Téma: Horské kolo
3.1.2016 v 09:55
Zdravim bando,
přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info

4.9.2018 v 10:02 | Nahoru | #901
Dolph-cz> Me prispevky ohledne SPD ber tak, ze je pisu ve velke nadsazce. Podle me maji smysl jen pri jizde, kde jde primarne o slapani a rizeni je podruzne (silnice, XC po cestach). Pri turistice do technickeho terenu podle me nepatri, protoze zbytecne zvysuji riziko padu a urazu.
Neni snad dovca na trailech, kdy bych nevidel nekoho marne bezet s kolem privazanym k jedne noze a pak se pomlaceny sbirat z hromady sutru.

4.9.2018 v 10:15 | Nahoru | #902
vilemx> Nechci ti to rozmlouvat, ale mám na to přesně opačnej názor. Na silnici a pod. se bez toho v klidu obejdu, ale v terénu bych si bez SPD dal rychle na držku. Nebo bych do těch obtížnějších míst radši ani nejel

4.9.2018 v 10:42 | Nahoru | #903
Hornetyk> Ale jo, kazdy mame jine navyky, jizdni styl a hranici rizika. Ja bych si zase dal se SPD na cumak snad hned po rozjezdu, kdy bych to lovil, jak zacvaknout :)

4.9.2018 v 12:22 | Nahoru | #904
Ahoj všem,
narazil jsem tady na tohle téma a koukám, že je tu hodně zkušených borců, co kolům rozumí narozdíl odemně
Nadchnul jsem se pro ježdění v BMX trati, ale zároveň se mi tak nějak líbí dirt / sjezd a celkově blbnutí s kolem.

Doteď jsem žádné kolo neměl, ale měl bych možnost od kolegy z práce co tohle jezdí koupit dirt kolo tak nějak seskládané z různých komponentů -

rám NS Suburban
kliky, převodník a ráfky dartmoor
představec NS bikes
přední nába a ježek dabomb
zadní náboj NS Bikes
přední vzduchová vidle Manitou

Mohl by mi někdo (kdo tomu rozumí víc ne já) reálně zhodnotit jak na tom je kolo s tímhle "setupem" pro účel co jsem popsal výše?

Je sice celkem obouchané, ale komponenty vypadaj ok a cena za kterou je mi nabízeno je naprostý minimum proti údajné pořizovací hodnotě všech komponent
Budu se na tom vyloženě učit, takže asi úplně nepotřebuju naprostý top, ale chtěl bych, aby to aspoň chvilku vydželo a nerozpadlo se to po prvním skoku nebo džkopádu

4.9.2018 v 12:50 | Nahoru | #905
Lazzarik> mám podobný kolo, akorát od něj chci ještě navíc abych na něm někam dojel. Z toho popisu to nejspíš bude ok, ono záleží nejvíc na tom jak ti sedne rám. Kdybych kupoval něco takovýho dneska, chtěl bych ať to má dneska používanej standard průměru sedlovky a přední vidlice, ať tam můžu dát teleskop a případně upgradovat vidle na něco lepšího.

5.9.2018 v 10:04 | Nahoru | #906
Stev> na normální ježdění mám právě kolo jiný, tohle by bylo vyloženě jen na blbnutí, takže jen hodit do auta, dojet k dráze a jezdit
Zkoušel jsem na tom jezdit jen po rovině a velikostně asi dobrý, nepřipadalo mi to, že by celkově bylo velký / malý, spíš tak akorát a suprově ovladatelný
Každopádně díky za zkušenost, asi to zkusím a uvidim, zsa to nestojí až tolik

5.9.2018 v 10:18 | Nahoru | #907
Lazzarik> tak to vypadá asi dobře, ty značky komponent jsou typický pro bmx a dirtjump kola.

3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

13.9.2018 v 12:28 | Nahoru | #908
Čus pumpičkáři
takže jsem nakonec zvolil variantu SPD M520 a k tomu boty od Shimana a musím říct, že se mi s tím jede fakt pěkně, už i dvojáky co jsem propupoval beru vzduchem a celkově mě to víc baví, ale nevím co bude až to přeženu a nestačím sundat nohu ze šlapátka
JInak jsem to zkoušel i se psem na vodítku, a až na jeden kix co mi udělal pes to nebylo špatný. V malé rychlosti vlítnul pod přední kolo a tak jsem to zabrzdil, pak jsem začal padat, ale v náklonu cca 60% jsem to nakonec stihnul vycviknout Ale už mi to jde docela hravě

13.9.2018 v 20:17 | Nahoru | #909
Sonicek> Zadny uceny z kola nespad

13.9.2018 v 20:27 | Nahoru | #910
Sonicek> si pamatuju jak jsem si dal SPD na starého ocelového horáka z marketu Jednou zabral a protočil kolečko na kazetě

14.9.2018 v 06:21 | Nahoru | #911
Kubák> není to žádná věda až jednou spadnu, tak tento koment odstraním

14.9.2018 v 06:27 | Nahoru | #912
kubacech> Viděl jsem někde video, kde měřili výkon kterej jde přes pedál a SPD, a zas tak velkej rozdíl tam nebyl. Tuším rozdíl 1-3 W. Jinak bych po prvním vyzkoušení řekl, že se mi zdá že šlapu lehčeji, jedu pocitově trochu rychleji, celkově mi to připadá lepší Do kopce cítím zapojení jiných svalových skupin, hodně kvadriceps. Když už nemůžu svalově tak se začnu soustředit abych šlapal víc do "kruhu" a jako kdybych měl další rezervu šlapat dál. Má to pro mě skoro samé ples, až na to že když spadnes tak nikdy nesundáš nohu tak rychle jako z platformy. Jinak ještě na trailu si to užívám víc a víc, skoky dostaly úplně jinej rozměr.

14.9.2018 v 06:34 | Nahoru | #913
Sonicek> a i to stačilo Člověk si stoupl, začal tahat i nahoru a kazeta to vzdala Nejdřív se předposlední kolečko protočilo, urval se zub z drážky. A pak i poslední se závitem, které prasklo aby se mohlo přotáčet na závitu.

Naposledy editováno 14.09.2018 06:35:03

14.9.2018 v 06:38 | Nahoru | #914
kubacech> Já si pamatuji, když jsem byl menší a otec mi koupil kolo US cycles "21", a já na tom seděl v kupci, a že už to nevyjede a že mi nejde přehodit. Tak otec vzal to kolo, že ho projede a zjistí kde je problém. Pak sluším jen, že to jde dost ztuha a pak rána, jak šlápnul tak přerval řetěz

14.9.2018 v 08:18 | Nahoru | #915

Sonicek píše: Čus pumpičkáři

Hele ja tu vasi sahodlouhou diskusi s Doplphem nedocetl, ale zaznelo tam nekolik hlouposti. Cyklista v lese mimo uzemi mesta nic neporusuje, kdyz s sebou ma psa bez kosiku a voditka. Zakon pamatuje pouze na to, aby mel majitel psa "pod kontrolou" a taxativne neni v zakone uvedeno, co to znamena. Takze pri strelbe by zakon porusil jen magor, co vytahne zbran (a to nemluvim o tom, ze je to legitimni duvod pro majitele psa vytahnout svou zbran, protoze bude utocnik strilet smerem na majitele - a to asi nikdo nechce, ani blazen Dolph). A dalsi blbost, naopak zakon rika, ze cyklista NESMI za jizdy vest psa. Takze kdyz mas psa na voditku na kole, tak by te teoreticky mohl nejakej mestak otravovat.

Jo a ty 520ky byla dobra volba. Ja uz mam nekolikaty a jezdim na nich mnoho let. Pokazdy si rikam, ze si udelam radost slehacema, ale vzdycky si nakonec reknu, ze po tech letech bezproblemovyho provozu 520tek bych byl blazen, kdybych menil.

14.9.2018 v 08:28 | Nahoru | #916
DrDNA01> Taky jsem měl takovej pocit, že bych byl více v právu než střelec, ale to je jedno. Taková situace se nejspíš nestane, nejsme v USA Mě je jasný, že když jedu na kole vedu přitom psa, tak to není úplně nejlepší, a ještě k tomu když si to štráduju po chodníku. Ale jsem obezřetnej, když je přechod, tak slezu, na chodníku nezavazím a a když někdo jde, tak sjedu na chvíli zase na silnici. Vše v rychlosti do 10km/hod. A když potřebuji rychlý přesun do lesa, tak po silnici pes valí 25-32km/hod., i vzdálenost někdy kolem 1km a mám ho hned u kola. Nejsme nějaké velké město, provoz kam chodíme (jezdíme) je úplně minimální, v současné době i uzavřené
Jo a taky jsem vzal psa na náš Boskovický trail a docela mu to šlo, skákal i dvojáky jak já na kole Vše proběhlo bez lidí a nějakého průseru. Valí docela rychle, takže nemusím ani moc čekat, a to si to nezkracuje

14.9.2018 v 08:53 | Nahoru | #917
Sonicek> Ja to delam stejne. Pes je se mnou s kosikem skoro vzdy na volno, ale tam, kde je moc lidi, nebo silnice ho cvaknu voditkem na popruh od camelbagu. Jen je blby, ze jsem psa naucil v zacatcich chodit spravne u levy nohy a to neni na kole uplne optimum, protoze jde do silnice. Ale stejne se mi stalo, ze jsem vedl psa a za mnou jel maly synek. Tak jsem najel na chodnik pred velkou silnici, abychom to presli po prechodu. A jen jsem najel, jeste nez jsem stacil slezt, uz se do me poustel chlapik, ze porusuju zakon a ohrozuju ho (a to si dal tu praci popobehnout ke me)

Jinak jsem svyho psa asi nevidel stastnejsiho, nez na Rychlebkach. Bral se mnou i klopenky klopene. A dokonce to jednou prepiskl a vylitnul s kotrmelcem ven. Hned se pak ale vratil a frcel dal..

Naposledy editováno 14.09.2018 08:56:24

14.9.2018 v 09:03 | Nahoru | #918
DrDNA01> Taky mám stejnej problém, chodí po levé straně a na silnici bych potřeboval opak tak já se lidem nedivím když po chodníku někdo jede na kole a ještě bezohledně. To mě taky dokáže nasrat, hlavně haranti co se nahání a ještě u toho na sebe řvou. Já chodník využívám když jsem tam sám.
Našeho to taky baví lítat za kolem, ale teď pauzírujem, protože už má puchýře mezi prstama a odrané tlapky, takže mažem a čekám jak se dá cajku valíme repete

Horské kolo

14.9.2018 v 09:05 | Nahoru | #919
Ještě se zeptám, má někdo z Vás zkušenost s teleskopickou sedlovkou z číny? Funguje/nefunguje, je to zbytečnost atd. O jedné uvažuji, protože občas bych chtěl jít víc za sedlo, ale pořád se mi nechce štelovat sedátko a zase za kvalitní se mi nechce utráce, přece jen je cena 1/4 ceny mého kola

3 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

14.9.2018 v 09:35 | Nahoru | #920

Btw byl jsem poprve na rychlebskych stezkách a byl jsem unesen, fakt super.

14.9.2018 v 09:40 | Nahoru | #921
assassin> Jak to myslíš? Jako, že s SPD je to easy proti obyč skoku bez "vázání", já jsem začátečník takže termínu "technika" na kole mi nějak nedává smysl.
tam mě to taky láká, jen nevím zda na to mám kolo a jestli se to dá v poho pojezdit aniž bych zlomil kolo, teď o víkendu v Malé Morávce a taky je tam podél sjezdovky novej bikepark, co jezdím na motorce hory, tak je toho čím dál víc. Až si pořídím držák na kola na auto, tak se konečně někam podívám Tento rok už toho asi moc nebude

Naposledy editováno 14.09.2018 09:41:10

14.9.2018 v 09:43 | Nahoru | #922

assassin píše: Sonicek: na to skákání bacha, ze zacatku ti to prijde jednodussi, ale "zkazi" ti to techniku...

...ale na druhou stranu, když se tím nehodlá "živit" a poskakuje si jen pro zábavu, pro svůj dobrej pocit a potěšení, tak mu může být nějaká technika ukradená

14.9.2018 v 09:45 | Nahoru | #923
Sonicek: kolo to zvládne, jen pojedes pomaleji a nebo si das min kamenitej trail - treba flowtrail. Pri skoku jde o odraz - kdyz se odrazis spravne, mas pedály "prilepene" na botách ikdyz to nejsou spd. S spd to tahas nahoru tim ze ti drzi pedály na nohou a naucis se tim odrážet spatne (obvykle) u větších skoku se to pak projeví tim, ze skaces nekontrolovane-nebezpečne.

14.9.2018 v 09:55 | Nahoru | #924
assassin> Super, dík za info, takže snad letos stihnu rychlebky Tak já jsem měl i tak bez spd vždy nohy na pedálech, jen prostě jsem neskočil tolik jako s SPD, teď mi to přijde znatelně lepší. Kolo si můžu hodit i líp bokem, třeba skok do klopenky mi jde projet mnohem bezpečněji. Třeba kámoši co mají silniční kola a pak na MTB nemaj spd, tak jim lítají nohy z pedálů, mě se to neděje, prostě jsem zapřenej a nemám problém. Teď se víc můžu soustředit právě na tu techniku skoku a dopadu, alespoň mi to tak přijde. Ale jak jsem psal, jsem amatér a rád si nechám poradit od zkušenejších. Ty mi tady jako jeden z mála lidí připadneš jako rozumnej borec, jak budeš mít cestu třeba do jedovnic nebo boskovic na trail, tak dej vědět, klidně pokecáme a pojezdíme

Naposledy editováno 14.09.2018 09:55:10

14.9.2018 v 10:02 | Nahoru | #925
Sonicek: ono to zas neni pravidlo, ze se to s spd nutne naucis spatne ;) ale myslim, ze az prejdes na technictejsi jezdeni (kola s vyšším zdvihem) jakoze si myslim, ze k tomu mas nakročeno tak prejdes na platformy s pinama

Pristi rok bych rad projel trailu vic, ale cas je nepřítel :D

2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo

14.9.2018 v 10:13 | Nahoru | #926
jj lidi s SPD se pak stavaji tercem posmesku platformaru, protoze prakticky nikdo z nich (vcetne me) neni schopny udelat skutecny bunnyhop. Ja nedam bez SPD vic jak par centaku od zeme. To ale plati i pro lidi, co maj kombinaci platforem s piny a k tomu urcenych bot. To taky drzi pekne. Ale tak zase na druhou stranu, kdyz clovek neplanuje zavodit, tak je to fuk a SPDcka se postaraji o zbytek..

14.9.2018 v 10:17 | Nahoru | #927
assassin> uvidíme, zatím mě to baví, ale taky nemám tolik času jak bych potřeboval. Je to takovej relax, něco jiného než motorka. Uvidíme, třeba přístí rok bude zase o něco lepší "volnější" a někde se uvidíme. Mám štěští, že jsem v lokalitě, kdy traily mám za barákem a pak ty nějaký fajnový kousek od Boskovice (Jedovnice, Brno-mariánské údolí), všechno do 30min autem

14.9.2018 v 10:45 | Nahoru | #928

DrDNA01 píše: Ja nedam bez SPD vic jak par centaku od zeme. To ale plati i pro lidi, co maj kombinaci platforem s piny a k tomu urcenych bot. To taky drzi pekne. Ale tak zase na druhou stranu, kdyz clovek neplanuje zavodit, tak je to fuk a SPDcka se postaraji o zbytek..

To je právě to, o čem psal assassin. Tím, že máš SPD, naučil jsi se při bunnyhopu tahat kolo nohama místo tělem a to má svoje limity. Přitom ty piny při odrazu ani tak nepotřebuješ, ty jsou potřeba hlavně při dopadu, aby se ti nesmekla noha. U těch SPD je blbý, že jakmile si to jednou v hlavě zafixuješ s nimi, budeš se pak hodně těžce přeučovat když se budeš chtít někam posunout. Samozřejmě mluvím o nějakým techničtějším ježdění, na normální pojezdy je to fuk.

Horské kolo

14.9.2018 v 11:30 | Nahoru | #929
Jezdil jsem platformy, ted jezdim SPD a navrat k platformam je hodne tezky. Technika skakani v SPD utrpi hodne, takze ja to doporucuji obcas vystridat.

14.9.2018 v 13:34 | Nahoru | #930
Není vůbec pravda, že na platformách se kolo nohou netahá nahoru. Díky "švihu" zadní nohou, setrvačnosti a těžišti kola, správnému natočení pedálu a tření mezi podrážkou a pedálem se dá i nepřivázanou nohou přenést docela slušná síla posílající kolo vzhůru.

Skejťáci také nemají SPD a dokáží prkno poslat do pěkné výšky.