Máte někdo podobnou zkušenost? Co s tím? Nehodlám po každé vyjížďce šponovat řetěz, pokud to takhle půjde dál tak ho za chvíli můžu vyhodit...
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
hycomat píše: Menil som reťaz pred cca 1000 km, odvtedy som ho nešponoval. (Hornet6) Ak dobre rozumiem, nekúpil si sadu, ale kolesá a reťaz osobitne? Hodne napovedať by mohla aj cena, mňa vyšla sada DID cca 120€.
DID 525ZVMX je zrovna z těch dražších.
2 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
S ostatnim souhlasim s prerecniky.
Jo je fakt, ze hodne unavena, nepravidelne unavena, stara kola zkurv i novy retez, protoze pak zabira jediny krivozub, a naopak. Ale?!
Nepravidelne vytahanej, to je to co skodi, ale to se da lehce poznat.Nervete napinakem ty retezy, retez musi mit pruves, kyvka a Tak, jinak.
Julip2 píše: Z principu, co chcete na ratezu zabihat? Cepy?!Tesneni?! Normovana zubova kola, nebo nomovanou delku clanku?!
S ostatnim souhlasim s prerecniky.
Jo je fakt, ze hodne unavena, nepravidelne unavena, stara kola zkurv i novy retez, protoze pak zabira jediny krivozub, a naopak. Ale?!
Nepravidelne vytahanej, to je to co skodi, ale to se da lehce poznat.Nervete napinakem ty retezy, retez musi mit pruves, kyvka a Tak, jinak.
Plne súhlasím , nenapínať reťaze , nechať im previs. Skúsiť zaťažiť moto čo najviac a sledovať napnutie. Ja som na svojej demontoval zadné tlmiče a pekne som videl , ako sa to napína pri preperovaní. Pri najväčšej vzdialenosti osy zadného kolesa od osy náhonového reťazového kolesa musí mať reťaz ešte malú vôľu. Videl som plno motiek z prešponovanými reťazami, nepíšem škody čo narobili šponovači reťazí, lebo by to bolo na dlho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh nového řetězu
V každým případě jsem vše zkontroloval a nenašel jsem nic divnýho, délka řetězu je zatím v normě, ale už je znát vytažení oproti rozteči co by měl mít. Kola jsou cajk, chtěl jsem ocelovou rozetu a nebylo moc z čeho vybírat origo je krutě drahá, JT jsem nechtěl k vůli jinému unašeči takže Afam byla jediná volba, rozeta je kvalitní, obráběná a odlehčená, žádnej kus vypálenýho plechu, kolečko taky v pohodě. Rozeta se v tomto případě nijak necentruje, je uchycená přes silentbloky k unašeči a ten je přes tisícihran na ose kola...je to letmáč. Průvěs řetězu jsem nechával na horní doporučené hodnotě...tj. 34mm od kyvky, takže přešponovaný být určitě nemohl.
Řetěz jsem koupil na didmotoretezy. Počítal jsem s tím že se nový řetěz vytáhne, proto jsem to taky po projetí změřil, ale nepočítal jsem už s tím, že se vytáhne podruhé i po třetí. Uvidím po další projížďce, buď si to konečně sedne, nebo koupím jinde nový a když bude v cajku tak tenhle půjde na reklamaci. Kdybych to pořád šponoval tak za chvíli budou v háji i kola...
Dekuju.
Ale pamatuju casy, kdy Jawa byla motorka pro zootechnika.
Resite ptakoviny.
Jezdete. Jaro. Sucho. Nereste details, uzivejte.
Motorka je spotrebak.
Ja vim, ze ptedchazet porucham, ale kolem komina, mobilni telefony, opakovane to rozebirat, najednou je podzim a tema celej rok lestim, ale jak zazimovat.
Vazna nemoc se prihlasi sama, k cemu na provazku tahat Toi-Toiku?
Tož to máš nějaké divné toto.
https://www.motorete...ezy-520-525-530.html
Ostatní na stejnem webu. Mazivo na origo řetězu není určené pro mazání celého řetězu, ale jen pro vnitřní těsněné čepy. Zbytek slouží pro konzervaci do montáže.
Řetěz se prvních několik set km vytahava a sedá si. Znovu rychle vytahovat se začne až před koncem životnosti.
Viz web motoretezy.cz
Díkes, budu později referovat jak to dopadlo.
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
...a vazelína v který to to přijde ....to bys měl po montáži smejt a namazat ´´provozním´´ mazadlem
2 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
Na sucho každopádně nešel, těsnění se lesknou mastnotou a když točím s válečky tak je cítit že jsou namazané, ale prostě celkově ten řetěz nevypadá tak dobře jako když se namaže klasikou ve spreji.
Jinak když jsem uvedl kde jsem řetěz koupil tak jsem se spletl, nicméně provozovatel je stejný, já to objednal na OKmoto, měl jsem od nich půjčenou nýtovačku, ale to teda byl krám...
Čistit a mazat nemá smysl, protože dojedu za garáž a jsem na polňačce, kde se buď obalí prachem, nebo bahnem, podle ročního období :).
A ty řetězy vydrží 10-15 000.
Nějakou péči jim dám jen před plánovaným přesunem po silnici.
A žijou.
Kirdishack píše: Řetěz jsem chtěl původně vytřít do sucha a namazat, ale někde se to tady už kdysi řešilo a resumé bylo že už je namazaný z výroby tak jsem to nechal být.
Na sucho každopádně nešel, těsnění se lesknou mastnotou a když točím s válečky tak je cítit že jsou namazané, ale prostě celkově ten řetěz nevypadá tak dobře jako když se namaže klasikou ve spreji.
Jinak když jsem uvedl kde jsem řetěz koupil tak jsem se spletl, nicméně provozovatel je stejný, já to objednal na OKmoto, měl jsem od nich půjčenou nýtovačku, ale to teda byl krám...
Jak píše Tača.Řetězy nejsou namazány od výroby ale zakonzervované pro uskladnění a byť je ve válečku to samé mazivo tak pro vnější ošetření je na pičuA to jsi už poznal tím jak vypadalo zadní kolo.Po montáži jsi ho měl očistit a namazat tím čím mažeš.A prvních cca 1500km si řetěz (sedá) ale s rychlostí tvého průvěsu nevím nevím.
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
Měření metrem se ukázalo jako dost nevhodná metoda, protože kalibr říká že mám nový řetěz. Myslím že se ty řetězy musí vyrábět s malinko menší roztečí a počítá se s vytažením, protože kdyby se vyrobily přesně na ozub kol tak se po záběhu vytáhnou a kola by šly hodně rychle do kopru.
Tak po nějakých 1000-1500km sem pro zajímavost napíšu jak se to dál chovalo.
Kirdishack píše: Tak chlapi, díky za odpovědi, ledacos jsem si tím ujasnil. Řetěz jsem namazal, podle původního, ale nakonec zavrženého plánu. Nepoužil jsem klasickou bílou vazelinu ve spreji, ale zkusil jsem Powerlube od Afamu, který mi přišel jako že má lepší konzistenci a je nažloutlý průhledný. Po nastříkání je víc tekutý takže pěkně zateče kam má a po chvíli ztuhne, kdežto ta bílá vazelína moc neteče, takže se většina zase vytře do hadru. A protože jsem měl včera svátek tak jsem si koupil tu měrku
Měření metrem se ukázalo jako dost nevhodná metoda, protože kalibr říká že mám nový řetěz. Myslím že se ty řetězy musí vyrábět s malinko menší roztečí a počítá se s vytažením, protože kdyby se vyrobily přesně na ozub kol tak se po záběhu vytáhnou a kola by šly hodně rychle do kopru.
Tak po nějakých 1000-1500km sem pro zajímavost napíšu jak se to dál chovalo.
Mám taky kola i řetěz Afam, dotáhl jsem jednou zhruba po 500 km a od té doby bez dopínání. Jinak to mazivo od Afamu jsem taky zkusil, ale strašně odlítává, tak ho nepoužívám.
Naposledy editováno 25.04.2019 09:28:51
Dle mého názoru se jedná o nějakou asijskou napodobeninu .Osobně se držím řetězů našeho výrobce.
1 reakcí na tento příspěvek Záběh nového řetězu
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Záběh nového řetězu
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Dovoz motorky z Itálie [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s | Bouša82 | 32 | 24.1.2024 v 08:33 NUTELIER |
Termignoni Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s | Agnosy | 5 | 5.11.2022 v 13:41 juraaa |
Ducati Streetfighter 1098 Ducati Streetfighter 1098/s | Bouša82 | 1 | 16.9.2022 v 19:34 kadelYZF |
Suchá antihoppingová spojka pro V2 [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s | Kirdishack | 46 | 17.8.2022 v 12:24 Kirdishack |
MCF Slušovice autorizovaný servis D... [1, 2] Ducati Streetfighter 1098/s | Lukes. | 33 | 28.6.2022 v 22:21 Jirka4137 |