Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

13.4.2019 v 19:43 | Nahoru | #1231
ja to zas jeste ani nevytah, to jaro je v tomhle v prdeli ..ale kondici mam rekl bych o to lepsi

Naposledy editováno 13.04.2019 19:43:34

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

13.4.2019 v 20:50 | Nahoru | #1232
kerut> počasí docela v pohodě celou zimu i jaro, takže jezdím poměrně často. Jsem ve formě, akorát v mém případě je forma kulatá…

(reakce na) Horské kolo

13.4.2019 v 23:02 | Nahoru | #1233
_zdenda_> pocasi mi nevadi, ale blbe se to kombinuje s nabihanim kilometru ..na podzim bude klidek, tam se to pak da schovat jako relaxace/regenerace

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

14.4.2019 v 09:12 | Nahoru | #1234
Já jsem si na vožení kol vyrobil tohle.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

14.4.2019 v 09:15 | Nahoru | #1235
Borntobewild> tak nějak nerozumím tomu jak to má fungovat.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

14.4.2019 v 09:24 | Nahoru | #1236
_zdenda_>
Povolíš rychloupínák, sundáš sedlo, narazíš na trubku, utáhneš rychloupínák. Přední kolo zajistíš gumyukem aby se neotáčela řídítka.
Je to samozřejmě podmíněné tím, že máš správný průměr sedlovky, což mám u všech kol stejné.

(reakce na) Horské kolo

14.4.2019 v 18:32 | Nahoru | #1237

Manzak píše: mára929r> no a rekl bys ze to je znat na kondici od te doby co jsi zacal jezdit?



ještě mám co dohánět, to vidím když jedu s někým kdo opravdu hodně jezdí, ale jinak samozřejmě na fyzičce to je znát celkem dost.
mám takový měřítko, když jezdím k našim na kozí vrch, když jsem začínal, tak cesta trvala kolem 50 minut (dva kopce který jsem víceméně šel pěšky) a ke konci sezóny jsem to dával už pod 30 minut (oba konce vyšlapal)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

14.4.2019 v 22:06 | Nahoru | #1238
Borntobewild> Jak se na tu obrácenou polohu při transportu tváří hydraulika v brzdách? Nezavzdušňují se?

(reakce na) Horské kolo

14.4.2019 v 22:41 | Nahoru | #1239
vilemx>
Ani trochu. Jsem možná exot, ale mám kolo z roku 2002 s lankovými V brzdami. Myslím, že by to trochu mohlo vadit vidli, že zateče olej jinam, ale po pár propružení se zase vrátí.
Když jsem vozil kola v autě, taky jsem je dával hlavou dolů a neřešil.

Naposledy editováno 14.04.2019 22:42:47

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

14.4.2019 v 23:03 | Nahoru | #1240
Na kola z roku 2002 asi fajn, jen pro moderni biky s teleskopickou sedlovkou a dalkovym ovladanim vedoucim skrz ram to nebude to prave :D

Vilem: u zadnejch novejsich brzd jsem nemel problem, na nejstarsim kole mam avid juicy a ty vzhuru nohama prestanou brzdit, ale jak to otocis zpet vyleze zas vzduch do nadobky a ok.

Naposledy editováno 14.04.2019 23:04:00

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 01:00 | Nahoru | #1241
assassin> nesmis jezdit takovej ten loping-rampu, resp. jezdit muzes ale nahore holt nezabrzdis

(reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 07:34 | Nahoru | #1242

kerut píše: assassin> nesmis jezdit takovej ten loping-rampu, resp. jezdit muzes ale nahore holt nezabrzdis



Ale jenom kdyby jel pomalu :)

(reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 07:43 | Nahoru | #1243
kerut>
Na loopngu by problém bejt neměl, tam působí odstředivá síla stejným směrem jako gravitace.
Na mašině se mi v topcasu taky míň mlátěj krámy než v autě, páč síla působí jen dolů, dopředu a dozadu a ne do stran.

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

15.4.2019 v 10:14 | Nahoru | #1244
no pomalu by prave jet uz nemohl, protoze jak by zacal brzdit (a ztratil odstredivou silu) tak by mu zvadly brzdy

(reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 11:30 | Nahoru | #1245

kerut píše: no pomalu by prave jet uz nemohl, protoze jak by zacal brzdit (a ztratil odstredivou silu) tak by mu zvadly brzdy



To by ale nebyl problém Bez odstředivé síly začne brzdit zády

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

15.4.2019 v 12:01 | Nahoru | #1246
Hele, taky se vám jako mě na kole stává, že se snažíte páčkou přesmykače pouštět blikny?

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 12:11 | Nahoru | #1247

Borntobewild píše: Hele, taky se vám jako mě na kole stává, že se snažíte páčkou přesmykače pouštět blikny?



ne, ty nepouzivam ani na moto... jo a presmykac je taky prezitek

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 12:16 | Nahoru | #1248
assassin> ja když půjčím kolo ženské, tak chce přehazovat tác, ale leda co udělá, tak sjede na tel.sedlovce a z kopce si ji zase nechá omylem vyjet každej má něco Jinak jednoplacka je perfektní, prvně jsem myslel, že se s tím bude blbě šlapat, ale opak je pravdou, bohatě to stačí na velké kopce a i na sjezdy a to mám vzadu jen 9 koleček s 12 to musí být úplnej laláč

(reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 12:24 | Nahoru | #1249

Sonicek píše: assassin> ja když půjčím kolo ženské, tak chce přehazovat tác, ale leda co udělá, tak sjede na tel.sedlovce a z kopce si ji zase nechá omylem vyjet každej má něco Jinak jednoplacka je perfektní, prvně jsem myslel, že se s tím bude blbě šlapat, ale opak je pravdou, bohatě to stačí na velké kopce a i na sjezdy a to mám vzadu jen 9 koleček s 12 to musí být úplnej laláč



ja mam jen 11, v dobe kdy jsem to kupoval tak mel 12 jen zlatej eagle a za nekrestansky penize kdybych chtel tu vybavu s eaglem a karbonovy kola, musel bych si priplatit skoro 100

jednoplacka je kazdopadne super

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 12:42 | Nahoru | #1250

assassin píše: .... u zadnejch novejsich brzd jsem nemel problem, na nejstarsim kole mam avid juicy a ty vzhuru nohama prestanou brzdit, ale jak to otocis zpet vyleze zas vzduch do nadobky a ok.



Na to zavzdušnění jsem se ptal, protože od přechodu z véček na hydrauliku XT 775 jsem docela v rozpacích. Stačí, že položím kolo na bok nebo kvůli servisu vzhůru nohama, a hned mají páčky o trochu gumovější chod. Ne, že by propadly až k heftům, ale rozdíl je znát.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 12:47 | Nahoru | #1251

vilemx píše: Na to zavzdušnění jsem se ptal, protože od přechodu z véček na hydrauliku XT 775 jsem docela v rozpacích. Stačí, že položím kolo na bok nebo kvůli servisu vzhůru nohama, a hned mají páčky o trochu gumovější chod. Ne, že by propadly až k heftům, ale rozdíl je znát.



to jsou zrovna ty co jim sakly ty tesneni na pistku... ja osobne nejsem z chodu libovolneho shimana odvarenej, vlastne ani ze Sramu co mam na aktualnim kole. nejlip se mi brzdilo s obyc juicy co mam na tom nejlevnejsim/nejstarsim kole.

dobre odvzdusnene by ale nemely pri manipulaci menit chod paky, on by tam vlastne vzduch nemel byt ani v nadobce.

pokud potrebujes "pocit na pace" zcela bez gumoveho zacatku, tak co jsem zatim zkousel tak jedine brzdy co to splnovaly tak byly hope a trickstuff - ty druhe jsou ale pro bezneho smrtelnika mission impossible

musis se smirit s tim, ze na biku brzdy proste zcela bez vyhrad nefunguji nikdy

1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

15.4.2019 v 12:58 | Nahoru | #1252
Jednoplacka je jen na enduro,nebo pro velký sportovce.Jinak mi to uplně nesedí.Všichni jdou s dobou a první co řešej je laborování s kazetama,aby se na tom dalo jezdit všechno.Každopádně pro výrobce kol jen plus.V masovym měřítku se to výrobně srovná se standardama a ušetřej za víc táců+přesmykač a ještě můžou to modernější kolo zdražit.Kolik vydržej ty tenčí řetízky nevim.To je spíš o materiálu a ….zase ceně

e:písmenko..

Naposledy editováno 15.04.2019 12:58:52

(reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 13:39 | Nahoru | #1253

assassin píše: musis se smirit s tim, ze na biku brzdy proste zcela bez vyhrad nefunguji nikdy


To jsem uz také zjistil:
- stačí týden v kůlně, destičky (resin) nasáknou vzdušnou vlhkost, půl výletu potom skoro nebrzdí, zato strašně řvou,
- stačí nějaké trilalové zablbnutí, kdy jsou brzdy namáhány směrem otáčení kol dozadu a subtilní držáky třmenů se asi nepatrně zdeformují. Takže se rozhodí rovnoběžnost třmenu s kotoučem = rapidně klesne brzdná síla. Nezbývá než vyndat vercajk a třmeny srovnat. Nebo na hulváta stopie, aby se držáky zase ohnuly +- zpátky

Teď jsem na zkoušku pořídil čtyřpístek MT502 na starou 775 pumpu a 203 ICE kotouč. Po prvním výletu zatím spokojenost. Nyní čekám ten výše uvedený týden, až destičky navlhnou, jak se to bude chovat Po vyskákání pár schodů se zdá, že k rozhození souososti brzdiče sice došlo, ale díky větším destičkám a velké brzdné síle není ten pokles tak znát.

Až s tím mým exotem vyjedu někam na traily mezi pupičkáře, už vidím ten pospěch. Kolo tak na ryby, pupek až k pinďouru, ale hlavně že má na obou kolech dvaceticentimetrové kotouče

Jo a k těm, převodům, také mám jednoplacku a vzadu jen 9 kolečko 11-32 z. Zastávám heslo, že co nevyšlápnu, to v poklidu vytlačím.

Naposledy editováno 15.04.2019 13:48:48

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 13:39 | Nahoru | #1254
zmulin> já mám taky jen 9 kolo a přesmykač fakt nepotřebuju. Pro městský kolo mám nejvyšší převod 32-34 (měl jsem 32-32 a taky bez problémů), pro horský 30-36, a stačí mi to na všechno, vlastně bych na novym kole ani víc jak 10 kolo mít nemusel. Možná je to tím že nemám potřebu honit rychlost na rovince.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 14:12 | Nahoru | #1255
Stev> Tomu rozumim,když ale rovinka je jediný místo,kde nějakou rychlost udržim,tak mě sere,když to aspoň trochu nejede

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 14:26 | Nahoru | #1256
zmulin> nesmíš být takovej chcípak, já taky nejsem kdo ví jakej jezdec na kole, ale ani se nepovažuju za nějakého vytrvalce, ale jednoplacka bohatě stačí, dokonce mi přijde že je to praktičtější jak třeba 3 převodník, kde vlastně ani nejde jezdit malé/velké a opačně, tam v tom režimu musís řetěz a celkově ozubení dostávat mnohem větší nášup jak obyčejná jednoplacka, třeba i s 12kolečkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 14:28 | Nahoru | #1257
assassin> co já bych dal za pořádné brzdy, mám tektro draco 2, a když jde do tuhých tak jde skoro páčka až řidítka, a když mi půjčí kámoš supa s M800 tak jdu skoro po prvním šáhnutí přes rudla

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 14:51 | Nahoru | #1258

Sonicek píše: assassin> co já bych dal za pořádné brzdy, mám tektro draco 2, a když jde do tuhých tak jde skoro páčka až řidítka, a když mi půjčí kámoš supa s M800 tak jdu skoro po prvním šáhnutí přes rudla



obyč shimano deore (myslím že mám m596) mají síly dost, určitě s 200 mm a resin shimano deskama. Mám teď vepředu dokonce 160 mm a taky to jde, i když zjišťuju že tam budu muset dát 180 mm. Jsou to tedy 26 kola.
Ale jezdím tyhle brzdy souběžně s hope brzdama na druhym kole, a nemám s nima problém.

(reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 14:53 | Nahoru | #1259

zmulin píše: Stev> Tomu rozumim,když ale rovinka je jediný místo,kde nějakou rychlost udržim,tak mě sere,když to aspoň trochu nejede



já nejradši jezdím z kopce kde je potřeba jen brzdit Jinde to beru jako trénink fyzičky a dovedností.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo

15.4.2019 v 15:06 | Nahoru | #1260
Stev> Mně zatím empiricky vychází, že nejdůležitější je správné seřízení a tuhost uložení třmenů. S manželkou máme stejné brzdy (páky, třmeny, destičky). Na jejím kole se 160 mm kotouči dostanu zadní kolo do smyku (v sedě na asfaltu) jen jedním prstem, ale u svého ani náhodou (když jsem tam měl také 160 mm), při přechodu na 203 mm to do smyku dostanu buďto jedním prstem jen pakrkát hned po seřízení nebo potom už jen dvěma prsty. Od oka je krásně vidět, že má daleko robustnější patku pro uchycení třmenu a také se celý třmen při zabzdění jen minimálně pohne. U mého kola se třmen naklání a kříží daleko víc. To samé u přední brzdy. Ona má radiální uchycení na vidlici (PM), kdežto já axiální (IS). Opět její třmen drží fest, můj se naklání.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist