AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Sema píše: Jasně. Proto na každém rohu potkáš 10 felicií z konce výroby, zatímco na fabii ohv narazíš jenom zázrakem. Nebo je to jinak?
Zapoměl jsi na to, že nejmladší F1 je stará zhruba 10 let, nejmladší Felicie zhruba 20 let... Ty felicie prostě už z většího shnily, stejně jako shnijí za dalších deset let i skoro všechny F1 a už jí taky těžko potkáš... ty fabie OHV když pominu nějaké základní holobyt verze se 60k v garážích důchodců a nájezdem 50kkm/20let už se taky moc nepotkají.. protže ty co byly intenzivně provozovány už shnily taky. Nejpočetěnšjí verzí je tříválec starý 15 let, který sice bude méně shnilý než dvacetileté OHV, ale problémový je až běda...
Vlasťák1973 píše: Jelikož máš juniora s obsahem 1,0 tak je Tvoje 120 nejen většího obsahu,ale i výkonější junior má tuším 37kw a 120tka 40kw,když k tomu připočteš tak o 100kg menší hmotnost tak má junior opravdu co dělt aby Ti ujel.
+ MIlan: Junior je totální tragédie, brutální přešlap. Jedinou výhodou Juniora je to, že se ně něm nevysere servo, které se jednoho dne vysere na naprosto všech fábiích 1, protože ho odsud sebrali a nahradili to volantem o větším průměru....
Š120 má stejných 50 koní jako Junior, 40KW měla až 120 LS, která měla upravený motor. Ona ani ta 1,4 OHV tam není nijak živá, ta kastle Fábie prostě váží o tolik víc, že dynamiku OHV ve fábii lze označit přinejlepším za použitelnou...
Sema píše: Jinak nerozporuju, že pokud má dotyčný větší obnos, tak má hledat mezi novějšími vozy. Pokrok tam je velký.
Ano pokrok tam je, ale pokud máš na auto jeden plat - je sice starší, ale jednodušší auto bez kontrukčních problémů sázka na jistotu - pod podmínkou že kastle je v OK stavu....
Jenže Fábie hnije taky a mechanických problémů má tolik až to sere... Fábie za jeden plat je prostě pro chudého člověka příliš přetechnizovaný, komplikovaný a neduživý sráč bez výhledu na bezproblémový provoz... Aby Fábie za něco stála a dalo se s ní počítat na dalších aspoň pět let, bude stát ty platy dva.... a za takové peníze jsou auta v některých ohledech lepší a v těch ostatních se jí vyrovnají...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
už jsem to našel http://www.cezetman.../index.html?item=138
Naposledy editováno 13.10.2018 21:43:57
Sema píše: Btw. jsem dnes prvně v životě potkal čtyřtaktního trabanta. 4T warťase jsem i řídil, ale na trabíka měl štěstí až dnes. Asi byl nějaký sraz, protože jsem chvilku potom potkal ještě další dva normální.
Možná překvapím, ale i já byl dnes na srazu. Nedaleko od nás se konal sraz Opelů. Tak jsem se tam jel podívat. Byla tam dobrá parta lidí, přijelo kolem 20 aut, tak mně to nakoplo k tomu, že Astrou zkusím chvíli jezdit. Dcera ji stejně moc nechce, už si zase vyhlédla něco jiného - malé Daewoo Tico. Překvapilo mně, že asi 5 aut tam mělo automat , to jsem potěšen.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ale správně huntuj Opla a 120tku pěkně zakonzervuj a jezdi s ní jen v neděli do kostela a na vejlety po okolí,ne že to zas uděláš ouplně obráceně.
e-- jenom prosímTtě rozmluv dceři to Tico,raději Opla Agilu nebo Suzuki Wagon,ale Tico je něco co ani nejde nazvat autem.
Naposledy editováno 13.10.2018 21:52:52
Máme v rodině v současnosti celkem tři auta - OII 1,6CR/77kW, kupovaná v r. 2010 jako nová 340tis, zatím bez jediné závady jen každý rok vyměním olej a filtr, naftu beru obyč + VIF u Benziny nebo Čepro, dlouhodobá prům. spotř. 4,3l/100km, za ty peníze bych nekoupil nové lepší auto, pro mě etalon. Renault Clio II r.v. 98 1,2/43kW, první kusy Clia II proslavené svojí poruchovostí, kupovaný jako ojetý v r. 2005 stav 70tis km provozovaný ženskou v ČB a poté pár roků její mámou. Jezdí s ním manželka, nejčastěji krátké jízdy cca 2km do práce a zpět, občas 8km do Nb a jednou cca za 14 dní k rodičům 50km do Kácova a zpět, roční nájezd cca 6tis km, nyní má cca 163tis km. Každý rok měněn olej, filtr, když jsme ho kupovali rozvody a potom za cca 7let znovu. Výborný motor, krásně zpřevodovaný, při tomhle provozu prům spotř. cca 5,5l/100km, když s ním jedu delší trasu tak jedu za max 5l/100km. Podvozkově tragédie se Škodovkou nesrovnatelné, ale pro klidnou jízdu dostačující. Za ty leta měněny tlumiče - tekly, občas kulový čep, pravá poloosa, manžety na poloose, střední tr. výfuku (zadní díl výfuku je tam min co auto máme ne-li od nova. Od určité doby problémy s ukazatelem rychlosti - samovolně přestane ukazovat a po pár km zase naskočí - zřejmě snímač na převodovce, který je tak krásně umístěný, že jsem jej zatím radši nechal na pokoji …. . Dále po letech občasné problémy se startem - vyčistil jsem snímač otáček a bylo po problémech. Po letech provozu orezlý pravý zadní lem - chci ho dát vyměnit. Nechci ho prodávat, protože za něj dostanu co jsem koukal max do 20tis a ten motor bude sloužit ještě leta. Jako náhrada za něj koupena loni Fabie II 1,2HTP/51kW, r. v. 2007 s nájezdem cca 30tis km, lak jak když vyjela včera z fabriky (chlápek si kupoval novou Fab III jako poslední auto v životě). Zatím s tím jezdím na střídačku s Octou a motkou já a to auto mě docela dost baví (a to jsem když ty Fab II začaly padat z linky říkal že si tohle nikdy nekoupím ….). Největší výtku mám k akustice motoru - vytí rozvodů nejvíc v oblasti cca 2 - 2200 1/min, když už je to rozjeté a jede se ustálenkou tak je to vcelku tiché. Ty rozvody jsme celou dobu řešili - měnily se typy řetězů apod. (dělám zkoušky akustiky), ale úplně se to nikdy nedoladilo. Spotřebu mám v rozmezí cca 4/7l/100km až max 5,5l/100km (někde v kopcích. Na tom tříválci je pozitivum průběh krouťáku - krásně to táhne odspodu proti čtyřválci, a pokud tomu dá člověk doporučenou údržbu tak motory najedou bez problémů přes 200tis. Když to srovnám s P206 (který se mi designově líbí), tak bych si vybral zase Fabii - větší prostor uvnitř, lepší jízdní vlastnosti. Trio z TPCA není špatný, ale proti CityGoučku Trabant. Takže každé auto má svoje plusy a na druhou stranu i minusy.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |