Obracím se proto s prosbou na někoho, kdo o těchto kolech něco ví, potřeboval bych pár věcí.
Pozná někdo z fotek o jaký model popř. rok se jedná ? Galusky, vpředu dvojtalíř, vzadu pětikolečko.
Kde se dnes dají sehnat origo věci na tato kola, protože předpokládám že v současných cyklocentrech na to nic mít nebudou ?
A zatím poslední dotaz, chtěl bych ho nalakovat originální modrou metalízou, zná někdo název té barvy popř. kód ?
Díky moc za jakoukoli užitečnou informaci.
Naposledy editováno 17.02.2019 01:38:00
1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit
Zeptám se asi úplně blbě, jak poznám jestli to má kola 622 nebo 630 ?
Naposledy editováno 17.02.2019 10:42:22
3 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit
přidám se z dotazem, mohl by mi někdo poradit co je to za přesný typ kola Favorit? Je to v autentickém minimálně používaném origo stavu, tak jak se to koupilo nové.
Bylo mi řečeno že to je závodní model F1 , ale to si osobně nemyslím, už kvůli těm komponentům.
Jaké může mít cca cenu a je to sběratelský kousek, nebo spíš bezcené obyčejné kolo v hodnotě max pár set korun?
díky
1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit
2 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit
Edit: kvůli nekorektním znakům je potřeba zkopírovat celý odkaz do příkazového řádku
Kolo je nutno konfrontovat s jinýma fotkama, které jsou v hojném množství na webu.
Podle mě je to F1 na Waltru. 60cm nebo 62cm rám se na obyč favority nedával, zadní stavba je kratší, navářka na přehazku, příčky zadní vidlice jsou trubky a ne plechy.
Peněžní hodnota je věcí nabídky a poptávky. Já bych ti za to nedal nic, protože kolo mám a za pět tisíc můžeš mít stokrát lepší silničku. Ale třeba se časem nějaký pošuk najde.
Naposledy editováno 23.02.2019 08:24:12
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace kola Favorit
535xv píše: A brzdit budeš na pekaře ?
Brzdí se zašlápnutím dozadu, ne ? Aspoň dřív to tak u některých kol bylo.
1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit
Někdo to prostě předělal.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace kola Favorit
martulik píše: Tohle je kolo FIXKA neboli SINGLESPEED. Stálý převod. Když se točí pedály, točí se i zadní kolo, žádné brzdy.
Někdo to prostě předělal.
to co popisujes neni FIXKA nybrz FESTKA
fixka - fixni (jeden, bez saltru) prevod, kolecko je ale na volnobezce a brzdi to brzdama, nebo na "vylepsene volnobezce" kde se brzdi slapnutim dozadu
festka - pastorek je na fest, dotazeny matici, a prakticky "moderni vyraz" pro klasicke drahove kolo - brzdi se obdobne jako motorem, tzn nohama proti pedalum
(a nechapu jak na tom nekdo muze jezdit jinde nez na velodromu, nedejboze v provozu)
singlespeed jsou potom obe dve..
BTW to modry kolo nahore na prvni pohled fakt vypada jako F1, ale ruku do ohne za to nedam... takovej nejcitelnejsi znask je delka zadni stavby, resp. vzdalenost zadniho kola od sedlovky,..
1 reakcí na tento příspěvek Renovace kola Favorit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Renovace kola Favorit
fixka - fixni (jeden, bez saltru) prevod, kolecko je ale na volnobezce a brzdi to brzdama, nebo na "vylepsene volnobezce" kde se brzdi slapnutim dozadu
festka - pastorek je na fest, dotazeny matici, a prakticky "moderni vyraz" pro klasicke drahove kolo - brzdi se obdobne jako motorem, tzn nohama proti pedalum
(a nechapu jak na tom nekdo muze jezdit jinde nez na velodromu, nedejboze v provozu)
singlespeed jsou potom obe dve..
Říkej si tomu jak chceš.
Myslím,že je to vcelku jedno. U tohoto kola není ani tak důležité jeho přesné pojmenování, ale o to, jaký styl vyjadřuje. Nejspíš si na tom nikdy nejel. A rozhodně to není to pro každého.
http://mestonakole.e...omu-kolu-neco-chybi/
https://cs.wikipedia...C3%BDm_p%C5%99evodem
martulik píše: ale o to, jaký styl vyjadřuje. Nejspíš si na tom nikdy nejel. A rozhodně to není to pro každého.
zklamu te, ale byt na kole nejezdim kvuli stylu, tak jsem uz na drahovce jel - ovsem na velodromu, kam patri,..
...nejsem idiot abych jezdil po meste na drahovem kole, nebo treba na plochodrazni motorce
Naposledy editováno 24.02.2019 12:53:42
Zajímavý je, že když to teď tak počítám, tak léta stráveny na f. jsou v podstatě směšný s tím, co jsem zatím najezdil na motorce, ale ta pravá ruka na zadní na kole tam pořád částečně je.
Taky by mě zajímalo proč to takhle vzniklo,
když asi původně byly jen přední brzdy na pravé ruce.
Naposledy editováno 24.02.2019 15:42:46
IMHO angláni to mají logicky. První kola měla torpédo a jednu brzdu ovládanou z řidítek - přední a páčku na pravou ruku. Pak přibyla zadní na zbývající - levou - stranu řitítek.
Na kontinentě pak nějaký chytrák vymyslel, že když se jezdí vpravo, tak se víc ukazuje levou rukou (když se vracíš z předjíždění či objíždění, a někdy i při odbočování vpravo neukazuješ), pravá zůstává na řidítkách, a z důvodu přibržďování či dokonce nouzového brždění bude jistější mít tu pravou vzadu. Brždění přední brzdou s jednou rukou na řidítkách je prý nějaký špatný či co. Jako vysvětlení bych to přijal.
Zdroj této úvahy:
http://davesbikeblog...cz/2006/12/why-is...
Nicméně, rozhodovat o zapojení brzd podle toho, co je bezpečnější, při jízdě s jednou rukou na řidítkách, podle častějšího způsobu signalizace změny směru jízdy, mi přijde úchylné. Podle mne je totiž daleko logičtější v případě potřeby brzdění nejdřív chytit řidítka oběma rukama a pak teprve brzdit. A hodně jezdit lesem, kde nikomu nic neukazuju