AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
na 50 metrech zastaví ta astra s velkou rezervou i ze 100km/h
Naposledy editováno 09.06.2018 22:38:52
https://cestovani.id...6_125142_igcechy_tom
kdyby jste chtěli dát něco v pondělí , ůterý, středa, čtvrtek, pátek,sobota,neděle..........jsem připraven
Naposledy editováno 10.06.2018 10:55:06
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
http://www.volnesetk...ru.cz/celek_tyn.html
Naposledy editováno 10.06.2018 11:42:37
Dneska jsem se vracel ze Znojma- výlet spojený s návštěvou sklípku v pohodě. Cestou zpět v Buchlovských horách nehoda endura. Nevím jak dopadl řidič jestli má někdo info.
Vlasťák1973 píše: Sice je to zbytečné protože si Milan stejně udělá co chce a ne co se mu radí,ale Milane neváhej a využi nebídky Jirky na Formana,je to auto jednoduché jako stará škoudofka a jelikož jsem ho měl též tak na něj dodnes nedám dopustit a následná výměna za P405 byla totální kravina,tenkrát jsem byl mladej a blbej a chtěl pořádné žihadlo,kombík je přece pro starochy ,ale jak říkám asi zbytečné raditititi,ale aspoň se nenudíme a máme o čem kecatititi.
Zrovna sem byl nedavno na modekářsjé akci, kde pán chvilil svojí 405, co ji má 25 let a nedá na něj dopustit. Jako kluk sem s tím jezdil s trenérem, ten to taky jen chválil. Záleží na stavu konkrétního kusu. I forman může bejt pro zlost, když se vychytá blbej.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dneska je v plném proudu retro vlna. Škodovky se prodávají za přemrštěné ceny, Jawy, ČZ, Trabanty to samé. Když vidím kamarády škodovkáře jak se hádají kdo pude do jaké mototechny zkusit sehnat blatník na šáde, pomalu se perou o zadní světla origo ČSSR, nemluvě o tématu ceny, ježí se mi vlasy... Jsem rád že škodovku dnes nemusím živit žádnou. Špatné auto to určitě není, najel jsem se šáde něco.
Včera jsem se bavil s kamarádem co má škodovku. Vzpoměl jsem si na Milana. Řeč byla o topení. Říkal jsem, že se divím, proč udělali k topení kohout, který zastavuje průtok vody radiátorem. Moderní auta mají stálý průtok vody radiátorem a odpadá tak řešení oné slavné propojovací trubičky. Kamarád se na mě podíval jak na vraha, a řekl "A jak bys asi v zimě ohřál motor?!". Tak mu říkám že v zimě asi zrovna to topení budu mít zaplé protože se chci ohřát. On mi pohrdavým tónem začal vysvětlovat jakej jsem blbec, že přeci v zimě nemůžu hned zapínat topení, že nejdřív se musí motor ohřát, že on si radši veme bundu, a topení zapiná až když motor je ohřátý. Doslovně "Nejdřív auto, potom já."
Dále jsem se s ním nepřel, poznamenal jsem jen že naštěstí podobné ústupky Trabantovi dělat nemusim, neb ten topí okamžitě a bez újmy na zdraví. O tom jak se škodovkářům bez výčitek směji na srazech, kde při spanilce odpadne minimálně 5-10% škodovek v letním počasím ke krajnici jsem mu taky neříkal. Často při diskuzích s chronickými škodovkáři nabývám dojmu, že přijít k autu, u trabanta kouknout kolik mám v nádrži benzínu (u malucha ani to ne), nastartovat a jet, jet až do cíle a neřešit kraviny není v módě, a že ježděním Trabantem a Maluchem se připravuji o takové krásné věci jako odvzdušňování chlazení, tlačení ke krajnici, používání trojuhelníku, přetěsňování motoru, zapínání topení v letních teplotách či vypínání topení v zimě....
Jirka4137: Je to asi jako srovnávat nesrovnatelné. Zkus srovnat škodu 1000MB třeba s vozidly Fiat z té doby.
A za mě: Milane vyprdni se na to kupovat další škodovku. Jednu škodovku s motorem vzadu máš, investuj ty peníze radši do ní a dej ji do lepšího stavu. Nekupuj další krám s motorem vzadu a chladičem vpředu, což je koncepce kterou označí za dobrou jen někdo kdo nikdy nic jiného nezkusil. Pokud máš rád motory koncepce MB, jdi do toho Formana nebo Favorita, motor tam máš skoro stejný akorát vlivem nějaké té změny ve vývoji lepší, lépe chlazený a přitom v relativně dobrém autě. Favorit je mnohem praktičtější auto než kdejaká škodovka.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák1973 píše: Ahojky tak kluci to úterý mám volno tak jestli se někdo přidá v pul dvanácté a vyberte Rozvětčík nebo u Jezzu
V uterý nebude-li pršet, jsem v 11,30 u Dřezu--------Jezzu
E.- dnes v práci na Smolíkovi, budu muset dopnout řeťaz trošku, klepe sem tam o řetězokryt.
Naposledy editováno 11.06.2018 09:08:13
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Jo, a trabant mě nikdy nenechal tak, že by musel jet na laně nebo odtahovce. Že jsem se dlouho pekelcoval s replikou plováku do karburátoru vim, taky jsem šťoura co si nedá pokoj, a chce poctom autě něco co podle mnoha lidí není reálné. Na trabantí motor je 136 000km najetých celkem dobrá porce a po mém rejpání už ani nežere 8 litrů.
Jo ta škodovka od nás trpí vším, přitom byla uskladněna dlouhou dobu v suche stodole. Ale hold auto není dělané na to aby stálo. Motorka taky ne. A těm co důvěřují tlumexplastu a gumoasfaltu a já nevim čemu všemu asfaltovému čím patlali spodky aut za starých časů, a používaj tyto ochrany i dnes bez toho aby předešlé vrstvy obrousili, těm to stejně brzo schnije zespoda celé
Jinak Jawetta za sobotu najela nějakých 150km, což vůbec není špatné skóre! Ale s karbecem se asi na jawettě budeme rejpat snad do smrti či jeho náhrady něčím jiným.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Vždycky musíte srovnávat 2 konkrétní kusy. Nemá smysl řešit, že škodovky vařily nebo trabanty smrděly...
Moje škodovka bylo naprosto bezproblémový vozidlo, žádná z bolestí zrovna ten náš kus nepotkala. Nezažívali sme vaření v létě nebo že by v zimě nechytla.
Ale z dnešního pohledu jsou to krámy, kterejma bych už jezdit nechtěl ani jedním.
nemako píše: bimbo750> roztoky?
Ano Roztoky u Křivoklátu
https://www.google.c...0239515!4d13.8596868
https://mapy.cz/zakl...y%20u%20Křivoklátu
Naposledy editováno 11.06.2018 11:43:35
Kdyby se to vše muselo absolvovat dnes u moderních strojů, tak budou lidi nadávat, jakej je to sráč, že furt musí do servisu.
... zkrátka údržba je potřeba u všeho, jen u tědlech aut byly servisní intervaly po 5000 km, kdežto u moderních po min. 20000 km.
pokud málo jezdíš, pak OK, ale na denní dojíždění to fakt není.
skodovak píše: ..... A těm co důvěřují tlumexplastu a gumoasfaltu a já nevim čemu všemu asfaltovému čím patlali spodky aut za starých časů, a používaj tyto ochrany i dnes bez toho aby předešlé vrstvy obrousili, těm to stejně brzo schnije zespoda celé
vytesat do kamene toto a vydláždit těmi kameny všechny příjezdové cesty ke šrotištím v Čechách, na Moravě, potažmo Českopolsku.
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Dnešní auta jsou dělané úplně na něco jiného než byly ty škodovky či trabanti. Dnešní auto je dělané na 3-4 roky a dejme tomu 200 000km. Kdo před 40 lety najel za rok víc než 20 000km?? Málokdo. Taková škodovka se správnou péčí o kastli vydržela i dodnes bez vyvářky. A to se nemusela schovávat v garáži. Dneska při pohledu na jedničkové Octavie jde vidět, že jim to ošetření dutin chybí. Ale taky se najdou lidi co si koupí novou Dáčku a hned z prodejny jedou na rampu a stříkaj spodek a dutiny. Dokonce jeden kolega každý rok stříká dutiny na Range Roverovi.
Hold kdysi bylo auto dělané dejme tomu na 20 let a 100 000km, dnes to je jinak. Vše má své pro a proti. Je na nás co si zvolíme. Dokud slouží auto nám a ne my jemu, je to supr na denní ježdění.
Kolega v práci si kupuje každých 6 let nové auto. Ted' má Sandero. Jezdí 30 tisíc km ročně. Už při koupi věděl, že za 6 let bude mít jiné. A nestará se. Ví, že za 6 let dá auto do šrotu. To tedy nepochopím, ani auto pořádně neumyje...ale je to jeho volba, tak proč ne ? On neuznává mně, já jeho. Ale jinak dobré.
A přít se, je-li lepší Trabant nebo Š 105 / 120, to asi nemá cenu. Každý vyzdvihne to svoje.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Starý socialistický auta je nutno udržovat při životě ,to je jasný,je to nostalgie a měly své kouzlo, ale mít to na denní ježdění a tvrdit,že je to super tak s tím souhlasit nemůžu,na víkendové projíždky,na srazy super,ale představa,že vezu rodinu 100kiláku na výlet,nebo na dovču ve střepu typu Š120,Trabanta a podobně tak mám hodně neklidné noci.
Motorka je něco jiného tu mám pro radost na občasné ježdění,na cestováni bych si vybral určitě něco moderního,dokonce mám občas cukání ji střelit a prachy vrazit do novějšího auta,stejně na ježdění nemám skoro čas,kurva dnes mám nějakou trudomyslnost.
Naposledy editováno 11.06.2018 13:47:19
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |