Zajímá mně tuhost rámu, jestli je ten zadní buben otravný vrzavý, jestli mají oba stejný prostor na nohy nebo je Madley větší, oba mají stejnou maximálku a zrychlení? (vím, že to ale není v téhle kategorii to podstatné).
Co údržba a náklady, udělá si na tom člověk ještě něco sám?
A netrpí ten Liberty na přehřívání v létě?
Mají tyhle levnější skůtry vůli v řidítkách na nerovnostech?
Původně jsem uvažoval o Aprilia SR MAX 125, jenže jak jsem zjistil tak už se nevyrábí. A stejně bych chtěl něco i pro manželku, ať to může využít na to popojíždění po městě a do obchodu
Naposledy editováno 12.03.2018 21:19:30
pokusim sa ti spisat skusenosti s Liberty r.v. 2014 (cize starsi model bez ABS). Bol kupeny mojej zene na rozjazdenie a mne zostal potom na dochadzanie do roboty (14 km jednym smerom) takze od aprila do polky oktobra ho mam v dennom nasadeni:
- dost si sa zaujimal o brzdy: vacina hmotnosti je vzadu, takze predna brzda ma ovela mensiu ucinnost ako zadna, zadnu brzdu budes pouzivat ako hlavnu. Na Liberty sa da pekne nastavit (tiahlo s dvoma kontramatkami), je citatelna a neblokuje sa hned, ale nie je problem ju hlavne pri prudsom / nudzovom brzdeni zablokovat. Smyk je podobny skymu na bicykli, nastastie bol vzdy pre mna kontrolovatelny a predvidatelny. Bubon neskripe ani nepiska.
- co sa tyka udrzby tu beznu zvladnes sam, olej, sviecky ventily, vymontovanie kolies. Jedina vec na ktoru si netrufam je variator.
- moja cesta to roboty je po vedlajsich cestach cez dve dediny kde je medzi nimi obmedzena rychlost na 70kmh. Na to ten vykom staci. Ak by som mal dochadzat po okreskach kde je povolena maximalna rychlost (u nas 100 kmh) nesiel by som do liberty, pocitovo konci maximalka okolo 95 kmh, a to je presne ta rychlost kde sa ta snazia plechovkari este obehnut a robia okolo teba kokotiny.
- v lete sa neprehrieva
- vola v riadidlach ziadna
- co sa praktickosti tyka, s malym topcasom nemas problem odviest veci dennej potreby plus maly nakup ak je to nutne. Kvoly velkym kolesam je miesto pod sedadlom obmedzene. Liberty ma len hlavny stojan, Medley ma hlavny a bocny. Pre mna jedno pre zenu to bolo menej prijemne vzdy davat na hlavny stojan.
- poznamka na koniec kvoly ABS, Medley ho ma ako vies na obidvoch kolesach, v pripde nudzovky je to urcite bezpecnejsie mat ho aj vzadu (zena ma teraz x-maxa a to sa co sa tyka pohodlia vykonu, podvozku a brzd neda zrovnavat) samozrejme za cenu xmaxa dostanes dve liberty s topcasom
ak te este nieco napadne napis mi.
Cau
Draho
2. V teto kategorii je kazdy kW sice dobry, ale neni to dostatecny duvod pro Medley, ktery ma navic jen 1kW a ABS (ktere tak nepotrebujes, pokud umis jezdit). Ma vetsi nadrz o 1l, ale zase ma mensi zadni kolo (ale nove skutry s kvalitnim podvozkem jsou ok i mensi pneu na tech nasich rozbitych cestach, je to jen o zvyku).
Pri vyberu mezi Medley a Liberty bych sel do https://www.tipmoto...y-125-3v-euro-3.html
Nez Medley, tak radeji Yamaha Nmax nebo Honda PCX
A nez Liberty, tak bych se poohledl na Taiwanu jako http://www.sym-moto...5-ccm/jet-14-125i-v/ nebo Kymco Yager GT 125 (uz jen doprodej bohuzel, ale je vyborny)
Ve stylu vetsich kol muzes narazit i na posledni kusy vybornych stroju jako https://www.tipmoto...ej-posledni-kus.html nebo rovnou po 11kW https://www.kymco.c.../people-gt-125i-cbs/ (neboj, u prodejcu se da sehnat i za 75 tis.
1 reakcí na tento příspěvek Liberty 125 nebo Medley 125
vždycky jsem si myslel, že Piaggio patřilo ke špičce mezi skůtry
Kymco je kvalitou zpracování lepší?
1 reakcí na tento příspěvek Liberty 125 nebo Medley 125
Nmax - co 6000 km
Medley - co 10 000 km
nebo jednou ročně servis (pro oba)
Tak jsem zkoušel oba skůtry na cca 10km zkušební jízdě:
1. Piaggio Medley 125 - můj pocit. Obratnost skvělá. Táhne sluště tak do 70 kmh. Pak už se drápe pomaleji nahoru. Měkčí předek, ve vyšší rychlosti se vlní na nerovnostech (teda v porovnání s NMAXem. Řidítka uzší. Pkěný vzhled. Velký prostor pod sedlem
2. Yamaha NMAX 125 - můj pocit. Tvrdší předek. Slušně zrychluje cca do 90 kmh. Jel jsem na něm lehce pod 110kmh. Líbí se mi dvě pozice kam si můžu dát nohy. Opticky mi připadá, že ten digitální rychloměr vytváří pocit, že to více zrychluje (asi optický klam vůči analogovému budíku u Medley). Menší prostor pod sedlem. Otevřená schránka bez 12V zásuvky (vhodně tak na 0,5l petku). Řidítka jsou více motorkové, pro mně pohodlnější. Také se mi líbí to zabezpečení spínačky u NMAXu.
Medley se mi líbí více, asi si přikoupím trošku vyšší štítek (myslím, že to tomu bude i více slušet).
Naposledy editováno 16.04.2018 09:59:58
Naposledy editováno 08.06.2018 17:08:59
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Piaggio medley 125 Piaggio Medley 125 | Sportback | 15 | 19.3.2024 v 21:01 Sportback |
Piaggio Liberty nefungují hodiny Piaggio Liberty 125 | Petrsl | 9 | 7.7.2023 v 19:46 Shitty1 |
Piaggio Medley 2021 co vše měnit po... Piaggio Medley 125 | Petasak | 2 | 7.4.2023 v 21:37 Petasak |
Olej do přední vidlice Piaggio Libe... Piaggio Liberty 125 | Maty05 | 2 | 31.8.2022 v 11:42 Maty05 |
Piaggio - způsob měření hladiny ole... Piaggio Liberty 125 | eibenberger | 12 | 17.10.2021 v 11:26 georges1290 |