Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.
Tedy bych se snažil na něčem svézt. Už Korádo je slušnej stroj. Mě z kopce přetáčelo tachometr. V motoru se sice děly strašný věci, ale jelo to kolem 70 km/hod. Simson taky není od věci. Brácha má 125dvácu Yukinu a jede to pěkně. Je tvrdší než MZta a není tak živá. Na pohodový jezdění zcela v pohodě.
Mistři řidítek Ti jistě doporučí nějakého japonce či něco podobnýho, ale s tím nemám osobní zkušenost.
Servis JAWY nebo MZty je pohoda.
Průprava na kole je pro moto ideální. Pokud se na kole naučíš, kde tesař nechal díru a občas hodit zadní kolo do smyku, tak na moto se to bude nesčetněkrát hodit...
Co se válení týče, na kole je dobrý umět kotoul letmo a na moto mít štěstí a bejt dobře oblečenej...
Pošli SMS nahoru a ono to nějak dopadne
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
Jinak když koukám na to, co musí žadatelé o A udělat v autoškole, to z toho nepadají, když musí v 50 udělat vyhýbací manévr bez zkušeností? Si to nějak na kole neumím představit
Kdyby náhodou ne, tak věz že na kole to je o dost těžší, musíš tam totiž šlapat. Co se týče rovnováhy tak i tam je to na kole těžší, a čím rychleji na motorce jedeš je to s rovnováhou lehčí a lehčí. Největší rozdíl je v rozdílu váhy mezi kolem a motorkou. I kvůli tomu si vyber motocykl kde v pohodě dostaneš oběma nohama na zem, tím hlavně ze začátku dostaneš v rovnováze jistotu i při velmi pomalé jízdě.
Co se týče rychlosti, té velmi rychle přijdeš na chuť a to co ti zpočátku přijde jako rychlé ti bude časem bude připadat jako pomalé
Padat na silniční motorce není normální, POZOR tvůj prví pád může být i tím posledním. Na motocyklu musíš jezdit hlavou, myslet dopředu a i za ostatní
Ještě se chci zeptat, jak je to s držením řídítek jednou rukou, když potřebuju udělat cokoliv jiného, na co potřebuju volnou ruku, v případě kola a starších motorek třeba blinkry. Na kole mi sice stačí držet se jednou rukou, ale nejsem si jistý, jestli bych měl tu odvahu to udělat i na motu. Každopádně jsem nedávno v Německu viděl frajera, který na silničním kole nedržel řídítka vůbec
Taky si myslím, že je moto lepší v okamžiku, kdy mě chce předjet nějaké auto (když bych jezdil kolem těch 50), protože mě opravdu předjedou levým pruhem jako jakékoli jiné vozidlo, kdežto při jízdě na kole na to serou a mnohdy se mi na levobok totálně nalepí...
Naposledy editováno 05.07.2018 23:57:59
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
Na Jawe po pol dni som sedel v tureckom sede, ako a prdel bolela a držal som sa pravou, ľavú som mal položenú na nádrži, opierajúc sa o lakeť. Takto som došiel nejakých 20km z Maďarska na SK hranice.
Proste jazda jednou rukou po asfalte je úplná pohoda a pokiaľ nie si magor, ako ja, tak sa ti nič nestane. Jawa je totiž skvelý stroj na začiatky, mnoho chybičiek odpustí a stará vojna na Jawe dokáže equilibristiku, že sa rozum zastavuje. Pozri v mojom profile Jawu a prečítaj si o nich niečo. Jawa je jednoducho Jawa. Jawa má dušu.
Práve na Jawe 250 je udržať rovnováhu hračka. Je ľahká, ťažisko má pomerne nízko, prejav motora je príjemný, zaberá na 2T nízko, ochotne bočí a brzdy sa dajú upraviť a nastaviť tak, že prekvapí kolegov motorkárov s kotúčovými brzdami. Podvozok v bežnej premávke spracuje kanál, alebo koľajnice hravo a poľňačka jej tiež nie je cudzia.
Jawa sa servisuje ľahšie, ako moderné bicykle. Servis zvládne aj menej technicky zdatný jedinec. Jawa je ako lopata- jednoduchá.
Servis potrebuje pravidelný a tiež sa vie pokaziť, no opravy na kraji cesty sa dajú realizovať rýchlo a nebolo tak, aby som domov nedošiel.
Čítaj "u mňa" o Jawe a mozno sa dozvieš, čo potrebuješ
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
Naposledy editováno 06.07.2018 03:23:19
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
charlie.vtx1800 píše: Prosimtě - neteoretizuj a začni na něčem jezdit. A nepřemýšlej, že budeš jezdit 40 km/h a kochat se. Musíš být schopnej jet alespoň jako ostatní, tedy těch 90-100, jinak místo kochání budeš furt jen sledovat zrcátka a trnout jestli tě při předjíždění někdo nesejme. Auto řídíš?
Přesně tak na 50 km/h zapomeň, brzdil by jsi dopravu každý by se na tebe lepil a jen by tě to stresovalo a jízdu by sis neužil . Jak píše Charlie, je to víc nebezpečné než když pojedeš kolem té 100ky
A jak tady píšou kluci..... začni skútrem
Naposledy editováno 06.07.2018 07:22:44
jawakain píše: Na Jawe jazda jednou rukou?
Na Jawe po pol dni som sedel v tureckom sede, ako a prdel bolela a držal som sa pravou, ľavú som mal položenú na nádrži, opierajúc sa o lakeť. Takto som došiel nejakých 20km z Maďarska na SK hranice.
Proste jazda jednou rukou po asfalte je úplná pohoda a pokiaľ nie si magor, ako ja, tak sa ti nič nestane. Jawa je totiž skvelý stroj na začiatky, mnoho chybičiek odpustí a stará vojna na Jawe dokáže equilibristiku, že sa rozum zastavuje. Pozri v mojom profile Jawu a prečítaj si o nich niečo. Jawa je jednoducho Jawa. Jawa má dušu.
Práve na Jawe 250 je udržať rovnováhu hračka. Je ľahká, ťažisko má pomerne nízko, prejav motora je príjemný, zaberá na 2T nízko, ochotne bočí a brzdy sa dajú upraviť a nastaviť tak, že prekvapí kolegov motorkárov s kotúčovými brzdami. Podvozok v bežnej premávke spracuje kanál, alebo koľajnice hravo a poľňačka jej tiež nie je cudzia.
Jawa sa servisuje ľahšie, ako moderné bicykle. Servis zvládne aj menej technicky zdatný jedinec. Jawa je ako lopata- jednoduchá.
Servis potrebuje pravidelný a tiež sa vie pokaziť, no opravy na kraji cesty sa dajú realizovať rýchlo a nebolo tak, aby som domov nedošiel.
Čítaj "u mňa" o Jawe a mozno sa dozvieš, čo potrebuješ
Tak nějak tu 250 jsem si představoval, ale asi bych se nejdřív potřeboval naučit jezdit na skútru, jak tu píší ostatní, na což mi navíc stačí u automatiky 125 řidičák na B. Tak uvidíme, každopádně ještě jednou dík za názory.
Chytilo ma to, urobil som A-čko a kúpil čopra. Teraz predal a kúpil 300 ccm skutra a som maximálne spokojný.
Nemusím radiť rýchlosti, jazdí to aj po diaľnici, ovládatelné, ako bicykel..
Ale neslubujem, že o dva roky nebudem rovnako nadšený z niečoho iného
2 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
Na druhou stranu padat na motorce je normální, respektive normální to není, ale běžný jo. Jemný položení na přehlédnutým písečku, položení při manipulaci, podcenění studených gum, to jsou celkem běžný věci. Když je člověk dobře oblečenej, tak se při tom většinou nic nestane. (A proto si s motorkou kup i dobrý oblečení a helmu.) Musíš se soustředit na to minimalizovat pády ve velký rychlosti, ve velkým provozu, na místech, kde je hned u silnice nějaká překážka.
Rozdíl oproti kolu - motorka je větší adrenalin. Adrenalin sám o sobě je kapitola na rozebrání. Já s ním mám problém. Když se nehlídám, tak podvědomě jedu čím dál rychleji a tím víc na hraně. Známej mi říkal, že už jezdí jen krosky, protože se jednou přistihnul, jak v provozu na rychlý okresce jel zatáčku driftem (na silniční motorce, rychlost vysoko nad 100). Nic se nestalo, ale uvědomil si, že už je za hranou.
Na motorce mě osobně přijde nejhorší, že záleží i na těch hovadech, co po cestě potkáš. Čas od času ti někdo hodí myšku před kolo nebo v protisměru předjíždí a uhne až v posledním okamžiku nebo v zatáčce přejede do tvýho pruhu, tak si říkáš, jestli máš tohle zapotřebí. Pro ty lidi je to třeba otázka odřenýho nárazníku, pro tebe to může být konečná nebo kriplkára.
Abych se někam dostal. Prostě si to vyzkoušej. Za mě je motorkaření super, ale mozek říká, že mi to za to nestojí. Mám ženu a tři děti, nemůžu si dovolit se zmrzačit. Poslední dobou jezdím mnohem víc na kole. Menší rizika, je to víc o tobě, člověk se zapotí.
Ještě jeden postřeh. Motorka je o zábavě, zapomeň na to, že by fungovala jako dopravní prostředek (tím myslím, abys nepočítal s tím, že na tom budeš jezdit třeba do práce nebo do školy nebo každý víkend za maminkou). V zimě je ti zima, když prší, tak seš (většinou) mokrej, pokaždý se soukáš do motorkářskejch hadrů, když nějak přijedeš, tak se z nich zase vysoukáváš. Prostě motorku dokážou jako plnohodnotný dopravní prostředek používat jen ti nejvíc hardcore motorkáři z hardcore motorkářů.
EDIT: Jo a kupovat si Jawu na tyhle účely je kravina. Za podobný peníze seženeš novější, spolehlivější stroje. Jawa je jen pro nadšence do Jawy.
Naposledy editováno 06.07.2018 11:31:21
Jeden taký hardkor motorkár je môj kolega...ktorý sa ani za motorkára nepovažuje
Jazdí na Kawe čopri, len pre zaujímavosť.
Inak, najlepšiu šancu urobiť z moto "dopravný prostriedok" máš práve na maxiskútri.
Aj keď, zimné gumy asi inštalovať nebudem...
Bozo píše: EDIT: Jo a kupovat si Jawu na tyhle účely je kravina. Za podobný peníze seženeš novější, spolehlivější stroje. Jawa je jen pro nadšence do Jawy.
Tak nedá se říct, že bych neměl rád staré stroje. Přijde mi to jednoduché a funkční. Mám blízko i k tramvajím a T3 ze 60. let je taky paráda, která by klidně mohla sloužit dál nebýt morální zastaralosti... Měli jsme tehdy skvělé výrobky.1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
Jinak ohledně úrazů, moje osobní statistika říká, že motorka, kolo a zimní sporty jsou stejně rizikové. Já myslím, že když někoho motorka výslovně nebaví, nemá smysl jezdit, protože riskuje zdraví nebo třeba i život pro nic
Edit: a proč tedy neuvažuješ radši o tramvaji? ČD by měly vyřazovat Vindobony, to je taky zajímavá věc, kdybych na to měl peníze a místo, šel bych do toho
Naposledy editováno 06.07.2018 12:42:18
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
jees píše: Edit: a proč tedy neuvažuješ radši o tramvaji? ČD by měly vyřazovat Vindobony, to je taky zajímavá věc, kdybych na to měl peníze a místo, šel bych do toho
Jako, že bych si postavil někde pár km dlouhou tramvajovou trať a jezdil si tam se starou T3? To asi těžko, ale normálně řídit tramvaj chci, pokud zdraví (zrak) dovolí. Co se týče starých vlaků, tam můžeš využívat celou železniční síť. Když si najdeš místo na nějaké vlečce a zařídíš tunu drážní byrokracie, můžeš být vlastní dopravce a provozovat drážní dopravu na vlastní triko s tím, že budeš odvádět poplatky za využití dráhy SŽDC. Třeba KŽC provozují desítky železničních veteránů...Ale co se týče motorek, nechci být nějak extra vášnivý motorkář, stačí mi jakožto zájemci o staré stroje nějaká ta dvousetpadesátková Jawa na jízdu kolem chaty a to by mi bohatě stačilo.
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců
PlusOne píše: Jestli se bojíš toho, že bys mohl spadnout, tak na to raději vůbec nelez.
Když si nedokážeš představit, jaké to je, tak se přirozeně bojíš. Proto jsem šel sem, abych se dozvěděl, jaké to je. Teď už neříkám, že se bojím pádu, už jen proto, že jezdí motorek všude tři prdelky, ale strach z neznalosti tam je vždycky.jees píše: jirkasta321> proto právě píšu "kdybych měl peníze", podle mě je toho vlaku škoda. 250 se neboj, kdysi jsem na ní začínal, byl to můj 1. stroj. I v autoškole byly motorky od, myslím, 175cm nahoru a jezdil jsi na tom i s instruktorem, takže ovládání nic moc. Údržba je jednoduchá, náklady malé, není co řešit
A jaký vlak máš konkrétně na mysli? Teď si nějak nevybavuji, co by se mělo vyřazovat. Na Vindoboně jezdila kdysi dávno Hydra, ta se ale zatím určitě plánovat nevyřazuje, protože je dnes nenahraditelná na vlacích v okolí Prahy i Brna.Jinak díky za názor, ostatně nejdřív budu muset začít stejně tím řidičákem. Je teda lepší si udělat na A než na A2? Není mezi tím skoro žádný rozdíl? Tam ještě hraje roli to, že mi je 19, ale to vůbec nevadí, protože na to nespěchám.
1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců
udělej si největší oprávnění co můžeš, proč to pak postupně rozšiřovat. Za mě bylo jen jedno A, menší bylo jenom M do 50cm, které bylo automaticky k osobáku navíc.
Počítej ale s tím, že pozměníš názor na kvalitní výrobky českých továren, pokud budeš jezdit na něčem co už se vyvinulo za komoušů a zvlášť, pokud to někde na srazu srovnáš se stroji špinavých kapitalistů
jees píše: myslím toto http://www.atlaslok.../451/451-039+040.jpg
udělej si největší oprávnění co můžeš, proč to pak postupně rozšiřovat. Za mě bylo jen jedno A, menší bylo jenom M do 50cm, které bylo automaticky k osobáku navíc.
Počítej ale s tím, že pozměníš názor na kvalitní výrobky českých továren, pokud budeš jezdit na něčem co už se vyvinulo za komoušů a zvlášť, pokud to někde na srazu srovnáš se stroji špinavých kapitalistů
OK, tak asi bude lepší počkat na to A.