Na baterce jsem odjezdil sezonu a vše ok.
crestik píše: nějak si nejsem jistý, s těmi uspořenými kily u baterky...jestli to má vůbec cenu řešit u průměrných uživatelů, když půl metru nad ní je motorkář, co mívá 60-120kg a kousek před ním nádrž, která má 1-20kg.
víš, když zvedáš motorku z bahna, tak je jedno, jestli vážíš 60, 90, nebo 120Kg. Důležité je, kolik má ta motorka, v které je ta baterka.Já si první lionku koupil ze zvědavosti, chtěl jsem to vyzkoušet. za 2 tácky se mi ten risk nezdál ažtak veliký. A oplatilo se. Tím stejným způsobem jsem zkusil před léty tubliss. Taky mi to hromada lidí rozmlouvala a nedám na to dopustit. To samé intercomy, co kolem toho jsem slyšel blbých keců, jak je to k hovnu. Dneska bez nich nevyjedu. Vyhřívané sedlo, to samé. Kecy kecy kecy. A jak je to úžasná věc? Zajímavé je, že nejvíce řečí mají většinou ti, co to nikdy nezkusili a nikdy neměli. Já se prostě novot nebojím a většinou jen "předběhnu dobu" a to, co používám léta, pak má za pár let skoro každy, a jak by objevil emeriku...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
tomaskat píše: ááá baterkářký topic, tak jsme se zasmáli a jdeme dál.
Můžu jen potvrdit že ynzha přispěvky jsou co do pravdivosti o lithiu nejlepší.
LiFePO a Li-ion články se liší prostě hodně a kdo napíše, že je to skoro to samé tak prostě kraviny ...
Už jen nominální napětí článku 3,2 vs. 3,7 V dělá sakra rozdíl, LiFePO je bezpečná v porovnání s Li-ion (občas blafne nějaká Tesla) či Li-pol (sem tam se vznítí nějakej Samsung telefon), LiFePO je těžší a větši a obvykle i dražší než Li-ionky, ale zas vydží mnohem více cyklů...... prostě je to kua jiný, nemá cenu to vysvětlovat, není tu ani dost lidí co to pochopí
Kdo si chce uspořit váhu na motorce, tak ať si lithiovou náhradu koupí. Nejlépe, ale tu s články s technologií LiFePO(4). U těch druhým bych se trochu obával o bezpečnost motoky a radši bych vozil hasičák a tímpádem výhoda váhy je fuč...
Jinej smysl v tom nevidím, komu vydrží olovo tak mu vydrží i lihium. Ten kdo dojebe olovo za 2 roky do nepoužitelného stavu tak ho lihium nezachrání a zničí ho nejspíš ještě dřív.
assassin píše: jj to same plati u MTB, proc davat za kolo co ma 13kg 150tis kdyz 17ti kilovy koupis za 30tis ... kdyz ma pilot 100kg, nemuze byt rozdil 4kg znat...
krasna teorie, dokud to clovek nezkusi v praxi :D
motorka ktera je lehci o 15a vice kg se uz chova jinak a poznas to... a tohle sundat neni nerealne... a ty 3kg na baterce jsou na cte ceste ty nejlevnejsi...
prackarr píše: jak mi vysvětlíš, že to dává KTM i Honda do spousty modelů z výroby, když je to vlastně k hovnu a tak nebezpečné, jak píšeš?
No výrobci to tam dávaj nespíš proto, že to lidi chtěj Každé ušetřené kilo se počítá, a možnost mít něco do prospektu a mít něco jiného co konkurence ještě nemá....
Riziko ať si každý zváží sám, u KTM už to rozhodli za Vás (Ale myslím, že je to volitelná výbava) U nějakýho endura když se z toho začně čoudit tak to položím do bahna nebo někde do vody. Jo ale když se začne čoudit z cesťáku, tak co ? naliju obsah petek co vezu, nebo doufat, že to stihnu k nejbližší benzínce kde sou hasičáky ?
KTM ty baterky nevyrábí, ale kupuje od JMka, technický list jsem k tomu nenašel, nemůžu zhodnit jak bezpečné to je z elektrické stránky, z fotek na netu, je tam uvnitř balancer, takže se to alespoň nenabíjí nazdařbůh. Jestli je tam i jiná lepší bezpečnostní pojistka nevím.
Když si přečtete třeba threed na : https://advrider.co...caught-fire.1182965/
tak zjistíte, že tam někomu blafla nová 250ka s lithiem, ale jak tu známe KTM tak budou tvrdit, že se to ještě nikomu nestalo a všechno je OK.
Hondě bych věřil víc, už jen proto, že japonci mají technická řešení na lepší úrovni.
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
a Lifepo4 je neco jako bmw ...
proste jedno je podmnozina toho druheho. To, ze v modelarine se placa "nazvoslovi" je bezny. vetsina modelaru neovlada ani fyziku zakladni skoly ... tzn to, ze modelari necemu rikaj "liionky" necemu "lipolky" a necemu "zeleza" proste nic neznamena.
je fajn, ze soudis odbornost mistnich, ale pritom sam netusis, co se v baterkach do motocyklu ve skutecnosti nachazi...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Pokud se budeme bavit o TECHNOLOGII baterek, tak ano, souhlasím, LiFe (LiFePo) i LiPol technologie jsou podmnožinou Li-Ion technologie a najdeš tam těch podmnožin daleko více, lišící se konstrukcí i složením elektrod a elektrolytu.
Pokud se budeme bavit o baterkách, tak LiIon, LiFe i LiPol jsou zažité názvy jednotlivých druhů baterek a bude tomu tak rozumět i modelář, i prodejce...
Pokud se budeme bavit o náhradě Pb akumulátoru (lhostejno jaké konstrukce, ať už AGM, gel nebo klasickej kyblík kyseliny), jediná správná cesta bez vážnějších rizik a průserů je LiFePo, proč už jsem psal aspoň dvakrát..
ynzha píše: assassin> člověče, tak to už je tahání za slovo..
Pokud se budeme bavit o TECHNOLOGII baterek, tak ano, souhlasím, LiFe (LiFePo) i LiPol technologie jsou podmnožinou Li-Ion technologie a najdeš tam těch podmnožin daleko více, lišící se konstrukcí i složením elektrod a elektrolytu.
Pokud se budeme bavit o baterkách, tak LiIon, LiFe i LiPol jsou zažité názvy jednotlivých druhů baterek a bude tomu tak rozumět i modelář, i prodejce...
Pokud se budeme bavit o náhradě Pb akumulátoru (lhostejno jaké konstrukce, ať už AGM, gel nebo klasickej kyblík kyseliny), jediná správná cesta bez vážnějších rizik a průserů je LiFePo, proč už jsem psal aspoň dvakrát..
Hele me to je fuk, na většině tech baterek co se dnes cpou do motorek je napsáno liion - takze podle vas zažitý název pro neco co tam nemuze fungovat a je to nebezpečné a pritom jsem jeste nemel v ruce jinou nez lifepo4 - z toho zas vyplývá, ze ten posledni odstavec kterej uz pises podruhe je sice fajn, ale nevim k cemu vlastne ...
Rekl bych, ze tema “modelarskyma moudrama” tu jen lidem zamotate hlavu, protoze proste ve svete motocyklových baterek je terminologie jina a to co píšete ma smysl jen v pripade, ze by nekdo sel nakupovat baterky do modelarskeho obchodu a cpat je do motorky - kdo tohle udela bude nejspis vedet co dela...
takže si tak čteš ty marketigové kecy o liIon baterkce jak je nejlepší a v půlce textu se dozvíš, že má převratnou technologie ze které vypadne LiFePo
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Já mám X-racer 3 - startovací proud není problém točí pěkně, nízká váha super, ale má nižší kapacitu než průvodní tak to na dlouhé svícení bez motoru není
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
ty krabice se lisej, nektery maj ty vyvody tak, ze jde baterka dat na obe strany, kouknu se jestli tu mam tu xracer, jak to u ni je...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
vilemx píše: Ohledně LiFePo> nedávno jsem stál před rozhodnutím, jestli už jít do LiFePo nebo do klasické bezúdržbové. Nakonec jsem zůstal u olověné. Jednak cenový rozdíl je víc jak čtyřnásobný 800 vs. 3.500 Kč, ale také se bojím chybějící ochrany proti vybítí při zapomenutém zaplém klíčku se světly. Stačí čtvrt hodinka a navždy je po ní.
K životnosti současných olověných> existuje vůbec nějaká aku, která dá bez údržby víc jak pět let?Pamatuji doby, kdy Yuasy z prvovýroby montované do motorek někdy v období konce devadesátých let se dožily baj voko 10 let, a to lidé prděli na nějaké zimní dobíjení. Zdá se mi, že někdy kolem 2010 nastal zlom a kvalita, resp. životnost šla rapidně dolů.
mám v LC8 LiFePo shorai...tuším, že pátým rokem.
koupil jsem "o číslo silnější", a litr dražší, než byla doporučena jako dostačující (tehdy za cca 4,5 tácu). musím přes zimu 2x dobít, jinak na jaře nenastartuju (což je možná daný i degradací benzínu s biosložkama, páč to vždycky po zimě na volnoběh spíš škytá než volnoběží)
jinak nemůžu říct špatný slovo...ale původní taky vydržela 5 let
která přijde od výrobce(!) s těmi ampulemi elektrolytu a plní ji buď jejich prodejce, nebo bajker sám, NENÍ gelová (tečka).
Tyto *bezúdržbové" baterky mají mezi deskami několik milimetrů tlusté "separátory" z nějakých vláken(skelných?),
které nasají elektrolyt z ampulí a po uzavření , víčkem společným pro všechny články , se už nemají nikdy otevřít .
Se stěnami deformovanými dovnitř baterie jsem se nikdy nesetkal , vyduté stěny vždycky znamenají, že "je hotovo"
a divím se, že to víčko vůbec udrželo ten tlak, když se baterie začala přehřívat až materiál stěn změknul
a většinou se to stane přebíjením .
Ty "pravý" gelovky plní jedině výrobce, když mezi desky "nalije" jemný prášek (křemíkové sklo?) nasycený elektrolytem
a baterku uzavře, zabalí a distribuuje . Tak jako ostatní *bezúdržbové* je lze montovat v jakékoliv poloze ,
což je oproti původním baterkám s ventilací (a pečlivým doplňováním destilky !) taky velká výhoda .
Tyto baterky vynikají minimálním samovybíjením a nikdy jsem nenaměřil větší úbytek za 2-3 zimní měsíce než 0,0X voltu .
Je odolná otřesům a jak vysokým, tak nízkým teplotám .
Naopak je velice citlivá na pokles napětí pod 12 V a především na přebíjení, ale to pohlídá správná nabíječka .
Koupil jsem první gelovku, když jsem se dočetl, že tuto technologii používají výrobci zbrojních systémů .
Taky jsem se dočetl , že ""baterky"", co z nich při koupi trčí vodiče , prostě ty bez elektrolytu, který jediný snáší
napěťové šoky, jsou na rychlé vybíjení či nabíjení extrémně citlivé .
Zařízení, ve kterých se používají (např. RC modely ...) , rozhodně nemají startér , jako sériové motocykly .....
No a k těm neočekávaným kolapsům, nebo extrémně nízké životnosti baterek "některých" výrobců :
je už notoricky známo, že se "v ˇAzii" vyrábí baterie ze "šrotového" olova pro japonské i evropské značky
(jako např. Yuasa a Varta), ovšem výrobci montují do svých nových motorových vozidel úplně jinou kvalitu baterek . . . . .
Naposledy editováno 05.01.2019 15:17:15
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
Naposledy editováno 05.01.2019 15:19:06
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
vilemx píše: mariano> Diky za info ohledne dlouhodobejsi zkusenosti s lithiovkou ve velke motorce. Zatim tu byli jen motokrosari nebo modelari Uvidim, s cim se nam za nejakou tu sezonu podeli Afrikanci s Adventure Sport od r.v. 2018.
jsem přesvědčen, že to bude fungovat výborně. Co se týče motorek, tak ty baterky dostávají větší čočku v endurech a crossech, jak ve velkých motorkách.Naposledy editováno 05.01.2019 15:20:30
Naposledy editováno 05.01.2019 15:39:39
vilemx píše: mariano> Diky za info ohledne dlouhodobejsi zkusenosti s lithiovkou ve velke motorce. Zatim tu byli jen motokrosari nebo modelari Uvidim, s cim se nam za nejakou tu sezonu podeli Afrikanci s Adventure Sport od r.v. 2018.
Mam lifepo v motorce myslim od roku 2011 a zatim je v pohode. Respektive ma trochu mensi kapacitu, ale do lonska jsem mel slabej regulator (spis teda uhnily kontakty). Dulezity je neodrovnat ji uplnym vybitim nebo spatnym nabitim.
krokoš píše: Čau Ivanko, Assasin teda ten Shorai je riadne delo, štartovací prúd 270 A , len cena 120 € , teda riadny banán.. Keď mi tá baterka strelí v motorke, to bude riadna sranda, lebo v tej Huske je baterka rovno v nádrži, nádrž pod sedlom a okolo nej benzín, to bude riadna peterda pod zadkom. Stačí porucha regleru a je po mne, alebo mám minimálne po guľkách.
třikrát v životě se mi stalo,že bouchla baterka,vždycky olověná a nikdy v motorce. bouchla říkám tomu,že se ozvala rána,tekla kyselina a smrad jako v opičárně1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
felixxx píše: mně pod prdelí vybouchla 110 Ah, detonačka to byla řádná ale na funkci to nemělo vliv https://www.google....mQvQ2iseXEhU [/quote]
To na čom v tanku? A funkcia živočíchara zachována? Hahahaha.Si sa musel riadne prestrašiť. To jednému kamiónistovi vybuchli baterky nie pod ale v zadku, v samo domo vybrátore, bolo to v správach asi pre dvoma rokmi. Museli mu urobiť umelý vývod na kakanie.. teda neviem, či bol samo domo vybrátor , alebo nabíjačka.
Naposledy editováno 06.01.2019 16:09:02
Otazka teraz znie, ci siahnut po tejto: https://www.vpmtech...vaci-baterie-shorai/ ,
pricom Shorai zevraj pouziva vlastne clanky a preto je tam iny rozmer oproti tym "lacnym" a ma vyvedeny konektor a tym je mozne raz za cas predsa len clanky vybalancovat. Je ten konektor na Shorai baterke unifikovany aj s inymi nabijackami mimo tej od Shoraiu? Ci teda tu bateriu nabijem cez balancovaci konektor aj nejakou modelarskou nabijackou? Shorai tie baterky vo velkom zacal marketingovo pretlacat uz dobrych 6 rokov dozadu, avsak z posledneho obdobia nejake nove informacie, ci novinky neprinasa.
Potom su tu este baterie, ktore su zrejme zlozene z clankov A123 a v principe maju rovnake rozmery. Pre moje priestorove usporiadanie limitne. Napr. https://www.eshopst...or-bctx7l-fp-s.xhtml
Cena polovicna oproti Shorai avsak, niekde assassin pisal, ze za tu cenu (pod 2500 KC) prakticky nie je mozne so ziskom vyrabat a predavat bateriu s LiFePo clankami a ze to budu nejake ine Lithiove clanky (info stara niekolko rokov), ktore uz maju vzhladom na pouzitie v motorke viacero nevyhod. Okrem toho tieto baterie su bez moznosti balancovania. Zmenilo sa rokmi nieco na tom, ze tie lacnejsie baterie nie su zlozene z LiFePo clankov a teda oproti Shorai maju viacero nevyhod?
spousta z nich - treba ta v tvem druhem odkazu - balancer integrovany ma. Velke proudy neprojdou pres BMS hlidaci obvody - balancer v tomto pripade meri napeti na kazdem clanku zvlast, provonva je a ten ktery ma vetsi napeti tak ho pres malickej odpor vybiji... (nekde mi tu lezi, udelam foto)
ad servisni konektor shorai - modelasrke nabijecky pouzivaji asi 5,6 ruznych servisnich konektoru... daji se sehnat redukce. shorai do jednoho z nich bude pasovat, z hlavy nevim kterej konektor to je, nemam tu zadnou shorai. kazdopadne bych to nejdriv zmeril, obcas si vyrobci baterky sestavi zapojeni konektoru podle sebe, obvykle je minus na jedne strane a pak plusy od kazdeho clanku, tzn voltmetrem to "rozsifrujes" celkem snadno - mezi prvnim-druhym 3,6V.. prvni treti 7V atd...
pak to jde nabijet libovolnou modelarskou nabijeckou co ma program pro life baterky.
ty levne baterky - viz druhy odkaz - maji take "svoje" clanky ve forme pytlicku - polymerove. A123 clanky jsou pomerne drahe a baterka s nimi se proste za tyhle prachy postavit neda.
vnejsi rozmery baterek jsou udelane tak aby to pasovalo do motorky - tzn uvnitr te krabice byva casto spousta mista...
tzn reseni je treba vykuchat tuhle baterku a na 3d tiskarne udelat custm krabicku.
ja jsem na okruhovou R6 delal 4clankovou aku tusim Plejbovi a R6 to nastartuje. pro bezny provoz ma malou kapacitu a tam bych ji radeji nedaval - malokdo to totiz odpojuje a jak pises, imobilizer to za nejaky cas vytluce... immobilizery berou v prumeru kolem 2,5mA takze 2,5Ah baterku to vymlati zhruba za mesic - tu vetsi co pouzivam ja (kolem 5Ah) za 2mesice....
abych to zkratil -
1) Lifepo4 jsou obe.
2) shorai ma servisni konektor a pujde nabijet modelarskou nabijeckou (doporucuji kontrolu zapojeni)
3) ta druha aku ma integrovany balancer
4) pri stejnych parametrech budou clanky uvnitr stejne velke, rozdilna velikost krabicek bude jen kvuli zastavbe do standardnich moto.
Naposledy editováno 07.01.2019 16:31:45
1 reakcí na tento příspěvek Gelová baterie yuasa YTX 12 - BS
tady srovnani s 8clankem - terminaly misto konektoru, pouzivam radeji konektory, aby to slo rychleji odpojit, ale na 999 jsem nechtel zasahovat do elektroinstalace:
Naposledy editováno 07.01.2019 16:52:13
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Suzuki DL vstrom 650 X Kawasaki Ver... Suzuki DL 650 V-Strom | Bundik17 | 19 | 20.9.2024 v 18:32 PIGO |
Problemy so startom Suzuki DL 650 V-Strom | IvanJJ | 6 | 19.9.2024 v 09:42 IvanJJ |
Vyber vyssej prve moto Suzuki DL 650 V-Strom | abgx1 | 13 | 13.9.2024 v 13:58 _Michal |
Řetěz na V-Strom 650 Suzuki DL 650 V-Strom | zahadnytajemny | 10 | 12.9.2024 v 17:17 karlos-transalp |
Snížení výkonu motorek Suzuki DL 650 V-Strom | Machy2001 | 2 | 4.9.2024 v 21:28 Martin1980 |