A jak to funguje: ta část v řidítku je šroub s levým žávitem. Ta vnější část je matice. Mezi heft a matici je vložený ten plochý gumový kroužek. Šroub má ale také hladkou válcovou část a v matici je drážka a do ní vložený O kroužek. Ten dělá odpor, aby se matice na šroubu lehce netočila a aby nastavená třecí síla drżela. Velikost O kroužku a drážky se mě naštěstí povedlo trefit napoprvé tak, že třecí síla je akorát a když jí nastavím moc velkou, tak si při prvním vracení heftu sebou heft sám vezme i matici a sám si jí povolí až do bodu, kdy je aretovací síla bílého kroužku už menší než přidržovací síla O kroužku a matice se tak sama nastaví na správnou sílu.
Když chci heft zcela uvolnit, tak při vracení jednoduše malíkem matici vezmu sebou a je to ( ale nedélám to viz dále). Když chci zaaretovat, přejedu malíkem matici k sobě. Matice má vroubkování a celé je to z nerezu. Do řidítka je to chycené na tzv šikmo seříznutou rozporku.
Jezdím s tím od samého začátku a jezdím s trvale aretovaným plynem. Zvykl jsem si na to tak, że když se to třeba při parkování povolí, tak to hned jak to zjistim zase utahuji. Asi bez toho ani neumím jezdit. Myslel jsem původně, že prostě ty dvě gumičky po opotřebení budu měnit, ale ony tam fungují bez problémů a bez údržby už 24000 km.
Dost často i přibržduji lehce proti plynu ( což s tím jde velmi snadno) a má to efekt, že motorka necuká (tedy myslím mžikově ne že bych brzdil a přidával plyn trvale). Je to zvyk, používám to úplně automaticky że o tom ani nevím.
Naposledy editováno 09.07.2018 21:14:16
jasp píše: Ja vybral variaci na to Kaoko (upravene zavazicko), protoze mi cokoliv navic proste zavazi. Jezdim s ukazovackem na pacce brzdy a furt jsem za to zachytaval.
já právě tyhle opěrný systémy taky nechci, to mi přijde takový hodně bastlený1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
Dolph-cz píše: hoši,jen pro upřesnění.
mechanický tempomat opravdu existuje-nějaký snímač otáček,trocha elektroniky a baňka s membránou a táhlem ,která pomocí podtlaku ze sání tahala za škrtící klapku v karburátoru.....,ale to o čem se tady bavíte nemá s tempomatem nic společného,jsou to jen zarážky na plynovou rukojeť.
Tempomat udržuje zvolenou rychlost, jak to dělá, to už je jenom na použitým systému... Moje pravá ruka má v čiči, jestli je někde podtlak, tišťák nebo gumovej kroužek, důležitej je výsledek, tedy vzhled a přínos vs náklady..
Asi není problém vyndat 25 tis za elektronický "faktjakotempomat", ale z mýho pohledu je to absurdní investice...už ta štyrka za "závažíčko" mi přijde dost přestřel. Zarážky na brzdu mi přijdou, jak jsem psal výše, jako bastl (voe, dyť to vypadá jak kolíček na Zemanovy červený trenky). Nejvíc vhodný se mi jeví Küryakyn a ještě ta chromová (proboha proč chrom, ty vole) krabička, co je napojená na brzdy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
kerut píše: tak to co chces pujde asi nelip a nejjednodusejc vyrazenim vratne pruzinky zejo (predpokladam ze teda kazdej rozumnej stroj ma dvoulankovej plyn, aby to slo taky zavrit..!!)
jinak co se tyka "tempomatu" pak me napada jedine silny (treba vrtulnikarsky) servo tahajici/drzici lanko se zpetnovazebnym rizenim podle otacek motoru, a s detekci proudu/prikonu (tj aby elektronika poznala kdy servo drzi jen silu pruzinky a kdy se to snazis lankem ovladat ty).. ale to uz je podstatne vyssi level nez jenom aretace..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
selkie píše: Tempomat udržuje zvolenou rychlost, jak to dělá, to už je jenom na použitým systému...
Jenže to, co máš v prvním příspěvku, jsou "zámky plynu" Skutečný tempomat opravdu udržuje konstantní rychlost, takže do kopce plyn sám přidává, z kopce ubírá. Zámek jen drží polohu plynu, takže do kopce budeš zpomalovat, z kopce zrychlovat.
Ale účel je jasný - dát odpočinout pravé ruce. Pokud se člověk někam přesouvá po dlouhé nudné cestě, zámek účel splní dostatečně.
Zahrň do možných úvah i Vista Cruise Control - nestojí to tolik jako Küryakin nebo Kaoko a pricip je jasný - zaháčí se to za vývod lanka a palcem přepínáš ten čudl na "zamknuto" a "uvolněno".
A nejprimitivnější nepřepínatelné zařízení je gumový o-kroužek vhodné velikosti, který překřížíš, půlku navlékneš na držák brzdové páčky a druhou na rukojeť. Kroužek vyvolá potřebné drhnutí, aby se rukojeť samovolně nevracela a přitom to šlo rukou přetlačit.
1 reakcí na tento příspěvek Tempomat
Všechny ty aretace,vyfikundace,výmysly a "prototypy" jsou akorát o držku.
Pokud nebudeš mít elektronický tempomat /asi za ranec/ který ti při brnknutí o brzdu,nebo spojku sám vypne /kvůli ceně ho nechceš/,tak tě dřív nebo později dožene situace na silnici,kdy nebudeš vědet co dříve a různé ty aretace,kokotiny a blbiny dostanou do problémů a nebojím se říct,že ti možná díky takovým věcem půjde o život.
Takže ať tady nekrafám na 100 řádků. Mám to lízátko na heftu. Není to ideál,ale pomůže to ulevit ruce a v případě nějaké krizovky pustím heft a motorka ubere plyn. Nemusím mít strach,že bude stále držte plyn a já budu mít plné ruce práce díky tempomatu.
Naposledy editováno 10.07.2018 10:44:50
Jinak k tomu udržení rychlosti do kopce; moto je natolik přemotorovaná, že dálniční kopce jí asi úplně problém dělat nebudou...je mi jasný, že vychytaný jako tempomat třeba na BMW to nebude, ale v rámci danýho žánru je to naprosto dostačující
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
selkie píše: dafikk> a čím se ti to od začátku potvrzuje..?
Když vidím co existuje za zařízení,tak si říkám,že z hlediska bezpečnosti (především mé) bych nešel do některých nápadů. Zvláště by mě vadilo u těch zařízení,které jsou na způsob brzdy,že sundáš ruku z plynu a ono to pořád bude držet plyn. Já jsem si na začátku přečetl,že zrovna to "lízátko" na plyn nechceš. Já jen píšu svůj názor na některé zařízení,které mě připadají jako takový kočkopes.
Nic ti nenutím,nic nevychvaluji,jen jsem přidal svůj názor. Někdy pohled na věc někoho druhého změní původní názor. Stalo se mě to několikrát. Ale jak píšu...já tě nepřesvědčuji,že "lízátko" je to super řešení a musíš na něj změnit názor.
Samotného mě zajímá,co nakonec zvolíš a jestli do něčeho půjdeš. Možná za čas řekneš,že ti z toho nic nevyhovuje a budeš hejbat heftem bez tempomatu
Naposledy editováno 10.07.2018 12:30:29
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
zas kdyz nad tim premyslim, treba na RC souprave mas na plynu bud pruzinku (na auticka, na volantovce treba) nebo takovy to vroubkovany cvakatko, a nebo se (na vrtulniky) pouziva jen pritlacnej kde packa taky jezdi pomerne "volne" ale zustava.. a je fakt ze i s timhle treba auticko/lodicku clovek v pohode uridi - pokud je na to uz zvyklej.. (naopak s vratnou pruzinkou bych asi neudrzel vrtulnik, teda asi urcite ne..)... tezko rict
ad Virago> vsak jasne, ale tam uz to mas "silu proti sile" a tim spis se muze neco z toho posrat/zaseknout (resp. zjednodusene - cim komplikovanejsi system, tim vic problemu muze nastat)
1 reakcí na tento příspěvek Tempomat
1 reakcí na tento příspěvek Tempomat
1 reakcí na tento příspěvek Tempomat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
2 reakcí na tento příspěvek Tempomat
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tempomat
... Promiň, musel jsem
t_freedom píše: selkie> twl, když jsem tě poznal, jezdil si na motocyklu... Pak to vzalo nějaký divný spád... A nakonec tu řešíš TEMPOMAT... ... Tak snad si časem nepořídíš choppera... ...
... Promiň, musel jsem
Když už nic, tak se alespoň stále držím dvou válců
Tempomat chci jenom kvůli nudnejm a nutnejm dálničním přesunům...
..můžu tě uklidnit, čopra ani krujzra nikdy :D