Nicméně ti, kteří mají zájem, tak si poslechnou a zkusí a přemýšlí. Je jich málo, ale jsou.
Přesně, teorie bez praxe nebo praxe bez teorii a rozvoj bude hodně pozvolný, pokud vůbec.
Plusem je to, že i tady se najdou tací, kteří mají zájem se vzdělat. Je to pozitivní motivace i přes většinové házení hrachu.
assassin píše: kerut: kdyz pujdeme do detailu, ve velke rychlosti muze mit uz nejakej nezanedbatelnej vliv aerodynamika - tzn kdyz spolujezdec vystrci hlavu na stranu...
..jj, sfoukne ho to, a priste uz si bude aspon pamatovat ze tam ma jenom sedet, a nehejbat se
samozrejme ze mas pravdu, takhle do dusledku jsem to uz nedomyslel, narazel jsem na problematiku setrvacnosti motorky v ruznych rychlostech.. on ten srsen taky ty zatacky telem nepredvadi v nejaky zasadni rychlosti ale spis na pohodu/kochacku, ..a z toho to pak cely vznika
E: Kocandak> vsak ja tve ironicky psane poznamce davam za pravdu pricemz nejsem striktnim zastancem ani jednoho, pouzit jde oboji, zalezi na okolnostech,.. s motorkou se nebudu pretlacovat svymi 70kg stejne tak, jako si nepodtrhnu nekde ve sjezdu v 60km/h (slapaci)kolo riditkama
Naposledy editováno 04.05.2018 14:09:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Tohle je pohyb s rukama a bez. Jde především o rychlost, s jakou zatlačíš do řídítek nebo pohneš tělem.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
syrrius píše: Krejza> Ikdyž nedrží řidítka tak tam vidím kontra řízení a přední kolo jde prvně na opačnou stranu proti zatočení moc pěkně to je v tom videu vidět
Tam je krásně videt, jak jde vrskem tela do strany, pak cukne panvi aby dostal zadek zpet pod hlavu, tim da motorce pokyn ke zmene smeru a riditka jdou samo na opacnou stranu, protoze je rizeni na lozisku.
Takze ano, vlastne takove kontra bez rukou
Takhle zajel jeden sikula to Mýto bez drzeni.
Nejsem si jist jestli komplet vcetne tech utazenych, ale vetsinu co jsem videl,tak byly ruce ve vzduchu.
Mám pocit že pan Krejza u toho byl ten den také..
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
princip kontrarizeni resp. fungovani setrvacnejch sil vam rozmlouvat nebudu, video pridavam jen ze ma ta honda spravny barvy
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Jsem rád, že už na to přicházíte. Že projev motorky je stejný, ať se zatočí rukama nebo tělem.
Toto je countersteering, pohyb předního kola nejdříve na opačnou stranu, než chci zatočit, nebo-li dvě fáze zatočení.
Jediný skutečný rozdíl je v názvosloví. Keith slovo CS používá pouze pro ruce, což je špatně/neúplně. Stejně tak tvrzení, že rukama se nezatáčí.
Lze to oběma způsoby a taky oběma způsoby současně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Krejza píše: dva_hrnce>
Toto je countersteering, pohyb předního kola nejdříve na opačnou stranu, než chci zatočit, nebo-li dvě fáze zatočení.
Jediný skutečný rozdíl je v názvosloví. Keith slovo CS používá pouze pro ruce, což je špatně/neúplně.
Už je to nějaká doba kdy jsem Keithovu bibli četl/viděl film. Ale popisuje tam podle mě vše, aby jsme mu nekřivdili Jak ty dvě fáze, tak to že "zatočení tělem" způsobí jen a pouze opět CS...
edit: minimálně na filmu to podle mě je i názorně předvedeno, knížku si dokonale nevybavím...víc lidí ale stejně vidělo staženej film
Naposledy editováno 05.05.2018 07:59:32
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Krejza píše: BrumlaRT> Co udělá přesun hlavy spolujezdce...
Celkem hovno, jenom to pilot obvykle nečeká, takže má pocit, že se něco významného děje.
I v dalších příspěvcích jsem pochopil, že většina neví co jsem chtěl tou hlavou říci. Jen jsem naznačil to, že i taková malá váha hlavy při poměrně malém vysunutí, zatočí mašinu......Na nějaké kontra v řiditkách jsem již starý.
BrumlaRT píše: I v dalších příspěvcích jsem pochopil, že většina neví co jsem chtěl tou hlavou říci. Jen jsem naznačil to, že i taková malá váha hlavy při poměrně malém vysunutí, zatočí mašinu......Na nějaké kontra v řiditkách jsem již starý.
Jj, zatočí ji v poloměru zatáčky velikosti hadronova urychlovače částic
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
Jen ti napovím, viděl jsi někdy, jak padá strom, když se kácí?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
BTW urychlovac neni hadronuv podle nejakeho domeleho pana hadrona, nybrz hadronovy podle hadronu-castice, kdyz jsme u toho
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Jenže ty pořád nechápeš, že pro zatočení je žádoucí ji destabilizovat. Přesně, jistě, podle našich představ pro projetí zatáčky. Destabilizovat a co nejdříve ji zase stabilizovat v požadovaném náklonu.
A dokud bude určitá váha na předním kole, tak trajektorie obou kol v tomto hraje roli.
Jak to psal výše assassin - vyvážený poměr mezi teorií a praxí
Tobě chybí jedna strana k pochopení.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
zkusim to jeste jinak - uz z mechaniky, ze musis pri kontrarizeni trosku zatlacit se urcite shodnem, shodnem se asi i na tom ze to zatlaceni je kvuli prekonani zminene autostabilizace dane geometri - tedy ten moment vneseny do riditek zatlacenim se projevi reakci mezi kolema asfaltem,.. a ted, lozisko krku je otocna vazba - jak chces pres tuto otocnou vazbu prenest nejaky moment aniz bys pusobil silou na pace na ta riditka v te otocne vazbe ulozena ? vzdyt je to prece nesmysl.. na tu vidlici pusobi obracene to predni kolo na rameni zavleku, ale to kolo prece nemuze samo na sebe "zatlacit" - uz mi rozumis ? jednou je ten moment z jedne strany, zpusobuje reakci a zapricinuje pohyb, ..a podruhe jde ten kroutici moment opacne z opacne strany a je vysledkem uz probihajiciho pohybu, tudiz tento pohym logicky nemuze sam vytvaret, to by bylo jako "perpetum mobile" - i kdyz to ve finale vyvola viditelne stejny pohyb riditek/vidlice/bryli/kola, pricina toho pohybu je ruzna..
a i tu posledni vetu Ti musim trosku upravit - kdyz srovnam co ctu a co jsem videl na videich, je evidentni ze pri dostatecne praxi nehraje vylozene detailni teorie az tak zasadni roly, (..ale to je normalni, hendrix udajne vubec neumel noty.. a evidentne mu to nijak zasadne nevadilo ) naopak znalost elementarni teorie zas usetri spoustu praxe (viz saturnin a dedeckova tovarna na vybusniny )
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
..kazdopadne at Ti to jezdi ja doufam ze se k tomu praktickymu nacviku snad taky jednou dostanu, ..jako laka to ale jednak bych zatim neuplatil garaz a za druhy jit jezdit domrdanej, ospalej, s vecne bolavejma nohama je blbost, clovek holt nemuze delat vsechno
Whiefull píše: kerut> Hlavně to chce najít cestu, kde se to dá vypilovat Ale tož, v létě jedeme do Jeseníku na každoroční oslavu maturity, tak jsme se domluvili s kámošem, že se vybodneme na to, aby jsme tam jeli autem a bereme moto Takže borci si budou chlastat celej den i celou noc a my si celej den projezdíme na červenohorským sedle a večer se k nim přidáme s nějákým panákem Ale musím říct, že nejlepší zážitek mám z minulýho roku, kdy jsme tam na konci srpna jeli v sobotu okolo 2 hodiny odpoledne dom a vzali jsme to přes červenohorský sedlo Tolik motorek jsem za život na jednom místě nepotkal a to, co tam borci převáděli bylo neskutečný Ale stejně nejlepší byla ta skupinka 7 borců, co tam hodili všichni záda a předjeli toho policajta před nima
jak už jsi i ty psal - vždyť na sedlo to máš kousek, stodvacet kilometrů, to nic není, povrch tam je zatím super, počasí drží, není důvod tam nejet a nezkoušet nahoru dolů...lepší to je ale k večeru...třeba dnes tam kolem pěti nebyl skoro nikdo, dopoledne to tam je ale solidní cirkus...jako aby auto do kopce předjížděla motorka, kterou předjíždí pomalu ještě dvě další...na to už jsem starý
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
kerut píše: Krejza> a to je prave ono, porad v tom hledas slozitou geometrii ale ta geometrie urcuje jen konkretni podminky chovani cele te soustavy, ne to chovani jako takove,..
zkusim to jeste jinak - uz z mechaniky, ze musis pri kontrarizeni trosku zatlacit se urcite shodnem, shodnem se asi i na tom ze to zatlaceni je kvuli prekonani zminene autostabilizace dane geometri - tedy ten moment vneseny do riditek zatlacenim se projevi reakci mezi kolema asfaltem,.. a ted, lozisko krku je otocna vazba - jak chces pres tuto otocnou vazbu prenest nejaky moment aniz bys pusobil silou na pace na ta riditka v te otocne vazbe ulozena ? vzdyt je to prece nesmysl.. na tu vidlici pusobi obracene to predni kolo na rameni zavleku, ale to kolo prece nemuze samo na sebe "zatlacit" - uz mi rozumis ? jednou je ten moment z jedne strany, zpusobuje reakci a zapricinuje pohyb, ..a podruhe jde ten kroutici moment opacne z opacne strany a je vysledkem uz probihajiciho pohybu, tudiz tento pohym logicky nemuze sam vytvaret, to by bylo jako "perpetum mobile" - i kdyz to ve finale vyvola viditelne stejny pohyb riditek/vidlice/bryli/kola, pricina toho pohybu je ruzna..
a i tu posledni vetu Ti musim trosku upravit - kdyz srovnam co ctu a co jsem videl na videich, je evidentni ze pri dostatecne praxi nehraje vylozene detailni teorie az tak zasadni roly, (..ale to je normalni, hendrix udajne vubec neumel noty.. a evidentne mu to nijak zasadne nevadilo ) naopak znalost elementarni teorie zas usetri spoustu praxe (viz saturnin a dedeckova tovarna na vybusniny )
takovýho textu zase, mám pocit že jediný o co Krejzovi jde je poukázat na fakt, že i když vychýlíš motorku tělem bez řídítek, tak přední kolo nejdřív udělá pohyb na druhou stranu a pak se srovná, tedy to kontra. Vychýlíš doleva, a přední kolo se nejdřív pohne doprava.
e: i když upřímně dodneška nechápu, proč je důležitý na tenhle fakt poukazovat
Naposledy editováno 06.05.2018 06:39:19
Pohyb této soustavy je pak totožný, ať již impulz k pohybu vznikne na jedné či druhé části.
Ale už to vypadá, že to konečně začíná chápat
Důležité ze dvou důvodů.
1. K pochopení pro běžného smrtelníka, což vlastně dokázal sám Whiefull, když si všiml toho stejného pohybu,
2. I když je to pořádně viditelné a využitelné při malé rychlosti, je třeba počítat, že každé kolo jede po jiné trajektorii.
Že to není pouze - chci zatočit a motorka tam hned pojede.
kerut píše: Krejza> a ted, lozisko krku je otocna vazba - jak chces pres tuto otocnou vazbu prenest nejaky moment aniz bys pusobil silou na pace na ta riditka v te otocne vazbe ulozena ? vzdyt je to prece nesmysl.. na tu vidlici pusobi obracene to predni kolo na rameni zavleku, ale to kolo prece nemuze samo na sebe "zatlacit" - uz mi rozumis ? jednou je ten moment z jedne strany, zpusobuje reakci a zapricinuje pohyb, ..a podruhe jde ten kroutici moment opacne z opacne strany a je vysledkem uz probihajiciho pohybu, tudiz tento pohym logicky nemuze sam vytvaret, to by bylo jako "perpetum mobile" - i kdyz to ve finale vyvola viditelne stejny pohyb riditek/vidlice/bryli/kola, pricina toho pohybu je ruzna
Pořád to rozděluješ na dvě části, které na sebe vzájemně nepůsobí.
Jenže tyto dvě části se navzájem ovlivňují - otáčejí se vůči sobě - světě div se, právě v krku.
Pokud tedy vychýlíš přední kolo, pohne se tím zadní stavba se zadním kolem a naopak. Ano, vznik síly je buď na řídítkách nebo na zadní stavbě, ale výsledný pohyb celé soustavy je stejný.
Proto není jednoduché tuto geometrii vysvětlit a pochopit. Já si akorát všiml shody toho pohybu.
Edit: Já v tom nehledám něco složitého, naopak se snažím přijít na způsob, jak to vysvětlit co nejjednoduššeji pro co nejvíce lidí.
Naposledy editováno 06.05.2018 07:31:32
Sedněte na mašinu a zabrzděte předek.
Lehounce ji zabržděnou nakloňte na levo. A nyní to přijde, v této poloze vytočte řídítka do leva a pak do prava.
Ve které poloze řiditek musíte držet větší váhu , aby mašina nešla k zemi?
1 reakcí na tento příspěvek Rychlost náklonu
kontra se tomu rika kdyz v dusledku otoceni riditkama do prava, motorka zacne padat/zatacet do leva
kdyz pohnu telem (nebo dostanu bocni naraz a pod.) tak v dusledku posunuti teziste do leva (nebo vneseni vnejsi sily), motorka zacne padat/zatacet do leva .. riditka s kolem jdou do prava jen a pouze v dusledku geometrie a to cestou nejmensiho odporu, na samotne zataceni nema ta trajektorie zadny vliv, kdyby kolo nemelo zavlek, zadny moment tam ani nemuze vzniknout a riditka se na druhou stranu se vubec neprekmitnou, a dokonce naopak kdyz bude ten zavlek prilis velkej (dlouhej choper) nebo bude rychlost byla prilis mala a pod. muze se taky uplne klidne stat ze se riditka takto ztoci do prava uplne, zavrou se, a experimentator pujde na cumak..
ohledne teorie/praxe to mate fuk, bez rukou stejne nikdo nejezdi
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
Třeba pochopíš, že obě Tebou výše popsané akce se dějí v pohybu a díky geometrii motorky se obě její části navzájem ovlivňují.
Jednoduše se dá říci, že motorka se řídí náklonem zadního kola, s tím na danou stranu jde těžiště.
Přední se pak "veze" za zadním. Přitom opisuje určitou trajektorii, která bude stejná v obou případech, ať se již zatáčí řídítky nebo tělem.
Přičemž shoda trajektorie není a nemůže být náhodná, když jde o jednu a tu samou soustavu.
Přední kolo bez závleku se nikam nestočí, pořád ale na sobě bude mít nějakou váhu a to bych fakt řídit nechtěl.
Dlouhý závlek není problém, stejně tak malá rychlost a plný rejd. Od toho tu jsou další ovládací prvky, aby to jezdec udržel
Čistě bez rukou je jen show a trochu trénink, v praxi je ale vhodná kombinace obou způsobů. Aspoň pro někoho.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Rychlost náklonu
jeste jinak - to "kontra" udelas pri trose sikovnosti i stema cestujicima v tom autobuse.. kdyz s nima skubnes do prava a hned rychle zatocis do leva driv nez stihnou spadnout , povede se Ti je pri trose sikovnosti "zachytit" uprostred toho padu a vyrovnat je v poloze "sikmo".. a v nasem pripade je motorka v roly tech cestujicich, ty ji sklopis (obracenym zatocenim) a pak toho v druhe fazi vyuzuijes,.. v pripade ze ji v prvni fazi sklopis prenesenim teziste, je ten pohyb kola (dany geometrii) az v druhe fazi a je vysledkem toho sklopeni (zadne "kontra" uz neni potreba, motorka uz se naklani) a ten pohyb riditek je az dusledkem toho uz vznikajiciho naklonu v soucinosti s danou geometrii, tedy nikoliv pricinou jak je mylne interpretovano, tou uz je ta samotne zmena teziste - uz si konecne rozumime ?
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ocenění bourané moto Suzuki SV 650S | hellboy265 | 11 | 27.4.2024 v 15:13 ja1 |
Kufr na suzuki sv 650s Suzuki SV 650S | johny6nine | 2 | 9.4.2024 v 05:29 Destroyer |
SV650 2003 tachometr přestal ukazov... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 6 | 24.3.2024 v 14:14 Dandos489 |
suzuki SV650 2002 - palivový kohout Suzuki SV 650S | dinosaurus | 3 | 24.3.2024 v 07:59 jardad |
Jak zacílit bouchání do výfuku při ... Suzuki SV 650S | Dandos489 | 24 | 7.3.2024 v 12:34 Redguy |