Jedu na Tigrovi 800 XC, protože jsem chudej a nemám jinou, vhodnější motorku tak beru alespoň špunty mitas E09, které budu přezouvat asi v Murmansku.
Bude bahnění na horších cestách, brody, kamenitý cesty, spaní v tajze a tundře ve stanu a vlastní příprava jídla. Defakto stejný styl jako v Jakutii a na Kolymě. Do restaurací nechodím a v hotelích nespím. Lovení ryb a odpočinek v přírodě jako vždy. Koupání v moři samozřejmě také. Prostě, Sever se vším všudy. Pro někoho romantika, pro někoho peklo
A asi bych to viděl následovně:
Protože začátkem srpna na severu už není sníh a je teplo, tak bych nejprve zavítal na Rybačij do tundry, dokud je to teplo . Je to 3.200 km po asfaltové silnici do Murmansku. Počítám 4-5 dní jízdy po 600-800 km denně v závislosti na počasí a chutí k jízdě. Výměna gum za špunty, na kterých se i vrátím a eko-logická likvidace gum tranzitních. Dalo by se jet na špuntech z domu, ale je škoda hoblovat nový vzorek po asfaltu, když bude potřeba v terénu.
Až to přestane bavit na Rybačím, tak se pojede na Kolský a poté Karélií na jih.
V případě chuti návštěva Leningradu. A pak domů zbývá 1.900 km.
Celkem to dělá cca 7 tisíc km. Většina asfalt, ale ty cesty mimo to vynahradí.
Určitě bych to nedoporučoval větším strojům, než jsou 800 stovky a taky nedoporučuju hliníkový kufry, protože jsou v terénu akorát k zlosti. Rádi se ohýbají, praskají a navíc se hrozně špatně oddělávají při překonávání brodů, bahna, nebo obtížných výjezdů a podobných úseků. A ty kufry s rychlonacvakávačema rádi odpadávají během otřesů. A vůbec, kufry do terénu nepatří.
Ideální by bylo samozřejmě lehké endůro, ale jak jsem řekl, nemám jinačí stroj než Mravence tak jedu na něm a proto to bude jako vždy namáhavější záležitost.
Jen bych předem upozornil, že se nejedná o rychlé ježdění typu balkánské šotoliny ve stupačkách a neustálé padání.
Jezdím pomalu, ve stupačkách jen občas, zajíždím tam, kam se běžně nejezdí a padám, jen když se zastavím a noha se mi zaboří do bahna. Nespěchám a nehraju si na dakar a spím dokavaď se nevyspím a když jsem unavenej tak zastavím a odpočívám. Kdo pořád někam spěchá a musí vstávat ráno v 6 hodin, tak by asi nebyl zcela spokojen.
Rusky se domluvím plynně, medvědů se nebojím, vlci se v létě lidí bojí a větší servisy jsou po cestě v Pskově, Leningradě a Murmansku. Kdyby chtěl někdo kupovat gumy v Murmansku, nebo Leningradě, tak je dobrý aby se objednali předem, pro jistotu.
A co ssebou ? Stan s moskytyérou, spacák do nuly, nafukovací karymatku, pořádný nepromoky i na ruce a boty, aspoň dvoje nepromokavý ponožky - v brodu se nohy prostě namočí a teplý oblečení, protože rána budou chladná. Taky doporučuju motokrosový boty, plastový chrániče holení a kolen a nějakou chráničovou bundu, když bude teplo a v motobundě se nedá jet, protož se člověk zpotí k smrti.
A ideální je všechno mít ve dvou taškách nebo pytlím s gumovejma popruhama, které se tychle rozepínají a přitom drží, protože pak člověk není znechucen když musí motorku odlehčit a věci kousek přenášet na zádech.
Dá se to jet i ve dvou na jednom stroji, ale pak je třeba spolujezdkyni upozornit předem, že bude občas celkem chodit pěšky, protože je plno míst, která se ve dvou prostě nedají. Zase takový pomocník a nosič pytlů s bagáži v jedné osobě není k zahození.
Očkování netřeba, ještě si beru malej filtr na vodu, benzínovej vařič a foťák s malou kamerou a tablet s mapama.
Naposledy editováno 05.05.2019 22:15:05
jeste cekam na Australskou bush abych si mohl vybrat dovcu 2019 u cestovky
pojed se ZdendouZB advntčůr trip.... aneb budes skakat jak piskam
Prosim Te rekni mi uprimne, na cesty tveho typu a bezesporu neco najeto mimo Alpy mas
Proc schanis nekoho? uprimne me to zajima?
PS: do Karelie doporucuji si vzit ty pomalu horici vonne tycynky do stanu....
Naposledy editováno 06.05.2019 23:33:55
Takovýhle cesty prostě nejsou pro běžnýho jezdce, který musí mít každý večer teplou sprchu, vychlazený pivo a postel v chatce I když bych neřekl, že bych nějak strádal na cestách včetně teplý vody atd...
Je lepší se domluvit předem a mít jasno, než se pak dívat na kyselý xichty a poslouchat plno řečí že si to danej představoval jinak.
Ve dvou se líp tahá zapadlá motorka, člověk se tolik nebojí zajíždět mimo dobrý cesty. A kdyby se něco nedejbože stalo, tak to je taky lepší...
Kolskej už proběhlje za náma, teď jedem na pár dní k moři, ještě než přijde zima.
Naposledy editováno 16.09.2019 13:03:13