AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Kdysi se mi to nevyplatilo. Někdy v roce 1988 jsem si dal udělat GO motoru Populara. Po ujetí 200 km se zadřel. Reklamaci neuznali. Při broušení válců ( Domažlice ) napadaly špony do kanálů a ucpaly je. Nikdo je nečistil, motor mi v běžném autoservisu dali dohromady ( dokázali by to ještě dnes ?) a takhle to dopadlo. Protože jsem potravinář a nerozumím tomu, neměl jsem šanci si to zkontrolovat.
Jinak mám s lidmi dobré zkušenosti. Co jsem si dal udělat, funguje dobře. Naposledy celková oprava péráka. Čmoud umí, motorka jezdí jako zamlada . Nebo Hrnous - elektrika Jawy 660. Taky perfektní práce.
Naposledy editováno 16.04.2018 13:16:42
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
skodovak píše: Verdom: O tom ani nevím, nene tohle není ono, to byla vyloženě větší firma a když jsem dělal v Trabantklubu, tak s tím nebyly dobré zkušenosti. Když už si neěco nemůžu udělat sám, tak to nejradši svěřím někomu koho znám. Dělat a shánět si vybavení ještě na klikovky, to bych se asi už musel rozkrájet, nasypal jsem hodně do autodílny, a to jen proto abych mohl auta svoje a nejbližších kamarádů dělat na lepší úrovni než ležíc v trávě s kladivem. Proto zjišťuji kde nechat udělat klikovku a mít to kvalitně a přitom na tom nezbankrotovat (už před 2 lety byla cena klikovky kolem 12 000kč z Německa).
Tak to udělej stejně dobře a levnějš a udělej na tom kšeft...
On si každej myslí že když to bylo levný kdysi, bude dneska taky... málokdo pochopí, že běžná celková oprava motoru starého českého werku je za desítku ani nemrkneš...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
kehaj píše: Řečeno slovy klasika "A vo tom to je."
Za 4 roky jsem do Jawy nasypal 2x klika, 1x výbrus, + spousta dalších věcí který jsem byl schopen si udělat sám a tudíž ušetřit za práci. Ale na kliku u dvouválu bych si netroufl. Jelikož jezdím hodně 12-15t ročně tak jsem se rozhodl pro 4takt a zatím nelituju. Jízda na Hondě je o dost plynulejší díky výkonu protože hodně jezdíme ve dvou a narvaný 3 kufry. Mimochodem kdyby to byla 250 panelka nebo sportka tak určitě mám dnes motorky dvě.
A ta druhá by stejně stála.... já mám motorky tři a ty dvě ujedou hovno... už jsem to jsem psal... Velký čtyřtakt je jiný svět ve všech směrech, pohodová jízda... už by se ti nechtělo zpátky na třiapůli, ani na dvěapůli, navíc to cos do Jawy nasypal do japonce nenasypeš při tvým proběhu když bys dělal opravu motoru ob rok, tak by to bylo ještě dobrý....... Jawa je provozně drahá....
Martin, Verdom: taky jsem si klikovky dělal sám, měl jsem i materiál na lepší lis, teď už na to seru, pro lidi spravovat motory už nechci a tu jednu kliku na smolíka až na to přijde si udělám tak jako dřív.. Nedávno jsem dělal Čz150C, klika byla KO, a když jsem sečetl ceny čepů a opravy ojnice, tak jsem jim těch pár stovek nechal a klku si nechal udělat komplet.... když jsem jí posadil do karteru házela že to bylo okem vidět... To bych ale nedával za vinu servisu, ale spíš přepravci.... ta klika prostě musela někomu spadnout nebo co... tak jsem si sice koupil kliku od Padaláka, ale stejně jsem si jí musel nakonec srovnat sám, protože jí postihlo bebí po cestě...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
neuč mne znát co co stojí, když splácím barák, živím ženu namteřské a k tomu děti Cajk mám co potřebuju, prostě když jsem něco potřeboval, tak jsem si to koupil, podle zvážení četnosti používání v odpovídající kvalitě... Auta si spravuju sám, motorky taky sám, ten barák jsem koupil a předělal taky sám... jelikož jsem ale na živení toho všeho potřeboval lepšíé plat, změnil jsem práci a tak mi na to spravování spolu s úbytkem chuti dělat to pro cizí, kteří se pak cukali to zaplatit, nezbejvá moc času, takže dělám jen pro širší rodinu a nejbližší přátele.... Jeden kolega má pravdu, když říká že když někdo otravuje se spravováním, je nejbezpečnější říct, že to neumíš...
pech. píše: A ta druhá by stejně stála.... já mám motorky tři a ty dvě ujedou hovno... už jsem to jsem psal... Velký čtyřtakt je jiný svět ve všech směrech, pohodová jízda... už by se ti nechtělo zpátky na třiapůli, ani na dvěapůli,
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Těch vete-jízd se účastnit chci, takže smolíka si asi nechám, chleba nežere, on ani ten roadster moc chleba nežere, ale držet to na to abych s tím udělal pár vejletů, kdy se sice docela dobře svezu, ale na té velké motorce se svezu stejně líp... to nemá moc cenu.... Jsem tedy nakloněn ho i prodat.... Nedávno jsem se sešel s chlapem, od kterého jsem jej před 12 lety kupoval... docela se divil, že ho ještě mám... on totiž Roadstera prodával právě proto, že přecházel na větší motorku a souběžné vlastnictví mu přestalo dávat smysl... Rarita to byla už tenkrát....
V BMW-R jsem zalíbení nenašel... přijde mi to divné až moc... Takový německý přístup udělat to na začátku trochu blbě, a pak dokázat všem, že to vlastně nevadí a není to o nic horší než ostatní..... stejné to bylo s Porsche 911 Já mám radši takové střídmější a efektivněji stavěné věci... jako je třeba BMW F800, když už jsme v té stáji - to by byla super věc, která nezaostává dynamikou za R a přitom je lehčí, mrštnější, štíhlounká... Jen ten motor měl přinejmenším zpočátku dost problémů a tak k tomu nemám důvěru....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Když jsem byl u Čadka naposled přezouvat a vyvažovat sadu pneumatik na Hondu, tak to tam zrovna měl...
Ono je to asi i tím, že ty motory bouchaj někde v Loncinu kde donedávna dělali jen 50 a 125ccm jednoválce....
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Podobný je to s Roadsterem... a nejen na STK, osočovali mne z toho i francouzi a dost čechů..... Prostě vidí werk, kde na nádrži je napsáno Cagiva, na motoru a vidlicích Čz, na brzdách Jawa na zadním světle Husqarna a na předním Autopal... To se pak těžko vysvětluje, že to vyrobila fabrika, byť víceméně jen jako tři malé ověřovací serie, které se navzájem lišily....
Moje první STK s Jawou 650: "A co to číslo na rámu ? To jste si vyrazil doma, to je vidět. Tak to ne ! Kde to má ( mělo původně ) číslo ? "
To jsem citoval technika z STK. Číslo rámu má Jawa 650 vyražené ručně do laku na rámu. Znamená to, že ručně je nakřivo, navíc do nastříkaného laku...
Těžko jsem vysvětloval, že v době, kdy běžně výrobci čísla vyjiskřují, to v Jawě dělá člověk takto.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |