paolo_novy Přidat reklamu

Téma: Jawablázni
Důležité pro chod vlákna je dodržování pravidel. Obšírněji se o tom rozepsal Kafi TADY . a dole u popisu vlákna.

AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.

Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.

Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny

PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti

Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.

Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.

Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.

Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .

Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.

Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album

Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/

Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář

*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni

Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav

VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY

NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:

Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany

Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE

---------------------------------------------------------------------------------------------

Skupina Jawablázni



Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km

Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema

Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud

Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider

Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin

Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud

Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud

Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi

První Jawajízda 2011

Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema

Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL

VÝSLEDKY ANKET

Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo

Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo

Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2

4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0

Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4

Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%

Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%

OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125

Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:

- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...

Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:

- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.

Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.

Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...

Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.

Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.


Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi


Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50

Blokovaní uživatelé: tornadojoe
Anketa: Anketa na zimu. Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuju a s moto nejezdim
60%
15
Jezdim pořád.
40%
10

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2018 v 07:08 | Nahoru | #70021
včera jsem v plzni popojížděl vedle péráka 250 přes město,takovej dědek v mém věku,přes metrák jistě a za plzní,směr most jsem dal 90 na tempomat a on mi ujel. takže pérák dá kilo v pohodě a náklony v zatáčkách,na to že měl sandály,kraťasy a tričko až dost odvážný rozhodně nikoho neprudil tím,že se coural po hlavní silnici 60

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 07:21 | Nahoru | #70022

Akamu píše: čau kluci, dlooouho sem tu nebyl, ale konečně se musim pochlubit zprovozněním čízy 175/477
když sem to koupil, tak sem si stěžoval na zvláštní zvuk motoru, můžete poslechnout ?
ke konci videa, cca druhá minuta, mam kameru u válce.
Kdosi ste mi tu nabízeli "diagnostiku" ;)
Jinak konečně to jede super, ve dvou s batůžkem sem v pohodě po hlavní stíhal autům.
Dobová úprava tam sou blinkry a původní majitel i vyříznul rámeček na světlo, aby se tam vešla jakási H4 parabola (ještě ČSSR), svítí perfektně.

Mimochodem nejel by někdo ve středu na malej vejlet? Akorát sem teda slíbil přítelkyni, že jí svezu i na 639, ne na číze ;)

E: když už se bavíte o škodách, s mym prvnim autem Favorit (karbec, rv1989) sem to dle gps roztáh na 150 a držel ho celou cestu Plzeň-Ostrava
a to už měl kluk 20 let odslouženo ;)



Jo favorit v dobrém stavu umí 150 poměrně spolehlivě...

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 07:44 | Nahoru | #70023

nemako píše: včera jsem v plzni popojížděl vedle péráka 250 přes město,takovej dědek v mém věku,přes metrák jistě a za plzní,směr most jsem dal 90 na tempomat a on mi ujel. takže pérák dá kilo v pohodě a náklony v zatáčkách,na to že měl sandály,kraťasy a tričko až dost odvážný rozhodně nikoho neprudil tím,že se coural po hlavní silnici 60



Zřejmě to měl v dobrém stavu. Já teda na peráku jel naposled snad v patnácti, ale taky si nepamatuju, že by se na tom jezdilo šedesátkou. Zrovnatak kdyby se s mojí škodovkou nedalo jet stabilně 120-130 kvůli špatným jízdním vlastnostem, bral bych to, jako že je podvozek po smrti a řešil bych to.

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 07:47 | Nahoru | #70024

pech. píše: Jo favorit v dobrém stavu umí 150 poměrně spolehlivě...



Pamatuješ, jak bejvaly takové ty "edice" - silverline, blackline, greenline a nevím co ještě? Třeba to silverline už bylo takový celkem zevnitř hezký auto (v porovnání s klasikou). A pamatuju si, že to jelo normálně dobře, tokový svižný docela.

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 08:43 | Nahoru | #70025

Akamu píše: čau kluci, dlooouho sem tu nebyl, ale konečně se musim pochlubit zprovozněním čízy 175/477
když sem to koupil, tak sem si stěžoval na zvláštní zvuk motoru, můžete poslechnout ?
ke konci videa, cca druhá minuta, mam kameru u válce.
Kdosi ste mi tu nabízeli "diagnostiku" ;)
Jinak konečně to jede super, ve dvou s batůžkem sem v pohodě po hlavní stíhal autům.
Dobová úprava tam sou blinkry a původní majitel i vyříznul rámeček na světlo, aby se tam vešla jakási H4 parabola (ještě ČSSR), svítí perfektně.

Mimochodem nejel by někdo ve středu na malej vejlet? Akorát sem teda slíbil přítelkyni, že jí svezu i na 639, ne na číze ;)

E: když už se bavíte o škodách, s mym prvnim autem Favorit (karbec, rv1989) sem to dle gps roztáh na 150 a držel ho celou cestu Plzeň-Ostrava
a to už měl kluk 20 let odslouženo ;)



Ta středa by asi šla,kam máš namířeno,já mám sice dovču,takže by to neměl být problém,jen mám nějaké resty,které bych o dovolený rád udělal,tak ať si to můžu rozplánovat.

Naposledy editováno 22.06.2018 08:45:13

Jawablázni

22.6.2018 v 09:04 | Nahoru | #70026
Akamu: to neřeš, to je normální projev. prašivka je stroj mnoha zvuků jejichž portfolio se s otáčkami mění, i každej kvalt má svůj zvuk...

Jawablázni

22.6.2018 v 09:05 | Nahoru | #70027
Vlasťák1973-> vlastně kamkoliv, jenom musim bejt cca v pět zas zpátky v Plzni. Myslel sem někam na oběd

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 09:10 | Nahoru | #70028

nemako píše: včera jsem v plzni popojížděl vedle péráka 250 přes město,takovej dědek v mém věku,přes metrák jistě a za plzní,směr most jsem dal 90 na tempomat a on mi ujel. takže pérák dá kilo v pohodě a náklony v zatáčkách,na to že měl sandály,kraťasy a tričko až dost odvážný rozhodně nikoho neprudil tím,že se coural po hlavní silnici 60



Jako Milan

Mno těch 9-10 koníků na to aby se to za delší čas rozdováděl na kilo tak nějak stačí, když se to podloží jeho objemem... Na péráku se dají projíždět zatáčky uspokojivou rychlostí, pokud je dobrej povrch, jak to začne bejt hrbaté, tak to ty kluzáky přestanou zvládat a chytí rezonanční frekvenci, tu chytí ale i jezdec v pomalejší amplitudě díky odpruženému sedlu a začne to bejt dobrodrůžo... Nicméně furt se to chová líp než skůtr-prase.. tam jsou ještě horší brzdy a ještě těžší skelet na ještě slabším podvozku

Navíc ta embryonální kostrčlámající pozice jezdce taky nepřidá...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 09:14 | Nahoru | #70029

PetrL3 píše: Zřejmě to měl v dobrém stavu. Já teda na peráku jel naposled snad v patnácti, ale taky si nepamatuju, že by se na tom jezdilo šedesátkou. Zrovnatak kdyby se s mojí škodovkou nedalo jet stabilně 120-130 kvůli špatným jízdním vlastnostem, bral bych to, jako že je podvozek po smrti a řešil bych to.

já na tom nejel nikdy,ale jelo to normálně,jako všichni. trochu se za ním čoudilo,ale pelášil v plasech serpentýnama do krpálu,že ho osobáky brzdily já jel náklaďákem,prázdnej,takže devadesát max na omezovač a ujel mi. v autoškole jsem se s komisařem vsadil,že dá škůdka sto pade a dala to,měřil to radarem,na tachometru bylo mnohem víc,klasika 125L z počernic na čerňák na tý dlouhý rovině,ono je to z kopce,jezdil jsem tam jako kluk na kole a je to znát dost

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 09:15 | Nahoru | #70030
Akamu> Myslím že je v pohodě. Hlavně je vidět že jako každá správná číza cestuje nakopnutá na stojanu k sousedům . Sema paráda. Hned bych jel taky.

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 09:17 | Nahoru | #70031
pech.> na praseti je sedmdesátka zážitek na celej život to kdo vymyslel,musel bejt na šrot.

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 09:18 | Nahoru | #70032

PetrL3 píše: Pamatuješ, jak bejvaly takové ty "edice" - silverline, blackline, greenline a nevím co ještě? Třeba to silverline už bylo takový celkem zevnitř hezký auto (v porovnání s klasikou). A pamatuju si, že to jelo normálně dobře, tokový svižný docela.



Pamatuju. technicky to bylo normální, lišilo se to lepší výbavou, separátními laky a tak.... favorit pokud je v pořádku není líné auto... líné verze jsou akorát BMM 40kw a Ecotronic, obě karbecovky a 50Kw Bmm jsou živější. Nicméně proč jsi u edicových verzí zaznamenal to že jsou živější je především proto, že se do modernizovaných verzí po 93r. montovaly převodovky s kratším celkovým převodem, který byl do té doby pouze u verze 135 karbec, kterážto byla reálně živější než první serie 136 s dlouhou převodovkou, protože byla dlouhá příliš a i maximální rychlost byla stejná, jen ve vyšších otáčkách. Jedinou nevýhodou byla vyšší spotřeba, asi o 0,2l

takže když si koupíš libovolnou 93-94 karbece nebo 50Kw verzi, pojede stejně jako jsi to vnímal v "lajnech" jen nebude mít jejich vzhled a výbavu za kteoru se u obyčejných připlácelo...

2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2018 v 09:20 | Nahoru | #70033
Pustil jsem do světa že je letos 100 let výročí Strakonic. Kecal jsem nebo je to tak? Máte někdo termín akce?

Jawablázni

22.6.2018 v 09:20 | Nahoru | #70034
Akamu: Tak to vidíš Čezety jsou na rozdíl od Jaw plné zvuků a rachotu ale zase jedou o poznání líp. Mě jak kejvačka tak kdysi sportka dělala různé harašení ale jela furt. Tak ať jezdí a nezlobí, a hodně šťastných kilometrů. Někdy můžem někam vyjet, ovšem z jawowitých strojů mám v provozu akorát pincka dvacítku

Jawablázni

22.6.2018 v 09:22 | Nahoru | #70035
mám 477 s pávem,pokud chytne,jedu https://www.motorka...akce/akce/?aid=11607

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2018 v 09:23 | Nahoru | #70036
Nemako: jednoho člověka v okolí napadlo vyřešit lenost prasete přestavbou motoru na 250ccm ze 485... motor jel pěkně, ale jediné kde to šlo využít bylo to, že to neztrácelo tolik do kopce, protože když zkusil jet rychlejc, tak to dělalo takový alotria že v rámci zachování života zase rychle ubíral.... Oni asi když už spizdili ten podvozek tak dobře věděli, že tam silnější motor bejt nemůže, jinak by to byl sebevražednější stroj než R1 v rukou puberťáka...

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 09:26 | Nahoru | #70037

Jirka4137 píše: Pustil jsem do světa že je letos 100 let výročí Strakonic. Kecal jsem nebo je to tak? Máte někdo termín akce?



Není... fabrika založena 1919, takže 100 let výročí fabriky bude až napřesrok.... Termín zatím není, Švihule má rok čas na to aby termín vyhlásila, obvykle je i oběd ve firemní jídelně, otevřená síň tradic a areál fabriky.. takže tam budou bouchat autodíly v halách a vy se tam budete kolem trousit na guláš

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 09:28 | Nahoru | #70038
pech.> já na tom vjel asi šedesát na kostky,ještě mírně do zatáčky a budu si to pamatovat do smrti. miluju prase,tolik zážitků ti nedá nic na světě

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2018 v 09:35 | Nahoru | #70039
Prase nechci ani vidět, jede skoro stejně blbě jako pionýr a ještě hůř než on se chová na silnici.... Je to zajímavá věc a ve své době nadčasová, nicméně mám rád stroje tak nějak komplexně funkční.. .

Jawablázni

22.6.2018 v 09:36 | Nahoru | #70040
můj nejdivočejší zážitek jsou serpentýny v kile na skútru s desítkama kolečkama to má člověk pocit, že větší rychlost na světě není :D

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2018 v 09:42 | Nahoru | #70041
calowsick: tak si k těm malejm kolečkácm přidej kyvku i vepředu, silně poddimenzovanou a odpružení gumovým špalkem asymetricky... stejné místo bys jel poloviční rychlostí a měl bys plný ruce práce to udržet v pruhu

Jawablázni

22.6.2018 v 10:26 | Nahoru | #70042
callowsick: Já si dal někdy v roce 2012 ůsek D1 Žďár nad Sázavou - Kácov na skútru s 10 kolama Ty podélné klikatící se díry plus nezastavitelné hopsání po panelech, kam se hrabe jízda v F1

Naposledy editováno 22.06.2018 10:27:25

1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni

22.6.2018 v 11:32 | Nahoru | #70043
Jezdil jsem na praseti i s nanukem, oboje beru jako slepé uličky českého motorismu.
Ostatně i Jawí prototyp "Vespy" na tom nebyl o moc líp, když jsem jej loni v Týně viděl .
Porovnávat to třeba s novodobým skůtrem naprosto nejde.
S PCXkem ve dvou kilo a motorka pořád sedí jak přibitá, brzdí, nekroutí se a žere 2,5 litru (v sole 2,2)
Ten pokrok je neskutečně znát.

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 11:49 | Nahoru | #70044

pech. píše: calowsick: tak si k těm malejm kolečkácm přidej kyvku i vepředu, silně poddimenzovanou a odpružení gumovým špalkem asymetricky... stejné místo bys jel poloviční rychlostí a měl bys plný ruce práce to udržet v pruhu



jj, s Prasetem jsem měl tu čest. Trochu jako neudržovanej nákupní vozík ,-)

Edit: ale musím říct, že třeba novější Vespa dokáže i s malinkýma kolama vyrobit působivý jízdní vlastnosti letmý tlačný ramínko vpředu, kyvka-motor vzadu a jak stabilita, tak i komfort opravdu příjemně překvapí. Vždycky jsem si říkal, že je znát, jak dlouho to koncepci šlechtí.

Naposledy editováno 22.06.2018 11:53:12

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 11:51 | Nahoru | #70045

pech. píše: Prase nechci ani vidět, jede skoro stejně blbě jako pionýr a ještě hůř než on se chová na silnici.... Je to zajímavá věc a ve své době nadčasová, nicméně mám rád stroje tak nějak komplexně funkční.. .

pokud by se hlasovalo o nejhorší motorku všech dob,jsem pro prase v kategorii aut fiat 125 p,to je taky děs

(reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 11:56 | Nahoru | #70046

Verdom píše: Jezdil jsem na praseti i s nanukem, oboje beru jako slepé uličky českého motorismu.
Ostatně i Jawí prototyp "Vespy" na tom nebyl o moc líp, když jsem jej loni v Týně viděl .
Porovnávat to třeba s novodobým skůtrem naprosto nejde.
S PCXkem ve dvou kilo a motorka pořád sedí jak přibitá, brzdí, nekroutí se a žere 2,5 litru (v sole 2,2)
Ten pokrok je neskutečně znát.

nanuk je jen obalená panelka,brácha to koupil a panelka z toho byla za týden. kastle se válela pár let v garáži a skončila někde na skládce,nikdo to nechtěl,protože to bylo hnusný a fízlácký

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 12:27 | Nahoru | #70047

Jirka4137 píše: Pustil jsem do světa že je letos 100 let výročí Strakonic. Kecal jsem nebo je to tak? Máte někdo termín akce?



Jirka--až příští rok byly jsme v roce 14 na 95let ČZ,takže stoletá je až za rok.

Naposledy editováno 22.06.2018 12:32:44

Jawablázni

22.6.2018 v 12:42 | Nahoru | #70048
Nemako - kurnik, to jsi mě nalákal. Vím že to bejvá, že tam jezděj Olda a Tonda a Verdom a snad i Čmoud, ale když tam pojedeš i Ty, tak to abych na kompletaci páva zamakal a připojil bych ho k malé kejchačce, na tu jedinou mám někde tažný. Hmm, ono by to šlo naroubovat možná i na Smolíka ? Si snad vezmu v práci pár dnů dovolené abych to stihnul, páč kolem baráku zase vykvetla práce která prostě nepočká

Na tom pérákovi - jestli jsi náhodou nepotkal Hanse, ten je schopnej takhle "závodit" možná že péroše má, já ho vídával jen na jawím půllitru a ten to teda mastil že by mu dnešní zmrzliny nestačily

Naposledy editováno 22.06.2018 13:16:25

Jawablázni

22.6.2018 v 12:48 | Nahoru | #70049
Maabo--obídek by šel, co třeba sem https://mapy.cz/zak...457&q=restaurace / http://www.restaurace-orlov.cz/

a nebo
http://www.motorestak.cz/ / https://mapy.cz/zak...49490&q=motorest

Naposledy editováno 22.06.2018 12:49:38

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni

22.6.2018 v 12:52 | Nahoru | #70050
Nechci se přít o maximálních rychlostech, ale jak jsem psal už dřív - motor mého péráka po repasi, stejně jako celá motorka, vše sedí, drží, nic nemlátí, motorka jede moc hezky, ale maximálně 85 km / h., A to musím být skrčen.
Kdy jste naposledy píchli ? Já dnes ráno. Auty už skoro nejezdím, motorky většího obsahu jsem odstavil a jezdím pouze na pionýru 20. Jezdí se mi na něm velmi dobře. Dnes jsem musel hned ráno k doktorovi-specialistovi, cca 100 km daleko. Jel jsem samozřejmě na pionýru. Do onoho města , kde doktor sídlí, jsem dojel. Tam najednou cítím , jak pionýr plave. Inu - zastavuji - a koukám, zadní kolo prázdné. Naštěstí 300 metrů odtud byl pneuservis. Motorku jsem tam nechal, ty 2 km k doktorovi došel pěšky a potom si pro motorku přišel zpátky. Pionýr byl opraven. V duši byl hřebík 2 cm. Nic nelepili, duši mi dali rovnou jinou. Měl jsem tam indickou, prý nebyla nic moc - ale asi jen 3 roky srará. Zpět už jsem jel zase v klidu. A ta rychlost ? Po rovině 50 až 55, z kopce , na rovině a krásném asfaltu, silnice 1. třídy - 70 km /h. Víc prostě Jawa 20 nejede.
Jinak ještě - pokud na Adeniu jezdím 60 až 70, jezdím klidně, pohodově. Když 60 až 70 jedu na pionýru, mám pocit, že se rozletí.

Naposledy editováno 22.06.2018 12:53:57
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma Autor Odp. Posl. příspěvek
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 7 26.4.2024 v 09:54 cmiral
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka Mario1504 9 23.4.2024 v 21:06 rg250
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka alexch 2 9.4.2024 v 21:22 Dolin
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka rg250 10 14.3.2024 v 14:17 Mňojo
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka Mario853 7 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA


TOPlist