chtěl bych se podělit o jednu zkušenost ... obrázek si každý udělejte sám.
Mám BMW K1200LT a letos na jaře jsem dával svoji motorku na opravu se závadou : uniká olej mezi motorem a převodovkou .
Byla mi dána nová spojka, všechny gufera atd. ( na dokladu bylo 15 965,-Kč ) Oprava trvala cca měsíc , já spokojen přidal 500,-Kč za dobře vykonanou práci s radostí odjel.
Bohužel jsem zjistil, že olej ve stejném místě uniká dál....
Pokoušel jsem se tedy kontaktovat mechanika který závadu opravoval, ten závadu uznal jako reklamaci a motorku si zase vzal na opravu.
Po reklamaci opravy, která trvala měsíc mi motorku vrátil s tím, že je vše opraveno. Údajně bylo potřeba znovu sundat převodovku a přebrousit víko ze kterého olej unikal.
Po ujetí pár km ale olej ve stejném místě teče dál. Pokoušel jsem se tedy mechanika znovu ( tentokrát už obtížně ) kontaktovat a řekl mu, že olej teče dál. Od té doby už na telefony, SMS ani emaily nereaguje....
Nezbylo mi tedy nic jiného, než odkrytovat motorku a podívat se kde je problém. Zjistil jsem, že olej teče v místě, kde je startér zapojený do převodovky. Bude tedy potřeba startér ven a dát na ně nové těsnění. Bohužel je tam špatný přístup, musí se tedy zase sundat převodovka...
Naposledy editováno 07.01.2019 12:27:50
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
4971 píše: to maš pravdu ale autorizak (a zrovna v HK) je drahy jako svině,byl jsem tam v lete a jen za to že moto napichnou na diagnostiku chteli 3,5tis. a to je jen za napichnuti
Cena je v servisu věc nad kterou je ošidný polemizovat. Pokud se budeme bavit o tom že mi v servisu odvedou kvalitní práci na kterou se můžu spolehnout nemám problém zaplatit co si řeknou i když je to víc než jinde. Mě ten klid za to stojí. Rozhodně bych v souvislosti se servisem nepoužíval slovo "jen". Jen napíchnout, jen vyměnit, jen zkontrolovat. Víš proč je diagnostika drahá? Protože ji nemá každej Franta. Tak to prostě je. Může se ti to zdát nefér, ale můžeš se od BMW pokusit získat autorizaci, splnit všechny jejich podmínky, koupit diagnostiku, sehnat diagnostika, zaplatit mu všechna povinná školení a dělat to levněji.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
dave-lister píše: Slevomati a taky ti kteří si nosí vlastní díly.
Těm co si nosí vlastní díly vždycky říkám. Když jdete do hospody na oběd taky si nosíte s sebou vlastní maso, brambory a sud piva? A pak je vždycky s poděkováním odmítnu.
Ja si treba svoje dily nosim a muj mechos vrni blahem Sice si klepe na celo,ze jsem jedinej,kdo kupuje tovarni,ale ma klid,pze vsechno sedi..
Olej do auta si sezenu o 500 levneji nez on,chce 200 za vymenu,davam mu 500.Jsem spatnej zakaznik?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
Když pominu to, že práce zabere minimálně 20 hodin, tak to bohužel není schopen udělat jen tak někdo....
Rozhodně jste odborník, který ( pro velké množství zakázek které chce udělat ) po sobě přestává kontrolovat svoji práci. Jak se říká, práce kvapná....
Nechtěl jsem to řešit touto cestou ale zase si říkám, že všechno má své meze. Stejně tak mi vadí, když někomu zaplatím za práci a on pak dělá mrtvého brouka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
dave-lister píše: cafe.racer> No jo klasika, všichni vidí jen celkovou cenu, ale nespočítají si že materiál stál třeba 75% částky. Ale jen si nadávejte na mechaniky, s takovou tu práci za chvíli nebude chtít dělat nikdo. Už teď tu práci nikdo nechce dělat.
Praxe mě naučila, že nejvíc nadávají lidé co zpravidla nejmíň umí.
Neberte to prosím osobně, ale takové chytráky mám nejraději. Řeči typu co bys chtěl vždyť práce byla jen 35% ceny, vždyť práce byla jen za 1000,-,,,,
Prostě mechanik zakázku přijal a nechal si za ni zaplatit, tak taky musí držet záruku i kdyby za práci měl jen korunu.Výmluvy, že už se v tom někdo hrabal neuznávám. Přijmu, dodám, nechám si zaplatit, tak držím i záruku. Ono, bez záruky dokáže dělat každý. Nikdo ho nenutil zakázku přijmout, byla to jeho svobodná vůle.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
dave-lister píše: Pe_tr> 20h se mi zdá hodně, Lucky-Jarda je z autorizáku, mohl by ti zjistit kolik je na to norma.
delal jsem si ted pred dvema mesici na mojem bmw spojku s dvouhmotou... norma je na to 3,17 hodiny...vazne si myslis , ze jsou normy vypovidajici?
Delal jsme to na tomto aute poprve a delal jsem to dva dny... Dokazu si predstavit ze znovu uz bych to dal treba za 10 hodin..ale za 3,17?? to vazne neni mozny...
Normy na praci jsou jen vyplod tabulkoveho kretena, kterej misto aby delal prospesnou praci tak vymysli hovadiny a dava to do tabulky a protoze suka sefovu dceru, tak je jeho nesmysl povysen na normu, aby sefova dcera chodila s panem nekdo co ma pravomoc a nemusela sukat s nymandem od tabulek...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
U tý motorky odhaduju normu na D+M převodovky tak 8-10h max. Zřejmě se musí vyndat celý motor, pokud ne tak bude čas poloviční.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
Lucky-Jarda píše: Cena je v servisu věc nad kterou je ošidný polemizovat. Pokud se budeme bavit o tom že mi v servisu odvedou kvalitní práci na kterou se můžu spolehnout nemám problém zaplatit co si řeknou i když je to víc než jinde. Mě ten klid za to stojí. Rozhodně bych v souvislosti se servisem nepoužíval slovo "jen". Jen napíchnout, jen vyměnit, jen zkontrolovat. Víš proč je diagnostika drahá? Protože ji nemá každej Franta. Tak to prostě je. Může se ti to zdát nefér, ale můžeš se od BMW pokusit získat autorizaci, splnit všechny jejich podmínky, koupit diagnostiku, sehnat diagnostika, zaplatit mu všechna povinná školení a dělat to levněji.
za 1- ja taky nemam problem zaplatit za dobře odvedenou praci
za 2- použivam slovo "jen",protože jsem chtel "jen" aby moto napichli na diagnostiku abych vedel jestli moto je v pořadku
za 3- sehnal jsem "Frantu" s diagnostikou za 600
a jinak je to každeho vec jestli servisovat v autorizaku nebo u "Franty"
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
cuir píše: delal jsem si ted pred dvema mesici na mojem bmw spojku s dvouhmotou... norma je na to 3,17 hodiny...vazne si myslis , ze jsou normy vypovidajici?
Delal jsme to na tomto aute poprve a delal jsem to dva dny... Dokazu si predstavit ze znovu uz bych to dal treba za 10 hodin..ale za 3,17?? to vazne neni mozny...
Normy na praci jsou jen vyplod tabulkoveho kretena, kterej misto aby delal prospesnou praci tak vymysli hovadiny a dava to do tabulky a protoze suka sefovu dceru, tak je jeho nesmysl povysen na normu, aby sefova dcera chodila s panem nekdo co ma pravomoc a nemusela sukat s nymandem od tabulek...
Jenže ty jako ,,nýmand" jsi se to učil. Mechanik v autorizovaném servise je na to vyškolen a na rozdíl od tebe má plat za měsíc ne za čas. Nepotřebuji aby se někdo učil na mém stroji kdy zkurví co může a ještě to dělá ,,milion hodin". Jinak na čecháčky ,,seru" servisuji v SRN spokojenost až na půdu :)
dave-lister píše: cuir> 5-6h je norma u aut kde je motor napříč, vyndavá se náprava a dá se to stihnout. Čas 3,2h u BMW kde je motor podélně mi přijde že se to dá stihnout, i když je to samozřejmě málo. Nevím co si u toho dělal dva dny, chce to trénink. Kdybych si účtoval za takovou práci dva dny, mohl bych za chvíli zavřít protože by ke mě už nikdo nepřijel.
U tý motorky odhaduju normu na D+M převodovky tak 8-10h max. Zřejmě se musí vyndat celý motor, pokud ne tak bude čas poloviční.
a presne o tom to je... mozna se to da stihnout... mozna i za tech 3,17hodiny... ale pak ta oprava podle toho vypada...
Duvod proc jsme to totiz resil ja byl ten, ze nejakej normohonic slepe vymenil spojku a dvouhmotu a uz jaksi ho nenapadlo ocistit od napeceneho bordelu indikacni magneticky krouzek co dava impulz cidlu pro polohu klikove hridele. Takze kvuli tomu, ze nekdo honil normu a neudelal praci poradne a svedomite mi auto za jizdy samovolne chcipalo.
Ale ono je to tezke, kdyz jsou tady pokrivene hodnoty prace. Jedte si nechat opravit auto do USA. dily za hubicku... ale ta cena za hodinu prace..to je randal...a tak by to melo bejt i u nas..pak by servisy nepotrebovali honit prachy v marzich na dilech...
radim2 píše: Jenže ty jako ,,nýmand" jsi se to učil. Mechanik v autorizovaném servise je na to vyškolen a na rozdíl od tebe má plat za měsíc ne za čas. Nepotřebuji aby se někdo učil na mém stroji kdy zkurví co může a ještě to dělá ,,milion hodin". Jinak na čecháčky ,,seru" servisuji v SRN spokojenost až na půdu :)
ano ucil..protoze auta nespravuju a ani na to nejsem poradne vybaven. Opravuju jen moje dve auta a tak mi nevadi, ze se s tim jebu dele.
Nicmene realny cas bych videl minimalne na 8 hodin aby prace byla odvedena fakt dobre. A je mozne ze v SRN prave na normy serou a pri praci kontroluji veci okolo a neudelaji jen slepe zadany ukol, protoze spechaji. Se servisem v SRN zkusenost nemam, ale pokud je to tam takto, tak je to super a muzes bejt rad, ze mas tu moznost se vyhnout ceskym servisum. Me by se do nemecka ze znojma se chcipajicim autem jelo do servisu blbe :D
A jinak v CR ani v autorizaku nejsou moc na nic skoleni...jako neco se obcas proskoli, ale rozhodne to neni dostatecne. NAvic se neproskoli vsichni ,ale treba jen jeden technik a ten pak poda informace ostatnim. Protoze skoleni takoveho technika stoji autorizak penize, takze tam logicky neposle vsechny.
A protoze presne jak pise dave-lister -mechanik ma premie co mu delaji i pulku platu, to znamena ze bez premii by mel snad mozna na chleba a suchou vodu :D tak pak slepe zene cas a spojku jsme vymenil, o ocisteni krouzku nebyla rec....hotovo...konec...
2 reakcí na tento příspěvek mechanik BMW
cmiral píše: -Jarda> já taky nemám problém platit za kvalitní práci, slušné jednání, dodržení rozsahu, termínu ap. Toto ale u nás obecně neplatí napříč všemi obory, příkladů za poslední rok mám celou řadu od vodaře, opravy spotřebičů, lakýrníka atd., nýmad vedle nýmanda natahuje ruku aniž by si za svou prací stál.
Starej kedl už pomalu nestíhá absorbovat všechny novinky, ale má určitou profesní hrdost. Mladej je suverén, všude byl a všechno viděl, dělá to hlavně pro peníze, na čest se může z vysoka. Zahraniční pracovník si k nám přijel na tříměsíční turistické vízum vydělat..................a bude dělat cokoli, hlavně hodně hodin. Realita v naší milované zemičce.
Co skuhráš.....většina pracujících jsou naše děti. Naše chyba. Moje děti mají řemeslo........nedělá ho nikdo. Špatně placeno a musí se u té práce přemýšlet.......no a ještě musí za tu almužnu držet záruku. Bez vlastní účetní to už nejde zvládnout, EET u každé účtenky, školení pomálu i na to, jak si obléci montérky a hlavně zaplatit, auto dnes nutností, takže silniční daň, bez patřičného technického vybavení již né za desetitisíce, ale statisíce nedostaneš oprávnění, všechno musíš servisovat, kalibrovat a pod. Každou chvíli tě nějakým předpisem, či kontrolou otravuje jakýsi darmožrout z kanceláře, který sice ani neví, jak to má doopravdy být, ale ví, jaká je za nedodržení pokuta. Dovolenou žádnou, očr nula, nemocenská to samé - raději nemarodit, faktura do 5000kč téměř nevymahatelná........je to jen přestupek, ale daň odvedeš i z té nezaplacené. Takže šup do nějaké montovny, moc nepřemýšlej co to vlastně děláš, pět týdnů dovolené, příspěvek na dopravu, připojištění atd.
Máme co jsme chtěli..........spotřební způsob života. Proč vůbec někdo chce opravovat motorku......je rozbitá, teče z ní olej, takže vyhodit do ekodvora s patřičným potvrzením a cestou k domovu se zastavit pro novou, bezpečnější a ekologičtější u nejbližšího prodejce. Jóóóó ono na ní není? - nevadí, rádi ti na ní všichni půjčí. To aby tě pravidelnými splátkami udrželi v montovně a nevymýšlel si blbosti.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
dave-lister píše: Menhir> Zase na druhou stranu ty místa který přetěsňoval těsní. To že to teče ještě někde jinde není až tak na reklamaci jako spíš na rozšíření zakázky. V tý ceně platil novou spojku a další servisní práce.
Ani já a asi ani ty, nevíme co a jak bylo sepsáno v zakázkovém listě,reaguji jen na to, jak je to tady popsáno a podle toho to je na reklamaci, to že neodstranil všechny příčiny je jeho problém(samozřejmě pokud na ně během opravy neupozornil a nezapsal je při předání).Nekomunikovat a napsat co napsal, sorry ale takové jednání ho má stát živnostenský list.Naposledy editováno 28.12.2018 23:55:49
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
1 reakcí na tento příspěvek mechanik BMW
A nyní na počátek problému. Ikdyž bych v životě motor BMW neviděl, jen selským rozumem bych usoudil, že přeci konstruktéři nejsou takové vemena, aby jen pro výměnu uhlíků ve startéru, musel udělat rozboru motoru.
A tímto bych tady diskuzi začal.
1 reakcí na tento příspěvek mechanik BMW
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) mechanik BMW
dave-lister píše: Slevomati a taky ti kteří si nosí vlastní díly.
Těm co si nosí vlastní díly vždycky říkám. Když jdete do hospody na oběd taky si nosíte s sebou vlastní maso, brambory a sud piva? A pak je vždycky s poděkováním odmítnu.
taky musis pocitat s tim ze sou servisaci pro ktere neni problem napalit dil o 300% , ja si delam opravy sam ale rad bych nasel servisaka kterej si vezme prachy za praci a +- neco malo na dilech
1 reakcí na tento příspěvek mechanik BMW
Připomíná mi to zkušenost s pneuservisem. Potřeboval jsem na počkání na mém RT vyměnit zadní pneumatiku. Mechoš mě sdělil, že u této mašiny to není jednoduché. Musí se povolit a zdvihnout zadek se světlama a povolit výfuk. Je pravda že to nejde jen tak, ale proto má mašina elektrony již z výroby.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výmena spätného zrkadla BMW K 1200 LT | MCmilos | 10 | 31.5.2024 v 08:51 Popcom |
výkon motoru BMW K 1200 LT | EmílekKapusta | 14 | 6.5.2024 v 07:10 Marťas33 |
Relé startéru BMW K 1200 LT | Juza26 | 11 | 28.4.2024 v 13:57 Juza26 |
Tempomat BMW K 1200 LT | C-4 | 10 | 25.4.2024 v 14:12 Z.I.P |
Problém s tempomatem BMW K 1200 LT | Vana25 | 0 | 6.4.2024 v 13:49 Vana25 |