toto píšu pro všechny důvěřivce jako jsem já ,aby si dali pozor jak při koupi nebo prodeji svého miláčka a vše si řádně prohlídli.
Přišel čas abych si pořídil větší a silnější motorku, tak jsem se rozhodl prodat svého mazlíka Aprilii Pegaso 650. Motorku jsem po celou dobu opečovával a dával jsem jí to co potřebuje. Nikdy mě nikde nenechala a tak jsem to taky psal v inzerátu.
Přihlásil se chlápek že si pro motorku přijede, Ok přijeďte slovo dalo slovo a chlápek přijel ke garáži. Provedli jsme testovací jízdu, vše jsem mu řádně vysvětlil a ukázal. Podepsala se smlouva, domluvila se sleva, přepsala se motorka na úřadě a chlápek odjel. No a pak to začalo za necelé 2 hodiny volal a že si mám pro motorku přijet na dálnici k Ústí nad Labem že je zadřená a odstupuje od smlouvy. No nejsem žádnej blbec abych hned na to skočil a povídám že ráno je moudřejší večera a ať zavolá ráno. Asi nebudu rozepisovat jakou jsem měl noc. Druhý den ráno opět od kupujícího telefonát, já však připraven a ozbrojen radama jsem zaůtočil. Hurá říkám dal pokoj nojono jenže pokoj před bouří, chlap zavolal zpátky a povídá motorku si odvezete na svoje náklady a mě zaplatíte všechno. Mám důkaz že jste stočil kilometry, kurňa jsem zezelenal jak brčálník a řvu co jsem stočil já poctivej blbec. Tak jsem mazal si všechno zjistit od roku dovozu do Čech a nestačil jsem se divit. Motorka měla při dovozu na tachometru 78900km
když jsem jí kupoval v roce 2014 měla na tachometru 20000km. No a jsem v prdeli, motorka zadřená v Ústí a ještě všechno zaplatím. Příště radši každou motorku co budu vlastnit dojedu do mrtě a dám do šrotu. Proto si radši každej zkontrolujte co kupujete nebo prodáváte ať nečumíte jak telata na nová vrata.
tolerak píše: Jak jsem psal předtím, motor se záhadně točí a funguje, PRÝ jenom nemaže nejsou prý slyšet žádné divné zvuky, jenom svítí mazaní. Cituji to s pánovo včerejší sms,
bůh ví jak to s tim jeho zadřením bylo.
V každém případě až jí přivezu začnu asi zjištovat rozsah škod Každopádně dám vědět co s tím moterem je
Pomalu jak chladnu a upouštím páru tak bych řekl že pánovi motka nesedla a začal vymýšlet divadlo. No a nota bene s právnikama za zadkem a zadarmo se to dělá dobře žejo. Ale nechci mu křivdit, kdyby se to stalo každému s nás byli bychom taky nasraný,jenom to každý řeší jinak
Jestli jenom svítí kontrolka mazání, tak je možné, že jenom odešel tlakový spínač, co tu kontrolku vypíná. Na autech jsem jich už několik měnil, únavou materiálu praskne v tom spínači membrána a tou nepatrnou prasklinou se dostane olej na druhou stranu, vyrovnají se tlaky z obou stran membrány, kontrolka se rozsvítí a olej většinou proniká do prostoru konektoru.
2 reakcí na tento příspěvek Jak přijít o motorku
třeba ulemené dení svícení, prkotina. povolené šrouby na plastu, už k zamyšlení. Oleje víc než ho bylo a to vážně nechápu, protože když jsem ho při prodeji kontroloval tak byl tak 5mm před ryskou max a teď je až skoro po víčko. No a motor je konečná sice točí ale má dost divnej zvuk a jde strašně ztěžka jo a svítí to mazání. Takže jsem motorku s kamarádem naložil a raději odjel. Byl jsem dost nasraný. no a co teď prodat to na náhradní díly za pár korun? má to cenu opravovat? na kolik vyjde repas motoru nebo někde koupit jinej. Asi to prodam a pomalu se rozhoduju o koupi nové motky no a ta mě snad do důchodu vydrží
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přijít o motorku
1 reakcí na tento příspěvek Jak přijít o motorku
hagrid.hagrid píše: tolerak> mozna ten divnej zvuk je zpusoben tím vetsím množstvý oleje
no ale to to jde z boku myslím si že jsou načatý šály a jde z těžka. No a kde se vzal ten olej už vůbec nechápu, jedině jestli není někde něco ucpané a olej necirkuluje jak má. možná olejové čerpadlo
1 reakcí na tento příspěvek Jak přijít o motorku
_Michal píše: Hlavně na nic nespechej. Vyndej motor, klidne ho rozeber a sam uvidis, co je v prdeli. Pote si muzes spocitat, kolik dostanes, kdyz si ji sam rozprodas na dily. Pri vykupu cele motky nedostanes vic jak cca18000kc. Pokud budes motor rozdelavat, posli sem fotky.
Ja bych mu 20t. dal. Motor mam.
1 reakcí na tento příspěvek Jak přijít o motorku
1 reakcí na tento příspěvek Jak přijít o motorku
Pokud to tak je, pak je lepší to dát pryč celé, nebo sehnat někoho, kdo by vzal papíry... ovšem když dneska přivezeš cokoli a přihlásíš, papíry jsou celkem bezpředmětné.
Howgh!
1 reakcí na tento příspěvek Jak přijít o motorku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přijít o motorku
Proste blba nahoda, takove veci se stavaji.
MichalGS píše: tolerak> Jak jsem psal, tech 18-20t. bych asi dal. Jen me stve ta dalka (350km ) Jinak podivej,tech rotaxu je plna ( ¨!¨) Stoji kolem 6-7 tisic. Jen prehodis starter,volnobezku a nebudes tolik tratit. To se da zvladnout za dopoledne. Sezona zacina,motorka je pekne vybavena,lidi po tom pujdou.
Proste blba nahoda, takove veci se stavaji.
měl jsem jeden v merku už je pryč, a teď nemužu nic najít
tolerak píše: Tak motorka je zase doma,ale motor v pohodě vážně není. No jsem blbej a za chyby se holt platí. Prohlídl jsem moto a pár závad tam je.
třeba ulemené dení svícení, prkotina. povolené šrouby na plastu, už k zamyšlení. Oleje víc než ho bylo a to vážně nechápu, protože když jsem ho při prodeji kontroloval tak byl tak 5mm před ryskou max a teď je až skoro po víčko. No a motor je konečná sice točí ale má dost divnej zvuk a jde strašně ztěžka jo a svítí to mazání. Takže jsem motorku s kamarádem naložil a raději odjel. Byl jsem dost nasraný. no a co teď prodat to na náhradní díly za pár korun? má to cenu opravovat? na kolik vyjde repas motoru nebo někde koupit jinej. Asi to prodam a pomalu se rozhoduju o koupi nové motky no a ta mě snad do důchodu vydrží
Jestliže je tam oleje po víčko, tak snad nečekáš, že ten motor pojede. Vypusť nadlimitní množství a pak bádej. Se divím, že se tam něco neutrhlo, víš, jaký tam musej bejt tlaky? Mimochodem, jednou se mi povedlo přelít motorku asi o dvě tři deci a hned bylo poznat, že ten motor nejde pořádně do otáček.
SperkysCBR píše: Já jsem si tohle téma dost pročetl a musím říct, že to nechápu. V kupní smlouvě je kolonka stav tacho. To znamená, že když tam napíšu to co je na tachometru, dávám na to svojí záruku? To je celkem mazec, protože tím je cokoliv co není po prvním majiteli neprodejné...
Pokud tam jako prodávající připíšeš, že motorkou skutečně najeté km ti nejsou známy, tak ti motorky z důvodu nesouladu stavbu tacho a reálných km nikdo nevrátí
2 reakcí na tento příspěvek Jak přijít o motorku
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přijít o motorku
1100Virago píše: To mi blesklo hlavou - co kdybych vzal kupovanou motorku na projížďku, nechal zařazeno za jedna, vytočil k omezovači a jel? Jak dlouho to asi motor vydrží? A pak to přitlačím zpátky s argumentem "kdyby byl ten motor zdravý, tak tu jízdu přežije"? A samozřejmě bych neprozradil, co jsem spáchal.
Prostě, pokud chce kupec motor zničit za účelem vrácení, není to žádný problém. Stačí upustit olej, motorku prohnat, olej zpátky dolít a "hledej, šmudlo!" Nebo to držet v omezovači na stojanu. Je to jen otázka času, kdy to začne mlátit a nakonec se to rafne. A prodejci se špatně dokazuje, že s tím kupec dělal něco, co neměl.
Kdysi jsem někde na netu narazil na článek jak dopadne auto se zařazenou 1 a plným kotlem. Story v krátkosti: Američanka, znalá jen automatu, si někde v Evropě půjčila klasický EU auto s manuálem. Takže se jí tam nějak povedlo zařadit za jedna a vyrazit. Anžto to jelo krokem, tak to drtila na plnej knedlík. Motor kupodivu vydržel asi 200 km, než to vzdal. Nevzdal to jen kvůli zadření, ale spíš že byl totálně roztavenej - teklo prakticky vše, co bylo v motorovým prostoru z plastu...
Tolik jen k představě toho experta, co tvrdil, že motor musí vydržet vše, protože je tam přece omezovač... Je tedy fakt, že za 1. a plnej knedlík bych vzdal dřív já, než motor...
Tohle neplatí, pokud do těch 6 měsíců od prodeje odejde něco, co bylo opravováno. Typicky, pokud praskne po průstřelu kamínkem opravovaný chladič v místě naplácaného tekutého kovu a prodávající na tu vadu (opravu) neupozorní, tak má prodávající smůlu. Pokud ale praskne o 20 cm jinde, holt chladiči skončila životnost.
Něco plně jiného je to, když motorka neodpovídá ujednání smlouvy nebo TP = ve smlouvě nebouraná, v reálu hnutý nebo opravovaný rám. ve smlouvě uvedeny najeté km, v reálu stočená, ve smlouvě, resp. v TP výkonová verze xx koní, v reálu škrcená nebo naopak otevřená verze. Tohle všechno jsou vady, za které prodávající ručí těch 6 měsíců. Tedy že to co prodal, odpovídá skutečnosti.
Bylo by absurdní, abych jako občan musel držet záruku 6 měsíců třeba u 25 let staré vrány v 200.000 km na hrbu na to, že bude fungovat bez ztráty kytičky dalších půl roku. Ale přijde mi logické a správné, že toho půl roku ručím za to, že ten kdysi lepený chladič, který se mi podařilo před kupujícím zatlouct, nepoteče. Nebo že mu půl roku nebude vadit, že má motorka štafle, pokud jsem jej na to ve smlouvě neupozornil.
U po koupi zadřeném motoru neručím za to, pokud se po 200 km od koupě zadřel. Ale ručím za to, že v době prodeje zadřený nebyl nebo nebylo jeho zadření kamuflováno třeba novou šálou na neopracovanou poškrábanou kliku. A soud, resp. znalec rozhodne, zda ke zadření došlo v důsledku opotřebení užíváním, nesprávného zacházení - jízdy bez oleje, přetočení v důsledku podřazení, atd. (smůlu má kupec) nebo kvůli zamlčení skutečného stavu (po delší palbě na dálnici mi v tom vždycky začne mlátit, tak raději zpomalím) či neodborné opravě (smůlu má prodávající).
V případě toleráka šlo o rozpor kupní smlouvy (najeté km) oproti skutečnosti. Podle zákona nesoulad km mohli řešit i slevou z kupní ceny. Kdyby km seděly nebo nebyly tak naivně uvedeny (do smlouvy stačilo napsat "v důsledku stáří, stavu motorky a neznalosti kompletní historie vozidla kupující prodávajícího upozornil, že stav ukazatele ujeté vzdálenosti xxx km s největší pravděpodobností neodpovídá skutečnosti, protože celková najetá vzdálenost vozidla není prodávajícímu známa"), jen kvůli tomu zadření by kupec dost těžko vracel.
Naposledy editováno 14.04.2018 11:06:16
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přijít o motorku
VITEK_M píše: Číkus> Až tvoje další motorky budou v motorkášském jakonském šrotě, tak HD teprve bude zajetý kamaráde
A budeš tady ještě dlouho onanovat nad tou americkou mrdkou, od firmy která už 4x zkrachovala? Až dokáže ten tvuj pekáč nalítat to co japonec za 1/3 ceny tak přijď ty jouzo..
Jinak se přikláním ke komentu od číkuse, heterák si tuhle ludru nekoupí..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jak přijít o motorku
Carcharot píše: A budeš tady ještě dlouho onanovat nad tou americkou mrdkou, od firmy která už 4x zkrachovala? Až dokáže ten tvuj pekáč nalítat to co japonec za 1/3 ceny tak přijď ty jouzo..
Jinak se přikláním ke komentu od číkuse, heterák si tuhle ludru nekoupí..
Děti na písečku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Výběr levnější motorky [1, 2, 3] Aprilia Pegaso 650 | ferokulda | 67 | 26.3.2024 v 06:45 bazin. |
Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso 6... [1, 2] Cagiva Canyon 500, Cagiva Canyon 600, Aprilia Pegaso... | Slezy28 | 37 | 20.3.2024 v 17:19 Demonient |
Žárovka Aprilia Pegaso 650 | Hondapcx125 | 6 | 3.3.2024 v 15:37 kokoška. |
Jakou motorku koupit kamarádovi v n... [1, 2, 3] Kawasaki KLE 500, Aprilia Pegaso 650, BMW F 650 | berry78 | 71 | 5.12.2023 v 19:25 autocross |
(Vyřešeno) Seznam náhradních dílů a... Aprilia Pegaso 650 | arky | 4 | 3.11.2023 v 00:41 arky |