AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
PetrL3 píše: Ondrero> S holčičkama je to nejlepší. Můžeš ji vzít třeba do pekla a půjde ráda, hlavně že je s tatínkem. Horší je to s klukem, ty mají vyšší nároky na to, co je baví. Alespoň u mě to tak je.
To platí ale jen jako úplně malinkatý holčičky.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
na výbavu jsem náročnej. Jednak to dělá komfort a pak taky bezpečnost, dávám si záležet na materiálech a mnohokrát mi tozachránilo kůži. Dobrá helma pod 5000 se koupit nedá, pokud si zašnejš vymejšlet jako integrovanej sluneční štít a nebo menší hlučnost, jdeš skoro na dvojnásobek u běžných značek. U bundy je to zhruba taky tak.. Bez komplet mundůru nejedu nikam a jezdím v něm i na starém werku.....
V 17ti na 125 mě podklouzlo přední v zatáčce a lehl jsem na spánek Cassida Cross ale pomohla dobře.
Naposledy editováno 06.04.2019 10:48:26
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 06.04.2019 15:52:00
Je to komorní akce, ale pár kousků k vidění bylo. Největší radost tam budilo torpédo.
Nějaké fotky, co jsem zmáčknul tady.
Naposledy editováno 06.04.2019 16:27:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No a motorka jede jak víno a začala dobíjet.
Mám z toho radost.
Při troše lásky je to naprosto spolehlivé a věčné. Jenže kdo dneska chce čistit kontakty, vyškrabávat drážky na rotoru, mazat plsť na vačku, a něco seřizovat. Když stačí mlasknout bezstarostné Vape. A já bych si ho na 350 co by byla v provozu dal taky. Ale na tyhle 1válce co najedou max stovky km za rok to nemá cenu.
A ofocenej typovej list na páva už taky mám od jednoho nadšence.
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vape na jednoválci ? Proč ? Když vidím, že ho lidi cpou na 250 péráky a já to potom mám testovat, tak mám pocity ...zmařená motorka. Regulátor AEG sice taky není původní, ale to není takový zásah do originality. Sám jsem si ho k pérákovi pořídil taky.
u Jawy 350 Vape uznávám, přece jen dvouválec. To je trochu jiná.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jo a ve 250 pérákovi mám taky VAPE, vlastně ho mám uplně ve všem na čem jezdim
Milan1963 píše: Ondrero>
Vape na jednoválci ? Proč ? Když vidím, že ho lidi cpou na 250 péráky a já to potom mám testovat, tak mám pocity ...zmařená motorka. Regulátor AEG sice taky není původní, ale to není takový zásah do originality. Sám jsem si ho k pérákovi pořídil taky.
u Jawy 350 Vape uznávám, přece jen dvouválec. To je trochu jiná.
Milane jedoválec nebo dvouválec - to je jedno- Hlavní přínos Vape je to, že máš 12V, tj. halogenku, normální žárovky, vidíš, jsi viděn a nemáš problémy s vybitou baterkou při svícení a trvalém městském provozu. Zapalování 75W obstojí na jednoválci ve městě jen s vypětím všech sil, na dvouválci pro krmení druhého zapalůovacího okruhu těžce nestíhá a jeho slabší předchůdci jsou co do výkonu vyloženě tragické. Nikdo inteligentní a příčetný ti dneska nebude jezdit v provozu s 15W-25W žárovkou v hlavním světle, protože je to přímo život ohrožující, když zaprší, tak tuplem... MJám sice ve smolíku původní 75W zapalování, ale kdyby měl jezdit denně, namontuju tam Vape hned zejtra, abych viděl na cestu normálně jak se sluší a patří na dnešní dobu, ne s bludičkou hádat kde by asi ta cesta mohla bejt...
kuba350 píše: Milan1963> když seš ten komisař, měl bych otázku. Šlo kolem mě info, že by se na základě testace dala přihlásit motorka (veterán) zpět na bílý značky, když to propadlo v polopřevodu. Nevíš o tom něco?
Jo a ve 250 pérákovi mám taky VAPE, vlastně ho mám uplně ve všem na čem jezdim
Co bylo v polopřevodu, propadlo. Sice se mluví o tom, že by něco šlo přihlásit zpět , ale zatím je to ve formě "jedna paní povídala". Oficiální prohlášení vydáno nebylo. Mám ale zprávy z února, pokud je něco novějšího, nevím o tom.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Lidi sice vidí stejně, ale přes den se nesvítilo a teď se svítí. A pokud svítí všichni, tak motorka s 25W nebo 35W na běžné otáčky jakoby nesvítila a cumlá baterku. Mám v kejvačce parabolu z ursuse a 60W s H4 a konečně je něco večer vidět. Bez vape by to ale byla utopie.
Já mám na smoliku taky novou parabolu a těch 35w prostě svítí nahovno.... Nandal jsem halogeny už i do traktoru a silnej alternátor k tomu, je to prostě lepší. Mám to na užitek, tak ať si historici políbí rektum a ty bludičky si vystaví v muzeu. Na smolíku chcípla baterka, mám cuky tam to vape poslat taky jako konec problémů s nedostatkem energie, debilním 6v napětím atd......
Naposledy editováno 08.04.2019 02:20:56
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
rancher píše: pech.> Na Smolíkovi jsem jezdil na obrysovku, páč ve dne je to fuk a šetřím baterku a v noci doma spím, teď má Smolíka Bimbam a já si v klidu na Japonci jezdím i v noci...
Japonce jsem zvolil taky a měl jsem to udělat mnohem dřív, usetril bych si spoustu nepohodlí, trápení a spravování... Jenže smolíka mám jako vstupenku na "vete" akce. Líbí se mi jak je divný, je dostatečně starý, už to trošku jede a není to bezduché a tuctové jako kejchačky... svítí ale stejně blbě jako ony....
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: smolíka mám jako vstupenku na "vete" akce.
Čoveče nějak mě ty veteakce baví míň a míň.
Hromada tu jede třindy, to snad zlatý kejchačky.
Z unikátů jeden až dva, kterým musí pořadatel odpustit vlezný a dát pomalu bakšiš,
aby přijeli příště znova. Tisíce lidí, vyjížďka tedy našlapaná, roztahaná.
Někdy se přidají i fechtly, tím se rychlost posune na třicet
a v tom smradu a chumlu se ploužit půl dne na dvojku teda těžce neba.
Ještě víc napytel jsou orientační jízdy. Mapu nemáš kam dát,
proti sidekarům a dvojicím jsou soutěživější jednotlivci bez šance.
Neukecat mě kluci na jednu dvě akce (Zrcadlovka, Huntířov), který bereme roky za kultovní,
jel bych raději sám a někam podle svého a svou rychlostí.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Čoveče nějak mě ty veteakce baví míň a míň.
Hromada tu jede třindy, to snad zlatý kejchačky.
Z unikátů jeden až dva, kterým musí pořadatel odpustit vlezný a dát pomalu bakšiš,
aby přijeli příště znova. Tisíce lidí, vyjížďka tedy našlapaná, roztahaná.
Někdy se přidají i fechtly, tím se rychlost posune na třicet
a v tom smradu a chumlu se ploužit půl dne na dvojku teda těžce neba.
Ještě víc napytel jsou orientační jízdy. Mapu nemáš kam dát,
proti sidekarům a dvojicím jsou soutěživější jednotlivci bez šance.
Neukecat mě kluci na jednu dvě akce (Zrcadlovka, Huntířov), který bereme roky za kultovní,
jel bych raději sám a někam podle svého a svou rychlostí.
Tak já jezdím na ty "naše osvědčené" a kapánek taktizuju.. Místní udělají vždycky nějakej zajímavej
program kdy třeba cíl vyjíďky se udělal stejný jako pro fiat klub a ještě v místě, kde se konalo medobraní,
pekli tam ryby na klacku... Ohledně jízdy, jsou dvě možnosti. Buď vyrazit ve skupince podobně jedoucích hned zkraje
a nebo se naopak nehnat mezi prvními, vyrazit k posledku a než dojedeš do cíle tak to po předjíždíš...
Unikáty bejvaj taky, ale často jsou tam i zajímavé píčoviny.. Třeba když přijede RTO, nabere čumily a doveze
je do cíle vyjížďky a zase zpátky, velkej hasičák citroen, S5 nebo zase malá Citroen dodávečka, pár řemenáčů (nejezdí nijak pomalu, kejchačky nestíhají...), pár předválek, pár amerik, nějaké patinovky,
hodně werků z mládí našeho i našich otců... Takže když máš 200 účastníků, pustíš z hlavy 30 kejchaček, 15 felicií, 10 embéček a 8 žigulíků (ty jsou alespoň různorodější), tak ti pořád zbyde dost zajímavých werků na které se rád podíváš.... Já to nepřeháním... jedu tak na dvě akce průměrně.. Tu "naši místní" se snažím vždycky, jednou za pár let křivonosku, jednou za tři roky je akce pro české a československé motorky všech typů a všeho věku...
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |