globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: opotřebení zadní pneumatiky

Zadní guma se mě vždy sjede do lichoběžníka. Tedy splacatí se vršek a sjedou boky, takže zbydou dva hřebeny. Motorka je silně přetížená a nejezdím nijak pomalu. Kupuji vżdy zesílené gumy a hustím o něco více. Zadní na 3,1 místo 2,9 ale je to jak vidím málo. Teď mám novou Pilot road 4 GT asi 700k a chci jî dohustit tak na 3,5. Nevím ale co si můžu dovolit, protože v horku to pak vyletí až o 0,6 výš tak aby to nebylo moc. Pořàd cestou upouštět a dofukovat se mě fakt nechce.

Ta poslední se mě teď odporoučela po 7000 km v půl jedné v noci na dálnici ve Švédsku. Byla to celodenní šílená anabáze. Guma by asi domů s odřenejma ušima dojela ale....
Ráno prázdná, dírka jak po špendlíku nalezena fakt s lupou. Knoty mám ale lepidlo horkem vyteklo a zbylo jen trochu. Navíc jsem to nenechal uschnout a hned jel, takže to ucházelo. Lepidlo nikde neměli, tak jsem až ve čtvrtým pneuservisu sehnal opravu na počkání (čtvrtek 10 ráno!!). Opravář to třikrát!!!zouval a pořád to ucházelo (dírka po tom knotu nic jinýho). Nová guma nebyla, on jen krčil rameny ( cena 300 SEK). V zoufalství jsem tam nafoukal sprej pěny a vyjel jsem 50 km pro novou gumu. Tu jsem koupil ve velký firmě Nord bikes v pět odpoledne (tedy přístupem k zákazníkovi je každý český obchod strčí do kapsy). Servis mají ale přezutí na počkání ani náhodou. Pěna nějak držela ale na 270 km do dalšího ubytování jsem to neviděl, tak jsme se vydali hledat nocleh. Ani náhodou nikde nic (teda nevím kde spěj ti co jezdí na blind). Takže pomalu 70 až 80 vpřed. Po 50 km vyletěl ten špunt nebo co tam dal ten odborník. U pumpy našli tubu lepidla tak jsem tam nacpal 3 knoty a jel jsem. Po dalších 60 km to ušlo náhle během 1km na dálnici (no je pravda že jsem zkoušel jet 90, což jsem asi neměl). Nemají tu krajnice a při prázdný gumě je bočák moc dlouhej a nebylo na co najet ani kam pomalu doťapat (přede mnou bylo zůžení do jednoho pruhu, stát se to o 300m dál zablokoval bych dálnici). Seděl jsem tedy na motorce, nastartovaný motor, blikačky, zadní mlhovky - 3 hodiny) Volal jsem 112(třikrát) ale prostě nijak nepomohli. Zkusil jsem tedy českou asistenci ( platím si havarijko) a ejhle oni to ve 3 ráno zařídili. Odtahovka mě dovezla před pneuservis kde mě ráno gumu přehodili.

Blbá zkušenost. Jako první opatřenî tedy hledám na kolik to foukat, aby to vydrželo víc. Ta dírka byla v tom zeslabeným boku. Na další dluhou cestu zadní novou sebou.
Co myslíte, na kolik se dá ta zadní hustit?


Naposledy editováno 07.07.2018 23:46:05

Blokovaní uživatelé: findejs1310, Uzivatel507

opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 20:43 | Nahoru | #181
ještě se vrátím k tématu. ptal jsem se gumaře,jak by to řešil a on tvrdí,že by to klidně o 0,5 přefouknul dusíkem přes maximální tlak,napsanej na gumě. víc ne a vzduchem ne. kecy o tom,že vzduch je vlastně skoro dusík a 20% je prkotina bych nekomentoval.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 20:50 | Nahoru | #182
vilemx> já to také celé píšu z té dovči.
Ale to że jsem nebyl schopen slézt z motorky bylo prázdnou zadní gumou v kombinaci se sklonem vozovky v místě, odkud se nedalo nikam přemístit. Tady by mě nepomohla ani žádná vylepšená geometrie stojanu. Když jsem sjel z tý odtahovky, tak jsem na dvoře před servisem našel místo kde jsem motorku odstavil během pár vteřin. Na dovolený jsem třetí týden a motorku stavím nejméně 10x denně a postavím ji vżdy stabilně. Až se vrátím, tak to prostě vylepším abych to postavili na místech kde to teď nejde. O stavění motorky se tu sice bavime ale řešení tu nehledám i když se dobrým nápadům nebráním.

opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 21:13 | Nahoru | #183
Co na kyvku z obou stran přimontovat listové pružiny a na ně umístit další kolo (nehnané, otázka je, zda by mělo být bržděné)? Při správném předpružení by to rozložilo zátěž.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 21:16 | Nahoru | #184
Já bych se tomu servopohonu podíval na zoubek. Třeba by šel použít pro vysunutí centrálního stojanu.

opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 21:19 | Nahoru | #185
Mně to přijde, že trpíš určitou formou masochizmu. 80% diskuze je o tom, že si z tebe dělá místní osazenstvo srandu, 15% tvoří jejich usazování z Tvé strany a posledních 5% jsou smysluplné rady, které nakonec stejně odmítneš, protože to chceš vymyslet jinak. Opravdu se divím, že sem ještě chodíš (bez urážky). Na druhou stranu, spoustu lidí to pobaví (včetně mě). Takže je to nakonec dobře.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 21:22 | Nahoru | #186
ramlik> vážně jsem o tom uvažoval ale na něco takovýho tam fakt není místo. Acentrál chce rovinu ještě přesnější. Ale mám na centrál v kufru plastovou rampu, ta!że to na néj postavím i s plně nalożeným vozíkem.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 21:34 | Nahoru | #187
se-se: Předělej si bočák tak, jako to mají HD a podobné cruisery - osa je téměř svisle, rameno bočáku je hodně dlouhé a vyklápí se snad půl metru od motorky. Při zaklopení se táhne daleko dozadu podél zadní vidlice. Tohle řešení je hodně stabilní i v nakloněném terénu, protože trojúhelník přední kolo-zadní kolo-patka bočáku je dostatečně široký. Nevadí ani zaboření patky do měkkého podloží nebo asfaltu, na převrácení moto by se to musela zapíchnout neskutečně hluboko.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 22:11 | Nahoru | #188
1100Virago> musím zachovat to oko na rámu, to je v jednom z kovaných dílú rámu a rozhodně bych tam nic nevařil. Jsem ted, omezený tím aby to ve slożeném stavu moc nevyčuhovalo. Půjde to, myslím tak o 5 až 6 cm ale i to je docela dobré.

Naposledy editováno 10.07.2018 22:13:08

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 22:28 | Nahoru | #189
se-se: Musel bych to vidět, ale zvážil bych výrobu nějakého mezikusu nebo montovaného úchytu na jiném místě - trochu více vepředu, aby rameno bočáku nepřečuhovalo moc daleko dozadu. Vaření rozhodně ne - to považuju za nevratnou úpravu a takovým já nefandím, podle mě by mělo jít všechno uvést do originálního stavu bez svářečky nebo rozbrušovačky.

Viděl jsem i šílenost v podobě dvoukloubového bočáku - na originálním držáku byla kratičká tyčka s dalším kloubem pod jiným úhlem - ale to připadalo přes čáru i mně Asi to fungovalo, ale měl bych z toho strach.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

10.7.2018 v 23:40 | Nahoru | #190
nemako>

jsem si jistý,že pokud o 30% zatížíš nad limit,tak si koleduješ o průser,bez ohledu na tlak. přefouknout přeloženou gumu je časovaná bomba,až ta guma řachne,budou lítat trsátka kilometr kolem.

Pokud už tu pneumatiku přetížíš, tak je nesmysl ji nenafoukat na vyšší tlak, to je jako bys tvrdil že je bezpečnější jet při běžném zatížení s podhuštěnou. 30% jsem odhadl těch jeho 100kg navíc což bude 0,4 bar,netvrdím že je to o.k ale explodovat to hned tak rychle nebude

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 04:51 | Nahoru | #191
Kratzmar1> ta guma nebude přetížená o 30% ale tak o nejvýš 20. Jednak jsem to psal, že jsem se mýlil v nosnosti motorky, ktera je o 50 kg víc, nez jsem si myslela pak v udávanè nosnosti je zcela jistě nějaká rezerva
Další otázkou je, z čeho vychází doporučené huštění. Výrobce pneumatik nikde žádné tlaky neuvádí, alespoň já nic nenašel. Takže to zřejmě budou nějaké zkoušky výrobce motorky aby guma měla správný tvar při zatížení, protoże jak jinak to taky měřit. Pak je jednoznačně nutné to při přetížení trochu přefouknout.

3 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 07:11 | Nahoru | #192
Na každý pneumatice je napsán maximální tlak a max zatížení ty Nenašeli.

2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 07:27 | Nahoru | #193
koukam ted na svoji m7rr a je tam max load 387kg at 42PSI ... to nejspis neprekroci ani tahle "motorka"

"nejezdim pomalu" a 160 pri predjizdeni na rovnem useku je taky solidni kontrast podle toho popisu jizdniho stylu znam jen 2 lidi co jezdi stejne pomalu a jednoho co jezdi pomaleji (moje 80ti leta babicka na skutru)

doporucene husteni vychazi z tvaru a teploty pneu.

dal bych tam pneu co vozi lidi na HD electra glide nebo na goldwingu...

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 07:29 | Nahoru | #194
Fugo> na webu jsem to nenašel na gumě jsem tedy nehledal

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 07:35 | Nahoru | #195
assassin> tak když je potřeba při předjetí zrychlit, tak za to zaberu, jinak i po dálnici jedu 110 až 130. Vozík je na 130 zkoušený, v papírech má jen 100. Po běžných silnicích pomaleji. A jaký vumy tam dávaj. Já fakt nenašel nic únosnějšíhov to to rozměru než Pilot road 4 GT a ty Pirellky co tam teď odešla. Ten Michelin je asi lepší

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 07:35 | Nahoru | #196
jinak teda vezt s sebou pul motorky v dilech, aby me nikde na cestach nezaskocil ani ten nejmene pravdepodobnej problem a pak nekde cekat sedic na nastartovane moto odkazan na pomoc zvenci nekolik hodin s tak banalnim problemem jako je defekt, se kterym snad jako s jedinym problemem pocitaj na cestach vsichni a bejvaj na nej pripraveny i supersportari co jedou jen s kreditkou a lepenim :D to mi hlava nebere

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 07:39 | Nahoru | #197

se-se píše: assassin> tak když je potřeba při předjetí zrychlit, tak za to zaberu, jinak i po dálnici jedu 110 až 130. Vozík je na 130 zkoušený, v papírech má jen 100. Po běžných silnicích pomaleji. A jaký vumy tam dávaj. Já fakt nenašel nic únosnějšíhov to to rozměru než Pilot road 4 GT a ty Pirellky co tam teď odešla. Ten Michelin je asi lepší



kouknu se, ono asi nepujde o cisla v tabulkach na netu, ale o to, ze to tam funguje, jak jsem psal, max zatizenim 387kg nejspis v pohode vyhovi i m7rr kterou davaji lidi na supersporty kde malokterej ma pres 200kg....

ad rychlosti - to byla jen takova uvaha, ze kazdej ma uplne rozdilny meritka o tom co je rychle a co pomalu, 110-130 je treba pro me sneci tempo i autem, to proste nedokazu jet ani s vlekem :D

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 08:19 | Nahoru | #198

Fugo píše: Na každý pneumatice je napsán maximální tlak a max zatížení ty Nenašeli.

je to marný. někdo prostě radši bude hledat týden na netu,než by kouknul na gumu.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 08:27 | Nahoru | #199

Kratzmar1 píše: nemako> Pokud už tu pneumatiku přetížíš, tak je nesmysl ji nenafoukat na vyšší tlak, to je jako bys tvrdil že je bezpečnější jet při běžném zatížení s podhuštěnou. 30% jsem odhadl těch jeho 100kg navíc což bude 0,4 bar,netvrdím že je to o.k ale explodovat to hned tak rychle nebude

já bych se řídil radou gumaře,kterej má 30 let zkušeností a nic bych neodhadoval. mimochodem mi nikdo jinej tak od roku 93 gumu neprodal a nemontoval,tak mám ověřený že opravdu něco o gumách ví

2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 08:27 | Nahoru | #200
se-se-> Kamiony foukají kola dusíkem,aby se tak nezahřívaly a nebouchaly. Ty očividně nejsi žádný klopič a nepotřebuješ mít ohřáté kola do zatáček. Zkus při tom svém cestování s tím vším možným co vozíš,nafoukat kola dusíkem. Nebude se to tak hřát a pneu nebouchne vlivem námahy a tepla.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 08:41 | Nahoru | #201
se-se>

ta guma nebude přetížená o 30% ale tak o nejvýš 20

Jak to tady tak čtu,tak si dávám rezervy a věřím že tuto hranici další výbavou brzy doženeš , páč sedět na motorce natuněné takovou raketovou technologií a čekat až tě sundaj, to musela bejt pro záchranáře docela prdel (sorry taky mě pobavila ta představa,ale tobě to samozřejmě nezávidím ani nepřeju)

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 08:53 | Nahoru | #202
)

Naposledy editováno 21.09.2018 10:48:50

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 08:55 | Nahoru | #203
dafikk> guma se hřeje,jen v ní podstatně míň kolísá tlak.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 08:56 | Nahoru | #204

Kratzmar1 píše: dafikk> 99% kamionu tam má jen 78% dusíku.

možná v rusku

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 09:41 | Nahoru | #205
nemako> Máme zákazníky s flotilou i přes 200 souprav, přesto neplní dusíkem a ani fabrika nová aut neplní dusíkem(i ta co jezdí pod smlouvou) protože se to prostě nevyplatí.

2 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 09:43 | Nahoru | #206
Hoši.... nejste tak trochu puntičkáři?? To je snad jedno kolik tam má dusíku. Jde o ten výsledek.

2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 10:16 | Nahoru | #207

nemako píše: dafikk> guma se hřeje,jen v ní podstatně míň kolísá tlak.



Pochopil bych, že pro hodně zatížené pneumatiky může být nepřítomnost kyslíku třeba bezpečnostní prvek - když tam není, tak uvnitř pneu při tření nedojde k zahoření.
Vliv na kolísání tlaku bude u opravdu velkých pneumatik, ale bude dost malý - rozdíl v tepelné vodivosti mezi vzduchem a samotným dusíkem je 5% (?) takže se dusík o trošičku pomaleji bude ohřívat (v normálním provozu imho nesmysl řešit). Ale když se ohřeje, tak stejně tlak v pneu vzroste stejně jako by tam byl vzduch. Možná tam bude mít také vliv to, že dusík je čistý a neobsahuje olej a vodu z nějakého starého kompresoru v pneuservisu…

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 10:32 | Nahoru | #208
_zdenda_> u motorky jsem to nikdy nezkusil,protože nemám důvod. mám normální motorku a kufry jsem na ní měl všechny asi 3x a poloprázdný,protože nejsem stěhovák. u velký gumy rozdíl je,to mám vyzkoušená mnohokrát a asi jezdím jinudy,ale vidím na kamionech jen barevný čepičky. podle mě čím menší guma,tím menší rozdíl ale když jsi na hraně,je i třeba těch 5% dobrejch. ta fotka,kterou sem dal se se jasně ukazuje,že něco není v pořádku a je potřeba to řešit.

(reakce na) opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 10:34 | Nahoru | #209

dafikk píše: Hoši.... nejste tak trochu puntičkáři?? To je snad jedno kolik tam má dusíku. Jde o ten výsledek.

výsledek je rozválená guma na fotce v úvodu.

1 reakcí na tento příspěvek opotřebení zadní pneumatiky

11.7.2018 v 10:42 | Nahoru | #210
Já se tady zeptám, když se plní dusíkem, patku pneu tedy nejprve nahodí vzduchem? Nebo rovnou dusíkem? A potom to odsají aby v pneu žádný vzduch nezůstal a tím nesnížil poměr dusíku v pneu a pak to naplní dusíkem?
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Wobble, Wobbling Suzuki GSX 1250 FA nippon72 20 12.4.2024 v 14:49 Piwell
jednoustopou Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 3.4.2024 v 12:46 Neeno
Aký olej doliať Suzuki GSX-R 125, Suzuki GSX 1250 FA nippon72 9 24.5.2023 v 18:36 Pedl
Lepenie plexi Suzuki GSX 1250 FA nippon72 16 20.5.2023 v 12:02 crestik
řízení Suzuki GSX 1250 FA rteprapšak 12 9.11.2021 v 01:49 hagrid.hagrid


TOPlist