1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Ale chtěl jsem upozornit na jinou souvislost, často se tady píše o problémech s dokládáním chybějících technických údajů u dovezených motocyklů...
Podívejte, kolik kolonek obsahuje švýcarský TP a jak hezky je tam uspořádáno to VIN-ko...tisknou ty znaky po trojicích s mezerou aby se to lehce kontrolovalo a opisovalo, prostě vítězí tady potřeby praxe a selský rozum......a podívejte na náš velký TP který má 50 KOLONEK a k tom,u DALŠÍ ZÁZNAMY....a na délku má 45 cm...také proto jsme tam, kde jsme...v prdeli.... 28 let po listopadu třetinové platy, pětinové důchody, světové ceny...a utápíme se v nepodstatných papírových problémech....takto ten vysněný západ nikdy nedoženeme
Naposledy editováno 23.07.2018 11:48:45
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Naposledy editováno 23.07.2018 13:48:13
Edit :třeba nebude muset, já sem musel
Naposledy editováno 23.07.2018 14:50:14
Ještě zjišťuju nějaké podrobnosti, zatím vím:
Z Triumpha by se clo opravdu neplatilo (bo země původu EU), ale musel bych mít doklad EUR.1 nebo EUR-MED. Což nemám a nezískám. Jak pravil celník, vy víte, že to vyrobili Angličani, já to taky vím, ale bez papíru nelze. Takže clo (6%) + DPH.
Co se týká přihlášení, mluvil jsem s chlapem, který na dopravce dělal, a při dovozu z CH doklad o celním odbavení vyžadoval Slíbil mi přes kolegu zjistit, jaká je současná praxe. CRF 1000 má pravdu, že podle zákona by nic chtít neměli. Jenže když chtít budou? Mám úředníkovi argumentovat tím, že jsem koupil smuglenou motorku?
Každopádně bych se měl ještě dozvědět, jak to na úřadu probíhá teď.
STK by taky mělo proběhnout v klidu, ale technickou dokumentaci DEKRA ani MD v archivu nemají. V Triumphu jsou ochotní, není problém, cena je 3000.
Požádal jsem kamaráda Poláka, ať zavolá tomu polskému prodejci. Ten stále tvrdí, že motorka proclení nepotřebuje, ale to se nezdá ani tomu kamarádovi. Sám už nějaká vozidla ze Švajcu přitáhnul a clo vždycky platil. Taky slíbil ještě ověřit přes nějakého svého kámoše v Polsku. Ale sám mi vyprávěl historku, jak nějaké auto museli z Polska táhnout na lafetě znova na DE/CH hranici, aby ho proclili.
Takže shrnuto, cítím problém. Řešení by opravdu bylo, ať si to prodejce nejdříve přihlásí na sebe, jak už jste tady někteří psali.
Až budu vědět další info, tak to sem dopíšu.
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Tá motorka je určená na to , aby skončila v Bielorusku , asi preto je aj umiestnená len cca 40-50 km od poľsko-bieloruských hraníc
Naposledy editováno 23.07.2018 17:50:13
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
když to poláci vozí na náklaďácích po desítkách, zastaví na německé hranici a vyřídí si papíry s celníky...výsledkem je několikastránkový GUTACHTEN od něměckého celního úřadu kde je seznam všech VIN všech motorek co na tom IVECU vezou..včetně částky která byla uhrazena...zeptej se poláka a nech si poslat mailem scan toho gutachtenu a propuštění neřeš...
a ráno zvedni telefon a zavolej na svůj úřad, zda platí zákon 56/2001 Sb. a zda je Švýcarská konfederace skutečně pro potřeby registrace členským státem...a budeš mít ve všem jasno...
Naposledy editováno 23.07.2018 19:06:15
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Podle všeho prodejce žádný GUTACHTEN nemá a tu motorku převezl kdoví jak - i kdyby jako turista po ose, prostě ji nejspíše propašoval. Myslím, že to bude nějak tak, jak píše brazel.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
e: překlepy
Naposledy editováno 23.07.2018 20:21:35
Bývalý majitel prý ztroskotal na úřadu pro chybějící údaje. Ty jsem vyřešil skrze to, že tyhle skútry se u nás celkem běžně vyskytují na CZ papírech a tedy dohledání údajů nebyl problém. Na úřadě (inspektorátu) jsem vrámci jiného vyřizování ženské ukázal techničák, zda to půjde přihlásit. Prý bez problému, ale je potřeba doložení o proclení. Naskočilo jí to jako sliny hafanovi při pohledu na pečenou krkovičku, takže nevím zda bych spoléhal na to, že na tento cárek papíru zapomene. Také jsem při hledání rad narazil víc krát na zkušenost, jakou tu popisoval PJI (celní mlýny melou pomalu ale dodatečně člověka semelou) a to je docela riziko. Minulý majitel mě také ubezpečoval, že clo není problém, že na 50ccm skútr se nevztahuje. Ovšem nevim nevim, zatím jsem nikde v zákoně ani od nikoho nenašel potvrzení tohoto tvrzení. Mě to až tolik nemrzí, skútr byl pořízen jako bezdoklaďák na díly za odpovídající cenu, a přítomnost CH techničáku tedy beru jako benefit, který ovšem furt nevím jak uplatnit
1 reakcí na tento příspěvek Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
skodovak > položka 8711 10 00 (str. 630 celního sazebníku ) clo 8%. Celní správa má informační call centrum.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Mě když vezl kluk moto ze Švýcarska do ČR ( r 2010 ), proclil přímo na hranicích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
CRF1000 píše: wedness> já bych se vůbec nedivil kdyby jsi se navíc zeptal ještě bývalého policisty, který to přihlašoval na DI VB v roce 1989 nebo 1999....v té době se to také vyžadovalo....neustále se tady pletou dvě různé věci...dovoz zboží ze švýcarska a jeho propuštění do volného oběhu, a problematika REGISTRACE VOZIDLA ze Švýcarska....
když to poláci vozí na náklaďácích po desítkách, zastaví na německé hranici a vyřídí si papíry s celníky...výsledkem je několikastránkový GUTACHTEN od něměckého celního úřadu kde je seznam všech VIN všech motorek co na tom IVECU vezou..včetně částky která byla uhrazena...zeptej se poláka a nech si poslat mailem scan toho gutachtenu a propuštění neřeš...
a ráno zvedni telefon a zavolej na svůj úřad, zda platí zákon 56/2001 Sb. a zda je Švýcarská konfederace skutečně pro potřeby registrace členským státem...a budeš mít ve všem jasno...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Moto původem ze Švýcarska, koupě v Polsku
Alternativně to na vstupu do unie lze navrhnout do režimu tranzit k libovolnému celnímu úřadu na území EU (nebo taky na hranici, kde to EU zase opusti). U toho vnitrozemskeho úřadu se to zase navrhne do volného oběhu (zaplatí se clo a daň).
Problém u té motorky z dotazu je, že nikdo asi neudělal ani jedno ani druhé, tudíž je na území EU vlastně nelegálně. Ale jak jsem už psal může se na to přijít a nemusí, teď je to problém polských celníků.