Máš pravdu, https://cs.wikipedi...%C3%BD_kahanec#Okruh
Těrlicko 6,10 km
Znojemský okruh - původně "klikatě" městem a po kočičích hlavách o-: ,
poté po okraji města přes Dobšice (cca 5500 m),
v 70.letech hodně rychlý na severním okraji města od nemocnice do Přímětic a zpět
a na závěr se startem v Příměticích, kolem nemocnice a zpět (5.200 m) .
Jindřichův Hradec - hodně rychlých 4.600 m .
Moravany U Kyjova - legendární spádovým cca 2 km dlouhým přímým úsekem, téměř na konci
terénní skok na můstku přes potok (celkem cca 5.000 m) .
Opava - extrémně rychlá trať 6.500 m , se startem u Kylešovic, přes Chvalíkovice nahoru do Vršovic,
pak "padákem" (bez retardéru z nedávné doby !) do Raduně a zpět ke Kylešovicím .
Naposledy editováno 16.02.2019 13:42:29
Tehdy jsem tam byl s tatíkem poprvé a dodnes pamatuju ty eF trojky jak kolem nás lítali na té rovince pod Farinkou
Program za 3,- Kč, a uvnitř docela zajímavé informace, rád si těma starýma programama listuji.
No, a nekup toho SAABa pro náročné a bez pořadníku
Mně můj tatík (divák od ročníku 1930) vzal poprvé "na okruh" v roce 1956 jako dvanáctiletýho
do Farinky a protože tehdá ještě nebyl kolem celé trati rozhlas, slyšeli jsme sice při startu
třiapůlek a půllitrů hluk té většiny Nortonů a Matchlessů, ale o tom, že ve dvěapůlích zahynul
pod Farinkou Němec Hans Baltisberger na NSU a v půllitrech na výjezdu z Nového Lískovce Francouz
Michel Mouty na Nortonu, jsme se dozvěděli až v pondělí z brněnského deníku LidováDemokracie ...
V roce 1958, ještě spolu s mým bratránkem ze Znojma , jsme bohužel(!) byli očitými svědky tragické
havárie pod sjezdem ze Žebětína sajdkáristů Francouze Driona a jeho spolujezdkyně Němky Stollové,
kteří spolu jezdili už léta ...
Naposledy editováno 16.02.2019 17:36:21
vzdálenost asi 15 metrů a odehrálo se během tak 2 vteřin ... K odvozu do nemocnice došlo
až po delší době, když přístup k místu dopadu havarovaného sajdkáru nebyl přímo z trati .
Ingeborg Stollová v přívěsném vozíku (tenkrát opravdu ty stroje mohly bez něj jezdit závody
půllitrů sólo) narazila přímo do kamenných patníků na výjezdu ze zatáčky.
Vzhledem k tomu, že to byl levostranný sajdkár v pravé zatáčce a spolujezdkyně se tedy
vykláněla dovniř zatáčky přes zadní kolo motocyklu, je pravděpodobné, že se vrátila do
vozíku příliš brzy a(na tehdejším obutí sajdkárů!) se už řidiči nepodařilo zůstat na asfaltu trati .
Byla to stíhací jízda, když zkracovali náskok mistra světa Camathiase ve vedení závodu ...
Naposledy editováno 17.02.2019 16:52:31
Naposledy editováno 28.02.2019 00:17:33
No ono to bylo myšleno tak,že se tam nevešel skrze jeho vysokou postavu.
Jak jsem psal toto jsem zaslechl od známého,který byl v osudný okamžik na místě podobně jako It2.
Jestli to je pravda či pouze jenom jeho vymyšlený příběh netuším.
Naposledy editováno 28.02.2019 10:01:18
Naposledy editováno 01.03.2019 02:59:20
nikdy jsem nepatřil k divákům, kteří se po havárii na to místo šli dívat.
Navíc jsem měl jen čtrnáct let a byl tam s tatínkem.
Tak snad už toto stačí !!!?
Naposledy editováno 01.03.2019 10:36:56
pořádanou na AMD Brno, by nás mohlo "utěšit", že s Velkou Pardubickou" to začíná být
taky "nahnutý" ...
https://www.sport.cz...-o-pomoc.html#hp-sez
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
PinkPanther píše: Rosho: dík.
Takže Nové Mesto asi třetí.
Pořadí 5 nejdelších českých a slovenských okruhů snad takto:
1. Jičín 14,5, km
2. Brno 10,9 km
3. Nové Mesto 5,98 km
4. Hořice 5,15 km
5. V. Meziříčí 4, 80 km
Třeba někdo doplní popř. upřesní.
Snad se Josef nebude zlobit, že jsme se mu sem s tím vetřeli
Ne, nezlobím se a dal jsem si s tím tu práci a dohledal okruhy a seřadil dle délky. Čerpal jsem z nádherné a do detailů zpracované knihy od pana Jiřího Franka "Mistrovství Československa silničních motocyklů 1954 - 1992" Od 1.1. 1993 jsme se rozpadli. Možná jsem někde udělal překlep, tak sorry jako.
Jde o okruhy, kde se jelo MR ČSSR a pak ČSFR. Brno je zastoupeno 3x, 1954-58 ještě přes Žebětín, tedy 17800 m. Dále ta nejkratší varianta starého okruhu 10920 m v roce 80-81. Potřetí autodrom "MASEC".
Zajimavá je i Praha, hned první ročník 1954 - 5200 m a pak až jen 4.10. 1981 - 3750 m, třeba někdo z pražských doplní.
Také Most stojí za zmínku, první závod 1965 - 3530 m, následuje Most-autodrom - 4185 m v roce 1984. Nepochopil jsem Most v roce 1986, kdy krom dromu v červnu se jely i 5.10., ale už jen dvěpade na 2320 m okruhu
Těch zajimavostí je strašně moc, ale pojďmě k meritu věci, nebo se nikam nedostanem.
Mistrovství Československa 1954 - 1992 dle délky okruhu:
1. Brno 54-58........17800 m
2. Jičín od 55.........14500 m
3. Brno 80-81...........10920 m
4. Litomyšl od 56......10800 m
5. Piešťany - 58........7200 m,..... od 85 - 4400 m
6. Louny - 59 ............7100 m
7. Osek - 60................6820 m
8. Olomouc - 62..........6800 m, ....od 64 - 6590 m
9. Č. Třebová -74 .......6500 m
10. Štramberk - 59 .......6250 m
11. M. Boleslav - 63........6200 m
12. Příbram - 67 .............6200 m
13. Jiřetín - 59 ................6100 m
14. N.M. nad Váhom - 70.......5980 m, snad od 67 - 2750 m??
15. Těrlicko - 65 .............5950 m, snad od 83 - 5630 m ??
16. Nepomuk - 61 ...........5947 m, zde je to tedy těsný, jen tři metry....
17. Košice - 68 ...............5700 m
18. Znojmo - 62 .............5508 m
19. Městec Králové - 79 ......5450 m, od 82 - 3210 m
20. Brno - AMD - 87 .......5394 m, ....... tak Brno 3x v TOP 20
Naposledy editováno 06.03.2019 17:40:26
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
Tu knížku od Jirky Franeka bych hrozně chtěl. Nevíš je ještě někde k dostání ?
Nemohl by jsi sem nahodit fotku obalu té knížky, abych aspoň věděl jak vypadá ?
Dík.
PP
21. Praha - 54 ...............5200 m
22. Prievidza - 67 ...........5175 m
23. Hořice - 62 ................5150 m
24. Hluboká - 60 ...............5025 m, snad jen tento ročník
25. Velké Meziříčí - 68 ........4800 m
26. Mor. Třebová - 82 .........4800 m
27. Ostrava - 54 ..................4770 m
28. Strakonice - 86 ..............4700 m
29. Jindřichův Hradec - 75 ......4600 m
30. Kdyně - 59 ........................4500 m
31. Uherské Hradiště - 56 ........4350 m, od 85 - 3000 m
32. Hradec Králové - 77 ...........4200 m
33. Most - AMD - 84 .................4185 m
34. Rosice - 59 .........................4141 m
35. Bratislava - 72 ....................4100 m
36. Mělník - 54 .........................4000 m
37. Klatovy - 69 ........................4000 m
38. Praha - 81 ..........................3750 m
39. Kopčany - 75 ..................... 3700 m
40. Banská Bystrica - 83 ...........3600 m
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
1 reakcí na tento příspěvek Masarykův okruh a jeho okolí
41. Most - 65 ..................3530 m
42. Liberec - 55 ...............3521 m
43. Prešov - 88 ................3470 m
44. Břeclav - 75 ................3400 m
45. Písek - 68 ...................3350 m
46. Morašice - Litomyšl - 76 ........3350 m
47. Hlučín - 74 .......................3200 m
48. Holíč - 84 .........................3150 m
49. Hranice na Moravě - 89 ......3100 m
50. Škrdlovice - Žďár - 74 .........3080 m
51. Dobruška - 73 ......................3000 m
52. Kněžpole - 86 .......................3000 m
53. Sliač- Letiště - 90 ..................2700 m, poslední z nových okruhů do roku 92
54. Letohrad - 81 ........................2670 m, od 88 - 2270 m
55. Gottwaldov - 67 .....................2500 m
56. Malacky - 83 ..........................2450 m
57. Most - 86 ...............................2320 m, jak jsem psal v záhlaví, pro mě záhada, kde se jelo a to jen 250 ccm
58. Dolný Hričov - 82 ...................2300 M
59. Nový Bor - 60 .........................2075 m
Pak je ještě pár okruhů, u kterých nebyla uvedena délka, třeba někdo doplní
60. Třeboň - 55 ..........??? m, asi jen side, ty jely jen do roku 1961
61. Dvůr Králové - 55 ........??? m
62. Tábor - Sezimovo Ústí - 59 .........??? m
63. Ústí nad Orlicí - 67 .....................??? m
64. Karviná - 69 ..........................??? m
65. Ústí nad Labem - 73 ...............??? m
66. Brno - Bohunice - 78.............??? m, první závod sezóny 14.5., jely jen 50 a 125, třeba I2t byl na těch závodech
Takže za těch 39 let mistrovství ČSSR a ČSFR se jelo na více jak 60ti tratích První závod se jel v Mělníku 20.6. 1954 a poslední 27.9. 1992 ve Sliači - letiště, shodou i na posledním přibyvší okruhu
Mr.Kaktus píše: PinkPanther> https://antikvariat...1954-1992-1997-18391
Díky, kurňa včera jsem byl ve Zlíně
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Masarykův okruh a jeho okolí
josef58 píše: ...Jo, závod nebyl přerušen
Byly to drsné časy, nějaká úmrtí v závodech a bezpečnost se moc neřešily. Například v roce 1970 uhořel při havárii ve formuli 1 Piers Courage, pořadatelé na místě zaházeli plameny pískem a vyhrabali ho až po závodě. Něco podobného se přihodilo v roce 1973, kdy zemřel Roger Williamson - tehdy ho jen přikryli plachtou a nechali dojet závod do konce. Z dnešního pohledu je ta neúcta k životu závodníků nepochopitelná, ale tak to prostě bylo. Asi teprve Laudova nehoda na Nürburgringu byla tím zlomem, kdy se začala bezpečnost seriózně řešit.