1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu
V den tankování to ještě šlo, na druhý den už byl problém. Vycucnul jsem nádrž ode dna do průhledného kanystru, abych viděl co tam bude. Po 15 minutách se objevilo tohle ze 4 litrů benzínu.
Už dřív jsem musel čistit častěji karburátor. Moje chyba, že tankuji pouze na téhle stanici.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu
Raduz74 píše: kubacech> Suzuki Burgman
V den tankování to ještě šlo, na druhý den už byl problém. Vycucnul jsem nádrž ode dna do průhledného kanystru, abych viděl co tam bude. Po 15 minutách se objevilo tohle ze 4 litrů benzínu.
Už dřív jsem musel čistit častěji karburátor. Moje chyba, že tankuji pouze na téhle stanici.
To že jsi Z NÁDRŽE motorky vytáhnul takový bordel znamená jen , že jsi měl bordel v nádrži - nic víc a nic míň .
Aby to byla faktická informace , tak natankuj zase 4 l beneli do ČISTÉHO kanystru a zase to do té nádoby vylij a nech těch 15 minut odstát - potom bych teprve dělal nějaký závěry .
Celkem by mě zajímalo , jak to dopadne .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu
Malp píše: To že jsi Z NÁDRŽE motorky vytáhnul takový bordel znamená jen , že jsi měl bordel v nádrži - nic víc a nic míň .
Aby to byla faktická informace , tak natankuj zase 4 l beneli do ČISTÉHO kanystru a zase to do té nádoby vylij a nech těch 15 minut odstát - potom bych teprve dělal nějaký závěry .
Celkem by mě zajímalo , jak to dopadne .
Na zkoušku to nemusí být špatný nápad.
Uveřejňuji to nejen na základě vlastní zkušenosti, ale dozvěděl jsem se od dalších, že mají na téhle stanici podobnou zkušenost. Dále proto, že tankuji pouze na téhle stanici už asi tři roky, nikde jinde.
Samozřejmě, může to být náhoda, nebo něco jiného, proto jsem nechtěl ani tuhle čerpací stanici jmenovat, ale byl tu zájem o zveřejnění.
Vlastní zkušenost si může udělat každý sám jak pojede kolem.
Raduz74 píše: Na zkoušku to nemusí být špatný nápad.
Uveřejňuji to nejen na základě vlastní zkušenosti, ale dozvěděl jsem se od dalších, že mají na téhle stanici podobnou zkušenost. Dále proto, že tankuji pouze na téhle stanici už asi tři roky, nikde jinde.
Samozřejmě, může to být náhoda, nebo něco jiného, proto jsem nechtěl ani tuhle čerpací stanici jmenovat, ale byl tu zájem o zveřejnění.
Vlastní zkušenost si může udělat každý sám jak pojede kolem.
Na to co jedna paní povídala se nehraje , prostě natankuj do ČISTÉHO kanystru benzín a nech usadit v čisté průhledné nádobě - nic míň nic víc . Jen tak pro zajímavost zároveň napiš výrobce stojanu . ( Každý stojan má pod sklem u displeje svého výrobce - Adast , S + B , Salzkotten , Tokheim ... ) - potom se dá z něčeho vycházet a dělat závěry . Takto jsi pouze ukázal fotku z borďasem ze své nádrže ,který nemusí mít až tak nic společného s touto čerpačkou .
Jen pro upřesnění - tato benzinka je mě úplně šumafuk , nic s ní nemám společného , jen tak o těch věcech něco málo tuším .
Malp píše: To že jsi Z NÁDRŽE motorky vytáhnul takový bordel znamená jen , že jsi měl bordel v nádrži - nic víc a nic míň .
Aby to byla faktická informace , tak natankuj zase 4 l beneli do ČISTÉHO kanystru a zase to do té nádoby vylij a nech těch 15 minut odstát - potom bych teprve dělal nějaký závěry .
Celkem by mě zajímalo , jak to dopadne .
Tak to je celkem zjednodušené řešení, Záleží ještě na mnoho jiných okolnostech.
- zdali se u té benzínky tankuje, když jsou nádrže plné, či téměř prázné
- kdo tam zrovna dovezl benzín a jak kvalitní
- atd
takže, to měření může 100x dopadnout dobře, ale jednou holt máš smůlu a natankuješ bordel.
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu
Buď se to nastřádalo za ty roky, nebo jsem měl hold smůlu.
Ale karburátor vyčištěn, palivový filtr vyměněn a jedeme dál
Raduz74 píše: Test zatím vypadá dobře.
Buď se to nastřádalo za ty roky, nebo jsem měl hold smůlu.
Ale karburátor vyčištěn, palivový filtr vyměněn a jedeme dál
Přesně jak píšeš - nastřádáno za ty roky .
Ono vlastní sání z podzemní nádrže je + - 15-20cm nade dnem a event. vodu - bimbajs hlídají sondy , dál ve výdejním stojanu máš minimálně 1 jemný filtr ( ať už papírový , plast nebo dokonce plnoprůtokový - popř kombinaci zmíněných - podle typu stojanu ) ,dál to jde přes měřič , který je sakra citlivý na nečistotu a poslední - v tankovací pistoli je jemné sítko . Takže ne že by ty nejjjjemnější event. nepostřehnutelné nečistoty neprošly , ale to není o nějakém písku v nádrži .
Bimbajs i kapka vody se tam spíš dostane z vnější části tankovací pistole - hliníkové hubice , na které může být navátý jemný prach a po prudším dešti kapky vody ,nebo občas vidím odkládat uzávěr nádrže na stojan ( prach- voda ) .
Kdysi v pravěku - Š 1203 , stovky ,stodvacítky aj. mívaly v motorovém prostoru u pumpy " čistící skleničky ( kalíšky ) a jednou za čas když tam člověk hodil oko , tak vždy tam byl nějaký ten " kal " na dně . Navíc nádrže bývaly plechové s 1 - 2 výpušťáky v nejnižším bodě a pokud člověk (aspoň já jsem to dělával ) třeba jednou za rok odstříknul trochu paliva , tak tam taky cosi bylo .
Občas se stane , že má někdy někdo problém a je to hned např . " já jsem nabral u Shell ....... , to by se mě u OMW......... nestalo " a podobně ale VĚTŠINOU to není kvůli tomu že NAJEDNOU něco natankoval.
Tak hlavně ať to jezdí .
3 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu
Minulej tejden jsem vyrazil plechovkou nach Ésterajch, kousek před hranicema natakoval a frčel. Někde u Klágenfurtu jsem dotankoval rakouskej benzín, cestou zpět mi to vyšlo znovu na stejný pumpy.
A pointa? Cesta tam na českej benzín: 48litrů, cesta zpět (stejná vzdálenost, počasí, tempo...): cca 43 litrů
Tak si říkám, co nám to tu prodávaj za sračky ?
1 reakcí na tento příspěvek Kvalita benzínu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu
Hornetyk píše: Nechce se mi zakládat nový téma, hodím to sem.
Minulej tejden jsem vyrazil plechovkou nach Ésterajch, kousek před hranicema natakoval a frčel. Někde u Klágenfurtu jsem dotankoval rakouskej benzín, cestou zpět mi to vyšlo znovu na stejný pumpy.
A pointa? Cesta tam na českej benzín: 48litrů, cesta zpět (stejná vzdálenost, počasí, tempo...): cca 43 litrů
Tak si říkám, co nám to tu prodávaj za sračky ?
Z jedné cesty děláš závěry? Stačí třeba jet jednou po větru a zpátky proti a máš rozdíl ve spotřebě 10% hned. Těch nepatrných rozdílů může být hafo, to ti jen připadá, že jedeš furt stejně - dej tu trasu alespoň 10x a pak suď...
4 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš
Hornetyk píše: charlie.vtx1800> Nebudeš věřit, ale fakt jsem tam nebyl poprvý
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš
jen jestli to neni tou trasou
ja takhle jezdil vic jak rok, praha - wolfsburg, tam na ceskou naftu, zpet na nemeckou a rozdily v obou smerech , hlavne podle vetru.
Hornetyk píše: charlie.vtx1800> Nebudeš věřit, ale fakt jsem tam nebyl poprvý
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš
A nezvládneš to na nádrž tam i zpět?
Uděláš tam a zpět na český, pak to samé na jejich a porovníš na opravdu stejné trase
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Kvalita benzínu
Hornetyk píše: charlie.vtx1800> Nebudeš věřit, ale fakt jsem tam nebyl poprvý
A ten rozdíl cca 1-1,5L/100 km je dycky.
Ale neboj, třeba se tam taky někdy podíváš
Vtipálku. Ale dokonce i do Rakous už jsem zavítal.
U auta spotřeba při jízdě závisí hlavně na rychlosti. Je daná valivým odporem pneu (i ten vzrůstá s rychlostí) a hlavně aerodynamickým odporem. A ten vzrůstá s kvadrátem rychlosti - jenže ne té skutečné, ale relativní vůči vzduchu okolo! Takže když jedeš 100kou a fouká ti mírnej vítr do zad, řekněme 20 km/h, tak je aer. odpor jako při 80 km/h, kvadrát je 64. Při stejném protivětru je to jako 120 km/h a kvadrát je 144, tedy 2,25x větší! A v Rakousku většinou fouká údolími dolů od Alp, takže většinou z Čech jedeš proti větru a domů po větru. A ani profil trasy není symetrický + další drobné rozdíly.
Jediný vypovídající by bylo vzít do kanystrů jednou náš a jednou rakouskej benál a celou trasu projet vždycky na jeden benzín (optimálně tzv. dvojitě slepej pokus ). Jenže - když dělali testy benzínů a porovnávali spotřebu obyčejný 95ky a prémiový 100ky - která je třeba u Schellu výhradně z dovozu a chlubí se aditivy co mají mj. snižovat spotřebu (prý menší tření a lepší spalování atd. viz reklama...), tak u auta s motorem na 95ku byl rozdíl na hranici stat. průkaznosti, tedy 3-4% (neberu auta, co mají motor upravený na 98-100 okt. ale dokáží jet třeba i na 95ku, tam byl rozdíl jasný, ale to je dáno motorem).
Nebo zkus počíst i něco o placebo-efektu - na ten bych vsadil víc, než na 10% menší spotřebu díky jinýmu benzínu. Biosložka, díky podílu, by mohla udělat max. 1-2% rozdíl, ne 10%.