AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
Stejnými dráty a táhly akorát pomocí pák jsou ovládané ještě na mnoha místech i návěstidla a výhybky
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Tady jde především o akustiku místnosti kde toto umístění je ve finále nejideálnější, neb místnost není největší a "je plná krámů". V takové místnosti audio nikdy nebude naprosto dokonalé, ale hlavní je že je podstatně lepší než chrastící čínské rádio
Navíc - každý stroj , který přibyde do chalupy, chce svoji údržbu. A to je další mínus, mít na to čas. Pérák má řetěz vytahaný jak kšandy, naráží do krytů, ale napínat ho jdu až ted', i když stroj zatím v podstatě nejezdí.
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Letos sem poprvé neprošel starší oktávkou emisema na místní stanici (je tím známá, že běžně neprochází ani benzínové fabky a pod, co mají nízký nájezd s motory v pořádku). Musel sem kvůli tomu jinam, kde s tím nemají problém, nechal sem povyměňovat co bylo potřeba a na dva roky zase klid.
Teď asi budou vidět veteránisti rudě, ale rozhodl jsem se, že jestli to tak půjde s ekoterorismem dál, tak červenou octu budu sušit za pár let bez platné STK, jestli to nebude už možné nějak obcházet a jednou, až mi bude padesát by mohla jít na veteránské. Asi trochu z trucu. Bylo by to úlet, nechat si takto na památku auto, kteté vezlo z porodnice obě děti a vozilo je několik let.
Když můžou být na véčkách favoriti, tak očekávám. Že za 7 let by se mohly objevit první octy na véčkách
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
(Dřív sem na stk jen poslal velkej TP...)
Naposledy editováno 04.04.2018 14:58:40
PetrL3 píše: Když můžou být na véčkách favoriti, tak očekávám. Že za 7 let by se mohly objevit první octy na véčkách
Od roku 2020 se hranice pro veteránské značky posouvá a bude možné je získat pouze na vozidla stárší 40 let.Naposledy editováno 04.04.2018 15:25:46
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: Bimbam> Nechci ti brát iluze, ale je to stejné jako kdysi STK, než jim zavedli kamery. Jenže testační komise není pod kamerama a jsou to jen lidi.
(Dřív sem na stk jen poslal velkej TP...)
Jenže testační komise není pod kamerama....blbý keci....teď od novoty je ,že veteráni musí projít prohlídkou u smluvního servisu (dílny) veterán musí na válce brzd a kontrola řízení....Po novotě testace aut a motorek bude na 2roky.....no v neděli jedu na prohlídku ,tak budu chytřejší.....
Že si na STK ...posílal velkej TP ,raději ani nikam nepiš....kvůli takovej vychcánkům se vše zpřísnilo.....( NEBER TO OSOBNĚ)...
Bimbam...veteránský...můžeš mít také na motorce ,tak ,že máš bílý značky,ale pojišťovna tě zvýhodní s platbou ,že máš motorku starší 30 let..tedy veterána.
Připravuje se ,že auto a motorku bude moc dát na vet. značky...od roku 2020...starší 40 let
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Favorita s "véčky" jsem ještě neviděl, naštěstí...
Bohužel se množí podvody, padají hlavy krajských test. komisařů, vše se zostřuje. U motorek zatím ne, ale auto, než projde úspěšně testací, musí projít ( zatím jen v některých krajích ) STK - hlavně kvůli brzdám. Otestovat tedy na "véčka" auto, není nic jednoduchého. S motorkou to pořád ještě jde.
Bimbam : vozidlo starší 30 let lze otestovat na historickou původnost, tzn., že má bílé SPZ a má slevu na pojistném. I to děláme.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Milan: Posunutí věku pro tzv "malou" testaci bude hřbitovem pro všechny Favority a Feldy a jim podobná auta. Za tvých mladých let jsi jezdil tím co dnes považuješ za veterána, ale to jen díky tomu že nebyly ekodaně a podobné věci. A když nepůjde obejít ekodaň u Favorita v krásném stavu jen proto že nedosahuje věk, bude to škoda. My jednou nebudem mít nad čím vzpomínat tak jako ty. Dnes se hází do šrotu Favority či škodovky tak jako kdysi se tam házely péráky i předválky.
Jinak výhoda "malé" testace (tzn bílé značky ale testace) je nejen nižší sazba pojistného, ale taky případná nehoda. Už vám totiž pojišťovna neřekne že to byl stejně starej klumpr ale měla by platit opravu.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nikdy mne nenapadlo posílat na stk jen papíry, už kvůli zkoušce brzd to může napadnout jen kaskadéra....
Že pred testací musí vozidlo projít kontrolou brzd, řízení apod., většinou celiu stk je správně, komisař má hodnotit původnost a zakladní technický stav, není schopen hodnotit zda vozidlo souměrně brzdí, a další provozní atributy.
bimbo750 píše: Jenže testační komise není pod kamerama....blbý keci....teď od novoty je ,že veteráni musí projít prohlídkou u smluvního servisu (dílny) veterán musí na válce brzd a kontrola řízení....Po novotě testace aut a motorek bude na 2roky.....no v neděli jedu na prohlídku ,tak budu chytřejší.....
Že si na STK ...posílal velkej TP ,raději ani nikam nepiš....kvůli takovej vychcánkům se vše zpřísnilo.....( NEBER TO OSOBNĚ)...
Bimbam...veteránský...můžeš mít také na motorce ,tak ,že máš bílý značky,ale pojišťovna tě zvýhodní s platbou ,že máš motorku starší 30 let..tedy veterána.
Připravuje se ,že auto a motorku bude moc dát na vet. značky...od roku 2020...starší 40 let
Těmi 40 roky ta myšlenka padá, to mi nedošlo. Do 60ti kvůli tomu to asi na dvoře nechávat nebudu.
K tomu posílání TP na STK, no co, z mýho pohledu jde o hovno. Taky si odepíšeš z daní něco, co můžeš, i když víš, že bys správně neměl, pokutu taky nezaplatíš, když nemusíš... každej si usnadňuje život, jak umí.
Já se za to nestydím, ty pravidla já neurčil.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
skodovak píše: Co v té Octě máš za motor? Mě se ještě nestalo že by vozidlo s palivovým systémem a nežeroucí olej mělo problém
1.9 tdi AGR. Olej nedolejvám, vydrží mezi výměnama.
Ale opakovaně měl problémy i kámoš s 1.9 Tdi pd.
Tomu pomohlo to protáhnout po dálnici. Mně nepomohlo ani 30 minut jízdy na trojku 140 km/h.
pech. píše: Hrnous: přesně takhle jsem dopadl se Žukem, v první chvíli mne to nasralo, ale vzápětí jsem byl docela rád, že tu trubku prošlapali oni na jámě, než abych jí prošlapal já někde pod kopcem pred zatáčkou s 20 metráky čehosi na korbě......
Nikdy mne nenapadlo posílat na stk jen papíry, už kvůli zkoušce brzd to může napadnout jen kaskadéra....
Že pred testací musí vozidlo projít kontrolou brzd, řízení apod., většinou celiu stk je správně, komisař má hodnotit původnost a zakladní technický stav, není schopen hodnotit zda vozidlo souměrně brzdí, a další provozní atributy.
Taky sem jako kluk vylítnul z STK kvůli čepu, proti tomu nic, stejně bych to nechal vyměnit, ale pak, když přijedeš na stk s autem v top stavu a technik tě chce vyrazit za korozi výfuku a když deš do jámy ať ti to ukáže, tak nejednou je to v pořádku, tak má člověk logicky chuť se na to vysrat a řešit to jak to spousta lidí řešívalo.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já sem nikdy neměl problémy ani s účinností, ani se symetričností brzdného účinku na tom zmiňovaném Gazíku, ani na Žukovi...
Ovšem co se týče ruční brzdy, na Gazu sem komisařovi zakázal chytat na páku, to sem v jeho přítomnosti za tu páku tahal sám.
Nechtěl jsem, aby mě zkurvil diferák.
Na Žuku sem měl nápravu z Volhy a špagáty do bubnů, ne na kardan. A čtyřku skříň...
Co se týče emisí, tak obě auta procházely bez ztráty kytičky, u teho Gazu nevěřícně ťukali na budíky, esli jim sčot nekecá .
Šak ať Bimbo poreferuje, jak probíhá emisní kontrola na Wildovi...
Ve Formanovi už mám radio Orava namontěné. Bohužel 4 ohmové repráčky senkor si s ním nerozumí. Musel jsem vrátit papíráky.
https://www.alza.cz/...udio-video_do-auta_a
Osobně se za veteránistu nepovažuju i když rád se podívám. Nejaděj mám retro auta a motorky tzn. 70-80 léta.
U devadesátek si cením jak už bylo všechno pěkně vyřešeno a stíhá to dnešnímu provozu.
Naposledy editováno 04.04.2018 22:18:58
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 04.04.2018 22:38:09
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
PetrL3 píše: 1.9 tdi AGR. Olej nedolejvám, vydrží mezi výměnama.
Ale opakovaně měl problémy i kámoš s 1.9 Tdi pd.
Tomu pomohlo to protáhnout po dálnici. Mně nepomohlo ani 30 minut jízdy na trojku 140 km/h.
protože je to smrdutý diesel..... zástavba dieselova motoru do osobních vozidel je bezpochyby největší omyl automobilismu za celou dobu jeho historie....
Kdyby to bylo v pořádku, tak to svoje poměrně benevolentní emisní limity splní a projde,něco tam v pořádku není... regulace turba, rozsah hodnot hlášených čidly a z toho pokřivená zpětná vazba, špatně rozprašující nebo na blbou hodnotu nastavené vstřikovače.....
Zdenalbenal píše: ...a co, že těm "mechanikům" nebrzdil Gazík?
Já sem nikdy neměl problémy ani s účinností, ani se symetričností brzdného účinku na tom zmiňovaném Gazíku, ani na Žukovi...
Ovšem co se týče ruční brzdy, na Gazu sem komisařovi zakázal chytat na páku, to sem v jeho přítomnosti za tu páku tahal sám.
Nechtěl jsem, aby mě zkurvil diferák.
Na Žuku sem měl nápravu z Volhy a špagáty do bubnů, ne na kardan. A čtyřku skříň...
Co se týče emisí, tak obě auta procházely bez ztráty kytičky, u teho Gazu nevěřícně ťukali na budíky, esli jim sčot nekecá .
Šak ať Bimbo poreferuje, jak probíhá emisní kontrola na Wildovi...
Jasně - převodová ruční brzda - buben s pásem na výstupu převodovky, odsud táhlo do kabiny, to když zatáhne za pohybu stroje, tak to sice většinou ani nezabije samotný diferák, ale bezvýhradně vždy překroutí obě poloosy..... ale o to tenkrát nešlo, prostě prošlápnul trubku.... U novejší verze žuka byla ruční brzda potom taky normálně, navíc měl dělený kardan, ale tenhle už byl sice s OHV motorem, novou maskou atd. ale měl stále jednookruhové brzdy a ruční na kardan.... Ohledně účinku to brzdilo dobře, protože ty bubny byly velké jak kráva a vepředu to mělo dvounáběžný, navíc ten mechanickej posilovač že si špala na pedál vepředu a brzdovej válec jsi měl až pod prdelí, takře metr dlouhá páka.... Ten pedál šel snadno a brzdilo to až se to na přední stavělo... to zase ne že ne.... žuk byl celkově dobré auto, uvezl hodně, projel toho taky hodně, bylo to celkově bytelně dělané, motor měl pružnost a slušný objem, takže se s tím dobře jezdilo, akorát to mělo trochu žízeň.... Nicméně 1203 žrala skoro stejně, ale byl to strašný sráč, udržet to na silnici chtělo velké odhodlání, navíc byla líná jak veš a neuvezla skoro nic.... To už byl lepší i Barkas, sice to byl taky papírák, ale měl pěkně nízko podlahu, a na silnici se slušně choval co do jízdních vlastností... Spotřeba byla opět podobná zmíněným konkurentům....
Sema píše: milan1963>Milane, nedávno jsem někde zahlédl diskuzi bez výsledku, zdá se dá postavit na Véčka auto či motorka zaniklé při poslední čistce v registru. Čili zánik v polopřevodu, případně v depozitu s neoznámením místa odstavení vozidla. Víš, nebo tušíš? Díky
Vozidlo vyřazené z registru silničních vozidel lze přihlásit na véčka. Samozřejmě musí splňovat věk a stav.
K emisím veteránů : nevím, jak Bimbo s Willysem na severu, ale já před 2 roky s Popularem - bylo to o nervy. Technik několikrát hnal motor do maxima, měl jsem strach, že ho vylágruje. Nakonec mi známku nechtěl dát, že auto nic nesplňuje. Pak ji ale nalepil. Emisní kontrola trvala 25 minut !!
Před 4 roky to bylo úplně jiné, měřil při mírně zvýšených otáčkách, vše O.K. Přitom ten motor za ty 2 roky najezdil asi 1500 km...Bohužel stejné zkušenosti nás má víc, kolega s Piccolou z roku 39, další s DKW z roku 37, všichni mluvíme o strachu z vylágrování motoru. Naštěstí už existuje návrh, že vozidla do určitého roku výroby ( 1960 ? ) nebudou muset na emise.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Ad emise: emisní normy se zaváděly plošně až na přelomu 60/70 let.... tzn. do té doby nikdo pořádně negarantoval, co to má splňovat.. takže první werk, který bude mít jasně vymezené svoje složení emisí bude tak š1000 a š100, kdy už byly směrnice ES a výrobci se je zavázali plnit, postupem se to zpřísňovalo....
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |