AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Nemako> ty kartuše moc nemusim.Hodně toho zůstane v tý špici a je toho zbytečně hodně.
Čmoud píše: pech.> Lukopren S 9440 a nebo Lukopren S 9780.To vypadá zajímavě.
Nemako> ty kartuše moc nemusim.Hodně toho zůstane v tý špici a je toho zbytečně hodně.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
úplně ideální, akorát na jeden motor, žádné zbytky....
Naposledy editováno 18.02.2018 19:55:15
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Naposledy editováno 18.02.2018 20:17:52
Lidi toho cpou všude kvantum a to je nejen zbytečné, ale i nebezpečné (ucpané kanály, omezené průřezy, atd...), stačí malá vrstva, však nerovnost i hodně mizerných karterů zpravidla není větší než 0,1-0,2mm.
Další častou chybou je to, že to napatlají moc a ještě to hned utáhnou na krev... je třeba to utáhnout lehce, a až po zaschnutí dotáhnout naplno / na moment.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Majti píše: Čmoud> Den Braven gasket sealant je výbornej a dělají ho i v malé tubě, mám ho v krámě, chlapy si o něj řekli, ale v tom malém provedení ho mají málo kde.
Výborná zkušenost. U motorů, převodovek, všude. Nevýhodou je to, že je červený, proto pro echt alergiky na červenou a případně pro nějak extra namáhané dotěsnění používám Loctite 5699 . Nění agresivní, vydrží neskutečně, ale cenově je trochu jinde...
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Já chromoval v Jilemnici u Zajíce. Sice nic extra, ale dalo se. Pak to zavřeli.
Tak jsem to posílal k Vepřekovi. Super, tak rok až dva, pak přibral rodinu a stal se z toho bordel na kolečkách.
Ztratili nám něco, něco dodali za tři čtvrtě roku. No děs.
Pak jsme to posílali Podobovi. Paráda. Jenomže přestal přijímat objednávky a je zahlcen.
Sice je na netu dost chromoven, resp přípravářů na chrom, ale jen tak někomu poslat a naběhnout si nějak nechci.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
...a je vám zima ? Tady bylo dnes mínus 12, jsem marod - asi chřipka - tak jsem ráno jel k doktorce, jezdím 24 km, ale 120 nechytla. I Astra měla problémy, chytla, ale asi na 10 pokus...cesta 24 km trvala skoro 40 minut - ledovka na silnici, málokde aspoň posypáno. Pravda - jezdíme po silnicích II. a III. třídy.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
4 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
milan1963 píše: Verdom> Já už dlouhá léta dávám věci k nachromování Erbosu Praha. Dělají dobře. Nemám ale vyzkoušeno, jak jejich chrom vydrží třeba v soli. Poslední dobou mi dělali věci na jízdní kola a do interiérů autoveteránů. A to do styku s povětrnostními podmínkami moc nepřijde. Uvažoval jsem dát jim nachromovat nárazník ke 120, tím bych poznal kvalitu chromu, ale dát za to tolik tisíc a potom to v zimě možná zničit, to není moc dobré. Ostatně mám dva celé úplně nové nárazníky a několik pěkných starších, tak jiný důvod není.
...a je vám zima ? Tady bylo dnes mínus 12, jsem marod - asi chřipka - tak jsem ráno jel k doktorce, jezdím 24 km, ale 120 nechytla. I Astra měla problémy, chytla, ale asi na 10 pokus...cesta 24 km trvala skoro 40 minut - ledovka na silnici, málokde aspoň posypáno. Pravda - jezdíme po silnicích II. a III. třídy.
Ty máš ty wergly opravdu ve sračkách -12 pro benzína není žádný mráz, v tom chytne i vyběhlá nafta po trošce tejrání bez éteru. Š 105 mi normálně chytala i v -25st a to už ten motor 4x objel zeměkouli.....
Naposledy když jsem to jel vyšlo mě to časově jako po dálnici.
Ráno jsem jel po dálnici Prahu míjel okolo 6 ráno, vracel jsem se ve špičce po 15 a jel spodem.
Po cestě máš Telč - náměstí, Třeboň náměstí, hrobka Schwarzenberků atd.
Jen si skontroluj Vysočinu, Náměšt, Třebíč, Telč.Předloni dostali dotace a překávají mosty a silnice.
Výchdoní trasa (zpět na Prahu): Plzeň - Rokycany - Mirošov (vlevo) - Dobřív (klasický Hamr - vodní kovárna/když je zatopená výheň je to zážitek ), Strašice (bahna), Komárov (Buzuluk) a pak trasou na Hostomicem Řevnice......pěkný kraj.
Západní toulací / kochací jsou členitější - takže jen jedna (na Plzeň):
Beroun už na kopci dolů z dálnice, Hýskov, Nižbor, Roztoky na "T"-čko (cca 3 km vpravo je Křivoklát) dáš se vlevo za mostem, okolo Mže/Berounky krajinou Oty Pavla, v esíčku restaurace U rozvědčíka, dále pokáš vlevo za vodou Čertovu skálu, na kopci v Týřovicích zahneš vpravo, nad vesnicí bude zpět krásný výhled zpátky na kopečky Křivoklátska v popředí s hradem/zříceninou Týřov. Po 201 asi 2km a na "T"- čku vlevo. Pokračovat po 233, Kostelík, Zvíkovec, Radnice a Břasy (tady bych Ti doporučil poobědvat v restauraci Triana Břasy). Dále pak na Chrást / tam se můžeš honit s vlakem kovbojákem, a z Chrástu přes kopec do Plzně.
Verdom píše: Výborná zkušenost. U motorů, převodovek, všude. Nevýhodou je to, že je červený, proto pro echt alergiky na červenou a případně pro nějak extra namáhané dotěsnění používám Loctite 5699 . Nění agresivní, vydrží neskutečně, ale cenově je trochu jinde...
Tenhle silikon taky používám osvědčil se mi jako nejlepší při dobrém odmaštění se těsněná část bez papírového těsnění dá oddělit velmi obtížně a s těsněním se roztrhne papír v půli a nikdy se neodlepí od karterů / např. víko karterů /
Tonda Zloun
2 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
No neni to pěkné ?
Mluvil jsem i s dvouma chromovnama v Polsku. Cena mi (příznivě) vyrazila dech. Ale nechte si zmrvit něco co neseženete.
Takže možná nějaká blbina zmizí i tam.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Někdy dělá divy odpálený blesk na stativu mimo foťák, když to hodí stíny z boku.
Taky fotka chromovaný techniky se zeleným pozadím oproti šedému není špatná, ale kde ho teď vzít.
Za mě dobrý.
Co se týče motorky, nemám zářez na pažbě, ještě jsem s tím nejel, s Adeniem i XTéčkem jo, ale ten jednohrk na silnici mi nějak neštimoval,
ale každý to má jinak.
Z Práglu na Plzeň jsem měl pár želísek v ohni, ale mimo sezonu jsem koukal a je to pozavíraný.
Vezmi polovičku na dobrý jídlo. Jsem zjistil, že to si holky pamatujou nejdýl.
Teda krom toho, kdy měly zmrzlý nohy a mokrý i kalhotky.
To mi je taky připomínaný celkem dlouho.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Kde chromujete?
Já chromoval v Jilemnici u Zajíce. Sice nic extra, ale dalo se. Pak to zavřeli.
Tak jsem to posílal k Vepřekovi. Super, tak rok až dva, pak přibral rodinu a stal se z toho bordel na kolečkách.
Ztratili nám něco, něco dodali za tři čtvrtě roku. No děs.
Pak jsme to posílali Podobovi. Paráda. Jenomže přestal přijímat objednávky a je zahlcen.
Sice je na netu dost chromoven, resp přípravářů na chrom, ale jen tak někomu poslat a naběhnout si nějak nechci.
Ahoj - já dával madlo na ČZ180 sem www.galvenn.cz/ a byl jsem spokojený. Museli to v jedné části kde to bylo sedřené opravit a potom chromovat. Pro představu stálo to cca 1500,- Kč. Dodací lhůta byla min. 1 měsíc. Kolega co si dává do kupy Š1000MB tam dával také a doporučil mi je.
Jednu dobu jsem dával věci do Klánovic u Prahy a po 2 letech provozu se chrom loupal.
Dnes jde opravdu hlavně o kvalitní chromovnu.
Naposledy editováno 20.02.2018 02:59:34
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
hrnous píše: No měl tam dva bezdrátové blesky na stativech a třetí sem eště držel já v ruce :) Nicméně odborník na fotky nejsu.. já když fotím, tak dokumentačně aby tam bylo vidět ti co potřebuju.. umělec nejsu :)
Taky nejsem nějaký extra fotograf. Sice jsem absolvoval s kámošem nějaký kurzy, jak si mám nastavit zrcadlovku, kam a jak blesky, zlaté řezy, zátiší, krajiny,
ale nějak nejvíc fotím kompaktem co vozím v kapse, než abych se tahal se zrcadlem a velkým sklem.
To si beru jen pokud je v tankvaku zbytečně volného místa. ;)
Pro výjezdy na kopec si nemám na rejži kam strčit skládací stativ, tak jsem si c COčkem z tabule vytvořil kastlík místo druhýho výfuku. ;)
Dnes to vezu na komax, přecejen je to u kola a bude to dostávat čoud.
navíc na jednoválci 650cc jsem se něco nacestoval a rozhodně nesdílím názor, že to nejde, nebo je to masochismus (jo, krom toho jsem vyzkoušel i jiný konfigurace motorů, ale ani dneska bych se jednoválci nevyhýbal )
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |