AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vzhledem k tomu že to je jediný český seriový čtyřtakt, který má český motor i podvozek, jen jsou na tom navěšené italské plasty, které hezky vypadaly.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Třeba co mě opravdu překvapilo, sháněl jsem delší dobu dodávku. Nenáročnou, jednoduchou, levnou a spolehlivou. Tranzity jsou všechny prorezlé, Transportery drahé a taky v nic moc stavu. Nakonec jsem získal od kamarada Renault Master první generace. Světe div se, tomu autu může závidět nejen většina škodovek z té doby ale i moderních aut. Auto z roku 1990, najeto přes půl mega, spodek zdravější než u Octavie po dvou letech provozu, fakt ani kousek rzi na podlaze či nosníkách!! Motor? Extrémně podkoňovanej dvoulitrovej benzín, který posledních 16 let na benzín ani nestartoval, neb plyn je levnější žejo. Jedinou vadou na kráse je, že potřebuji sehnat náhradní hlavu.
Proč bych měl takovéhle auto vyměnit za novější jen proto, že vypadá ujetě, když užitnou hodnotu má pro mě větší mež zánovní Transporter?
Bimbam: Číňani dokázali dělat kvalitně vždy. Otázkou je vždy za kolik. Když napíšeš do číny, že chceš vyrobit třeba kleště, oni se zeptaj kolik kusů a za kolik peněz. Můžeš je nechat udělat levně adekvátní kvalitu, nebo si připlatit a dostaneš velmi dobrou kvalitu. Ostatně, co se dnes nevyrábí v Číně.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
elevator píše: Vlasťák1973> Můžeš koupit Jawa 125 Travela, při troše štěstí za par korun. Kraft ti pak za 500 Kč vystaví povolení vymenit motor za dvouvalec 250 ccm, co byl ve větším travelu. Ten motor se dá sehnat ojetý z Yukin nebo nový za cca 17.000 Kč.
Jako fakt? takže ve finále si koupíš za 20tis 125ccm Travel a za 17tis nový motor + 500 vyjímka a jezedíš? Nebo tam jsou nějaké další investice?
Mně se 250 Travelky líbily, až na ty děsivě blejskavý víka na motoru - prostě pokračování třipade, motorky co nabízí jenom to, co vidíš. Žádný falešný nádrže, 8x zalomený designový křivky atd - tohle je mi sympatický.
skodovak píše: Pech: Ono někteří zrovna takovou motorku jako 250 Travel vyhledávají. Je to jednoduchá motorka, sice morálně zastaralé koncepce, ale co na tom? Když je něco opravdu kvalitní, proč bych to měl odmítat. Čím větší výkon budu po malém motoru požadovat, tím zákonitě ubude na jiných místech. Především spolehlivosti.
Třeba co mě opravdu překvapilo, sháněl jsem delší dobu dodávku. Nenáročnou, jednoduchou, levnou a spolehlivou. Tranzity jsou všechny prorezlé, Transportery drahé a taky v nic moc stavu. Nakonec jsem získal od kamarada Renault Master první generace. Světe div se, tomu autu může závidět nejen většina škodovek z té doby ale i moderních aut. Auto z roku 1990, najeto přes půl mega, spodek zdravější než u Octavie po dvou letech provozu, fakt ani kousek rzi na podlaze či nosníkách!! Motor? Extrémně podkoňovanej dvoulitrovej benzín, který posledních 16 let na benzín ani nestartoval, neb plyn je levnější žejo. Jedinou vadou na kráse je, že potřebuji sehnat náhradní hlavu.
Proč bych měl takovéhle auto vyměnit za novější jen proto, že vypadá ujetě, když užitnou hodnotu má pro mě větší mež zánovní Transporter?
Bimbam: Číňani dokázali dělat kvalitně vždy. Otázkou je vždy za kolik. Když napíšeš do číny, že chceš vyrobit třeba kleště, oni se zeptaj kolik kusů a za kolik peněz. Můžeš je nechat udělat levně adekvátní kvalitu, nebo si připlatit a dostaneš velmi dobrou kvalitu. Ostatně, co se dnes nevyrábí v Číně.
Voni nám ty starý káry brzy popepří... https://www.garaz.c...kWXcEEiria8zGw6OEidE
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka4137 píše: laďa-prášil> Krasavica . Který je to rok ?
No to jsem si na první pohled taky řekl.... Je to 9/83, takže prakticky oldtimer, vlastně z počátku výroby. Není to motorka na 200km/h celý den, ale celý den se na tom dá. Je to taky pro policajty, a ti na tom seděli celou šichtu, takže fakt příjemná a pohodlná motorka. I když - jak říkám - stačil by tříválec.
Já chápu, že někdo chce malou a úspornou motorku, ale kubatura 300 dnes... no nevím, chápu že to stačí, někdo to prostě nedá fyzicky, chápu, ale více je prostě více.. Taky mám LIfan 100 do města, žere 1,6. OK, ale 125 čtyřtakt nebo i 200 to bych asi na dovolenou jet nechtěl...
Kafi píše: Jako fakt? takže ve finále si koupíš za 20tis 125ccm Travel a za 17tis nový motor + 500 vyjímka a jezedíš? Nebo tam jsou nějaké další investice?
Srát na to, ztráta času a peněz, vznikne tuplovaný líný bastl, který pojede reálně celkem o hovno víc, vynaložením mnoha energie, námahy, času a 40000kč. Za tyhle peníze se dá koupit pěkná motorka libovolné kategorie, s dobrým výkonem, spolehlivostí, komfortem. Hotová, legální, jen natankovat a jezdit. Kehaj už si tím prošel a já taky, stejně jako mnoho dalších.....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 02.11.2018 19:40:37
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: laďa-prášil> Nevím jestli to bylo s tou třístovkou myšleno na mě - já to mám jako druhou (v současnosti pátou ) motku právě do města a kolem komína, kdy vytahovat Stromíka a dřít se s ním nemá význam, resp. motku musím jednoduše dostat do úschovny na nádraží v Nb. Jak jsem psal, doposud jsem jezdil na Símovi a jediný minus je absence jakékoliv ochrany v chladném počasí a protože potom jedu vlakem tak se nemůžu nabalit úplně jak na severní pól. Uvažoval jsem i o skůtru, ale nakonec jsem šel do tohodle. Nicméně i nějaká delší cesta nebude na to Versysovi myslím problém, 90tkou to jede bez problémů a posed pro mě (184cm) bez připomínek. Na dovolené a delší výlety ale mám Stromíka - absolutní spokojenost.
Nemyslel jsem to na Tebe,spíš obecně, že 300 je málo na cesty. ALe může být, někomu to vyhovuje, dostačuje. Otázka Kafiho byla ci ci koupit na cesty a otázka co by sis vybral V stroma nebo Versyse na cestu na sever norska v červenci a v srpmu do portugalska...Já pohodlnou motorku a 30 koni vidim jako malo
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
130 km/h dlouhodobě na ní není problém.Spotřeba manželce jde mezi 3 a 4 litry.
Ta potvora musí umět přepínat mapy, protože na dálnici přestože tocí přes 10 000 jde spotřeba dolu.
Za to TA když jsme se v září vraceli za deště po dálnici ze Slovenska si pápnul přes 6 litrů.
Jinak gratuluju ke koupi zajeté motorky.To je neskutečnej opruz najet 1000 km 60km/hod .
pech. píše: kehaj> Svatá pravda. Pomalá jízda nerovná se vzdy jízdě bezpečné. Koně jsou zapotřebí a při kvalitě dnešních ND je třipade neduživý werk, který ty koně stejně nemá a proto je pro intenzivní používání nevhodný. To už je tak akorát na hraní... A ty ostatní jsou ještě slabší.
To je fakt. Ale pokaždý, když si s J 640 hraju na cestovatele, mě to hrozně baví2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak se chci zeptat jak snáší ty tři kufry, v návodu je buďto Top case nebo boční k.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jirka_S píše: Kafi> Adenium 660
Kafi psal spolehlivou a za slušný peníz.1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 02.11.2018 23:22:03
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |