj11 | 2 | 2.2.2022 v 09:34 Kniha |
Má smysl v ČR kupovat enduro? [1, 2, 3] KTM EXC 250, KTM EXC 300, KTM EXC 250 F, KTM 690 End... | enduro_da | 70 | 18.9.2020 v 11:27 DoktorARO |
Husqvarna FE 450 - Výkon Husqvarna FE 450 | Matěj651 | 8 | 12.3.2019 v 21:19 assassin |