Chtěl bych navázat na jednu informaci kterou jsem dostal, v Čechách nelze přiškrtit motorku na 35kw z výkonu vyššího než 70kw, pokud ale budu kupovat motorku v Německu, která tam je přihlášená, tak to tam u nich jde, a pak to přihlásit u nás. Nemá někdo s tímto zkušenosti, místo kde to udělají atd, (vše co vás napadne a mne by mohlo pomoct ). Ještě jsem od někoho slyšel, že nelze přiškrtit motorku r.v. 2017 a novější s euro4. Co je na tom pravdy? Jedná se o motorku Yamaha mt09 (2017)
2 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu
https://www.motorkar...mp;pgr=0#goto9771072
Nemůžeš chtít legálně snížit výkon na 35kW u typu, které se neprodával v 70kW verzi (což je vlastně jiný typ), tj. MT-09. Můžeš chtít např. Kawu Z800 a dovézt ji rovnou s 35kW v papírech.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu
2 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu
Pro motorky před rokem 2013 může být konverzní kit na 25kW, většinou mechanické dorazy na škrticích klapkách v kombinaci s clonkami v sání. Takto konvertovanou motorku můžou řídit ti, kdo si na ni tehdy udělali řidičák A s omezením. Pokud máš nový A2, tak můžeš řídit pouze v případě, že to neodporuje pravidlu: motocykly s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg , které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Není nic jednoduššího, než napsat do Yamahy dotaz, jestli dělali pro Evropu MT-09 jako typ s 50kW nebo 70kW. V případě, že ne a ty budeš i jen nevinným účastníkem nějaké nehody, úřad si to může ověřit a jsi v kelu - řízení bez oprávnění.
Nemůžeš například řídit ani lehké enduro, které má 30kW a 130kg.
Naposledy editováno 27.12.2018 20:26:53
Mt-09 s 35kw existuje, jen nevím kde a jak to nechat snížit
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu
Beranidlo píše: Z druhého konce. Žádná 35kW MT-09 neexistuje. Omezení na 35kW se dnes dělá elektronicky, softwarově. I kdyby takový software existoval a těch 35kW to opravdu mělo, tak to nikdo napříč EU nezapíše do papírů, aby to šlo řídit s A2.
Pro motorky před rokem 2013 může být konverzní kit na 25kW, většinou mechanické dorazy na škrticích klapkách v kombinaci s clonkami v sání. Takto konvertovanou motorku můžou řídit ti, kdo si na ni tehdy udělali řidičák A s omezením. Pokud máš nový A2, tak můžeš řídit pouze v případě, že to neodporuje pravidlu: motocykly s výkonem motoru nejvýše 35 kW a s poměrem výkonu/hmotnosti nejvýše 0,2 kW/kg , které nebyly upraveny z motocyklu s více než dvojnásobným výkonem. Není nic jednoduššího, než napsat do Yamahy dotaz, jestli dělali pro Evropu MT-09 jako typ s 50kW nebo 70kW. V případě, že ne a ty budeš i jen nevinným účastníkem nějaké nehody, úřad si to může ověřit a jsi v kelu - řízení bez oprávnění.
Nemůžeš například řídit ani lehké enduro, které má 30kW a 130kg.
V "kelu" není, mluvil jsem už s několika lidmi, kteří na podobně "stavu neodpovídající" motorce v nehodě byli, ať už se zaviněním nebo bez a nikdo se o skutečný výkon motocyklu nezajímal, což samozřejmě neznamená, že to není možnost. Ale i pokud se taková věc zjistí, stále hrozí pouze finanční pokuta a zákaz řízení, velké problémy by nastaly, až ve chvíli, kdy by se prokázala příčinná souvislost mezi neodpovídajícím výkonem motocyklu a vznikem dopravní nehody.
1 reakcí na tento příspěvek Prosím o radu
Jo a normální babu na stroj nesbalíš, ty koukaj po jiných věcech
Vypadá to, že mt-09 mají jen v euro3, xsr900 s euro4. Nechávat to tam seškrtit je blbost, lepší koupit rovnou ojetý škrcený stroj a modlit se při přepisu do cz tp, aby nevepsali záznam o škrcení. Pak odstranit případnou plombu, aby se stroj tvářil továrně. Skutečné škrcení raději ponechat. A nejlépe nechat dovézt a přihlásit bazarem, ty dostaneš jen 35kw motorku, nemáš povinnost pátrat jak to bylo.
Stejně je to určité riziko, lepší koupit gsxr-600,naháče suzuki 6-7, naháče honda cb-cbf600 s továrními 25kw (mají jiný typ ve vin), případně ninju6,z750,er6 mají homologaci pro 2výkony a když nedstraníš omezení, jezdíš legálně s A2. Nebo z900 35-70kw.
tovární 25kw najdeš přes:
https://www.megalevn...i-motodily~c417.html
nebo www.vincheck.cz
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Prosím o radu
Dan111 píše: grooll> Nechci na to balit holky ani něco podobného spíš nemám na to kupovat pořád nové moto
Já dycky prodal s minimální ztrátou ale je fakt že nemám v oblibě nové motocykly, mé motorce je skoro 15let a to už cena/hodnota neklesá a když se o bajk člověk dobře stará tak má hodnotu i vyšší než při koupi.. S ojetým bajkem se nespokojíš? Na tu přechodnou dobu než budeš mít neomezené Áčko? je spousta pěkných jetých bajků které mají už seškrceno a po třech letech je prodáš za to samé za cos je koupil.. Teda alespoň takhle bych to řešil já, je to s minimem administrativy a bez velké ztráty.Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Tlumič řízení MT09 2024 Yamaha MT-09 | FYN69 | 6 | 8.8.2024 v 15:24 FYN69 |
Dynojet - Kdo umí naladit motorku Yamaha MT-09 | volacek | 7 | 28.7.2024 v 21:37 volacek |
někdo na menší trip Balkán a okolo ... Suzuki VZ1600 Marauder, Yamaha MT-09 | Gery9 | 3 | 17.7.2024 v 07:55 Gery9 |
Yamaha MT09 rv 2022 (kyklop) - cukani [1, 2] Yamaha MT-09 | Gery9 | 37 | 9.7.2024 v 16:12 Dan75 |
Ladění OEM jednotky na nové motorce... Yamaha MT-09 | HardSilnica | 20 | 9.7.2024 v 06:44 Murkin |