AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Edit: Ja topim brikety kvuli tomu, ze vydrzi 8 hodin a necudi. Navic cerny uhli mi dost hulilo po prilozeni, coz nelibe nesla sousedka. Brikety to nedelaji.
Naposledy editováno 30.12.2018 18:38:41
Bimbam píše: Čmoud - no to víš, pražský ceny.... doprava k tomu, páč ty brikety dělaj myslím v dojčlandu.
Bimbam> depak, vedle jak ta jedle.Cesta je grátis a uhlí nekupujeme v Praze.Akorát za složení (jsou dva) jim dám 200,- Kdybych jim nedal nic, tak nemůžou říci ani briketa
Prej nejlepší topení byla kastle z trabiho. Teplárny si to velice pochvalovaly. Zdroj -Svět Motorů-Trabi vysoce výhřevné palivo.
A jsme zpátky u dvoutaktů
Naposledy editováno 07.11.2020 20:43:53
cmiral píše: jo starý H4 to byl ještě kotel, ty H4xx už byly neskutečný mrdky
H41 mám já. Oproti H4 málepší rošty, pak byla hned H418 ta měla sražený hrany v násypce...
Ta H41 je z roku 1979, dostal jsem ji od příbuzného protože přecházel z H41 (15kw) na
H412 (10Kw) protože zateplil okál, ale v okálu není žzádná akumulace, tak potřebuje topit pořád trošku
a ne nárazově..... Osadil jsem ho na svůj nový rozvod v roce 2011, v tom okálu předtím topil mnoho let, pak
topil pár let u bratrance, pro něj byl ale slabý, tak přecházel na 24kw. topí a topí a topí dodnes (klep klep..)
Nehulí, nezasírá se, je hospodárný (spálí ročně +-25 metráků i s vytápěním garáže na +-15st. a průměrných
25st v bytě).... Dal jsem ho tam protože mi to ušetřilo cenu nového kotle s tím že rok dva vydrží než přiškrábnu
na nový kotel... Jediné co jsem s ním dělal je to, že jsem měnil šikmý rošt za pětikilo, protože ten původní popraskal.
Super malej kotlík. Topím tak že když přijdu, je v baráku 23-24st. zatopím tak že tam hodím pár třísek, pár loučí, zasypu
uhlím (při aktuiálních teplotách tak 2/3-3/4 násypky, při mrazech celou a tím to pro mně hasne, návštěva kotelny 1x
za den, žádná akumulačka, nic, jen ty šutry... Až když jsou mrazy brutální (-20) tak jednou přiložím půl násypky k té
první plné... Přímotopy mám taky, ale využívám je jen když jsme pryč.... Plyn je v ulici, ale ten dementní dědek co
měl tenhle barák než jsme ho koupil si nenechal udělat přípojku...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Uhlí a ten štipec dřeva mně stojí ročně cca 12000kč.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Mám druhou Lidlovku (první jsem půjčil, vrácena nefunkční, když něco nechceš, tak to pujč) pak mám velkou a malou trafovou, ale jsou hůř mobilní. A teď jsem na podzim z legrace koupil Akumatika 4
Předtím jsem raději baterky díky desulfatačním pulzům spouštěným automaticky odpojoval od motorky, zatímco tohle je udržovák a tak není potřeba, maximálně před sezonou to refreshnout a je to. Píšou, že je dělají tady v ČR. No to možná jo, ale z čínských dílů, nicméně zatím dělá co má a zkoušel jsem jednu mrtvolu pod stolem, co Lidlovka nedávala a musela by se dát do serie žárovka nebo napojit na trafovou, ale tohle jí tak nějak došťouchlo. Kapacita je v háji, ale dobilo jí to tak, že jsem blbnul s klaksonama a párkrát si dnes zatroubila.
PetrL3 píše: 25 stupňů to bych chcíp. Topím na 21stupňů, plynem, ročňě za 16 tis. Kč.
Přesně, podkrušnohoří, skoro dvougenerační dům opraveny dle stylu po roce 1990.. Kondenzační Viessmann a vyjde do i s vařením a ohřevem vody do koupele 26000Kč bez další práce za plyn.. Uhlí jsme zrušili před deseti lety.1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když jsem poprvé koupil fůru německých eko-briket, zbyl mi v plachtě pouze kýbl odklepků. Ale postupem času se panáčci naučili prodávat nejdražší mour ve střední Evopě a najednou se objevuje opět tak metrák mouru a tvrzení, že až 10% může být = táááákovéhle loťoťo!
Eko-brikety mají odklepky,ale nikoli mour. "Vylepšenímourem" je tak dílem prodejců´= kdo se neozve, má Peška.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Mám dvě Emosky - je to jako lídlovka, akorát s autodetekcí, ale zase jen na 1A, na motorky nebo udržovák to stačí a stará se to o sebe samo i když vypadne proud.
K tomu lídlovky, dvě jako provozní, jednu jako záložní.
K tomu mám trafovku, tu používám jen když někde dojde k hlubokýmu vybití a procesorový nabíječky to vyhodnotí jako vadné, tak to s ní odrazím ode dna, než se
procesorovka přestane bát.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
ten Ctek je funkčně zhruba na úrovni lídlovky, předčí ji jen o 1A vyšším proudem a snad nějakým programem pro
nabíjení za mrazu...
Mně to přijde drahé o 15% lepší než lídlovka za trojnásobek peněz... Lídlovka má jen jednu nevýhodu a to to, že když vypadne proud, tak si nepamatuje program
co byl navolený a po obnovení napájení si ho nenavolí znova a nezačněe pokračovat,a le čeká na to abys to potvrdil čudlem...
Navíc je na ní super ten voltmetr (na nových verzích) že hned vidíš jak na tom baterka je a nemusíš jít pro avomet, změřit a pak
zvolit režim.... o jeden úkon míň...
Ctek je prostě nejlepší a za kvalitu se platí.Taky jsou goly za pětistovku a za pět tisíc a šroubujou +- těch 15% stejně...
Když máš málo peněz, zvolíš prostě levnější kompromis. Mam lidovku a na oživení mrtvých AEG 6A, která byla v akci za 350 korun.
Tak nějak jsem smířený s tím, že dnešní baterie nejsou zrovna long-life..
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |