AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
e- a vajnoš máme červený i bílý
Naposledy editováno 10.05.2018 14:19:00
Bimbam píše: Kehaju, jasně že se stav na kafé. Máme obyčejný mletý co piješ ty i já, ba i to druhý jak tomu říká Zdenál "umělé kafé" (prostě rozpustný kafe) no a čaje kdyby to pila Kehajka tak ty máme taky. No a střízlíka ve sklepě máme též Vodu na kafe máme dokonce dvojí - studniční i městskou . Tak si možeš vybrat
e- a vajnoš máme červený i bílý
Neříkej, že chybí kořalka..?
Bimbam píše: Kehaj - tak se cestou tam stav u nás, já ti půjčím normální motorku abys tam nebyl za exota a wostudu a to hejblo co na tom jezdíš si můžeš nechat u nás v dílně než se vrátíš. Půllitra sice nemám, ale poloviční kubatura se u nás najde, tříčtvrteční taky a podčtvrtinová též. Dokonce i desetinová, ale na té bys nikam daleko nedojel.
Bimbame.. ono je to jeho heblo natolik dobré, že bys ho chtěl taky, kdyby ses na něm povozil... a přitom za pár korun...
Já jak jsem se nedávno vyválel s Hondou, tak jsem pár dní jezdil na Roadsteru asi tak od pterka do pátka... pak jsem urychleně opravil hondu, potom co ve čtvrtek přišly PPL kou díly, v pátek byla Honda zpátky na silnici.... Protože mne docela dost sralo to, jak to nejede, nesedí, nikam se nic nevejde.... A to než jsem se vydal do řad uživatelů Hondy mi přišel Roadster jako svižná a povedená motorka... Ten Japonec je o několik let starší a ve všech paremetrech je to jinej svět.... kehaj udělal dobře, Reverka patří mezi nejlepší malé cesťáky svojí doby a neobyčejně trvanlivé stroje....
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Martin ED - ale jo, kořalka je taky ve sklepě, na podzimní přijelo jen pár odvážlivců a moc tomu nedali..... to na jarní nám s tím pomohli víc já tomu moc nedám, užiju tak nanejvejš kávovej rum a režnou - do té naložím česnek a zázvor a používám to jako meducínu když přijde podzimní a zimní plískanicové počasí - a vono to fakt funguje. Po příchodu z práce lžičku - a půllitrová flaška vydrží tak dva měsíce. Občas prostě dostaneme od někoho flašku nějakýho šnapsu no a strčíme ji do sklepa
Pech - já netvrdím že by to Kehajovo přiližovadlo nebylo lepší než to co měl předtím, ale prostě i když to bude dvacetkrát lepší než obyčejná třinda, tak se mi to jednak třeba nelíbí a hlavně - blbě se mi na tom sedí. To raději budu jezdit na tom, na čem mě záda a hnáty nebolej. Jedinej cizí stroj na kterým jsem mohl sedět a dobře se mi na tom jelo byla kámošova Zed 750 zhruba ze sedmdesátejch let , to mělo rovný sedlo a celkově takovej třindoidní posaz to mi vyhovovalo. Prostě na to moje ježdění do práce a zpátky a sem tam třicet kiláků do depa mi ty obyčejný jawy vyhovujou. Seděl jsem na pár moderních motorkách ať už to bylo od Hondy nebo od Yamahy, ba i na Ducně ale prostě nedalo se na tom s mejma kloubama a zádama sedět, dvacet kiláků bylo utrpení (stejně jako na pérákovi - to taky nedám ).
Panela, kejva jsou v pohodě. I ten V-strom po doštelování je super. Na ségřině Viragu to už ale je horší. Takový novodobý pérák s měkčím posezem
Ale u péráka jsme experimentovali s vahadlem a pokud se lehce prodlouží (ten první péroš )
Tak je to celkem znát a dá se na tom jet.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom - Virgla dokážu kočírovat tak pět kiláků, poté problém se zády a nohama - jak je mám dopředu , ozvou se okamžitě kyčle a hlavně je to strašlivej nezvyk, mít haxny tak divně na motorce . Proto taky na Virglu nejezdím , aspoň že na tom jezdí Kačena, tý to neva.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
U přibližovadla žádnou značku neupřednostňuju ať se to týče auta či motorky, hlavním ukazatelem je finanční náročnos a užitkovost.
Mimochodem uplynulý víkend jsme projezdili nejjižnější Jižní Čechy (Novohradské hory) po stopách Honzy Žižky. Dokonce jsem vyklopýtal na Kraví Horu což pro lenocha mýho ražení byl nadKehajovský výkon. Ale jináč 4 dny parádních silniček můžu jenom doporučit.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Na pérákovi jsem jel 400 km za den, a i když mám dlouhé nohy, nebylo to tak zlé.
Zato na kývačce jsem seděl víc předkloněn a už to nebylo ono.
Perfektní pohodlí jsem měl na Jawě 350 / 640. U ní se Týneckým ergonomie povedla.
Jawa 650 Style ? Dobré, ale 350/640 je lepší.
No a Jawa 660 ? Po minulovíkendové cestě do Německa a zpět už vím, že to tedy ideální není. Po 400 km denně mě bolel zadek víc než z péráka.
Takže jak píšu - je to o tělesné schránce každého soudruha...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Pérák . to se nedá... na tom se sedí jak na tureckým záchodě - pérák je poukázka na frakturu kříže.. nechápu Milana jak na něm dokáže ujet stovky km bez následků, sice je hubený, ale nijak zvvlášť malý..., kejvačka trochu lepší, ale furt zmačkané nohy pod sebe jak na supersportu, je to prostě moc malé od sedla dolů... 634/638/639 čechie připitomělé.. to je jak jízda na kládě v pohádce o pyšné princezně ergonomie pro nohy sice jakš takš, ale vršek je na tom jezevčíku natažený dopředu hodně jak na dragsteru... Jenže na tom se sedí asi tak 5 vtěřin než ujede čtvrt míle
J640 - dobré... váha a délka zůstala, ale ergonimi napravili, takže se na tom sedí normálně a nesere to... Konečně Jawa udělala motorku, na které se sedí normálně a pohodlně...
Ty vybrané sedačky do lavoru jsou dobré, protože když smnolíka někde nakulím z fleku, tak si při každým odřazení musím poposedat dopředu, jak to po té rovné, hladké sedačce klouže prdel dozadu... a že akcelerační schopnosti smolíka nejsou nijak oslnivé... mít tu sedačku na 50-100k motorce, tak by při akcelraci došlo k vystoupení a opuštění stroje směrem vzad....
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Jinak dnes jsem byl na TK se Škodou 120. Emise, z nichž jsem měl strach byly v pořádku. Jen mám prý chudší směs. Samotná TK mně ale překvapila. Podvozek auta je v parádním stavu, čepy, ramena, podlaha , i u brzd šly rafičky na přístroji téměř stejně, zato karoserii mi technik dost zkritizoval. PP blatník má puchýřky a to samé dvoje dveře na spodní hraně. Auto prý musí být zcela bez koroze jinak je nezpůsobilé provozu. Ty puchýřky tam byly už před 2 i 4 roky a nevadily. Ted' vadí... Známka byla vylepena, ale s podmínkou, že za 2 roky bude karoserie jako z fabriky. Nové díly k ní mám, ale investovat desetitisíce do 120ky se mi moc nechce. Klempířina, nový lak - a je to 50 tisíc...přitom karoserie vypadá slušně, tedy podle mně i kolegů, ne však podle STK. Žeby snaha dostat starší vozidla ze silnic ??
Já rejpnul do Malucha, a STK jsem odložil. Koroze zapracovala pod letitým nánosem tlumexu. Vršek dobrej ale spodek pod tím tlumexem prostě zreznul. Tady ilustrační fotka jak za pár korun patlám uhnilou část podběhu z tabule plechu kdybych měl kupovat jednotlivé díly, to by byla lepší prácička, ale než je objednám, než je přivezou, co budou stát... Jednička plech vydrží vše. A ne, nedávám si záležet na estetice, zaprvé pár míst vařil vrámci učení se s COčkem kamarád, zadruhé stejně to nebude vidět. Aneb podle ruského pravidla:"Chcete to hezky, a nebo navždy?" "Navždy!!"
Já to znám měl jsem borovici 1978, na pohled to bylo pořád docela hezké auto /původní prahy, lemy, za prahy jsem do poslední chvíle zvedal heverem), ale zásadní věci na skeletu, na první pohled neviditelné, které jsem vyjmenoval, byly úplně v prdeli... To auto na to dojezdilo... dá a vyplatí se zachránit auto s dobrým skeletem a korozí povrchovývh dílů... aktuálně zachraňuju rodičovskou felicii, zachránil jsem favorita... auto s dobrým skeletem a shnilým,i blatníky je natolik perspektivní, že po skutečně pečlivé opravě (kteoru ti žádný mechanik na zakázku neudělá) vydrží dalších 10 let intenzivního provozu, než skápně ten skelet.... ale auto co má shnilý skelet je jednoduše neopravitelné, resp. abych to řekl přesně neperspektivní, protože náročnost opravy je tak vysoká, že vyjde lépe koupit auto jiné....
-Vnitřní podběh
-Vnější podběh
-Blatník (byť nezrezlý ale jinak se nedostaneš k:
-Vnitřní výztuha
Tohle si vynásob na obě strany, přičti k tomu že na Malucha je druhoška z nějaké snad 0,6 plechu, a k tomu čekání na díly, doprava.... já chci příští víkend na sraz
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
A všiml ses, jak technikovi STK vlály kapsy, když Ti naděloval tu povídačku o puchýřcích
Naposledy editováno 11.05.2018 22:35:34
A když ti řekne "no, a ještě tady to má trochu vůli" nebo "úplně to neteče, ale trochu se to rosí, že jo?" taj vytáhneš další, i kdybys to měl předtím hadrem naleštěný.
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |