Brůča. píše: Dolph-cz> jenže toto řešení nemusí vyhovovat. Kvůli sepnutí spotřebiče je nutno zvýšit napětí nastartováním motoru.
Uvedu pár příkladů. Mám z aku motorky natažené světlo do stanu. Mám osvětlené kufry. Na zásuvku mám přes noc napíchnuté dobíjení telefonu. Připojím tablet a prohlížím mapy ev. plánuji trasu na další den. Dobíjím kameru.
Prostě odběry proudů, které mohou ráno způsobit nutnost motorku roztláčet. Všechno se odpojí při poklesu napětí pod kritickou hodnotu.............takže máš jistotu ranního startu.
Nebo chrápej po hotelích a narvi všechno na 230V...............také bude jistota ranního startu.
tohle co popisuješ má smysl u auta,nebo spíše dodávky,či náklaďáku.
baterka v motorce je tak malá,že ji vyždíme prakticky cokoliv,nabiješ mobil,interkom a je na haranici.
pro aplikace jaké popisuješ je podle mně ideální powerbanka,dnes už se sa pár korun dají pořídit slušně výkonné kousky,dobiješ druhý den za jízdy....
2 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
Bez problemu nabiju 3telefony, kameru, interkom a nafouknu karimatku. Vse na 12Ah baterii a napeti nepoklesne pod 12V.
Nauc se pocitat proudy a pak tady neco piš!
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Mark.Pear píše: Dolp-cz no to je pekna kravina😁
Bez problemu nabiju 3telefony, kameru, interkom a nafouknu karimatku. Vse na 12Ah baterii a napeti nepoklesne pod 12V.
Nauc se pocitat proudy a pak tady neco piš!
Proudy? Já bych počítal spíš kapacity.
Hrubým odhadem...
Nabitá motobaterie- 12Ah?
mínus
3xmobil- 6Ah?
Interkom- 1Ah?
Kamera- 2Ah?
Karimatka- 0,5Ah?
Ztráty nabíjením- 20%?
No nevím, nevím...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Mark.Pear píše: Dolp-cz no to je pekna kravina😁
Bez problemu nabiju 3telefony, kameru, interkom a nafouknu karimatku. Vse na 12Ah baterii a napeti nepoklesne pod 12V.
Nauc se pocitat proudy a pak tady neco piš!
ty proude,myslím,že ti k tomu už dost napsal bohuš.
to co popisuješ ty je hodně na hraně a to pořád ještě není nic,co by člověka nutilo k nějakému regulátoru a automatickému odpojovači.
na tohle stačí voltmetr z ebaye do zapalovače za 30kč a po hodině nabijení to na 10minut natočit.
Moje baterie v enduru má kapacitu 2,5 Ah...........sice nic z ostré nenabíjím, ale v klidu startuji jednoválec 450ccm. Budu muset vznést dotaz, jakou kapacitu má můj startér
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
Naposledy editováno 04.04.2018 22:05:35
Nabíječka na mobil - 450mA (5V), akční kamera je do 1A (5V), intercom 0,7A (5V)...............největší žrout je tablet. Téměř vše lze dobíjet za jízdy. Mě většinou zbývá intercom a mobil + světlo do stanu 0,4A. Takže z baterie motorky cucám při maximu tak 3A proud a její kapacita je 20Ah.
Svorková napětí akumulátoru 12V – naprázdno, přibližný stav nabití:
12,6V až 12,8V = 100%
12,4V až 12,5V = 75%
12,1V až 12,2V = 50%
11,9V až 12,0V = 25%
Takže jinak, než napětově hlídat vybití akumulátoru nejde. Všechny odebírané proudy jsou maximální a budou pouze klesat - a to v jakém čase ovlivní, jak jsi zmínil, kapacita nabíjených akumulátorů. Myšlenka hlídat kritické napětí akumulátoru je správná, jen jde o to jak. Automatické rozsvěcování bez zásahu do hodnoty napětí je v základu nevyhovující. Bez úprav vyhovuje na 100% tkzv. detektor D+.
Jen jsem tady napsal, že jednoduše a hrubým odhadem, kdybych z 12Ah baterie odebral náboj 10Ah, bych už nemusel nastartovat.
Edit:
Jakou hodnotu má informace "Takže z baterie motorky cucám při maximu tak 3A proud a její kapacita je 20Ah."?
To jsi opravdu sečetl proudy za měničem na 5V a vztáhnul jsi je k náboji ve 12V motobaterii?
Naposledy editováno 05.04.2018 16:15:17
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Naposledy editováno 06.04.2018 11:04:17
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
3 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
1 reakcí na tento příspěvek Přerušení napájení při poklesu napětí
ovsem to nabijeni a kapacity ? jakoze 3 mob. telefény seberou motobaterce 6Ah ?? ..doporucuju zopaknout zakladku, a pro ruzna napeti priste scitat ve spravnych jednotkach (Wh)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Zlesa píše: Tak když je tady elektrodiskuze tak bych toho využil Chtěl bych se zeptat jestli někdo víte na základě jaké hodnoty se mění barvy na RGB led páscích?? Dlouho mi vrtá v hlavě taková kravinka udělat si podsvícení okolo budíků, kde by se měnila barva na základě otáček?? tzn třeba do 10tis zelená a pak plynulý přechod k červené??
..jo normalne PWM kazdou barvu zvlast, a kdyz delas prechod tak ridis jednu barvu + hodnotu druhe davas jako doplnek (do 256 treba, s vic nez 8bitem bych na to nechodil..) tj napr R FF, G 00 B 00 -> RFE TG01 B00.. atd kombinaci barev si jen vybrat odstin atd, blbnout se da do nekonecna.. mam takhle delanej indikator vybuzeni s RGB ledkou.. mozna nekde najdu video jeste..
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
profi se pak ridi (omlouvam se za nejednoduse necesky) navic s proudovym feedbackem, tzn ta doba sepnuti se koriguje proudem, to je kvuli plynulosti ve velmi nizkych intenzitach nap. pro osvetlovani v divadlech atd.. protoze ledka je svine a staci velmi maly impulz aby se jasne rozsvitila.. (tedy to co by se zdalo byt programatorsky a lidsky linearni, tak linearni nebude - treba 1/10 intenzity bude odpovidat spise stride 1/100 sepnuti.. ale to ted vubec neresme, to jen pro zajimavost a rozhled )
uff.. no suma sumarum, analogove to pujde docela blbe (nerikam ze je to nemozny), digitalne je to prakticky trivialni ale nejsi programator.. hmm, kladno je kousek takze kdyz mi dokazes nejak srozumitelne a presne definovat podle ceho chces tu intenzitu regulovat (delka impulzu, delka mezery, uroven napeti, atd) tak Ti to do maylho 8bitu programnu, a reknu Ti na kterej vyvod co privest, a bude to jak psies "podle schematu"
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
nechce se mi nekam montovat treba potenciometr na rukojet plynu atd nehlede na to, ze by to neodpovidalo skutecnosti. taky nevim jakej signal jde do otackomeru. treba by to slo vzit z toho...
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Zlesa píše: ...... Dlouho mi vrtá v hlavě taková kravinka udělat si podsvícení okolo budíků, kde by se měnila barva na základě otáček?? tzn třeba do 10tis zelená a pak plynulý přechod k červené??
Kup si budíky z novějších modelů NC-čka, tam to máš už z fabriky Ale na ten přechod barvy dočervena někde v 10 tisících otáčkách zapomeň, už v pěti tisících to bude zářit rudě.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
(BTW podobnou vec jsem teda uz resil opacne protoze prestoze oscik mam, zase nemam moto pripravenou vrcet ..takze jsem simuloval otackomeru vstup podle na webu dohledanych udaju tak dlouho nez zacal ukazovat, ..byl to docela porod, ale zadarilo se)
jo nasel jsem video toho indikatoru vybuzeni, nevypada to nic moc, zvlast z videa.. ale na pomalejsi muziku to blika samozrejme citelneji/smysluplneji/pochopitelneji
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Zlesa píše: Kdepak, tady o dobraka nezavadis
Kdybych byl zlej, tak ti poradím dát vedle přístrojovky tablet nebo mobil s Microsoft media player. Ten také mění barvy podle frekvence a intenzity zvuku.
Naposledy editováno 06.04.2018 15:13:27
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
Mark.Pear píše: Dolph-cz> chlapci zase jste me pobavili, nejen svymi znalostmi, ale i vypocty. A startovani a nabijeni 10min me dorazilo. Tohle kdybych pronesl ve skole budu za blbce cele tride. Jen tak dal....😆
to mně teda vysvětli,co jsem tak hloupého napsal,protože já to takhle dělám už léta a zdá se mi,že to funguje-takže konkrétní příklad-trošku modelařím,nabíjím z auta baterie do modelů,vysaju z baterie cca 20Ah,tak abych mohl bez obav nabíjet dál,nastartuju auto,nechám ho 10-15 vrčet na volnoběh,dobiju aku a pak dál klidně pokračuju v nabíjení baterií pro modely.
tak vysvětluj pls.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Přerušení napájení při poklesu napětí
kerut píše: Dolph-cz> volnobeh + nabijet modely to jo, ale volnobeh k dobiti samotny baterky v aute nic moc (pokud nemas napetovej menic ?) resp. mozna mas dobry auto (dobrej altik) ale co jsme takhle nabijeli kdysi ve 105-ce tesny olovaky (7, 9 Ah - takovy ty kostky hranaty s fastonama), tak se muselo jet alespon rozumne pomalu aby tam neco proteklo, jinak to bylo leda tak na nejaky probuzeni k zivotu "uplne mrtvyho" aku (pod 11V a mene)
tak asi nemá smysl tady tahat pravěk.
dnes má každé trošku větší auto alternátor přes 100A