absoloval jsem nakup + dovoz motorky z Nemecka.
Pokud by nekdo potreboval info ci mel dotazy, rad poradim
Sháním BMW 1200c ,bohužel u nás výběr nic moc.
Našel jsem slušné v Německu. Po všem zde přečteném, jen mám obavu s odhláškou, kterou když není musím udělat v německu, nebo odjet bez TP a nechat je na odhlášku majiteli, nebo bazaru(abych je pak neviděl za 1/2roku). Obě varianty mě děsí. Máte někdo zkušenost, jak to dle poslední legislativy a jestli je vůbec možno platit na místě hotově cca 6.000 eur.
Díky za odpověd
nebo se stačí domluvit s prodávajícím že s odhlášení zajistí / bazary se mohou v SRN předem objednat na registarční místo v mimoúředních hodinách/
Motorka se odveze na vozíku
Kilometry - CEBIA, mají přístup do různých registrů včetně německých STK (ale chtěj zato peníze) .
Nebo některý z dealerů značky, pokud má přístup do servisního systému a původní majitel to servisoval v origo servisu.
..
2 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
stala se mi docela blbá věc s dovozem motorky z Německa a potřeboval bych poradit jestli je z toho cesta ven a jak.
Předchozí majitel ještě před prodejem motorku odhlásil a z úřadu dostal jen ústřižek z malého techničáku.Velký zřejmě zůstal na úřadě,ikdyž on tvrdí,že ani žádný neměl,že měl jen malý.Při koupi mi dal COC list a ten ústřižek z malého TK s tím, že mi to v pohodě stačí k přihlášení.No moc opatrný sem nebyl to je pravda,..byl sem motorkou moc nadšený a hodně hrr.... a při dovozu do Čech sem samozřejmě narazil na úřadě.Źe prý bez obou techničáků přihlášení neprojde.
A co teď???Nevíte někdo jestli se k německému techničáku můžu jěště dostat nebo je to konec a já mám jen motorku bez papírů???
Momentálně jsem v kontaktu s tím předchozím majitelem,a on stále tvrdí,že s tím co mám tu motorku v Německu v pohodě přihlásím a papíry k tomu dostanu.Ale jak???
Máte s tímhle někdo nějakou zkušenost??
Díky za radu!
Vlastná skúsenosť , dosť som sa čudoval , že mi človek dal len malý + CoC , potom som si to vyhľadal na nemeckých stránkach a je to tak .
Vtedy som to mal Gilera DNA 125 .
doplnené ... a bolo to vlani , teda 2017 a Gilerka bola 2002 (asi) .
Naposledy editováno 29.11.2018 10:41:26
Knucklebuster píše: Ahoj,
stala se mi docela blbá věc s dovozem motorky z Německa a potřeboval bych poradit jestli je z toho cesta ven a jak.
Předchozí majitel ještě před prodejem motorku odhlásil a z úřadu dostal jen ústřižek z malého techničáku.Velký zřejmě zůstal na úřadě,ikdyž on tvrdí,že ani žádný neměl,že měl jen malý.Při koupi mi dal COC list a ten ústřižek z malého TK s tím, že mi to v pohodě stačí k přihlášení.No moc opatrný sem nebyl to je pravda,..byl sem motorkou moc nadšený a hodně hrr.... a při dovozu do Čech sem samozřejmě narazil na úřadě.Źe prý bez obou techničáků přihlášení neprojde.
A co teď???Nevíte někdo jestli se k německému techničáku můžu jěště dostat nebo je to konec a já mám jen motorku bez papírů???
Momentálně jsem v kontaktu s tím předchozím majitelem,a on stále tvrdí,že s tím co mám tu motorku v Německu v pohodě přihlásím a papíry k tomu dostanu.Ale jak???
Máte s tímhle někdo nějakou zkušenost??
Díky za radu!
to je to samé jako s prodlužováním STK na moto - někde to dělají někde ne - prostě bordel
1 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
2.) v SRN se v minulosti vydával k motocyklům pouze malý technický průkaz, tedy část, označena vlevo nahoře jako "Zulassungbescheinigung Teil I" a k tomuto dokladu byla zpravidla nějaká kartička - výpis z technických údajů od výrobce, nebo později COC list, který byl po registraci motocyklu znehodnocen úředním záznamem o tom že byl vydán TP a uvedeno jeho číslo, případně i číslo RZ
3.) Pokud byl v SRN vydán pouze malý TP ( díl I), musí mít v kolonce číslo 16 uvedenu zkratku "OHNNE ZB", což znamená "pouze zulassungbescheinigung"...v tomto případě německý velký TP nebyl vydán
4.) Pokud má malý německý TP / díl I)ú v kolonce 16 uvedeno číslo velkého německého TP ve tvaru například "AB123456", znamená to, že k malému TP byl vydán také velký TP s uvedeným číslem a pak je nutné jej předložit na úřadu...Nikde v EU nelze přihlásit motocykl bez dokladů, a dokladem podle EU legislativy je myšlen díl1 + díl2, které tvoří jeden celek...
Mimochodem na zadní straně malého TP je legenda, kde je popsán obsah jednotlivých kolonek tak si to každý může ověřit
Závěrem pro tazatele...nepanikařit, ujasnit si, co je to ten ústřižek malého TP, zkontrolovat kolonku číslo 16, pokud je malý TP kompletní a je tam napsáno v položce 16 "OHNE ZB" absolvovat technickou prohlídku před registrací a s tímto jedním dílem, COC listem a protokolem z STK a zelenou kartou podat žádost na úřad
Pokud je v kolonce 16 uvedeno číslo velkého TP, požadovat od prodejce jeho dodání, jinak odstoupit od smlouvy, motorku vrátit a chtít prachy...a pokud dřívější majitel tvrdí že to jde přihlásit i bez platných dokladů, požadovat po něm přihlášení, pokud to dokáže i s chybějícím dokladem...náš zákon to neumožňuje a jsem zvědavý, který úředník si jej troufne porušit a risknout vyhazov
Tady není prostor pro registrační turistiku, k registraci vozidla je nutné předložit platné registrační doklady bez ohledu na to, ve kterém členském státu žádáte, ta legislativa je napříč Evropou v podstatě shodná
bylo by vhodné ten "ústřižek malého TP" naskenovat a dát to sem
COC list lze použít pouze k 1. registraci nového motocyklu, přitom se na něj vyznačí úřední záznam o registraci a dále je použitelný maximálně jako soubor technických dat k vystavení technického průkazu, není pak nutné kupovat si na STK žluté protokoly...při dalších přeregistracích se předkládají už jen kompletní registrační doklady
Naposledy editováno 30.11.2018 11:50:49
1 reakcí na tento příspěvek dovoz MOTO Z nemecka
dík za info