Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.
Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.
Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?
Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
Fugo píše: Koukni na tohle, to ti tam chybí a určitě si to zdůvodníš, že to potřebuješ Led podsvícení extrem
podsvetleny to myslim ma
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
A že vyrobím problém a pak složitě řeším následky? Ale no jistě! O tom to přeci všechno je a velmi a skutečně velmi mnoho technických úloh je o tomtéž. Chci nebo potřebuji aplikovat nějaké zařízení na nějakou soustavu. Vedlejším neżádoucím produktem je nějaký problém. A právě to dobré řešení je nevzdat se původního záměru ale problém vyřešit. Svými nápady přidávám věcem nové vlastnosti a problémy, které to naprosto zákonitě přináší pak řeším. Dělám tak věci právě takovými, jakými je chci mít.
Ve své profesní praxi se s tí to principem setkávám denně. Je to normální, to je jedna z podstat vývoje. Není to vada, je to princip.
Fugo píše: Koukni na tohle, to ti tam chybí a určitě si to zdůvodníš, že to potřebuješ Led podsvícení extrem
Ale no ták, zač mě máš prosímtě, fakt si myslíš, že bych na něco takového zapomněl? Mám - zelené a uvnitř celého podvozku, jen se podívej na fotky.
Nedostals mě
se-se píše: Komorerth> no vzdyť já jsem taky myslel zadni mlhovky.
A že vyrobím problém a pak složitě řeším následky? Ale no jistě! O tom to přeci všechno je a velmi a skutečně velmi mnoho technických úloh je o tomtéž. Chci nebo potřebuji aplikovat nějaké zařízení na nějakou soustavu. Vedlejším neżádoucím produktem je nějaký problém. A právě to dobré řešení je nevzdat se původního záměru ale problém vyřešit. Svými nápady přidávám věcem nové vlastnosti a problémy, které to naprosto zákonitě přináší pak řeším. Dělám tak věci právě takovými, jakými je chci mít.
Ve své profesní praxi se s tí to principem setkávám denně. Je to normální, to je jedna z podstat vývoje. Není to vada, je to princip.
nemám čas číst příspěvky předemnou,
guma ok, BLBOSTI TI PŘIJEDU PŘEBRAT A UVIDÍŠ.
Potřebuješ pár maličkostí:
Kreditka
Hotovost
Malý Colleman vařič + vodu a kávu,
Něco malýho na hlad
Foto
Spacák a je sbaleno
Vše ostatní nech doma a bude To. Ciao Josef
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Co si tak matně pamatuji, tak třeba nějakých pět kilo dolů sundáš tím, že nebudeš s sebou vozit komplet náhradní náplně. Stejně tak díly, jejichž nefunkčnost neznamená totální stopku, ale jen jistý diskomfort nebo nouzové dojetí. Potom věřím, že si vystačíš se standardní gumou.
P.S. kromě snad jen náhradní spojky na řetěz a opravné sady lanek jsem musel vždy řešit takovou závadu, na kterou jsem s sebou ND jako na potvoru neměl.
Komplet náhradní náplně nemám, pouze teď jsem sebou měl olej a bylo to správné rozhodnutí, mimoto trochu brzdovky a malou tubu universální vazelíny.
Jiný názor na vývoj vy ostatní mít múžete, já si ponechám ten svůj, protoże mě to tak funguje.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
se-se píše: Komorerth> no vzdyť já jsem taky myslel zadni mlhovky.
A že vyrobím problém a pak složitě řeším následky? Ale no jistě! O tom to přeci všechno je a velmi a skutečně velmi mnoho technických úloh je o tomtéž. Chci nebo potřebuji aplikovat nějaké zařízení na nějakou soustavu. Vedlejším neżádoucím produktem je nějaký problém. A právě to dobré řešení je nevzdat se původního záměru ale problém vyřešit. Svými nápady přidávám věcem nové vlastnosti a problémy, které to naprosto zákonitě přináší pak řeším. Dělám tak věci právě takovými, jakými je chci mít.
Ve své profesní praxi se s tí to principem setkávám denně. Je to normální, to je jedna z podstat vývoje. Není to vada, je to princip.
Koupis si motorku
Sbalis se na tri tydny
Ale je to na picu
Nabizi se profesionalni reseni
Jenze kdyz jses se-se. jdes svou cestou a vis nejlip jak motorku upravit
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
MedWed píše: jiřin...> ... to je spis pro ostatni nemyslis?
tak ja tam vidim odpoved na se-seho prispevek a 2.osobu, tak je to asi na nej, nemyslis?
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Pokud se někdo normálně ptá, tak mu normálně odpovím. Že se mnohým z vás moje motorka nelíbí přeci už dávno vím, ale snad proboha nepředpokládáte, že kvůli vašim výlevům začnu něco demontovat. Takže se klidně ptejte, klidně diskutujte, ale zdržte se toho vysírání a zasírání, protoże co z toho. A jsou to zcela notoricky pořád ti samí.
Já jsem na tý svý motorce najel asi 27tis, absolvoval několik dovolených, dojel na Nordkapp a zpět a nejvážnější závadou byla teď ta zadní guma. Není to trochu divný s tak naprosto nepoužitelným strojem?
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
A abych taky odpověděl na původní dotaz. Tlaky neřeš, nebo to podhusti, nebo přehusti.
Pokud si zdůvodníš ten svůj cirgus, zdůvodníš si jistě i tlaky v pneu.
Vše podstatné tady bylo řečeno výše od několika lidí několikrát. Nechceš to slyšet konstruktére, fakt nechápu...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
MedWed píše: jiřin...> musis chapat basnickou nadsazku...
basnik nebasnik, proste ten clovek pise bludy
se-se píše: já se tu původně ptal jestli má někdo zkušenosti s přehušťováním pneu.
Pokud se někdo normálně ptá, tak mu normálně odpovím. Že se mnohým z vás moje motorka nelíbí přeci už dávno vím, ale snad proboha nepředpokládáte, že kvůli vašim výlevům začnu něco demontovat. Takže se klidně ptejte, klidně diskutujte, ale zdržte se toho vysírání a zasírání, protoże co z toho. A jsou to zcela notoricky pořád ti samí.
Já jsem na tý svý motorce najel asi 27tis, absolvoval několik dovolených, dojel na Nordkapp a zpět a nejvážnější závadou byla teď ta zadní guma. Není to trochu divný s tak naprosto nepoužitelným strojem?
ad ta posledni veta, taky z toho vyplyva, ze si tu tunu nahradnih dilu a naradi s sebou tahl zbytecne...
K přefouknutí pneu při vyšší zátěži - je doporučené huštění pneu dle výrobce vozidla, podle běžného zatížení u daného vozidla - a je max. povolený tlak dle výrobce pneu, který bývá i dost podstatně vyšší. Dále rychlostní a zátěžový index pneu určuje max zatížení a ZÁROVEŇ max rychlost. Rychlost by se překračovat neměla (odstředivé síly atd...), ovšem zatížení lze zvýšit i nad zátěžový index, pokud nevyužívám max rychlost - jsou i k dohledání tabulky o kolik % při jakém % snížení rychlosti. Co si pamatuju, tak pro stojící gumu je to víc jak 3-násobek - což má význam spíš třeba u náklaďáků, kdy třeba při natahování kontejneru je celá váha na poslední ose a z 12ti tun na dvojmontáži je rázem 40 a světe div se, ty pneu nebouchnou.
Takže SE-SE uvažuje správným směrem - pokud už má mašinu přetíženou, tak zkusit laborovat s o něco vyšším tlakem - pokud se bude držet pod max přípustným tlakem dle výrobce pneu. Co si budem povídat - spousta mašin má tak malou povolenou zátěž, že při jízdě ve dvou a nějakou bagáží jsou přetížený. Na autopneu je max tlak dle jejich výrobce uveden na bočnici spolu s přímým zatížením v kg/lb, u motopneu asi většinou ne (nijak jsem to nestudoval...), takže asi zkusit dohledat nějakej datalist. Stejně nevyužívá max přípustnou rychlost (tedy rychlostní index), takže klidně může překročit při nižší rychlosti zátěž (zátěžový index).
Nevím, jak konkrétně má řešený jeho mašina odpružení, ale na některý stroje existujou ke koupi i zesílené pružiny. Standardně je pružení kompromisem mezi jízdou sólo, kterou výrobce asi očekává víc a jízdou ve dvou. Osobák váží 1.500 kg a zatížení je 100 až 500 kg = 7-33% pohotovostní. Motorka váží 250 kg a zatížení je 80 až 200 kg = 33-80% pohotovostní! Což je dost extrémní rozptyl a výrobce musí nastavit podvozek daleko kompromisněji na širší rozptyl zátěže než u OA. Takže kromě vyššího tlaku v pneu bych zkusil zalaborovat i se sehnáním jiných = tužších pružin, pokud už budu jezdit trvale s mašinou na a za hranicí max zatížení dle jejího výrobce. Protože tuhost podvozku je druhá veličina, která souvisí s tuhostí přefouknutý pneu při vyšším zatížení. Tudy by se měl ubírat technik řešící vývoj...
1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
Naposledy editováno 14.07.2018 06:54:50
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky
A_jap píše: Já se být tebou neptám na fóru, ale v motoservisu či pneuservisu. Na fóru se sejde 100 lidí se 100 názory, přičemž v běžném vlákně se řeší 80% věcí mimo téma. Ovšem z pochopitelného důvodu, když se jedná o tvou motorku, tak je off topic minimálně 95%... Takže jak už jsem psal, musíš být masochista, že se tady pokoušíš něco dozvědět. Ale zase je tady sranda
Sranda na tom vlákne teda je, aspoň mám čo čítať, aj to je poučné, lebo po čítaní som bežal k motorke a meral tak v pneu. No, v tomto vlákne má väčšina ľudí názor, nad ktorým by sa se-se mal aspoň zamyslieť. A nejde tu len o pneu, celé to je nejaké špatné, aj ťažisko aj preťaženie rámu, kolies, škoda písať všetko bolo už napísané a dúfam, že to se-se mu pomôže.
Přední pružiny mám utažený asi na 80% a nechodí nadoraz také nikdy.
Poslední 1000 km jsem jel po dálnicích s tlakem zadní 3,5 až 3,7 (za studena 3,3).
Opotřebení teď po 2500 km je velmi malé, evidentně menší než u Pirelli Angel při tomtéž nájezdu. Nevím zda je to vyšším tlakem ale myslím že spíš tou jinou gumou.
Poslal jsem do Michelinu dotaz na porovnání Pilot road 4 GT versus Scorcher 11 s ohledem na přetěžování a chování za deště.
Za dva měsíce jedu do Rumunska do delty Dunaje. To nebude taková dálka ale zas na 3 týdny. Zátěž bude o málo menší, protoże už vím, bez čeho se obejdu. Dily zbytečně nevozím, je to jistota. Jen jich sebou vezmu o něco méně, vynechám brzdové destičky a spojkové lamely. Pojedu taky jen s jedním plným kanystrem, ostatní vezmu prázdné do drżáků. Nebudu brát olej. Vezmu ovšem náhradní gumy, minimálně tu zadní a už jsem objednal i duralový montpáky z jednoho odkazu zde (za to diky). Objednal jsem taky kvalitní knoty a lepidlo.
Nevim jaká kvalita rumunských silnic mě čeká, byl jsem tam naposledy právě před 20ti lety. Jezdit budeme jistě kolem Tulči i po cestách, protože cilem je cesta za pelikány.
Takže ta náhradní guma je namístě. Taky uvažuji jak ochránit spodek voziku, protože je dost posekaný od kamínků i když zadní kolo motorky má dost dlouhou gumovou zástěrku. Asi nátěr nějakým Tlumexem či něčím takovým.
Naposledy editováno 14.07.2018 08:21:32
4 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky
P.S. Tlumexem to nepatlej, hezčí bude, když ten vozík zespodu potáhneš nerezovým plechem
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 20 | 12.4.2024 v 14:49 Piwell |
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 3.4.2024 v 12:46 Neeno |
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 9 | 24.5.2023 v 18:36 Pedl |
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA | nippon72 | 16 | 20.5.2023 v 12:02 crestik |
řízení Suzuki GSX 1250 FA | rteprapšak | 12 | 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid |