Téma: Yamaha - Sport Heritage
19.6.2018 v 13:44
Rád bych, aby zde vzniklo stálé vlákno pro majitele a příznivce moderních retro motocyklů značky Yamaha pro sdílení informací, zkušeností a názorů.
Zváni jsou všichni majitelé motocyklů Yamaha řad XSR, SCR, XV a podobných, ale i ti, kterým se uvedené stroje líbí, uvažují o nich, či jen vyznávají tento styl.
Zváni jsou všichni majitelé motocyklů Yamaha řad XSR, SCR, XV a podobných, ale i ti, kterým se uvedené stroje líbí, uvažují o nich, či jen vyznávají tento styl.
Já jsem se poměrně klikatou cestou dopracoval k Yamaze XSR 700.
Jezdil jsem původně na staré Suzuki SV 650, ale nevyhovovala mi geometrie: úzká a nízká řídítka, stupačky příliš vzadu, přitom mám zkrácené snad všechny šlachy a jsem neohebný. Za jízdy jsem měl tendenci naklánět se dopředu a opírat se o řídítka, resp. přenášet na ně rukama váhu horní poloviny těla, což bylo naprosto kontraproduktivní. Toužil jsem proto po vzpřímenějším posedu.
Dlouhou dobu jsem obdivoval klasické Triumphy, ale po první testovací jízdě na Bonnevillu T120 jsem zjistil, že to nebude ono. Motorka je nesmírně těžká, dlouhá, posez sice pohodlný, ale přenášení váhy a náklony v zatáčkách už tolik ne. Mnoho lidí mi také doporučovalo různá silniční endura, ale zavrhl jsem je v podstatě ze stejného důvodu (velikost, váha a v tomto případě i výška).
Pomalu se mi v hlavě začala utvářet představa motorky, jakou potřebuji. Naháč, dvouválec s výkonem odpovídajícím zhruba šestce, s menším rozchodem, stupačkami o několik málo centimetrů více vpředu, než je u naháčů běžné, a s širšími a vyššími řídítky (ale ne zas tolik, jako enduro). A samozřejmě co nejlehčí. Zkoušel jsem postupně Hondu CB 500F, Ducati Scrambler Icon, Kawasaki Versys 650 a Yamahu XSR 700, která se ukázala jako jasný vítěz.
Jezdil jsem původně na staré Suzuki SV 650, ale nevyhovovala mi geometrie: úzká a nízká řídítka, stupačky příliš vzadu, přitom mám zkrácené snad všechny šlachy a jsem neohebný. Za jízdy jsem měl tendenci naklánět se dopředu a opírat se o řídítka, resp. přenášet na ně rukama váhu horní poloviny těla, což bylo naprosto kontraproduktivní. Toužil jsem proto po vzpřímenějším posedu.
Dlouhou dobu jsem obdivoval klasické Triumphy, ale po první testovací jízdě na Bonnevillu T120 jsem zjistil, že to nebude ono. Motorka je nesmírně těžká, dlouhá, posez sice pohodlný, ale přenášení váhy a náklony v zatáčkách už tolik ne. Mnoho lidí mi také doporučovalo různá silniční endura, ale zavrhl jsem je v podstatě ze stejného důvodu (velikost, váha a v tomto případě i výška).
Pomalu se mi v hlavě začala utvářet představa motorky, jakou potřebuji. Naháč, dvouválec s výkonem odpovídajícím zhruba šestce, s menším rozchodem, stupačkami o několik málo centimetrů více vpředu, než je u naháčů běžné, a s širšími a vyššími řídítky (ale ne zas tolik, jako enduro). A samozřejmě co nejlehčí. Zkoušel jsem postupně Hondu CB 500F, Ducati Scrambler Icon, Kawasaki Versys 650 a Yamahu XSR 700, která se ukázala jako jasný vítěz.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha - Sport Heritage
Tak ty ji máš čerstvě
Fajn, piš, budu se těšit, díky

Fajn, piš, budu se těšit, díky

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
JoskaH> Zajíždím ji.
Prodejce mi zakázal jezdit přes 5000 otáček až do garančky (1000 km) takže jezdím takový menší okruh po městě (kde jsou sedmdesátky a zpět po dálnici) nebo kratší výlety v okolí Prahy. Musím říct, že vzhledem ke vzpřímenější poloze je už ve stovce docela cítit odpor vzduchu. Nicméně, ta její úžasná geometrie mě doslova vede k tomu, abych ji držel kolenama a měl při tom úplně uvolněné ruce. A je neuvěřitelně lehká - 186 kg provozní hmotnost, to je o nějakých 15 kg míň než měla stará Suzuki. A je to znát.
Ale abych pouze nechválil - potvrzuji, co píšou v recenzích, že tlačítko blikačů je opravdu na psí díru. Malé, mělké, blbě navržený tvar - zapnout to palcem v rukavici je někdy problém, zejména doleva. Poohlédnu se po nějakém upgradu třetí strany.
Prodejce mi zakázal jezdit přes 5000 otáček až do garančky (1000 km) takže jezdím takový menší okruh po městě (kde jsou sedmdesátky a zpět po dálnici) nebo kratší výlety v okolí Prahy. Musím říct, že vzhledem ke vzpřímenější poloze je už ve stovce docela cítit odpor vzduchu. Nicméně, ta její úžasná geometrie mě doslova vede k tomu, abych ji držel kolenama a měl při tom úplně uvolněné ruce. A je neuvěřitelně lehká - 186 kg provozní hmotnost, to je o nějakých 15 kg míň než měla stará Suzuki. A je to znát.
Ale abych pouze nechválil - potvrzuji, co píšou v recenzích, že tlačítko blikačů je opravdu na psí díru. Malé, mělké, blbě navržený tvar - zapnout to palcem v rukavici je někdy problém, zejména doleva. Poohlédnu se po nějakém upgradu třetí strany.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha - Sport Heritage
Už jsem to našel, 10.000km.
Lucky-Jarda> Nicméně zkušení motorkáři doporučují tak 5000 - 7000 km, dle převažujícího stylu jízdy. My u starých motorek nechávali udělat takové ty obvyklé věci, jako vyměnit olej, filtry, svíčky, vystředit atd. vždy na začátku každé sezóny.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
WildOne píše: JoskaH> Zajíždím ji.
Prodejce mi zakázal jezdit přes 5000 otáček až do garančky (1000 km)....
To je sranda, jak i toto každý prodejce vidí jinak... mě bylo doporučeno jezdit normálně a občas to vytočit na více... ne do max, ale točit ano. A 1000 km jsme nedodržovali, ale vyměnili dříve. Pak už se zajíždělo s normálním olejem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
Velvetek> Tak ono je to v manuálu (těch 5000 ot. / prvních 1000 km). To je asi 110 km/h, když tam máš šestku. Ale jel jsi někdy na scrambleru rychleji?
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
WildOne> Je mi to jasný. Pár motorek už jsem měl a pracuju chvíli jako prodejce motorek takže něco malinko už o motorkách tuším.
Šlo mi o to aby to nemělo interval 8000. To by mi asi tak trochu vadilo. 10.000 je ideální. To na většinu sezón stačí když uvážím že každoročně najezdím ještě cca 7.000 služebně
Co se zajíždění týče, taky doporučuju "netočit" a vydržet těch tisíc kilometrů, ale je čím dál víc těch kteří chtějí mít záběh po pěti stech kilometrů hotový aby za to mohli tahat jak za cecky.
Osobně jsem zajel minimálně deset motorek od nuly do tisíce kilometrů a nemám problém to držet v rozumných mezích.
Ale to je věc každýho soudruha jak si to zajede

Šlo mi o to aby to nemělo interval 8000. To by mi asi tak trochu vadilo. 10.000 je ideální. To na většinu sezón stačí když uvážím že každoročně najezdím ještě cca 7.000 služebně
Co se zajíždění týče, taky doporučuju "netočit" a vydržet těch tisíc kilometrů, ale je čím dál víc těch kteří chtějí mít záběh po pěti stech kilometrů hotový aby za to mohli tahat jak za cecky.

Osobně jsem zajel minimálně deset motorek od nuly do tisíce kilometrů a nemám problém to držet v rozumných mezích.
Ale to je věc každýho soudruha jak si to zajede

Lucky-Jarda píše:
Co se zajíždění týče, taky doporučuju "netočit" a vydržet těch tisíc kilometrů, ale je čím dál víc těch kteří chtějí mít záběh po pěti stech kilometrů hotový aby za to mohli tahat jak za cecky.
Ono to ale neni tak jednoznacny. Jsou dve techniky zajizdeni a ta "druha" rika, ze motorka snese vyssi otacky, ale je pro zajizdeni absolutne nutne nedrzet otacky konstantni. Takze je mozna pro motorku horsi zajizdet ji na dalnici do 5000 otacek, jak tu nekdo psal, nez ji vzit na zatackovitou trat a rozumne ji tam protahnout.
Lucky-Jarda> nene, určitě jsem nemyslel zajet za pár km a pak už jet bezrozmyslu... pouze jsem vyměnil první olej dříve, ale i nadále jezdil s citem, měnil otáčky, nedržel ve vysokých. Ale přes 5tis/ot jsem občas šel, krátkodobě... takhle do nějakých 1600km určitě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
Lucky-Jarda> Tak já zajížděl ve městě a okolí - časté rozjezdy, zastavování, řazení, otáčky tak mezi 3000 - 5000, přes jsem nešel. Teď máme za sebou první garančku a můžu na otáčkách můžu přidat, ale až do 1600 km nemám dlouhodobě překračovat 6000 (dle manuálu i technika).
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
WildOne> a kolik už máš?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
Velvetek> Lehce přes 1000.
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha - Sport Heritage
Já při zajíždění vytáhnu motorky do Orlických hor a to je super. Častý řazení, brzdy a zase výjezdy ze zatáček, do kopce, z kopce.....
Měl sem tu chlapíka kterej zajel R1200GS Adventure tak že naložil ženu a zajel si do Vídně na kafe. Po dálnicích. Tak má zajetou šestku a to je celý
Právě přemejšlím nad XSR700. Ta motorka se mi fakt líbí a za dvě sta funglovka je paráda. Už dávno s nikým nezávodím a tak si myslím že 75 koníků bude na pohodu.
Akorát mě mrzí že sem ji vlastně ještě neviděl naživo XSR900 jo, na tý sem seděl, ale ten tříhrnek mě neoslovil. Já mám prostě rád dvouvál.
Velvetek, ty máš XSR700? Že bych se vetřel na čumendu
Měl sem tu chlapíka kterej zajel R1200GS Adventure tak že naložil ženu a zajel si do Vídně na kafe. Po dálnicích. Tak má zajetou šestku a to je celý
Právě přemejšlím nad XSR700. Ta motorka se mi fakt líbí a za dvě sta funglovka je paráda. Už dávno s nikým nezávodím a tak si myslím že 75 koníků bude na pohodu.
Akorát mě mrzí že sem ji vlastně ještě neviděl naživo XSR900 jo, na tý sem seděl, ale ten tříhrnek mě neoslovil. Já mám prostě rád dvouvál.
Velvetek, ty máš XSR700? Že bych se vetřel na čumendu

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
Lucky-Jarda> nepotěším Tě, právěže XSR900.
Mně se ten 3hrnek právěže líbí... ale je pravda, že tu motorku jsem koupil, aniž bych se na ní svezl
Jojo, Orlické jsou fajn
Mně se ten 3hrnek právěže líbí... ale je pravda, že tu motorku jsem koupil, aniž bych se na ní svezl

Jojo, Orlické jsou fajn

1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
Velvetek> Mimochodem, jak moc se ti ta XSR900 hřeje?
Moje XSR700 pokud jede, tak se drží na běžných 85°C a je v pohodě. Ale stačí stát chvíli na světlech, a už to letí nahoru. A stát chvilku v zácpě nebo popojíždět na 1 - 2 (Radlická ve všední den bývá pitomá) --- okamžitě 100 a sahara.
Moje XSR700 pokud jede, tak se drží na běžných 85°C a je v pohodě. Ale stačí stát chvíli na světlech, a už to letí nahoru. A stát chvilku v zácpě nebo popojíždět na 1 - 2 (Radlická ve všední den bývá pitomá) --- okamžitě 100 a sahara.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
WildOne píše: Velvetek> Lehce přes 1000.
Za léto jsi najel 1000km?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Yamaha - Sport Heritage
tomasd.> No za 2 měsíce.
Byly takový vedra, že jsem víc nedal a raději se ráchal ve vodě.

1 reakcí na tento příspěvek Yamaha - Sport Heritage
Tak budu mít hold překvápko za dvě sta

XSR700 testovací v HK nemají a abych se kvůli svezení táhnul do Prahy a místo abych se soustředil jak se chová motorka koukal abych trefil zpátky do salónu, to mi za to nestojí.
Edit: a teď koukám že ji mají snad akorát v Ostravě. 240 ,kilometrů tam a 240 zpátky kvůli půl hodince projížďky nepojedu.
Naposledy editováno 29.08.2018 14:22:47
Edit: a teď koukám že ji mají snad akorát v Ostravě. 240 ,kilometrů tam a 240 zpátky kvůli půl hodince projížďky nepojedu.

Naposledy editováno 29.08.2018 14:22:47
1 reakcí na tento příspěvek Yamaha - Sport Heritage
Neber si to osobně, ale Prahu fakt nemusím. Stačí mi když tam musím občas služebně

Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.
Související témata
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Yamaha MT-07 fórum (nejen)pro majitele [1 ... 32, 33] Yamaha MT-07, Yamaha MT-07 Moto Cage, Yamaha XSR 700... | SuperSic58 | 981 | 22.11.2024 v 15:11 CB600 |
xsr 900 2016, nižší řídítka Yamaha XSR 900 | purusha | 5 | 22.10.2024 v 23:01 purusha |
Rollover ventil odvetrani nadrze Yamaha MT-07, Yamaha XSR 700 | HuSte | 0 | 4.2.2024 v 15:25 HuSte |
Nějaký prodejce výfuky, podvozky Yamaha XSR 900 | crestik | 1 | 24.10.2023 v 11:37 Smrči-GSX-F |
Yamaha XSR 900 vs Kawasaki Z900RS Yamaha XSR 900, Kawasaki Z900RS | PeťanBé | 18 | 16.6.2023 v 13:23 jawatar |