AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Je fakt že na rejži nestojí píst tisícovku, ale dvě, nicméně ho prostě nebudeš potřebovat, pokud nebudeš dement co tomu jednou za rok nevymění olej.
To se prostě nedá provorovat v režimu 10-15000/rok protože na to není spolehnutí a ob rok dělat, motor mne fakt nebaví.
K rejžím: jakou mám rejži všichni víte, ventily se kontrolují co 24000km, první zásah do jejich vůle je kolem 100kkm - kontrola doma na půl hodiny práce, seřízení včetně podložek dělají servisy za 1000kč - jednou za dva roky... ten kanystr oleje s filtrem ta tisícovku je levnější, než olej dobenzínu, který spálím v běžném dvoutaktu za sezonu.Ten rozdíl pokryje náklady na dražsí pneumatiky. Svíčky se mění taky po 24kkm a stojí dvě stovky, olej se mění po 12kkm a to je zhruba celá sezona, řetězonku odjezdíš na všem krom kardanovek. Že žádná rejže nedá kilo? krom pár průserových modelů každá, s prstev nose a minimálně 2x po sobě... pokud do toho nebudete tahat velké jednoválce, jež stojí za vyližprdel už se samotného konstrukčního návrhu zcela všechny s libovolnou zemí původu a po 50kkm jsou hotové.
bežné cestovní dvou a čtyřválce od šikmáčů nemají problém najet 100-200kkm jen se základní údržbou...
K nedostupnosti dílů - dostupnost dílů je bezproblémová, lze objednat takřka cokoli a za tejden to máš doma, u většiny věcí si lze vybírat kvalitu - origo/lepší/obyčejné.
Je i spousta dílů ježděných z bouraných kusů, takže není problém koupit celý motor -dvouválec za 6-7000, čtyřválec za destíku, kola, plasty, budíky - prostě všechno co polámeš, když to někde vyválíš... když někde vyválím smolíka, nebo nedej bože roadstera, tak mám mnohem větší problém... když jsem sháněl na Hondu páčky, držáky, plasty, tak jsem to všechno měl do tejde doma s cenou pár stovek kus....
Takže mám lepší dostupnost kvalitních dílů, které prakticky nepotřebuji, pokud to někde nepošlu na zem, provzní náklady - spotřeba stejná, náklady na údržbu nižší, protože se nejawí, náklady na pneumatiky mírně vyší, vyvážené tím, že těch 1000 korun za dve sezony, což je životnost penumatik ušetřím na nespáleném oleji a výměnou za ty shodné provozní náklady a shodnou pořizovací cenu mám třikrát výkonnější, 2x stabilnější 3x pohodlnější a 5x spolehlivější+trvanlivější stroj. a prakticky nevibrující stroj...
Takže ač se rád občas svezu na číze, protože je dneska už prostě tak moc divná až je zajímavá a láká zunačnou pozornost (R+S), vždy se rád vrátím do pohodlí, výkonu a spolehlivosti té rejže, která má po 6 majitelích odkroucíno minimálně 70, ale možnáí spíš 170kkm protože je to prostě ve všech směrech diametrálně lepší.
Ducati desmo nemá cenu tahat mezi normální stroje, to jsou závodní motory, to není k ničemu jinému než na okruh. Jsou konkurenti nabízející srovnatelné parametry při zachování solidní výdrže, spolehlivosti i nákladů pro lidi co touží jezdit na supersportech dvouválcových. Ducati je dobré pro skutečné závodníky a ti na korunu nehledí, a pro pozéry, jež jsou ochotni zaplatit za to, že mají něco nenormálního.
Naposledy editováno 04.12.2017 18:40:02
Ducati byla původně fabrika na elektrosoučástky.
Naposledy editováno 04.12.2017 18:44:47
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Většinou lovím na parts depot a někdy i na aliexpressu či oblíbeném Ebay Ale nějaké další tipy by se asi hodily. A to i pro majitele nových JAW, na kterých toho z Týnce je čím dál méně, až možná nebude nic. ;)
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Naposledy editováno 05.12.2017 07:46:28
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: Moje zkušenost s Almety není úplně dobrá. Skoro bych maďarskou Bertu dal v žebříčku o několik fochů výše. Sice díky vyššímu obsahu křemíku jsou jejich písty takový nehezký, ale teplotní dilatace je u Berty menší a u těsnějších výbrusů, kde se Almet kousal co chvíli, tak Berta naprosto v pohodě.
vidíš, já třeba s almety neměl nikdy žádný problém. A to i u strojů, se kterejma v partě najedeme desetitisíce kilometrů, nebo i v mých závodních postrkách. Ale je fakt, že každej válec dávám brousit s pístem a ten si brusič oměří, nikoliv na rozměr.
pech. píše: Petr máš nějaký bližší info jak to zařídit? mám tu totiž sadu originál pístů na smolíka a protože jsou tam tím páem kroužky 52,75x2,5, který se dají koupit na krámu pouze indický, tak mám velkej problém, nechci zabít origo sadu pístů, která ej kvalitní zkurvenými pístními kroužky z indie, který jsou vyrobené úplně blbě už na první pohled... pokud se to to nechce zveřejňovat, můžeš i formou SZ... díky.
Já sem oslovil přímo motoservis "Jakuba". Napřed nechtěli, že když to takhle objednali, tak si to pak lidi nevyzvedli. Tak sem řek, že je mi to fuk, že zaplatím klidně předem, na účet, kam budou chtít. To prej zase nejde kvůli účetnictví nebo co, že jedině dobírkou.
Nakonec uznali, že jde o hovno, nekupoval sem u nich prvně, napsal sem závaznou onjednávku, oni se ujistili, že sem si vědom toho, že je to na auto a že to bude bez vybrání pro zámky a za 5 týdnů mi to přišlo dobírkou.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Hele běžné díly, protože mám celkem tuctovou rejži co se vyráběla 10 let v kuse, takže nemám sebemenší problém sehnat veškerý spotřební materiál jako destičky, filtry, kapaliny z ruky na krámu v okrerním městě. Dá se to objednat i k osobnímu vyzvednutí v MTZ tamtéž za lepší cenu..
Věci na kterých až tak nezáleží jako plasty, osvětlení, páčky, kryty beru klidně i jetý z tipmota... když jsem naposled potřeboval opravit vyválenou motorku, tak jsem nakoupil všechny tyhle ptákoviny po pár stovkách za kus i ve správné barvě, jediné čeho bylo míň byly boční kryty pod nádrž, protože ty chcípnou první, ale když jsem si tejden počkal, nakonec jsem je stejně sehnal ve svojí barvě za pětikilo.... Prostě no problem.
Partsdepot využívám na věci, které nikdo nemá, protože tam je všechno, byť poněkud dražší. Bral jsem odsud třeba prodloužení na oba blatníky, protože jezdím opravdu od sněhu do sněhu a tak to užiju, nikde jinde to nebylo a za tejden jsem to měl doma....
Naopak mi to přijde snažší, než shánění věcí ana staré české motorky, kdy si za rezavý kus plechu neví co říct, pak je na tom ještě práce a doprava, licitovat, jestli toto bude fungovat a toto ne - případně jak dlouho... tak provoz a údržbu rejže vnímám, jako pohodičku, protože udělám plánované periodické úkony a pak se toho rok nevšimnu krom toho že do toho tankuju benzín a dívám se kolik je ještě vrzoku na pneumatikách + nová dovednost, jež jsem si musel osvojit a jež jsem u čekých motorek nedělal - mazat řetěz tak jednou za měsíc... to si čízy řeší samy únikem oleje z převodovky... Takže vrním blahem.... Ono i vyjádření mých dlouholetých moto kolegů znělo... ono dokud máš čas a chuť se v tom furt vrtat, tak je to jedno, ale jednou přijde chvíle, kdy budeš potřebovat něco co skutečně funguje.
Na rovinu - měl jsem tu výměnu hlavní motorky za rejži udělat mnohem dřív, než jsem se k tomu dokopal... ušetřil bych si spoustu problémů, montování a spoustu nasrání... jenže dokud jsem to stíhal spravovat, tak jsme to ještě toleroval, ale když mne potkaly dvě větší opravy v jedné sezoně, tak mne to už tak brutálně nasralo, že jsem,. že sem tu 477 naposled opravil a řekl jsem jí že mne sice mnoho let vozila, sto tisíc kilometrů jsem spolu navrčeli, ale poslední rok mne dost trápila a trpělovost není nekonečná... dal jsem inzerát, nastavil rozumnou cenu, zájemci vysvětlil situaci a bylo to vyřízené. Prodal jsem pak i pionýra který je úplně nahovno tak nějak celý, protože je to tak líné až je to nebezpečné a z výtěžku koupil rejži, jež funguje bezchybně, ačkoli lehký život taky neměla a najeto má neurekom.
K Almetu: Maďaři jsou sice kurvy na rozměry, takže když máš válec a potřebuješ ho osadit pístem tak to musíš přizpůsobovat, nebo brousit až podle pístu, ale když už jsem maďara jednou osadil, tak vydržel jezdit aspoň ětch 10-15kkm, než se začal negativně projevovat (hluk) a celkově ujel nějakých 25-30kkm než chcípnul úplně...
U Almetu jsem právě zažil i rychlé smrti způsobené zamačklými zámky, možná materiálem nebo i těsnými drážkami - prostě vždycky když byl průser hned z kraje provozu motoru, bezvýhradně vždy to byl Almet, takže Almet mi jako takový hodně vypadl z oka a je to stejná, nebo spíše i horší mrdka než ostatní... Rozměrově to sedí, ale přesto to není dobrý píst, ind je sice volný jak mrkev v kýbli, rachotí jak motokros, ale pokud se osadí normálními kroužky, tak se žádná rychlá smrt nekonala, ačkoli zvuky byly podivné. Takže pro mně když už brát to nejlepší ze špatného, tak nejlepší je přes všechny vady maďar, protože jsem s nimi udělal nejlepší zkušenosti, Ind je očividně nekvalitní, ale i ten jezdí... nejvíce ze všech mne vždycky nasral Almet.
Slitina pro hranáče jednoválce je jiná než na ostatní werky - je v ní víc hořčíku kvůli roztažnosti, což dneska nikdo nedělá a proto jsou ty problémy... Jediná možnost jak tyhlety motory udržet v chodu s dnešními (maďarskými) písty je nabrousit to záměrně volné, na kroužkách nechat v zámcích vůli alespoň 5 desetin a ono to při citlivém používání vydrží nějakou chvíli fungovat.
Takže písty jednooký král je Berta, druhé místo s odstupem indie a Almet je až poslední ze známých výrobců. V kulatých žentourech možná něco najede, ale mne vždycky tak akorát nasral a vyhejbám se mu už roky poměrně pečlivě.
Když jsem potřeboval udělat dvojky kroužky z dvaapůlek, tak to nebyl problém protože jsem vzal ty dvavapůlky stáhnul to na magnetce a bylo vyřešeno, protože prosoustružit drážky nešlo kvůli zámkům...
na čtyřtakta jsem to tak dělal, že jsem ptoáhnul drážky v pístech o těch 5 desetin, tam zámky nejsou...
Naposledy editováno 05.12.2017 08:54:35
Já na GSX 1400: výfuky origo bez škrábance - za 3000 oba
nádrž z jemným ťukancem určená k vyklepání a nalakování - 500 Kč !!! Ani sem nemusel bejt nepojízdnej, rovnou sem ji poslal na lak a když přišla, strá šla do regálu jako rezervní.
zadní světlo - běžně stojí 500
kolo - do trojky v pohodě
posedlák 500-1500 - dle štěstní
víko zapalování -1000
víko spojky (dělal sem prosklené a nechtěl ničit originál - 1000 Kč
Ať mi nikdo netvrdí, že je to dražší, než na jawu.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
pech. píše: Verdom.
Prodal jsem pak i pionýra který je úplně nahovno tak nějak celý, protože je to tak líné až je to nebezpečné ...
Tak s tím po 25letech a nevím kolika tisících s fekálem tak nějak souhlasím.
Jezdit s tím dálky jde (viz třebaSlobodník v Africe) a jsi téměř vždy za hrdinu,
pokud teda dojedeš, ale na lítání do práce to moc není.
Už jsem to tu psal. Za víkend jsem s tím dal Jablonec n.N.- Znojmo a zpátky.
Fichtl to dal, já taky, ale bylo mi o 30 let míň a byla jiná doba.
A jako se nejezdí tolik na koních bo nevyhovovali, tak se tolik nejezdí na Jawách.
A to uíí íííjóóó tady v kopcích a pokud máš chlapskou váhu nad 80kg je slyšet čím dál méně a lidi to buď střelí bláznovi
a nebo dorasí na fichtlcupu na Rádle . .
Je to odvaz stejně jako s Jawou. Prostě musíš mít na to chuť a náladu a pak seš spokojenej.
Pro mě v sóle v létě lítat s kejvou po Českým Ráji nebo s kámošema po vejletech je prostě nabíjení baterek a relax.
Ale sám jet na tom samém za kámošem do Ostravy a zpátky, tak to je spíš za trest, na to je lepší rejže,
která je schopná v provozu výkonově držet krok s okolím a tím eliminovat to,
že ti záda srovná nějaký Turek s kamionem.
A k Almetu, pokud mám sysláty, není v současné nabídce lepší píst než starý Almet.
Pokud nemám a potřebuju nový, tak Berta.
K výbrusu dávám píst a pokud ho nemám, předpokládám, že ten co výbrus dělá ví co dělá
a když řeknu těsnější nebo volnější, tak to podle toho udělá.
A u Padalíka mi to po přeměření vždy tak i dopadlo.
Naposledy editováno 05.12.2017 15:46:38
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pionýra jsem prodal kamarádovi, který s ním jezdí dálky a tohohle chtěl jako druhého na ježdění do práce... jenže on jezdí do práce kousek a po hojdách kde projedou dvě auta za de a navíc v rovinaté krajině, tam se dodá snést... ale on to dělá z nudy.. nemá paní, nemá děti, nudí se, tak jezdí mnohoset kilometrové jízdy na pionýru kdy cestou na slovensko a zpět stráví tejden.... Mne tohle nebaví, motorka musí hezky jet aby to pěkně odsejpalo a pak mne to baví a ne se za obrovského kraválu šinout 40-50km/h, za příznivého větru 60, místo sedla trestnou lavici atd.... a jak zahlédne kopec tak ztratí chuť do života - co kopec stačí stoupání v promilích, jako mají na azjnponu značené....
pech. píše: Že by pionýr nedojel se mi taky nikdy nestalo, on se rozbíjel tak, že se s ním dalo vždycky tak nějak dohrkat domů.... Nicméně pro pořádného chlapa do šumavských kopců a na cesty do práce po hlavní silnici je to dneska z důvodu neschopnosti udržet tempo s provozem zcela nepoužitelné pro někoho jiného než pro milovníky adrenalinu, exhibicionisty a jim podobné... V dnešní době je uspokojivé minimum motorka kolem těch 15 koní pro defenzivní ježdění mimo dálnic. Původní zapalování nemá problém se spolehlivostí, ono je proti původním magnetkám udělané podstatně lépe, ale problém pionýřího zapalování je nedostatečný výkon světelných cívek... Svoje jsem přestavoval na 30W a stejně to byla bída, i když jsem si pak mohl dovolit používat 25w hlavní žárovku z kejchačky, místo původní 15w....
Pionýra jsem prodal kamarádovi, který s ním jezdí dálky a tohohle chtěl jako druhého na ježdění do práce... jenže on jezdí do práce kousek a po hojdách kde projedou dvě auta za de a navíc v rovinaté krajině, tam se dodá snést... ale on to dělá z nudy.. nemá paní, nemá děti, nudí se, tak jezdí mnohoset kilometrové jízdy na pionýru kdy cestou na slovensko a zpět stráví tejden.... Mne tohle nebaví, motorka musí hezky jet aby to pěkně odsejpalo a pak mne to baví a ne se za obrovského kraválu šinout 40-50km/h, za příznivého větru 60, místo sedla trestnou lavici, místo světel bludičky atd.... a jak zahlédne kopec tak ztratí chuť do života - co kopec stačí stoupání v promilích, jako mají na azjnponu značené....
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
3 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Hrnous elektrokabeláž z Týnce vytrhal, natahal novou, svojí, která , jak mi řekl, je o asi 80 % lepší než původní. Takže v pořádku. Jako naprostý laik vím jen to, že vše je z kvalitních ( belgických ? ) komponent, motorka má novou baterii, regulátor, zalisované konektory, ztráty už nejsou 300 ( jednotek ) , ale jen 10 , což je v normě. A hlavně - motorka STARTUJE !! Kdykoliv, napoprvé. Už jsem to vyzkoušel. Dobíjení je v pořádku, na displeji svítí maximum, což zatím asi u žádné Jawy 660 není !
Nechci se zabývat finanční stránkou, tu Hrnous veřejně uvádí, ale musel jsem s vozíkem za autem a motorkou na něm nacestovat 1050 kilometrů a strávit dva dny na cestách. Pokud člověk nebydlí na Valašsku, je nutné jet skoro přes půl republiky. To není naříkání, ale konstatování. Když si novou Jawu 660 koupí někdo v Chebu a elektrice nerozumí, co ho čeká ? Cesta na Valašsko.
Tak jako ted' měla vypadat elektroinstalace už při výjezdu nové motorky z brány fabriky u Sázavy. Jawu Týnec hájím, zastávám se jí, ale tak to je. V tomto selhává.
Kromě elektriky nemá 660 žádný další podstatný neduh, tak ted' zazimujeme a budeme se těšit na jaro. A co dodat ? JAWA (660) žije !
Noční cesta pro motorku
Cesta zpět - Zlín, po dálnici Brno, Jihlava a domů...
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |
Jawa 250 dostanu ji na veteránské z... Jawa 250/559 panelka | Mario853 | 7 | 11.3.2024 v 07:11 FJRPEPA |