globalmoto_duben_nolan




globalmoto_nolan Přidat reklamu

Téma: Názory a pocity zkušených jezdců
5.7.2018 v 21:05
Ahoj, na motorce jsem jel pouze jednou nebo dvakrát, na crossce a jako spolujezdec. Když mě kluk nechal zkusit řídit, po prvním chcípnutí mě zase poslal dozadu s tím, že v tom nemá benzín a ani čas mě to učit Další prázdniny už pak byla rozebraná v bedně a já neměl nikdy další možnost se na motorce svézt.
Láká mě jízda na staré Jawě, kterou bych si chtěl někdy pořídit. Zároveň mě odrazuje nutnost řidičáku A2 podle dnešních podmínek a možná i trochu celková údržba takového stroje, kterou bych se musel naučit.
Ale proč sem píšu... Rád bych se vás zeptal na to, jaké jsou rozdíly mezi jízdou na motorce a na kole, jestli je to lehčí/těžší, jak vám je příjemná jízda nad 60 km/h, protože mi přijde, že na kole (horák) se bojím jet i 30. Jsou pády na motorce jednou za čas normální jev? Na kole jsem spadl dvakrát, jednou kvůli autu v prudké zatáčce a podruhé kvůli nedodržení bezpečnostní vzdálenosti za jiným cyklistou a podvědomém zazmatkování. Vím, jak nepříjemný byl pád na asfalt z 20 km/h, a proto se trochu bojím rychlejší jízdy na motorce a obecně stability na ní. Jak to vidíte z pohledu ostříleného motorkáře?
Díky za vaše postřehy.
Předchozí
1 2 3 4
Následující

Názory a pocity zkušených jezdců

5.7.2018 v 21:34 | Nahoru | #1
Čau, jazda na je podobná ako na bicykli, akurát nemusíš šlapať do pedálov. tiež pády sú veľmi podobné, práve som si jeden zažil na Suzuki GSX 750,.Na motorke som začal jazdiť ako dvanásťročný, teraz mám 58 rokov a ešte ma to baví. Pád na asfalt je všobecne nepríjemný, práve sa hojím a už týždeň spím len po sediačky, a to nemám nič zlomené. Musíš mať šťastie a letieť mimo prekážku, všeobecne platí, že letíš tam kde pozeráš. Tak pri páde pozeraj tam kde nie je prekážka.Napr.: auto , alebo stľp. To isté platí aj pre bicykel. Jazda na moto je príjemná, ako aj na bicykli, s tou rýchlosťou je to relatívne, Kto sa bojí tak nech nechodí do lesa. Najbezpečnejšie je jazda a pády na motokrosovej trati, nie sú tam rôzne prekážky, napr debili v aute, čo Ti nedajú prednosť a padáš do hliny a samozrejme si patrične poobliekaný a pod dohľadom trénera. Držím palce pri jazdení .

Názory a pocity zkušených jezdců

5.7.2018 v 21:44 | Nahoru | #2
Kolo vs motorka je teoreticky shodné ovládání rovnováhy, v praxi uplně něco jiného. Hlavní rozdíl je práce s těmi kily. U mě byl paradox, že po delší době jen na moto jsem se na kole bál nepoměrně víc Nejsem teda ostřílený, ale na moto zase nepoměrně více řeším okolní provoz. Co je v/za zatáčkou, ostatní auta, atd. Tohle na kole neřešíš, protože ve většině případů to ubrzdíš, vyhneš se po chodníku, přeletíš po štěrku apod. 30 na kole je pocitově asi jako 80 na motorce (pro mě teda). Nechápu, proč jen A2, a né rovnou A. Nevím jak pro ostatní, ale pády moc normální nejsou...určitě nevyjíždím s nejistotou, po kolika km sebou jebnu.

Názory a pocity zkušených jezdců

5.7.2018 v 21:44 | Nahoru | #3
Nejhorší smrt je z vyděšení. Motorka je stabilnější než kolo

Parkrát sebou jebneš na zem, ale s tím se nějak počítá

Názory a pocity zkušených jezdců

5.7.2018 v 21:46 | Nahoru | #4
Mám 150-tku MZtu. Minulý týden jsem se svezl na dvaapůle JAWĚ (typ neznám, ale má to dva laufy). Oproti MZtě to je takový tank, kterej nabere azimut a jede v podstatě na cokoli, co tam zařadíš. Táhne to odspodu, takovej příjemnej vibrátor. Mzta je proti tomu mrštná kočka, která okamžitě reaguje na změnu polohy řidítek. Prostě motorový kolo, co se jízdních vlastností týče. Musíš ji ale výrazně víc točit, jinak nejede.
Tedy bych se snažil na něčem svézt. Už Korádo je slušnej stroj. Mě z kopce přetáčelo tachometr. V motoru se sice děly strašný věci, ale jelo to kolem 70 km/hod. Simson taky není od věci. Brácha má 125dvácu Yukinu a jede to pěkně. Je tvrdší než MZta a není tak živá. Na pohodový jezdění zcela v pohodě.
Mistři řidítek Ti jistě doporučí nějakého japonce či něco podobnýho, ale s tím nemám osobní zkušenost.
Servis JAWY nebo MZty je pohoda.
Průprava na kole je pro moto ideální. Pokud se na kole naučíš, kde tesař nechal díru a občas hodit zadní kolo do smyku, tak na moto se to bude nesčetněkrát hodit...
Co se válení týče, na kole je dobrý umět kotoul letmo a na moto mít štěstí a bejt dobře oblečenej...
Pošli SMS nahoru a ono to nějak dopadne

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

5.7.2018 v 22:57 | Nahoru | #5
Díky za názory, myslím si ale, že u té staré Jawy není jízda o tom trhat rychlostní rekordy, ale třeba jet jen 40-50 a kochat se okolím i zvukem motoru... Upřímně když vidím nějaká videa, kde se motorkáři řítí víc než 200 (viděl jsem i 300), jsem z toho v hajzlu i za monitorem
Jinak když koukám na to, co musí žadatelé o A udělat v autoškole, to z toho nepadají, když musí v 50 udělat vyhýbací manévr bez zkušeností? Si to nějak na kole neumím představit

Názory a pocity zkušených jezdců

5.7.2018 v 22:59 | Nahoru | #6
Nevím jestli si z nás neděláš prdel
Kdyby náhodou ne, tak věz že na kole to je o dost těžší, musíš tam totiž šlapat. Co se týče rovnováhy tak i tam je to na kole těžší, a čím rychleji na motorce jedeš je to s rovnováhou lehčí a lehčí. Největší rozdíl je v rozdílu váhy mezi kolem a motorkou. I kvůli tomu si vyber motocykl kde v pohodě dostaneš oběma nohama na zem, tím hlavně ze začátku dostaneš v rovnováze jistotu i při velmi pomalé jízdě.
Co se týče rychlosti, té velmi rychle přijdeš na chuť a to co ti zpočátku přijde jako rychlé ti bude časem bude připadat jako pomalé
Padat na silniční motorce není normální, POZOR tvůj prví pád může být i tím posledním. Na motocyklu musíš jezdit hlavou, myslet dopředu a i za ostatní

Názory a pocity zkušených jezdců

5.7.2018 v 23:53 | Nahoru | #7
Jak si z tebe můžu dělat prdel, když jsem na tý motorce fakt skoro neseděl Člověk se zajímá, jaký jsou mezitím rozdíly, a upřímně mě uklidnilo, že je ta rovnováha lepší na moto a ještě navíc lepší s přibývající rychlostí.
Ještě se chci zeptat, jak je to s držením řídítek jednou rukou, když potřebuju udělat cokoliv jiného, na co potřebuju volnou ruku, v případě kola a starších motorek třeba blinkry. Na kole mi sice stačí držet se jednou rukou, ale nejsem si jistý, jestli bych měl tu odvahu to udělat i na motu. Každopádně jsem nedávno v Německu viděl frajera, který na silničním kole nedržel řídítka vůbec
Taky si myslím, že je moto lepší v okamžiku, kdy mě chce předjet nějaké auto (když bych jezdil kolem těch 50), protože mě opravdu předjedou levým pruhem jako jakékoli jiné vozidlo, kdežto při jízdě na kole na to serou a mnohdy se mi na levobok totálně nalepí...

Naposledy editováno 05.07.2018 23:57:59

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 02:24 | Nahoru | #8
Na Jawe jazda jednou rukou?
Na Jawe po pol dni som sedel v tureckom sede, ako a prdel bolela a držal som sa pravou, ľavú som mal položenú na nádrži, opierajúc sa o lakeť. Takto som došiel nejakých 20km z Maďarska na SK hranice.

Proste jazda jednou rukou po asfalte je úplná pohoda a pokiaľ nie si magor, ako ja, tak sa ti nič nestane. Jawa je totiž skvelý stroj na začiatky, mnoho chybičiek odpustí a stará vojna na Jawe dokáže equilibristiku, že sa rozum zastavuje. Pozri v mojom profile Jawu a prečítaj si o nich niečo. Jawa je jednoducho Jawa. Jawa má dušu.

Práve na Jawe 250 je udržať rovnováhu hračka. Je ľahká, ťažisko má pomerne nízko, prejav motora je príjemný, zaberá na 2T nízko, ochotne bočí a brzdy sa dajú upraviť a nastaviť tak, že prekvapí kolegov motorkárov s kotúčovými brzdami. Podvozok v bežnej premávke spracuje kanál, alebo koľajnice hravo a poľňačka jej tiež nie je cudzia.
Jawa sa servisuje ľahšie, ako moderné bicykle. Servis zvládne aj menej technicky zdatný jedinec. Jawa je ako lopata- jednoduchá.
Servis potrebuje pravidelný a tiež sa vie pokaziť, no opravy na kraji cesty sa dajú realizovať rýchlo a nebolo tak, aby som domov nedošiel.

Čítaj "u mňa" o Jawe a mozno sa dozvieš, čo potrebuješ

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 03:18 | Nahoru | #9
Kup si skutr 125ccm. Na to nemusis mit novy ridicak a trochu ochutnas jiny zpusob jizdy. Pak se muzes rozhodnout co dal. Cizi pocity ti nemusi sednout. Ze je. Motorka daleko nebezpecnejsi nez kolo je jasme. Vetsina tezkych padu je ovsem skrz vysokou rychlost, coz ti na stare jawe nehrozi. Ja osobne bych ji ale nechtel ani omylem.

Naposledy editováno 06.07.2018 03:23:19

Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 06:54 | Nahoru | #10
na jawu se pro začátek vykašli, kup něco lehkého a ovladatelného, bude stačit 125 ccm

Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 07:03 | Nahoru | #11
Kup si skutr....to je věc která rozhodne jestli Tě to případně chytne nebo ne a prodá se vždy.....pochybnosti a úvahy které máš už za jízdy na kole moc šancí do budoucna pro motorku nedávají

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 07:07 | Nahoru | #12
Prosimtě - neteoretizuj a začni na něčem jezdit. A nepřemýšlej, že budeš jezdit 40 km/h a kochat se. Musíš být schopnej jet alespoň jako ostatní, tedy těch 90-100, jinak místo kochání budeš furt jen sledovat zrcátka a trnout jestli tě při předjíždění někdo nesejme. Auto řídíš?

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 07:20 | Nahoru | #13

charlie.vtx1800 píše: Prosimtě - neteoretizuj a začni na něčem jezdit. A nepřemýšlej, že budeš jezdit 40 km/h a kochat se. Musíš být schopnej jet alespoň jako ostatní, tedy těch 90-100, jinak místo kochání budeš furt jen sledovat zrcátka a trnout jestli tě při předjíždění někdo nesejme. Auto řídíš?



Přesně tak na 50 km/h zapomeň, brzdil by jsi dopravu každý by se na tebe lepil a jen by tě to stresovalo a jízdu by sis neužil . Jak píše Charlie, je to víc nebezpečné než když pojedeš kolem té 100ky
A jak tady píšou kluci..... začni skútrem

Naposledy editováno 06.07.2018 07:22:44

Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 07:57 | Nahoru | #14
Motorka není o padání ale o ježdění. V první řadě musíš jezdit hlavou. Jak tam někdo psal kup si skůtra a já s tí souhlasím. Jak si na něj zvykneš motorku už nebudeš chtít. Ale alespoň 250 ku.Vemeš za hevt a seš pryč. Ještě jsem pád nebo nehodu neměl a to jezdím víc jak 60 let motorky asi 250 000 Km a celkově 1. 250 000 Km.Přeju hodně šťastných Km. Neboj se toho, kažá moto jede tak kolik jí dovolíš...!

Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 08:47 | Nahoru | #15
K těm pádům: motorkari se dělí na 2 skupiny - ti co už to položili, a ti co to teprve položí...
já už postoupil do té první - ponaučení je v zatáčce nehamovat přední ani v pomalé rychlosti

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 10:36 | Nahoru | #16

jawakain píše: Na Jawe jazda jednou rukou?
Na Jawe po pol dni som sedel v tureckom sede, ako a prdel bolela a držal som sa pravou, ľavú som mal položenú na nádrži, opierajúc sa o lakeť. Takto som došiel nejakých 20km z Maďarska na SK hranice.

Proste jazda jednou rukou po asfalte je úplná pohoda a pokiaľ nie si magor, ako ja, tak sa ti nič nestane. Jawa je totiž skvelý stroj na začiatky, mnoho chybičiek odpustí a stará vojna na Jawe dokáže equilibristiku, že sa rozum zastavuje. Pozri v mojom profile Jawu a prečítaj si o nich niečo. Jawa je jednoducho Jawa. Jawa má dušu.

Práve na Jawe 250 je udržať rovnováhu hračka. Je ľahká, ťažisko má pomerne nízko, prejav motora je príjemný, zaberá na 2T nízko, ochotne bočí a brzdy sa dajú upraviť a nastaviť tak, že prekvapí kolegov motorkárov s kotúčovými brzdami. Podvozok v bežnej premávke spracuje kanál, alebo koľajnice hravo a poľňačka jej tiež nie je cudzia.
Jawa sa servisuje ľahšie, ako moderné bicykle. Servis zvládne aj menej technicky zdatný jedinec. Jawa je ako lopata- jednoduchá.
Servis potrebuje pravidelný a tiež sa vie pokaziť, no opravy na kraji cesty sa dajú realizovať rýchlo a nebolo tak, aby som domov nedošiel.

Čítaj "u mňa" o Jawe a mozno sa dozvieš, čo potrebuješ


Tak nějak tu 250 jsem si představoval, ale asi bych se nejdřív potřeboval naučit jezdit na skútru, jak tu píší ostatní, na což mi navíc stačí u automatiky 125 řidičák na B. Tak uvidíme, každopádně ještě jednou dík za názory.

Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 10:45 | Nahoru | #17
Naučit se brzdit v zatáčce je důležitý a skútr je pro buzny.. Přeji krásně rozpíchaný anál

Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 10:59 | Nahoru | #18
Minulý rok som si kúpil 125 skuter, skúsenosti s moto 0 (nula).
Chytilo ma to, urobil som A-čko a kúpil čopra. Teraz predal a kúpil 300 ccm skutra a som maximálne spokojný.
Nemusím radiť rýchlosti, jazdí to aj po diaľnici, ovládatelné, ako bicykel..

Ale neslubujem, že o dva roky nebudem rovnako nadšený z niečoho iného

2 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 11:29 | Nahoru | #19
Stabilita na motorce není problém. Všechna ta váha + váha v kolech, který tě gyroskopickým efektem stabilizujou znamená, že od určitý rychlosti ta motorka prostě k zemi nejde, ani kdybys jí přemlouval.

Na druhou stranu padat na motorce je normální, respektive normální to není, ale běžný jo. Jemný položení na přehlédnutým písečku, položení při manipulaci, podcenění studených gum, to jsou celkem běžný věci. Když je člověk dobře oblečenej, tak se při tom většinou nic nestane. (A proto si s motorkou kup i dobrý oblečení a helmu.) Musíš se soustředit na to minimalizovat pády ve velký rychlosti, ve velkým provozu, na místech, kde je hned u silnice nějaká překážka.

Rozdíl oproti kolu - motorka je větší adrenalin. Adrenalin sám o sobě je kapitola na rozebrání. Já s ním mám problém. Když se nehlídám, tak podvědomě jedu čím dál rychleji a tím víc na hraně. Známej mi říkal, že už jezdí jen krosky, protože se jednou přistihnul, jak v provozu na rychlý okresce jel zatáčku driftem (na silniční motorce, rychlost vysoko nad 100). Nic se nestalo, ale uvědomil si, že už je za hranou.

Na motorce mě osobně přijde nejhorší, že záleží i na těch hovadech, co po cestě potkáš. Čas od času ti někdo hodí myšku před kolo nebo v protisměru předjíždí a uhne až v posledním okamžiku nebo v zatáčce přejede do tvýho pruhu, tak si říkáš, jestli máš tohle zapotřebí. Pro ty lidi je to třeba otázka odřenýho nárazníku, pro tebe to může být konečná nebo kriplkára.

Abych se někam dostal. Prostě si to vyzkoušej. Za mě je motorkaření super, ale mozek říká, že mi to za to nestojí. Mám ženu a tři děti, nemůžu si dovolit se zmrzačit. Poslední dobou jezdím mnohem víc na kole. Menší rizika, je to víc o tobě, člověk se zapotí.

Ještě jeden postřeh. Motorka je o zábavě, zapomeň na to, že by fungovala jako dopravní prostředek (tím myslím, abys nepočítal s tím, že na tom budeš jezdit třeba do práce nebo do školy nebo každý víkend za maminkou). V zimě je ti zima, když prší, tak seš (většinou) mokrej, pokaždý se soukáš do motorkářskejch hadrů, když nějak přijedeš, tak se z nich zase vysoukáváš. Prostě motorku dokážou jako plnohodnotný dopravní prostředek používat jen ti nejvíc hardcore motorkáři z hardcore motorkářů.

EDIT: Jo a kupovat si Jawu na tyhle účely je kravina. Za podobný peníze seženeš novější, spolehlivější stroje. Jawa je jen pro nadšence do Jawy.

Naposledy editováno 06.07.2018 11:31:21

Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 11:38 | Nahoru | #20
Bozo, pekný komentár.
Jeden taký hardkor motorkár je môj kolega...ktorý sa ani za motorkára nepovažuje
Jazdí na Kawe čopri, len pre zaujímavosť.

Inak, najlepšiu šancu urobiť z moto "dopravný prostriedok" máš práve na maxiskútri.
Aj keď, zimné gumy asi inštalovať nebudem...

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 11:48 | Nahoru | #21

Bozo píše: EDIT: Jo a kupovat si Jawu na tyhle účely je kravina. Za podobný peníze seženeš novější, spolehlivější stroje. Jawa je jen pro nadšence do Jawy.

Tak nedá se říct, že bych neměl rád staré stroje. Přijde mi to jednoduché a funkční. Mám blízko i k tramvajím a T3 ze 60. let je taky paráda, která by klidně mohla sloužit dál nebýt morální zastaralosti... Měli jsme tehdy skvělé výrobky.

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 12:35 | Nahoru | #22
Netuším co by komu dalo do začátku ježdění na skůtru, zvlášť, když jezdí na kole, já jsem začínal kdysi na 250 ccm a nevím, co neškodnějšího do začátku pořídit. Skůtr není o ježdění na motorce, ale o dopravování se odněkud někam.
Jinak ohledně úrazů, moje osobní statistika říká, že motorka, kolo a zimní sporty jsou stejně rizikové. Já myslím, že když někoho motorka výslovně nebaví, nemá smysl jezdit, protože riskuje zdraví nebo třeba i život pro nic

Edit: a proč tedy neuvažuješ radši o tramvaji? ČD by měly vyřazovat Vindobony, to je taky zajímavá věc, kdybych na to měl peníze a místo, šel bych do toho

Naposledy editováno 06.07.2018 12:42:18

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 13:10 | Nahoru | #23

jees píše: Edit: a proč tedy neuvažuješ radši o tramvaji? ČD by měly vyřazovat Vindobony, to je taky zajímavá věc, kdybych na to měl peníze a místo, šel bych do toho

Jako, že bych si postavil někde pár km dlouhou tramvajovou trať a jezdil si tam se starou T3? To asi těžko, ale normálně řídit tramvaj chci, pokud zdraví (zrak) dovolí. Co se týče starých vlaků, tam můžeš využívat celou železniční síť. Když si najdeš místo na nějaké vlečce a zařídíš tunu drážní byrokracie, můžeš být vlastní dopravce a provozovat drážní dopravu na vlastní triko s tím, že budeš odvádět poplatky za využití dráhy SŽDC. Třeba KŽC provozují desítky železničních veteránů...
Ale co se týče motorek, nechci být nějak extra vášnivý motorkář, stačí mi jakožto zájemci o staré stroje nějaká ta dvousetpadesátková Jawa na jízdu kolem chaty a to by mi bohatě stačilo.

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 13:13 | Nahoru | #24
Bozo> nesuď všechny podle sebe, já mám motorku jako dopravní prostředek a i jsem si ji s tím kupoval. Samozřejmě i jako zábavu, ale to se právě nevylučuje. I oblečení jsem volil tak, aby mě co nejméně štvalo oblékání, tudíž žádná kombinéza, ale jen místo kraťasů vezmu motokalhoty, místo kecek pevné boty, hodím na sebe bundu, vezmu do ruky helmu, rukavice a jdu k motorce. Samozřejmě když leje, nebo potřebuju převážet velké věci, tak vytahnu auto, ale i běžný malý nákup nacpu do tankvaku. Pobavím se jízdou, jsem všude rychleji, prostě hafo výhod Motorka je dobrý dopravní prostředek (tedy alespoň některé motorky).

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 13:30 | Nahoru | #25
Jestli se bojíš toho, že bys mohl spadnout, tak na to raději vůbec nelez.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 14:02 | Nahoru | #26
jirkasta321> proto právě píšu "kdybych měl peníze", podle mě je toho vlaku škoda. 250 se neboj, kdysi jsem na ní začínal, byl to můj 1. stroj. I v autoškole byly motorky od, myslím, 175cm nahoru a jezdil jsi na tom i s instruktorem, takže ovládání nic moc. Údržba je jednoduchá, náklady malé, není co řešit

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 14:03 | Nahoru | #27

PlusOne píše: Jestli se bojíš toho, že bys mohl spadnout, tak na to raději vůbec nelez.

Když si nedokážeš představit, jaké to je, tak se přirozeně bojíš. Proto jsem šel sem, abych se dozvěděl, jaké to je. Teď už neříkám, že se bojím pádu, už jen proto, že jezdí motorek všude tři prdelky, ale strach z neznalosti tam je vždycky.

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 14:07 | Nahoru | #28

jees píše: jirkasta321> proto právě píšu "kdybych měl peníze", podle mě je toho vlaku škoda. 250 se neboj, kdysi jsem na ní začínal, byl to můj 1. stroj. I v autoškole byly motorky od, myslím, 175cm nahoru a jezdil jsi na tom i s instruktorem, takže ovládání nic moc. Údržba je jednoduchá, náklady malé, není co řešit

A jaký vlak máš konkrétně na mysli? Teď si nějak nevybavuji, co by se mělo vyřazovat. Na Vindoboně jezdila kdysi dávno Hydra, ta se ale zatím určitě plánovat nevyřazuje, protože je dnes nenahraditelná na vlacích v okolí Prahy i Brna.
Jinak díky za názor, ostatně nejdřív budu muset začít stejně tím řidičákem. Je teda lepší si udělat na A než na A2? Není mezi tím skoro žádný rozdíl? Tam ještě hraje roli to, že mi je 19, ale to vůbec nevadí, protože na to nespěchám.

1 reakcí na tento příspěvek Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 14:16 | Nahoru | #29
myslím toto http://www.atlaslok.../451/451-039+040.jpg

udělej si největší oprávnění co můžeš, proč to pak postupně rozšiřovat. Za mě bylo jen jedno A, menší bylo jenom M do 50cm, které bylo automaticky k osobáku navíc.

Počítej ale s tím, že pozměníš názor na kvalitní výrobky českých továren, pokud budeš jezdit na něčem co už se vyvinulo za komoušů a zvlášť, pokud to někde na srazu srovnáš se stroji špinavých kapitalistů

(reakce na) Názory a pocity zkušených jezdců

6.7.2018 v 14:20 | Nahoru | #30

jees píše: myslím toto http://www.atlaslok.../451/451-039+040.jpg

udělej si největší oprávnění co můžeš, proč to pak postupně rozšiřovat. Za mě bylo jen jedno A, menší bylo jenom M do 50cm, které bylo automaticky k osobáku navíc.

Počítej ale s tím, že pozměníš názor na kvalitní výrobky českých továren, pokud budeš jezdit na něčem co už se vyvinulo za komoušů a zvlášť, pokud to někde na srazu srovnáš se stroji špinavých kapitalistů

Jeden historický už je v Šumperku, ten poslední jezdící bohužel asi nezachovají no.
OK, tak asi bude lepší počkat na to A.
Předchozí
1 2 3 4
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist