paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
62%
16
Jezdim pořád.
38%
10

Jawablázni

25.9.2018 v 22:43 | Nahoru | #71641
Hrnous - hezkej obrázek. Já potkal včera ráno cestou do depa, páč jsem měl šichtu na páře, u sjezdu z dálnice za Poděbradama taky takovej podobnej podvalník, jen s jiným tahačem a na ložné ploše měl ruský T 57, před ním auto s majákama za ním auto celní stráže, laprcajti poskakovali kolem a stálo to uprostřed sjezdo-nájezdu na hradeckou dálnici.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

25.9.2018 v 23:15 | Nahoru | #71642
Pro Miraza - nešťukaj, nebo ťa lišťím = neškytej, nebo ti dám po hubě.
Suchá vrba je, jak správně napsal Bimbam, stoj na hlavě s oporou ruk a nebo taky pro méně zdatné by se tak dala pojmenovat poloha na lopatkách, se zvednutýma nohama a oporou rukou, ohnutými v lokti a zapřenými v pase - doufám, že jsem to popsal ku pochopení a má-li tento cvičebný postoj (?) nejaký tělocvičný termín, nechť to nejaký sokol opraví .
Takže podobná poloha se dá dosáhnout i při jízdě na motocyklu. Teda přesněji, když z té motorky schrtúzíš (= termín speciálně pro M.).
Podobný cvik předvádí hošan z NDR na Simsonu, co ho mám na obrázku vlevo .
Pro Béďu - na Hondě XR400R (to je ta, co má motor z 350ky Jawy ).
Esli to tam ti dva, co byli ve Slavičíně a spali pod stanama a před startem odmontovali ze Zetek bágly, nosiče a jiné zavazadla (teď mě konečně trklo, co ta "zavazadla" v tomto případě znamenají), aby po dojezdu je tam zpátky namašlili a odjeli dom - byli tí kucí plzeňský, tož teda to byli kurňa dobří týpci .
Ináč o weekendu si dám ekšn v Náměšti u pana Měrky a za dva týdny eště navíc pojezdění na Kavčáku - to ale bude s jawským půlllitrem (2T), páč tam se može bez papírů, neb mám značku v depozitu.

Naposledy editováno 25.09.2018 23:18:04

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.9.2018 v 00:01 | Nahoru | #71643
Dneska skoro celou pracovní dobu měření vnějšího hluku na dvou pikslách na polygonu, sedím přitom na rybářské židličce a měření ovládám přes NTB. Nic moc v těhle teplotách, zlatý třicítky. Kolega co iezdí je na tom líp, Jediné plus bylo, že kolegové z Tuv měřili před námi Yamahu Aerox a Jawu 350 v karburátorové verzi. Bavil jsem se s mladým klukem co tam dělá na zkušebně, jak to tam chodí. Když jsme po druhé odjížděli tak Jawu nakládali do dodávky - jestli jsem dobře koukal tak tam byl i J. Kraft.

Jinak minulý pátek krásný výlet do Krušných hor - jel jsem přes Louny-Žatec-Kadaň-nahoru na Rusová-Měděnec-Boží Dar-Jáchymov - Penzion u štoly, v Jáchymově navečer 25st., ráno cca 9st při odjezdu na Loket - odběhnutí 5km na hrad (2. místo v kat.) a v cca 15:30 odjezd přes K. Vary-Kyselka-Ostrov-Kadaň-Žatec-Louny-Slaný-Praha kde jsem se zastavil na chvíli u dcery a kolem 20:15 jsem byl doma, najeto cca 500km.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 05:33 | Nahoru | #71644
Zdenalbenal> Jsi pašák.

Také už jsem včera zatopil.Teď jsou -3 stupínky,ale ještě pojedu na jawce.Za těch cca 6km se to skrz zateplenou kombinézu nedostane.Vždyť mě vlastně teprve začíná motosezona,poněvadž pomalu končí traktorsezona.

(reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 07:09 | Nahoru | #71645
Jirka_S> Hezký. A jak stromek? Spokojenost? U mě pobral delší výjezdy ve dvou. Ale letos díky vedru jsem dost nalítal s Jawou a skůtrem. Tam přecejen ty motohadry (i když jistě nesprávně) lehce opomíjím a skůtr vůbec lítám v kraťasech a tričku. Jelikož kolem komína nepřesáhnu 50km/h, v kolonách po městě spíš méně a to jsem v podstatě cyklista.

U stroma i při teplotách kolem 5°C a bez vyhřívání heftů mi není zima, ta aerodynamika tam je nějak zvládnutá líp jak na Varaderu co jsem s ním lítal. Dokoupil jsem si od Marseluse štelování výšky na plexi a je na tom jak za pecí.

(reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 09:05 | Nahoru | #71646
Zdenalbenal> něco pro suchou vrbu

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.9.2018 v 09:32 | Nahoru | #71647
Čmoude, gde ty tajné fotky bereš?!
No ale aj tak děkuju těm, kteří mě někde vyblejskli a fotku mě dali (v predigitální době) či poslali v době dnešní.
Páč samému se blbě zároveň mňačká foťák a držijů řídítka.
Jiní to majů obráceně - fotek (u TESCA) jak když nasere a když je nejaký obtížnější terén, tak to objedů.
Ale kecat o tem vydržijů do rána.
Jak tady kdysi kdosi řekl - že měl dojem, že ti hoši jeli jiný závod .

(reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 10:18 | Nahoru | #71648
Zdenalbenal> here ty mńakčáku

Jawablázni

26.9.2018 v 11:00 | Nahoru | #71649
Béďa - taky jsem jel do práce dneska jednostopě, los padl na kejchačku. Se mi nechtělo škrabat okna na škodovce, tak jsem vytáhl normální vozidlo ale už jsem si vzal motobundu, v košili bych klepal kosu. Jaroletní rukavice to zatím daly ale už mám nachystaný silnější a trochu teplejší. U nás se to komíhalo mezi -1 a nulou.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 11:06 | Nahoru | #71650
Béďa17> Zateplená kombinéza... Tos mi připomněl, že mám na motorku jenom džíny a chtěl jsem to už na jaře řešit

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.9.2018 v 12:07 | Nahoru | #71651
No jo ,zejtra jedem kamarádovi na pohřeb.
Mladá kráva v autě , mu nedala přednost a smetla ho ze silnice...nedožitých 71 let....

http://tn.nova.cz/cl...-autem-neprezil.html

Naposledy editováno 26.09.2018 12:09:37

(reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 12:42 | Nahoru | #71652
bimbo750> Od té doby, kdy mně vloni na křižovatce přehlédl a srazil Oktávista, se na křižovatkách vždy raději podívám dvakrát. I když jedu po hlavní, zpozorním. Holt - zkušenost...někdo to "štěstí" nemá ...paradoxně na Adeniu po té srážce nejsem stále tak sebejistý, zato třeba na pionýru se cítím bezpečněji.

3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 15:27 | Nahoru | #71653
Jirka_S> Tak vidím, že máme podobnou práci :) Kdežto já se zabývám vývojem elektroniky včetně homologací. Takže mimo práci na firmě a po celém světě jezdím po výzkumákách.. Ta fotka s tím OTčkem či co to bylo je z výzkumáku u vojáků ve Vyškově. Akorát ty moje zkušební "polygony" vypadají trošku jinak :)

Naposledy editováno 26.09.2018 20:09:43

(reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 16:19 | Nahoru | #71654
hrnous> Tak to je ještě promakanější než jsem viděl v chemické Tomě v Otrokovicích leč podobné. Už nevím co tam ale kutili.

(reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 16:29 | Nahoru | #71655
hrnous> Koukám máte ty spodní jehlany na dveřích nějaký okopaný či co
Čau, Tom

Jawablázni

26.9.2018 v 16:57 | Nahoru | #71656
Hrnous - a k čemu ty jehlany vlastně všude odevšadmožně trčí?

Jawablázni

26.9.2018 v 19:58 | Nahoru | #71657
Je to bezodrazová komora. Velice zjednodušeně jde o to, že je v ní speciální sada antén na "ozařování" měřeného zařízení a naopak na snímání toho co ze zařízení leze do éteru. Odrazy by zkreslovaly měření. Navíc je komora už z principu stíněná, tudíž je v ní pusto prázdno od vlnění zevnějšku. Takže kdo chce mít klidné spaní a štítí se třeba mobilu, tak ideální ložnice..

Naposledy editováno 26.09.2018 20:10:13

Jawablázni

26.9.2018 v 20:09 | Nahoru | #71658
No nic, já ty fotky "okolí" zase smáznu, ať mňa nikdo nezastřelí :)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 21:12 | Nahoru | #71659
Sema> Tak to je nejvyšší čas na zateplení. Tohle je jen zateplená montérková kombinéza,kterou navléknu přes modráky.Jinak jak mám ty třívrstvé motohadry,tak to je paráda.

(reakce na) Jawablázni

26.9.2018 v 23:29 | Nahoru | #71660
Béďa17> Uvidím, jestli budu shánět těžké motogatě, nebo nějaké hodně teplé jégrovky pod ty džíny.

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

26.9.2018 v 23:52 | Nahoru | #71661
Tedˇjsem vylezl z garáže (přes den nebyl čas-Polsko). V deset večer ještě v té plechové boudě nebylo nějak zima, když se člověk hýbe. Měl jsem dole spojku a z druhé strany víko a spoj. tyčinku. Těsnění které mě poslali z Mototechniku je v hřídelce volné ja svinˇa. Duralové přesné je super ale bylo tam opačně. Vytažením jsem ho uvnitř zprasil. Škoda že nevím kde jsem ho kupoval. Bude to muset počkat do Motortechny.
Navíc lanko spojky drželo na 4drátcích. Vyjet někam tak je průsšvih. Dal jsem nové.
Ještě musím sehnat hadičku uvnitř tak 1,5mm pro oil čerpadlo Mikuni. Stará má dost je ještě původní.
Konečná cena čz -cagiva 488 na aukru 44700 kč.

Naposledy editováno 26.09.2018 23:57:55

(reakce na) Jawablázni

27.9.2018 v 00:37 | Nahoru | #71662
hrnous> Já se věnuji akustice v MB - od měření vnitřního hluku, hluků všeho možného co v autě je, měření vibrací, COP zkoušky - to je ten vnější hluk, který od loňska musíme měřit na nově vyráběných autech podle nové metodiky, kterou vymýšleli min 10let a podle toho to taky vypadá ..... Takovouhle bezdozvukovou komoru máme taky - jen místo dřívějších jehlanů nám to předělali na tlumící panely + basové pasti. V komoře máme válce, které se nyní modernizují a dostanou dynamometr. Není to samozřejmě jako na polygonu (aerotunel nemáme, to jsme jezdili do Audiny), ale dájí se tam kromě měření zkoumat věci co zase na polygonu neuděláš - např. zkoumat věci na podvozku při jízdě v různých režimech apod. a jezdit utajená auta s kterými by jsme museli na polygon jen v noci. Měřící tech. máme převážně od B+Kj, nahrávací hlavu (Ferdu) od Cortexu, něco od Head akustic.

Jawablázni

27.9.2018 v 07:00 | Nahoru | #71663
Tak to komory ve kterých měřívám jsou pro VFku, tj měří se standardně do 6GHz. Technika Rohde-Schwartz a spol.. Obecně je EMC zajmavá věda :) Momentálně mimo asi šest dalších pracuju na projektu jednoho dálničního panelu a tam jsou normy křížené mezi auto, elektromobil a ještě k tomu systémy dopravní signalizace.

Jawablázni

27.9.2018 v 07:39 | Nahoru | #71664
Tak najde se někdo na zítra kdo vyrazí ven? Já předběžně plánuju brouzdat po Hornosvratecký Vrchovině okolo vodní nádrže Vír. Ale chci vyrazit dost brzo aby se toho stihlo co nejvíc, nechci jezdit až do večera.

Jawablázni

27.9.2018 v 07:39 | Nahoru | #71665
Já dělám ve vývoji elektro a testovací technici u nás sice neměří zvukové hodnoty, ale měří elektrické, teplotní a mechanické průběhy a někdy je to celkem legrace. Ta samá věc na té samé testovací stolici u přesnějších měření se jednou do limitů s rezervou vejde a podruhé ne. Máme u výrobků spínání jak mechanické, tak elektronické. Je tam deset tisíc cyklů, měří se pak průběhy u elektroniky, odskoky u mechaniky, oteplení před a po trvanlivosti. U mechaniky plazivé proudy před a po atd. Do toho stárnutí všeho v komorách, odolnosti všeho vůči vlhku, UV záření, šíření plamene a kdesicosi podle EU norem a na konci při vyhodnocení je mnohdy rozdíl jaxviň a kolikrát nejvíc záleží na tom ne co se testovalo, ale kdo to testoval a zda to bylo dopoledne nebo odpoledne. A situace byla podobná na EZU v Praze. Testovali jsme identické sady s odstupem pár dní a výsledky taky dost rozdílné. Takže mnohdy ty testy všeobecně je přesná a složitá hra s nepřesnými čísly.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.9.2018 v 08:10 | Nahoru | #71666

Jirka4137 píše: Tedˇjsem vylezl z garáže (přes den nebyl čas-Polsko). V deset večer ještě v té plechové boudě nebylo nějak zima, když se člověk hýbe. Měl jsem dole spojku a z druhé strany víko a spoj. tyčinku. Těsnění které mě poslali z Mototechniku je v hřídelce volné ja svinˇa. Duralové přesné je super ale bylo tam opačně. Vytažením jsem ho uvnitř zprasil. Škoda že nevím kde jsem ho kupoval. Bude to muset počkat do Motortechny.
Navíc lanko spojky drželo na 4drátcích. Vyjet někam tak je průsšvih. Dal jsem nové.
Ještě musím sehnat hadičku uvnitř tak 1,5mm pro oil čerpadlo Mikuni. Stará má dost je ještě původní.
Konečná cena čz -cagiva 488 na aukru 44700 kč.


Na 477 nebyl problém po prasknutí lanka spojky kamkoliv dojet s využitím ovládání spojky řadičkou. Když to bylo dobře seřízené tak se dalo i rozjíždět jen s pravou rukou na řídítkách. Tento systém mně na současné motorce chybí společně s neutrálem mezi posledními kvalty (parádní věc pro dvoutakty, nebo ještě lépe, řešení jako Trabant/Wartburg-volnoběžka) - to byly super věci. Škoda, že se to už dnes nepoužívá.

Naposledy editováno 27.09.2018 08:11:45

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.9.2018 v 09:23 | Nahoru | #71667
Verdom - kdyby se vaší partě zejtra chtělo když budete v tý Boleslavi zajet ještě o kousek dál, tak jsme doma a kafe vaříme a staročeští střízlíci jsou ve sklepě Mimořádně bude doma i Lucka, nedrandí nikam se štěkavcema i když je volnej den a prodlouženej víkend

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

27.9.2018 v 10:04 | Nahoru | #71668
mito7> Souhlasím. Ty neutrály mezi rychlostmi jsou . Má to starý pérák, pionýr, tak nevím, proč od toho u dnešních strojů upustili. Volnoběžka je taky super věc. Trabanta jsem řídil jednou v životě, asi kilometr, tak k tomu nemám názor, ale s Wartburgem a předválečnou DKW F- 7 a Minorem II jsem najezdil stovky , možná nějaký ten tisíc kilometrů a je to dobrá věc. Kamarád má Wartburga 353 od roku 1979, kupoval ho nového, dodnes s ním běžně jezdí i když už má druhý motor, a když jsem mu půjčil mojí Š 120 , tak mi řekl, jak s tím můžu jezdit , že auto bez volnoběžky není k normální jízdě.

....no nic, jdu balit na sraz MotoRoute, odpoledne ještě chvíli do práce a potom s Adeniem co nejrychleji - po dálnici - na místo konání.

(reakce na) Jawablázni

27.9.2018 v 10:13 | Nahoru | #71669
Bimbam> Díky moc za pozvání, ale ze šesti dva musí do práce a dva jsou marod.
Tak pojedu ještě s jedním, který jakž takž snad bude schopen sedět za řidítkama.
Nicméně je to v Boleslavi na celé dopoledne a pak se chceme jet podívat ještě na Svoboďáky do Kosmonos
Ale to jen podle toho jak bude a jaká bude konstelace.
Navečer mám doma nějakou grilovačku a do toho mám rozkopanou jednu garáž, už mě štvaly prodlužováky a kabely po stropě
a tak v rámci malování (tyve malovat dílny je brutus) zakopávám i elektriku.
Takže pokud se uvidíme, tak až na podzimní. Pokud tedy nenahumelí.

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

27.9.2018 v 10:13 | Nahoru | #71670
Pánové, měl bych takový dotaz.
Neválí se vám někomu v garáži torzo devadesátky?
Stačí mě enom ta ohlá páteř s dírů na čep kývačky a s plechama, co dole drží motor, stupačky a stojánek.
Zbytek može byt přejetý pásákem.
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist