1 reakcí na tento příspěvek Dávkování eleje u KTM TPI
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávkování eleje u KTM TPI
Dolph-cz píše: pořád zůstává možnost přilít štamprli oleje přímo do benzínu....
...to si vcelku moc nepomůže, vstřiky jsou až v přepouštěcích kanálech, takže přimázneš pouze píst a nikoliv ložiska kliky+ojku...K dotazu, jedna z výhod odděleného mazání je průběžná změna množství vstřikovaného oleje, řídící jednotkou, dle skutečného zatížení motoru, tuším že KTM udává, že teoretický poměr oleje se pohybuje od 1:30 až 1:150, navíc celý motor maže čistý olej, ne olej rozpuštěný v benzínu. Spíš dobře zvaž, jaký olej používáš, hlavně TOP-závodní 2T oleje nejsou pro čerpadlo vhodné. Hlídej si "praskající" olejovou nádobku a občas se zavzdušňující olejové vedení....
edit.: a docela bych se obával, že přidání i min.množství oleje do benzínu, se nebude líbit benzínovým "mikrofiltrům" před vstřikovači...
Naposledy editováno 13.10.2018 09:00:56
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Dávkování eleje u KTM TPI
Dolph-cz píše: PETARDAK> jasné,beru to tak,že nejvíce namáhané místo je právě píst.na ložisko stačí kapka oleje na půl hodiny....
Do vysoce namáháného ojničního ložiska valí olej pod tlakem, takže tam problém nevznikne. Přimazat benzín olejem např. 1:200 nemůže být na škodu a přimlouvám se za použití Vervy a k tomu ještě panáčka VIFu. Natural je kolikrát hrozné svinstvo, na rozdíl od Vervy nemá žádné mazivostní přísady. VIF udrží celé to vstřikování i s filtrama v čistotě bez úsad a navíc maže.
Při představě, že se v místě přepouštěcích kanálů píst oplachuje neodpařeným Naturalem, mi naskakuje husí kůže.
Naposledy editováno 13.10.2018 12:29:00
a i kdyby to měli vymyšlené kdoví jak parádně,vždy se to může pokazit a porucha mazání má pro motor vždy fatální následky spojené s moooc drahou opravou.
otázka je,jestli to ktm dělá z důvodu pokroku a nebo nutnosti plnění nesmyslných požadavků ze strany EU.
1 reakcí na tento příspěvek Dávkování eleje u KTM TPI
To ze kdyz se to rozbije, motor se zadre - no to tak bejva , u 4taktu umi selhal olej cerpadlo atd ...
Na mazání tam maj mapu - ted jsem to nesledoval, ale rekl bych ze zatim do ni nikdo krom fabriky neumi lézt, ale to prijde.
směsí oleje s benzínem se maže už možná 100 let a funguje to,pokud to vyloženě neposere uživatel,tak naprosto spolehlivě.zato o zadřených motorech v důsledku poruchy automatického mazání by jsme se tady mohli bavit opravdu dlouho.
nejsem odpůrce pokroku,ale jestli je to správný směr-to si nejsem jistý.povíme si za 10let kolik výrobců na to přešlo a na kolik je to spolehlivé.
1 reakcí na tento příspěvek Dávkování eleje u KTM TPI
Kontrolka u 4t - na me kdyz blikla uz bylo pozde - u auta mozna, ale u motorky to jde rychle.
Me se to tpi libi, doladej to a bude fajn.
osobně vidím největší problém se změnou viskozity,vyjedeš v mrazu,olej hustý-ŘJ to samozřejmě bude vědět-teda pokud se teplotní čidlo v hodnotě 2 stovek nesekne třeba o zanedbatelných 10°C ,ale i tak tohle spočítat tak,aby to dávkovalo v podstatě naprosto přesně,protože pokud se to splete jen o 10%,tak už je to na zadření....,no nevím.
a co třeba,když výrobce udělá o chlup hustší olej?zas je průser.
pokud se nepletu,tak ten systém mazání nemá žádný zpětný systém kontroly,prostě si tam něco dávkuje podle nějakého programu,ale víc neví.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Exc 300tpi problem s plynem KTM EXC 300 | pilsner808 | 0 | 13.5.2024 v 19:11 pilsner808 |
Proc ma 4t oproti 2t v zakladu siln... KTM EXC 300 | Norous123 | 28 | 22.2.2024 v 13:05 premikp |
Cestovani na lehkem enduru KTM EXC 300, Husqvarna WR 300, Beta EVO 300 2T, Gas ... | jirka-čz | 28 | 26.1.2024 v 09:46 Metric |
Jaké moto zvolit Enduro + silnice [1, 2] KTM EXC 450, KTM EXC 400, Yamaha WR 450F, KTM EXC 30... | KO_IN | 34 | 26.1.2024 v 08:08 Sally06 |
Klíček zapalování KTM EXC 300 2019 ... KTM EXC 300, KTM EXC 300 E, KTM EXC 300 Six Days | MalejMazel | 14 | 23.1.2024 v 13:16 ktm525smerák |