AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
milan1963 píše: Řidičák....mně tohle nikdy nezajímalo. Otec mně v podstatě donutil si v 15 letech dělat papíry na pionýra a já je neudělal. Až napodruhé. Nešly mi jízdy.
Z toho si nic nedělej Milane já to taky udělal (neudělal) na porvé a potom ani na potřetí.Proč ta závorka policajt mne nechal opakovat a správně jsem měl projít, ale v té době se dělali tyto věci aby si autoškola i policajt namastili kapsy.Pak jsem to ještě probíral s instruktorem i na to místo jsme si zajeli a on mi pak vysvětlil, že bylo všechno v pořádku a že tyhle věci se dějí a ať se s tím smířím.Pak jsem ty zkoušky další měl nervy, takže druhou zkoušku jsem jel na oranžovou a třetí jsem nedal blinkr při parkování i když zajetí do fronty řikal, že bylo pěkné.Ale to bylo vlastně moje štěstí.Musel jsem si dokoupit jízdy a dostal jsem pani, která mne pak dala ty správné základy.První učitel byl taky prima a dobře se s ním kecalo, když zrovna nespal Byl to nějaký dřevo sochař, po nocích vyřezával ty svoje píčoviny a přes den na sedadle smrti (vedle žáka autoškoly) spal Ale já už jezdil od 16 let a on to hned poznal, protože řikal, že když jede se mnou, tak se mu spí nejlépe .Táta vždy odjel na tři týdny na hory (lyžařský instruktor pro drážní děti) a já se učil po nocích jezdit s kamarádama a jezdili jsme všude Ale pořádný návyky v dopravě mi dala až ona, byla to super ženská a rád na ní vzpomínám i když mi dala pořádně do těla a asi mne taky mněla ráda, protože mne vzala na svou chatu, ale vrazila mi do ruky konev a já jí zaléval zahrádku.Očekávání bylo samozřejmě jiné .Řídila i linky po Praze,náklaďáky na stavbě a dokonce se vydala se svou Škodověnkou do Španělska.Takže toho vůbec nelituju a stálo mně to tenkrát pouze 800,- Papíry jsem udělal hned na poprvé a hned jsem si pro ně jel autem
Naposledy editováno 06.01.2019 10:29:40
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vzpomínám ale na to, co bylo po autoškole. Moje první cesta na pérákovi do Prahy. Řidičák s ještě čerstvým inkoustem...odbočoval jsem z magistrály do Žitné ( nebo Ječné, už nevím) a to na červenou. Jo, nervy, zmatky...za křižovatkou byl pan příslušník. Zastavil mně, když viděl moje výmluvy a stáří řidičáku, navíc značku PE - poslal mně pryč a ještě poradil, kudy do Motola, kam jsem tehdy jel. Tenkrát se mi ulevilo, až když jsem jel domů po dálnici svých oblíbených 70km / h. mezi Aviemi a trambusy , Trabanty apod. Jo - těch 70 jsme jeli všichni, pérák byl vzorně zařazen mezi ostatní ( spíš nákladní ) vozidla.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dostal jsem na ni referenci od ženských se kterými jsem dělal v Čz a dělaly si řidíčák v tehdy nedávné době z nutnosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
a klukům co to mají jsem to poslal a než to otevřeli, tak to z nějakého důvodu smazali.
A co se týká autoškoly. No na fichtla to bylo bez jízd. Jen jsem na hřišti objel dokola brány a bylo hotovo.
Na motorce v podstatě to samé. Jezdil jsem do autoškoly na fichtlu a měl jsem taky učitelku.
Nějaká Šimková. Starší paní.
Jela se mnou jen jednou, měli jsme třindu 634, jel jsem s ní pomalu jak říká kámoš, ...jak s horkým hovnem...
Předjel mě na péráku nějaký maník a jen jsem zaslechl, to si necháš líbit? Tak jsem trochu přidal a už svižněji dokončil domluvenou trasu.
Paní řekla, že jezdim výborně, že jí to stačí.
Policajty jsem u motorek nikdy neměl, až v autě.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ke kolům - byl jsem se juknout v dílně na toho svýho araba černýho dámskýho a ono to má dokonce i štítek vepředu. Nahoře erb se dvěma věžema, pod tím znakem ozubený kolo uprostřed se šípem nad tím kolem nápis ČENKOV pod ním Č. M. Co to vlastně je?
Elevátor - nech čízu tak jak je, tak vypadá normálně a dobře. Lak má ještě pěknej. Hele, já mám taky koleno na 477 stejně, možná i víc rezatý, než máš ty a bez problémů to jezdí. Snažil jsem se ho před časem kdesi sehnat ale marně. Leda tak u Buyaka na slovači ale to abys vzal od něj celej komplet vejfuk, páč má laufy svojí konstrukce , co vypadaj zvenku stejně jako původní ale spoje jsou jiný a tlumivá vložka taky jiná než staré originály.
Naposledy editováno 06.01.2019 22:08:38
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mobily tehdá samozřejmě neexistovaly, nebyl to autobus DP hl.m.Prahy kde by se dalo vysílačkou dovolat na dispečink a ohlásit poruchu a požádat o pojízdnou dílnu či odtah, byla to autoškolácká karosa ešemka. Po pětadvaceti minutách kdy jsem lozil spolu s ním po autobusu a kontroloval jednotlivý možnosti týhle závady prohlásil - vidím že s něčím jezdíš a že máš něco poruch za sebou, technikou jsi u mně prošel bez ztráty kytičky. Ten den jsem udělal papíry jedinej - toho druhýho co prošel jízdama vyhodil na technice. Autoškolák nám pak říkal že měl dorazit úplně jinej komisař ale že se někde něco podělalo a poslali jako náhradu tohodle rapla a nešel termím stornovat.
tu jsem absolvoval s dlouhou IFOU valník následně mi vzali 1203 s kterou jsem se dostal kam jsem potřeboval měil jsme 8 středisek po okrese a dostal PV3S padku když bylo potřeba tak jsem zaskakoval za chybějící řidiče po dvou letech praxe na 10 tunách mi přidaly vleky a jezdil jsem se vším co bylo k mání. Nejlepší výdělek byl na dlouhé Tatře148 s rozmetadlem hnoje sice smrad v době průměru 2600 tam bylo v úkolu i 4000.
Tonda Zloun
Dokonce jsme vozili já a jeden kámoš písek z Václavické pískovny 30km instruktorovi na stavbu baráku.
Nakonec jsem narukoval k T-72. Ale vyfasoval jsem po chvíli bezlaufovou verzi s navijákem (takový pseudovyprošťovák)
Když se někde něco pojebalo, lítal jsem tam a zpátky a tahal ty konzervy za sebou. Většinou v marastu a bordelu.
Takový nasazování pásu po střižení čepu v mraze a sněhu je teda něco.
Za války bych se asi raději zastřelil sám, než to venku dělat.
Od té doby příležitostně tatru, když potřebuju něco vozit a kluk co jí má na to nemá čas.
Ale vůbec mi to nechybí, motat se s těma obludama po městě, plným vypatlanců, co zastaví, kde je napadne
a vedle nich se vejde tak tak osobák. Někdy mám chuť takovýho blba zprasit,
ale co si člověk vezme na takovým magorovi, co nechápe, že na silnici není sám.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom - S vyprošťovákem jsem se taky svezl na Doupovským tankodromu ale s VT-55.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Já i po komančích dělal zkoušku na moto bez policajta. Policajta sem zažil až o rok později v autě.
já v lednu 90 odešel,ale jistě se to nezměnilo ze dne na den. do roku 90 se padesátka dělala na cvičišti,do provozu se vůbec nejelo,zkoušku z jízdy psal učitel a velká motorka se jezdila ve dvou v provozu a zkoušku psal taky učitel. komisař byl jen u testů. zkoušku maloval jinej učitel než ten,kterej s tím člověkem jezdil,jsem si tak vzpomněl.Naposledy editováno 07.01.2019 14:59:57
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 07.01.2019 15:52:44
Bimbam píše:
Ke kolům - byl jsem se juknout v dílně na toho svýho araba černýho dámskýho a ono to má dokonce i štítek vepředu. Nahoře erb se dvěma věžema, pod tím znakem ozubený kolo uprostřed se šípem nad tím kolem nápis ČENKOV pod ním Č. M. Co to vlastně je?
pokud je původni, je to asi cenina
zde
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |