AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Jen se asi nebudu nijak registrovat a nechám to počasí, náladě a stavu mysli a volnu. Nicméně za mě cesta, kemp i nápad OK.
Tady nějaké retrovideo pro zpestření.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom píše: Jinak zde trochu nejawovské, ale pro srdce motoristy jistě užitečné video poněkud sterilně neosobní výroby bramboráků. Jen pro představu, co by měla motofabrika mít, aby to trochu k něčemu vypadalo.
A taky že to ta nejlepší česká motofabrika má!! Automatizovaná linka a modré monterky jako v BMWNaposledy editováno 21.01.2019 22:59:52
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ale umět tam strčit tři šrouby a šoupnout to dál tak, aby to do něčeho neždrclo.
Když se to pak po cestě někomu rozsype a je potřeba to rozebrat a nechat nějakého umouněnce, aby to svařil,
je to střet světů a technologií.
Opakovatelnost montážních postupů v začouzené dílně a pološeru blikající zářivky takřka nemožná.
Proto má Jawa z padesátých či šedesátých let při cestě kolem světa někdy navrch.
Sice hovno jede, nebrzdí, smrdí a prd uveze, ale když se tam něco podělá,
dá to dohromady i zručnější technik.
Edit: Tady ještě máte motor, ať je přehled úplný.
Naposledy editováno 22.01.2019 10:19:00
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A právě u BMW je vidět, že v dnešní době amatéři motorky vyrábet nemohou.
Protože to co je na videích je jediná cesta, jak splnit dnešní kritéria,
ale jak jsem psal, když se to rozbije v Kazachstánu. Bůh s tebou a u Jawy,
tak tam krom boha i všichni svatý...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom. Robotizace je běžná... Dělám v menší Fabrice o nějakých 500 lidech a na slévárně jsou roboty už dávno, na obrobně už ho máme taky... Jelikož jsme konkurencí pro ČZ (kde jsem také pracoval) tak budou i v té ČZ... a co je lepší - živoucí fabrika, která už sice přestala dělat motorky, ale uživí se jinými produkty jako ČZ, nebo skanzen Jawa - plný gramlavých joudů, kteří sice pár motorek ročně do světa pošlou, ale ty motorky stojí za vyližprdel a bez dotací by to bylo zavřené už 15 let?
Janeček s Jozífem - ti z toho rotují v hrobě otáčkami turbodmychadla....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Roboty máme svoje (tedy myšleno ABB). Jsou v lisovnách, montážích, laboratořích.
Souhlas, bez toho se už výroba takřka neobejde.
A bez zaručení opakovatelnosti kvality nedostaneš všechna ta ISO co zase musíš mít,
aby to od tebe někdo koupil.
Nicméně menší serie jsou taky kusovka, ale s mezioperační tvrdou kontrolou kvality.
Každý průser se zapisuje a řeší. Každá reklamace se řeší obratem výměnou zboží a zápisem co bylo blbě.
Když se zjistí viník, dostane patřičně za uši.
Je li na vině zařízení, jde do servisu nebo do šrotu, protože jinak kvalitu udržet nelze.
Janeček byl jen kšeftman s dobrou vizí a Jozíf borec, který uměl zužitkovat vše kolem a přidat i hodně ze sebe.
Dnes tam jsou kšeftmani bez vizí a neumětelové. Bohužel. Proto u mě kulaticema v Týnci skončil pokrok.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Milan1963 píše: Verdom> Už jsem to tady kdysi psal - a zdroj už si nepamatuju, ale : Na modernisaci BMW 1150 na model 1200 GS ) pracovalo 88 inženýrů. Na vývoji Jawy 650 pracovali TŘI lidé. Víc lidí Jawa neměla či si nemohla dovolit. A podíl ruční práce ? V BMW 50 % ? Možná...v Jawě při výrobě 660 jde o téměř 100 procentní ruční výrobu. Holt výhody kusové produkce.
Nechal jsem si v životě šít dva obleky. Že jako ručně, na míru. No jako ne že by byly úplně marný... ale když jsem si koupil slušný hotový a dobře jsem vybral, tak jsem se v něm cítil líp a kvalita zpravování je nebe a dudy ve prospěch seriovky, Protože švadlena, která ušije 20 rukávů za hodinu je umí dokonale v každém ohledu. Pokud jde o moto, je škoda, že třeba BMW nevzalo Jawu jako VW škodu, ale to už je pryč. Při pohledu na továrnu ale respekt k lidem, kteří tam nabouchali 100 tisíc motorek ročně byť to teda nebyly zrovna topky.
Kdysi před 10-15 se mi smál kamarád, že tady máme pořád takový postsocialismus. Málem jsme se s ním pohádal, poslal jsem ho teda to prdele... ale měl bohužel pravdu. Jawa je typický úkaz. Dalo by se s nadsázkou říct, že v normální továrně přemýšlejí, co budou vyrábět za 5 či 10 let, v Jawě přemýšlějí, jak by fungovalo co vyrobili včera. Třeba budou dělat díly do letadel, fajn, pak ale vymrdávají se státem, což je ostatně jasné každému.
PS 1150 vůči 1200 je jiný model, ne modernizace
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: pech.> Dělám v ABB..
To jsou ty bílý superby a oktávky s červenejma nápisma ABB? Ty potkávám pořád a všude. Asi slušně velká firma .
Verdom píše: Bimbam> Spíše bych viděl rozdíl v tom, že dělat mechanika u BMW neznamená být fachman,
ale umět tam strčit tři šrouby a šoupnout to dál tak, aby to do něčeho neždrclo.
No, jedno dost staré bmw mám, ale už slušně v továrně vyráběné. Je to všechno dobře vymyšlená a výrova je vlastně skládačka, tedy je to o těch třech šroubech. Ano. Ale ani to jinak nejde, je to opravdu vymyšlené takto. Rozborka je opačně jednoduchá: 4 šrouby sundáš kolo, 4 šrouby sundáš kardan 6 šroubů odpojíš převodovku atd. Není prostor pro improvizaci, protože jinak to nejde.
To bmw má najeto 120tis. a je starší jak moje 638 se kterou mám možná 70 a je na ní opravované už všechno. Těch 120 je asi tak slušně zajeto, i když spotřebáky samozřejmě jsou potřeba taky. I to bmw by šlo samozřejmě udělat jednodušeji jen tak, aby se pohybovalo. Pak by i ta udržovatelnost byla větší. Ale otázky, proč větší a jak velká by asi měla být :) Milion km? :) 500tisíc asi stačí.
Ono to je všecko v halvě: Máme pocit, že na jawě si všecko opravíme. Je to nutnost, protože jawu, která by se opravovat nemusela, asi ještě nevyrobili.... NO a na složitější techniku zase opravama běžnej motorkář nestačí umem nebo nářadím.. Takže pak best je 21čka. Ta jde i 20km dotlačit. :)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No a to ABB červenou barvou na dveřách auta jsem dokonce i já viděl - v nedělu odpoledne když jsem drandil z Kostelce nad Černejma lesama do Svinibrodu skrze Sadskou tak se za sebou hnali dva takovíhle počmáranci, předjížděli na plný čáře v zatáčce za Sadskou a strašně kvaltovali no a k ničemu, páč jsem je dojel na šraňkách u nymburskýho pivováru. Mazali směrem na Boleslav.
Naposledy editováno 22.01.2019 14:31:18
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak další tip na výlet muzeum řemesel, je to prý moc hezký a dost rozsáhlý.
Naposledy editováno 22.01.2019 17:13:32
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bentley má sice super tapecy a sitze, ale jawa není bentley.. kdo nepochopí, nepochopí.
Cena dílů bmw je prostě minimálně cena dílů nového dílu bmw a obvykle neklesá, Octa by z dílú byla asi taky neprodejná.
Dřevaři řežou hus a Sti a policajti nejezdí na kawasaki
E: tak to prostě je
Naposledy editováno 22.01.2019 18:24:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mělo by být ukostřené +, ale zde je -. Je možné, že to někdo kompletně předělal, když přidával směrovky, nebo to je takhle dobře?
A má být regulátor pod levým kastlíkem, nebo přímo u dynama pod deklem kladívek?
Děkuji Eda
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mě to přijde jako takový Polívkovský folklor který nikdo nebere vážně. Osobně nevidím v bydlení v Práglu žádné terno. Parkování ,dopravní, obslužnost ,drahé nájmy,zácpy. Když jsem před vánocema sháněl dárky byl jsem tam překvapený poměrně probranýma regálama se zbožím. Jinak ale proti Praze nic nemám je to takové Brno Čech .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
...prostě nesnášnáším lidi
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |