AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Zdravím. Chlapi je pravda,že do hranaté třindy pasuje tachometr ze Škody 120.Myslím i převodama?
Jasňačka pasuje,jak s počítadlem deních km tak bez,ale asi bych šel cestou nového,já už tam mám minimálně třetí jetej a pokaždé se podělá,takže po dvou třech stovkách za každej už mám půlku nového,letos ho budu kupovat zatím koukám kde co a motošpička ho má asi za 800kč,ale nevím výrobce,ještě jsem mu nepsal.
e-- http://www.motospic...chometr-jawa-cz.html
Naposledy editováno 19.02.2019 18:37:25
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 19.02.2019 18:53:37
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://auto.tn.nova....ji.html?ref=strossle
V okolí Pelhřimova nejvíc překračujou rychlost z celé republiky Milane jak je to s tebou doopravdy? .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mám prachstarý za dvě kila Made in CzechoSlovakia fungije nejlíp jen mě upadla ručička.
Naposledy editováno 19.02.2019 19:39:10
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
(Mám to tak i s elektrem. Starý vysavač ETA 1988-1998, Eta trilobite (vysavač) 2000-2018, po svatbě jsme koupili Zelmer 2009-2018 , tedˇ jsem zvědav kolik vydrží Elektrolux.)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
MartinED250 píše: Na delší cesty do zahraničí, jsem si přibalil kompletní dynamo a indučku. Není problém to předrátovat a dynamo se dá provozovat i bez baterky. Domu dojedeš v pohodě. Jinak s dynamem mám taky výborné zkušenosti. Namontoval jsem jen regulátor AEV a mám klid. Jednou za rok přejdu předstih a mrknu na uhlíky. Na pulci mám více jak 20 000Km na jedny kladívka a uhlíky a nikdy nebyl výpadek. Jen to tlačí jen 60W, to je pravda.
To je právě ten problém - 35W bludička ve světle a ještě je to hrana.... S tím se dneska dobře jezdit nedá.
Bimbam píše: Třeba u hranatejch čezet 477 a 471 a u třiapůlí 634 je 6V dynamo 75W ( teda aspoň podle toho co je napsané na štítku, nevím jak to dává ve skutečnosti ) - to bych řekl že je už i na celodenní svícení snad použitelný ?
Jako dá se s tím žít, ale chce to ohledy. Je třeba přemejšlet, když jezdíš po městě abys na křižovatce při motoru na volnoběh nestál vždycky celou dobu na brzdě, blinkry s 10W žárovkama, pak se to celkem dá provozovat, ale není to ono... Pokud to vezmeš a pojedeš v kuse světa kraj s ěvtrem o závod, kdy je motor takřka trvale ve vysokých otáčkách, tak je to v poho, ale jak se budeš travel courat po městě s motorem kolem volnoběhu a večně rozsvícenou brzdovkou avščně puštěnejma blinkrama, nestíhá to a začne ti vynechávat zapalování... Dokonalou zkušensot s tím měli autoškoláci s třiapůlema, kdy baterka horko těžko přežila bez dobíjení jeden pracovní den při tom přešoustávání z křižovatky na křižovatku... 12V altec už je trochu lepší co do výkonu, ale je to choulostivá ludra složitá jak orloj plná zbytečných a kurvících se komponent.. 12V Vape je zcela jednoduché, zcela bezkontaktní, bezůdržbové a jeho elektrický výkon je zhruba dvojnásobný, takže nemá problém pokrýt spotřebu spuštěného všeho už při malých otáčkách...
Prostě 12V, H4 (R2) tj. budiž světlo, konec problémů s dostupností a nekvalitou 6V žárovek, 6V přerušovači, kolísáním napětí, potížím s baterkou, s vůlemi na klice ovlivňujícími seřízení, konec opálených kontaktů regleru......
Ve Smolíku mám původní zapalování, protože zatím fuinguje... Ale když odešel regler, dal jsem tam elektronický... proč kupovat horší věc za stejné peníze. Dobíjí to tak nějak stejně (omezení jsou především na straně generátoru) ale protože regulace není odporová, tak to možná pár wattíků ušetří, ale ušetčí to především baterku, která neplynuje, když ty světla nezapneš a regler to ve vysokých otáčkách všechno nespálí v odporech... Jízda v noci je docela peklo... Svítí to bídně i s novou parabolou, protože holt poloviční výkon světelného zdroje neokecáš a ta halogenová technologie má taky svůj přínos... Za sucha a na silnic s čárama to ještě s určitou trpělivostí jde, ale jak začne pršet a všechno se lejská je to v prdeli a jak jedeš po nějakejch šoustkách kde je asfalt, kolem štěrk a v létě suchá tráva, a nekdo pak jede proti s pořádnými světly to se to všechno sleje v jedno šedivé cosi a je to vyloženě na posrání i když mi očař potvrdil že vidím velmi dobře... Zkrátka nebezpečná činnost.. Takže se může stát, že pokud mně přejdou chutě smolíka se zbavit a rozhodnu se ponechat si ho, že si tam to Vape namontuju stejně, abych zase viděl tak jak se sluší a patří, stejně jako na 477 s Vape co jsem prodal, stejně jako na Roudstru, stejně jako na Hondě.... Stojí to dost peněz, ale neposrat se nebo nezabít, to za to stojí...
Bimbam píše: Bimbo - jo, dá se to i tak, když jsou normální rozumní technici - ale když nechtějí aby jim smrděl cvajtakt na hale a mimo halu vlastně ani nemají dělat prohlídky - tak když se jim to takhle sejde v makovicích tak uděláš nejlíp když tam tu baterku budeš mít. Nebo si pro ni dojedeš a nebo pojedeš jinam. Tady jsou technický stanice dvě - na jedný jsem byl s mustangem a když jsem tam přijížděl tak byli technici venku na cigáru - čili si mohli všimnout protože mě viděli přijíždět že ten fichtl svítí. Došla na mě řada, technik přichvátal, koukal a povídá viděl jsem vás přijíždět, svítilo to no a houkačku zkoušet nebudem nechceme se tu dusit. Pak jsem po čase jel na tu druhou se simákem - klaxon, blinkry na baterku ale světlo se rožne jen když běží motor ( na baterku jenom parkovačka ) no a to byl nebetyčnej problém. Nejdřív čučel kam fouká vítr, pak mě poslal na druhou stranu haly abych byl po větru, otočit čumákem dovnitř a nastartovat a zasvítit. Přitom když tam popojížděj autama, tak jim tam ty auťáky taky smradí že.
Mají tam předepsaný odtah na výfukové plyny, ale technici jsou často líní manipulovat s tou pixlou a hadicí, co to odsává, tak buď ty smrady čuchaj, nebo tam ty werky přetlačujou ručně, nebo vymejšlej kundoviny... Ve fabrice jsou smrady horší a jsou v tom lidi celej den...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Bimbam> Nejčastější problém je ten, že se u Vape neuzemní mínus pol na kostru, takže celá soustava a baterie bere mínus přes obal reglu a slabý drát mezi ním a mínuspolem baterie shoří, protože to díky průřezu nedává. Další problém je prošlehnutí na kostru u vodiče plusu z reglu na baterku, tam je to pro regl fatální a je po něm. Extra spínač se dává na modrý drát z Vape na kostru jako šluskontakt. Pokud chceš zachovat funkci spínačky, je potřeba na tento drát dát relé. Pak musí být baterie, Vape při startování nemusí mít dost šťávy na jeho rozpojení. Nicméně Vapat je více druhů , takže u kejvy, panelky SZ-13 (12V/150W) a u hranatic třebas SZ 17
Koukám, že celkem přidali na ceně. Zda bylo potřeba u klasického zapojení třindy něco rozpojovat nevím, já měl jen jednu prakdysi a už si to moc nepamatuju a nový osazujeme vesměs Vapem.
Nedělá se nic jiného, než že se vymění svazek mezi zaplováním, baterkou a svíčkama a přidá se relé rozpínací na 15 kontakt co když vypnaš zapalování sepne chcípák...
Ke kostře - je třeba přemejšlet při instalaci, pokud může nastat problém co zmiňuješ s kostrou, tak stačí tu kostru posílit mezi baterkou, zemnícím kontaktem regleru a jeho obalem tak, aby to bylo správně... Zemnící kontakt regelru není silový vodič, ten je tam jen pro ukotvení nulového potenciálu pro referenci regleru. Pokud to někdo udělal tak jak píšeš, udělal to blbě, amatérsky, bez znalostí záklandí elektrotechniky.....
Milan1963 píše: Asi budu zase za zpátečníka, ale souhlasím s Bimbamem. Pokud mám původní funkční zapalování, není důvod ho měnit. Vloni mi Čmoud dělal repasi celé motorky a GO zapalování (pérák) . Sám mi tehdy řekl, že by to původní pérácké nechal, motorka dobíjela, startovala....tak ho vyčistil, dal někomu k perfektnímu seřízení, namontoval zpět a pérák je elektricky OK. Večer jezdím jen párkrát za rok, jedu pomalu, tak ta 6 V elektrika stačí.
V Popularu je to samé - jen ve dne nesvítím, protože 90 W dynamo spotřebiče o cca 110 W trvale neutáhne. To ale dělá většina majitelů předválečných vozidel...to už je ale jiné téma. Obecně ale považuju svícení aut ve dne za absolutní nesmysl. Svítit by měly POUZE motorky, protože to by nás nikdo nepřehlédl, nebo by se jistě snížil počet nehod motocyklů při srážkách , přehlédnutí automobilistou atd.
Právě proto je to původní zapalování úplně nahovno... Nikoli proto, že by bylo nespolehlivé, ale protože je nepoužitelně slabé pro pohyb v běžném provozu.
Jestli je denní svícení píčovina nebo ne nemá cenu rozvádět, zkrátka svítit se musí ježto je to předepsáno, kdo nesvítí, ohrožuje především sám sebe, protože ve shluku
jasných objektů je ten temný neviditelný a brzo ho někdo sejme.. Pokud to bude švestka s pokutou, dopadne to ještě dobře.... I kdyby měly svítit jen motorky, nic kulatého intenzivní provoz s trvalým svícením nebude zvládat bez problémů nebo alespoň dílčích vylepšení....
Ta neobyčejná debilita sdělení, že jedeš jakože pomalu, tak nevadí, že to svítí nahovno a nebo vůbec - to je zaslepenost mozků seniorů, protože jakýkoli úhyb z davu
je nebezpečný, pokud jede někdo rychleji než ostatní, je zpravidla méně nebezpečný pro své okolí, protože tě předjede, jede dál, zmizí, nepřekáží a nikoho nesere, než coural, který překáží, tím všechny v okolí nasere a ti pak vyvádějí věci které by jednak dělat nemuseli a druhak by je ani nenapadly.... A když ten coural navíc není ani skoro vidět, tak už to hraničí s pokusem o sebevraždu. Líbí se mi staré werky, předvályk uznávám jako různorodá, nápaditá a technicky často svébytná vozidla, ale jejich provozování v běžném provozu je čím dál větší problém a chabá dynamika většiny z nich je ten nejmenší, to že nejsou vidět a nemají některé očekávané prvky vnějšího osvětlení je problém značný....
Ten argument že osvětlená motorka je lépe vidět než neosvětlené auto, ano je... ale ta osvětlená motorka dnes kdy se svítí všechno, je stejně dobře vidět, jako ta auta, tudíž ten argument přehlédnutí kulhá na všechny nohy...
Navíc s celodenním svícením nemá problém nic z aut asi tak od roku 1975. Většina starých aut v provozu je o dalších 20 let mladší....
Předělal jsem i svůj starý traktor Z3011 z dynama na Alternátor a halogenky, protože i když to jede 30km/h, tak s valníkem je to velký a tažký werk, u kterého se kurva hodí, když dobře vidíš a máš víc času reagovat na překážky v provozu (bába s nůší, srnky, díry, spadlý strom..... Alternátor s integrovaným reglerem ze shnilého osobáku stál na vrakovišti pětikilo, nová světla na halogenky litr dohromady... a budiž světlo - vidíme na cestu...
Mít doma populara, tak bych tam nacpal třeba 12V dynamo z kilovky, protože s 12V se už dá trochu čarovat a do očí by to netlouklo... Stejně jako mám na smolíku dvě zpětná zrcátka i když původně měl jedno... Mám staré werky rád, ale zabít se zatím nemám zapotřebí...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Zdravím. Chlapi je pravda,že do hranaté třindy pasuje tachometr ze Škody 120.Myslím i převodama?
Pasuje, ale vibrace ho poměrně rychle rozbombardujou na součástky.... Motorkové byly upravené aby to snesly....
Pokud potřebuješ funkční budík, něco bych doma snad našel...
Jirka4137 píše: Vlasťák1973> Ten mě fungoval přesně měsíc a číza má jinej převod. Jestli ti ho někdo opraví tak je tvůj gratis.
Mám prachstarý za dvě kila Made in CzechoSlovakia fungije nejlíp jen mě upadla ručička.
Nemá jiný převod, všechny RVHP werky mají stejný převod +-10%....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: A kurňa to moc nevydržel ,ale fungovat by měl normálně Jawa a ČZ měla stejný tachometry,no nic asi budu muset sehnat něco starýho a hlavně funkčního,mě nejdou km,jinak ukazuje km docela přesně,dle radarů.
Pro tebe to platí taky, urguj a připmínej se, až budu mít chvíli, udělám inventuru a možná něco najdu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Béďa17 píše: Díky.Tak já ho tam zkusím.Už jsem to někde snad četl nebo slyšel.Mám si ho vyzvednout u kamaráda co má na dvoře vrak škodovky,tak uvidíme.Ten co tam je tak lítá plus minus dvacet km a nepočítá km.Dával jsem tam ty nové blinkry a trochu prostříkával elektriku a očistil ukostření.Při tom mi půlka konektorů skoro odpadla od drátů jak to někdo jen namačkal do konektorů a nedal nic přes to,aby to podrželo kablíky.Tak jsem konektory proletoval a dal přes to smršťovačku.Budu to muset někdy natahat celé nové,ale nějak nevím kdy. Nemáte někdo tip na kleště na mačkání neizolovaných konektorů?Ať to má tu štábní kultůru.Něco za rozumnou cenu,ale hlavně funkční.
Hele proletovávat konektory na něčem co se hejbe a třese je chyba, upadne to ještě dřív...
Když Paláckej budík nepočítá kilometry, je to v prdeli malé pastové kolečko.. Pokud jen praskne, dá se slepit a jede dál, pokud se úplně rozpadne musí se vyměnit... Kdysi když tu byl ještě škoda krám na staré werky, šlo to kolečko koupit samo o sobě za 5kč... ale možná že na internetu se dožene i dneska....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nechceš ho rozebrat a mrknout proč se ty nové tachometry hned vys. dám k němu klidně i ten origoš tam nejede počítadlo ale rychlost ukazuje v pohodě.
Naposledy editováno 19.02.2019 22:20:16
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak relé lze do serie doplnit skrytým spínačem. Pokud umře baterka, rozepne ukostření a lze nastartovat i bez šťávy. Navíc pokud se schová, nikdo to nenatočí, dokud to nerozepne. Osobně i do jednoválů dávám dvouválový Vape a jeden VN kapel ukostřím. Na radu Vape ten, co je u výstupního svazku ostatních drátů z cívky, aby nedošlo k průrazu cívky.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: pech.> Myslel jsem podle toho co ukazoval že jo.
Nechceš ho rozebrat a mrknout proč se ty nové tachometry hned vys. dám k němu klidně i ten origoš tam nejede počítadlo ale rychlost ukazuje v pohodě.
hele jestli ti nejde jen to počítadlo, pošli mi oba a já je rozlousknu a z nějakých vraků vytěžím ta kolečka a počítat bude.... (A protože kovářova kobyla chodí bosa, Smolík už nepočítá kilometry 15let.... )
Verdom píše: pech.> Já jen zmínil nejčastější hovadiny, co jsem řešil. Viděl jsem i vape nadrátovaný na původní mizernou elektriku a tažený s ní místy paraelně a ještě jednou barvou drátu. Čisté peklo.
Jinak relé lze do serie doplnit skrytým spínačem. Pokud umře baterka, rozepne ukostření a lze nastartovat i bez šťávy. Navíc pokud se schová, nikdo to nenatočí, dokud to nerozepne. Osobně i do jednoválů dávám dvouválový Vape a jeden VN kapel ukostřím. Na radu Vape ten, co je u výstupního svazku ostatních drátů z cívky, aby nedošlo k průrazu cívky.
Já ten ukostřený výstup nerad vidím, takže do jednoválce jednovácové Vape, do dvouválce dvouválcové a morální princip je utěšen
Já měl relé viset pod budíkem s tím, že když um,ře baterka, tak ho prostě vytáhnu z patice/konektorů.. nakonec jsem ho odpojoval jen jednou, ale ne proto, že by umřela baterka, protože i z 99%mrtvá baterka tu malou cívečku relátka přitáhne, ale když jsem jel dlouuuuhouuu cestu v brutálním slejváku relé se naplnilo vodou a jak je na tom chcípkontaktu větší napětí, stačilo to na to, aby vynechávalo zapalování... Vytrhnul jsem relé a dokončil cestu....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |