AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 16.08.2024 06:00:45
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Včera jsem potřeboval pryč, vyjel jsem naleštěnou Astrou, vrátil jsem se jak kdyby auto jelo při vojenském cvičení v bahnech. Na silnici taje sníh. U vás to bude jak to znám asi podobné.
Edit - byls rychlejší, než jsem to poslal, měl jsem telefon ohledně kamarádovy Aerovky...
Naposledy editováno 14.02.2018 18:41:53
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Hu nás už dva dni mrzne,tak jsem dnes trochu oplách Renaulta,špinavej přece nebude
Naposledy editováno 14.02.2018 20:32:29
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Auto je plechovka a má sloužit na přepravu osob, psů, nákladu a na občasné tahání vozejku. Čili užitkový stroj podobně jako traktor nebo kombajn (které teda nemám že). Takže požaduju po tom a trochu se starám o to aby to vrčelo, svítilo, brzdilo, nebylo shnilé, aby bylo namazané co má být a nevrzalo to. A aby byl uvnitř funkční popelník protože nerad klepu popel na zem (mám popelník i v dílně anebo klepu do výhně). Že jsou na kapotě saze z komína, sníh, blato a podobně, to mi nervy netrhá. Je to užitkovej stroj a ne svatej obrázek. Den před technickou to vezmu dycky kýblem vody s jarem a košťátkem, když to uschne přejedu mastným hadrem nárazníky , závěs na vozejk a poklice kol a fertik
Dle gusta ,každého soudruha..
Každej to vidí jinak,ale to je OK. ..
Já mám také rád čisté a naleštěné auto, z vrchu i u vnitř.....a že bych si sedl do auta kde se kouří...brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.....
3 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 15.02.2018 11:41:19
Bimbam píše: Vlasťák - no, já bych když mrzne auto teda neumejval ani náhodou, to bych pak druhej den ráno neodemkl dveře , škodovky řady 105-130 rády dveřně a zámkově zamrzaj.
to si moc dobře pamatuju,každá raní cesta do práce sem první dva tři km držel dveře a pak cvakly aspoň na jeden západ,tak se mohlo pokračovat a po dalších pěti po koupení snídaně,svačiny už držely a udržet velké dveře od Rapida byla docela fuška
Renault je přece jenom o hoooodně let modernější tak už nezamrzá a zámky nemá(respektive má pod krytkou).
V autech už nekouřím,naposledy asi ve Formanovy,ale to bylo hlavně šukací auto a tak tam bylo dovoleno kouřit i cigarety.
Ale to bylo někdy koncem devadesátek a za jízdy jsem přestal hulit když mi ve 120tce vletěl špaček onem zpět,do ucha a na záda,v kamionu jsem ale hulil i za volantem a měl popelník z tankového náboje což byla pořádná plechovka.
Naposledy editováno 15.02.2018 12:22:31
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Nehulili jsme v tom. V tom puchu na to nebyla ani chuť. ;)
Vojenská vejtřaska i espětka popelník co vím neměly.
Měly uprostřed palubky takový smáčklý plechový ofuk předního skla a za něj se zahakovala pixla od játrovky. :)
Civilní verze měly interiér vybavenější a myslím, že tam popelník napravo od palubky byl.
Edit: U Šáde jsem do zámků stříkal konkor a gumu přejel špekem co zbyl a na kůži. Takřka to nezamrzalo.
A pokud ano, nějal jsem to promotal s pásem a zacvaknul.
Naposledy editováno 15.02.2018 13:20:51
Bimbam píše: Auto je plechovka a má sloužit na přepravu osob, psů, nákladu a na občasné tahání vozejku. Čili užitkový stroj podobně jako traktor nebo kombajn (které teda nemám že). Takže požaduju po tom a trochu se starám o to aby to vrčelo, svítilo, brzdilo, nebylo shnilé, aby bylo namazané co má být a nevrzalo to. A aby byl uvnitř funkční popelník protože nerad klepu popel na zem (mám popelník i v dílně anebo klepu do výhně). Že jsou na kapotě saze z komína, sníh, blato a podobně, to mi nervy netrhá. Je to užitkovej stroj a ne svatej obrázek. Den před technickou to vezmu dycky kýblem vody s jarem a košťátkem, když to uschne přejedu mastným hadrem nárazníky , závěs na vozejk a poklice kol a fertik
A co ta chemie stojí pěněz. To by bylo Rumíčku lékařského nebo PHM za 10 let
Naposledy editováno 15.02.2018 13:53:30
Popelník byl z tohohle. spodek náboje.
Bimbam píše: Vlasťák - no, já bych když mrzne auto teda neumejval ani náhodou, to bych pak druhej den ráno neodemkl dveře , škodovky řady 105-130 rády dveřně a zámkově zamrzaj.
Tak to máš pravdu. Já před nedávnem umyl stodvacítku a protože už docela dlouho mrzne ve dne v noci, přimrzly mi dveře k těsnění. A to jsem koupil mazání na těsnění, jiné mazání do zámku, aby nezamrzl - a všechno marné. Dveře se mi podařilo utrhnout, těsnění zůstalo nepoškozené , ale zámek nefunguje. Dveře bych musel za jízdy držet, někdy to trvá i 10 km, než se auto trochu roztopí a zacvakne aspoň první poloha. Tak jsem sice nerad, ale pro pohodlí vytáhl z kouta stodoly Astru. Vím, jsem srab, pohodlním...kdybych Astru neměl, musel bych dveře držet tak jako 25 let předtím. Jen co se oteplí, poputuje Astra zpátky do stodoly do kouta. Předtím ji umyju, ted' mrzne a mám strach, že při mytí by zamrzly zámky , tak jezdím ve špinavém autě.
Bimbam píše: Vlasťák - no, já bych když mrzne auto teda neumejval ani náhodou, to bych pak druhej den ráno neodemkl dveře , škodovky řady 105-130 rády dveřně a zámkově zamrzaj.
Vlasťák1973 píše: to si moc dobře pamatuju,každá raní cesta do práce sem první dva tři km držel dveře a pak cvakly aspoň na jeden západ,tak se mohlo pokračovat a po dalších pěti po koupení snídaně,svačiny už držely a udržet velké dveře od Rapida byla docela fuška
Nedávejte zanedbanou údržbu vozidlu za vlastnost, když si to neumíte ošéfovat a o auto se řádně postarat!!!
Na borovicích nezamrzaly zámky - jako vložky - ale vnitřní mechanismus ve dveřích a prakticky vždy proto, že měli KO těsnění bočního okýnka, nachacala tam voda a pak to nechodilo, když se z vody stal led. Takže postup opravy 1.) opravit těsnění, 2.) vyčistit a vhodným řídkým mazadlem zámek prolít (když tam dáš olej nebo vazelínu, nebude to fungovat, stačí silkal nebo i to co je v rozmrazovači) a pak je s tím na hodně dlouho pokoj, zhruba tak do doby, než to těsnění chcípne zas...
Rychlé řešení dočasného charakteru: zvednout kliku, podržet nahoře, flaštičku s rozmrazovačem nasměrovat na vnitřní mechanuismus zámku (je tam vidět - šikmo dozadu a trochu dolu) a zmáčknutím flaštičky prostříkat mechanismus rozmrazovačem co dveře to flaška a je od toho pokoj tak na měsíc / dva....
Stačí se o auto postarat a všechno funguje, žádné držení dveří nemožnost odemknutí a podobné problémy.....
Leštiči jako je Milan maj sice vyblejskaný lak ale auto věčně nejezdí - protože leští, ale to techniku se nestará a pak je neustále odnekud někým tažen, musí držet dveře, při 80km/h se mu to rozpajtluje jak ždímačka.. Prostě navrh huj a vespod fuj, leská se to, ale je to celé nahovno... Já mám auto i Hondu zvenku špinavé jak vix ale jezdí zcela spolehlivě, uvnitř pořádek udržuji, ten musí bejt, zvenku na to serrru, auto musí jezdit a sloužit.
Nicméně nelze nijak rozporovat, že umejvat auto za mrazu je mimořádně blbý nápad, protože to nemá sebemenší cenu dělat.......
Naposledy editováno 15.02.2018 19:16:06
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Sůl tu žere auto tak 50kč za den, když je vlhko i rychlejc.
Nemá smysl se s tím trápit, auto je spotřební pixla, která musí fungovat.
A to NAPROSTO. Protože s ním jezdí občas i manželka a dcera
a v krizový situaci by cokoli nefunkčního mohlo mít fatální následky.
Už jsou dávno pryč časy, kdy mi u Moskviče stříkala voda dírama v blatníku až dovnitř, u stotřicítky se auto díky stupni hniloby kroutilo při brždění jak had
či stovka chytila jen z kopce, bo cívka na startéru nespínala.
Dělal se barák a ty auta jsem používal sám a to hlavně na převoz materiálu ze stavebnin pod kopcem domů.
U jedný stodváci jsem vyndal komplet sedačky (krom té u řidiče) aby se dovnitř vešlo co nejvíc.
A když jsem pořeboval pomocníka, seděl tam na dřevěným štokrdli. :)
V postatě ode mě šly auta dost často pod magnet a nebyly nikdy dražší jak půlka výplaty.
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Turecké výfuky Jawa 250/559 panelka | Gallos | 4 | 4.9.2024 v 20:38 ja1 |
Doklady 350/354 rv1954 Jawa 350/354 Kývačka | blazajan87 | 3 | 21.8.2024 v 22:19 Drak1 |
jawa 250 problem s elektrinou Jawa 250/559 panelka, Jawa 250/590, Jawa 250/353 Kýv... | Lithwick | 4 | 8.8.2024 v 14:07 Radek2107 |
Pneu Mitas pro jawa Jawa 250/559 panelka | Japonica666 | 27 | 2.8.2024 v 10:14 Deadman |
Zapojení AVE regulátoru Jawa 250/559 Jawa 250/559 panelka | Gallos | 3 | 30.7.2024 v 10:45 1100Virago |