U predni poznam podhusteni, kdy se mi v zatackach "zaviraji riditka". Prehustenim si tak uz jisty nejsem.
U zadni nevim vubec.
Ted mam obuto bridgestone S21 a tlaky davam 2,2-2,3 predek a 2,3 zadek
Diky
1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Naposledy editováno 09.11.2017 16:17:51
1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Ale taky to závisí na tom,jak si gumu zahřál...řídítka se zavíraji i když máš správnej tlak,ale ještě jsi do ní nedostal správnou teplotu
jo, toho jsem si vsimnul. A taky toho jak pises s tou klesajii okolni teplotou, ze je treba krapet pridat tlaku. Predni se ted vlastne snazim foukat tak, aby byla co nejmensi tlak a zaroven se ani nepatrne se nezaviraly riditka po cca 3km jizdy soucasne.
Ale u zadni gumy nevim dle ceho to poznat na chovani moto.
celkově nemusíš přemlouvat motorku k zatočení,do náklonu.
Chapu to dobre, ze kdyz je zadek podhusteny tak se vlni/plave a moto jde hur do naklonu/zatacky?
A pri prehustene opak a navic “klouze”?
S tim podvozem jasny, ale resme ted prosim jen gumy. Rekneme ze podvozek je nastaven tak jak ma byt a funguje jak ma.
Naposledy editováno 09.11.2017 18:33:36
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
p.a.t.r.i.k.7 píše: když plave..podhuštěno..když klouže,tvrdej pocit..přehuštěno...Ale taky to závisí na tom,jak si gumu zahřál...řídítka se zavíraji i když máš správnej tlak,ale ještě jsi do ní nedostal správnou teplotu..to samé platí u zadní,taky ti může ze začátku plavat,ale jak se zahřeje jak má,je to akorát...neřiď se manuálem motorky,ale tím,co uvádí výrobce na daný typ pneu..třeba já dávám u dunlop d212 přední 2,1..zadní 1,3...a čím víc se ochlazuje venkovní teplota,tak tím trochu přidávám tlak
tlaky udávané výrobcem gum se řeší jen u okruhových gum, seriove gumy jezdi podle výrobce moto.
k tem 212.. mám tucha že jsme standartně foukali 2.3 předek a 1.4 zadek... u pirelli 2.1 a 1.8.
pro tazatele s monsterem... 2.3 předek ok... ale zadek minimálně 2.5...monster je relativně lehká motorka
1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Já to poznám jen v zatáčce, že je něco s pneu jinak
dewwil>Jak se to projevuje?
Jak pro podhustene, jak pri prehustene? (Hlavne tedy zadni)
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
tlaky udávané výrobcem gum se řeší jen u okruhových gum, seriove gumy jezdi podle výrobce moto.
k tem 212.. mám tucha že jsme standartně foukali 2.3 předek a 1.4 zadek... u pirelli 2.1 a 1.8.
pro tazatele s monsterem... 2.3 předek ok... ale zadek minimálně 2.5...monster je relativně lehká motorka
Udavany vyrobcem je 2.2 a 2.4....to jen pro presnost.
Z toho co pises, je lepsi lehkou moto foukat na vic? A tedy tezsi spise na mene?......to mi nejak nedava smysl.
Muzes to prosim vice rozvest?
Našel jsem pro Dunlop Q3:
Front tire: 120-180F (50-80°C)
Rear tire: 140-190F (60-85°C)
Tato teplota by měla být měřená v gumě, na povrchu je pak asi o 10°C míň
A ještě:
" Approximately; road tyres will want 40 deg C, range +20C to +60C will be ok. Road legal track tires need more heat to start working properly, around 60 to 80 degrees C. "
zelva0007 píše: dewwil>
Jak se to projevuje?
Jak pro podhustene, jak pri prehustene? (Hlavne tedy zadni)
1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Pokud upravujete tlak u pneumatik, které se nacházejí v teplé garáži nebo v dílně , přidejte k hodnotě tlaku huštění doporučené výrobcem vozidla 0,2 barů. Tím si zaručíte kompenzaci při přechodu do nízké teploty a následně jízdu se správným tlakem huštění.
Mějte na paměti, že tlak je třeba u pneumatik kontrolovat za studena (teplota pneumatik je shodná s okolní teplotou ) a pokud nejely minimálně 2 hodiny, nebo při velmi nízké rychlosti ujely maximálně 3 kilometry.
Takže pro zakladatele:
Foukej dle manuálu předek 2,2 a zadek 2,4 a dle podmínek výše.
Pokud to vyvezeš z obyváku 23°C a venku je 5°C, tak přidej ty 2 desetiny.
Podhuštěné pneu - moto je jako gumovější, žvýkavější, línější při změnách směru.
Přefoukané pneu - moto je rychlá při změnách směru, ale jako by odskakuje a nedrží, či klouže (trošku, ne jako na ledě)
Vozidlo stojí zaparkované při venkovní teplotě třeba 0°C. Fouká se 2,2 a 2,4.
Vozidlo stojí zaparkované při venkovní teplotě třeba 20°C. Fouká se 2,2 a 2,4.
Vozidlo stojí zaparkované při venkovní teplotě třeba 35°C. Fouká se 2,2 a 2,4.
Vozidlo stojí zaparkované v garaži při vnitřní teplotě garáže 20°C, venkovní teplota je -10°C.
Fouká se o 3 desetiny více (rozdíl 10°C = 1 desetina). Fouká se 2,5 a 2,7.
Muj dotaz zni, jak se podhusteni, nebo prehusteni jednotlivych (predni a zadni) projevuje na chovani moto.
Podhuštěné pneu - moto je jako gumovější, žvýkavější, línější při změnách směru.
Přefoukané pneu - moto je rychlá při změnách směru, ale jako by odskakuje a nedrží, či klouže (trošku, ne jako na ledě)
Diky. Odpovedi tohoto typu se snazim zde najit. Popripade rozvest debatu na toto tema
1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce
On to totiž bude číst i někdo jiný.
A někteří "experti" by si byli schopni v Chorvatsku říct, je 40°C, tak jedu na benzinku a tam upustím 2 desetiny proti tabulkovému tlaku, když je tu tak horko.
Což není správně.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Když jsem jednou dozadu na Virago obul nějakou Exedru (přesné číslené označení si nepamatuju), tak při huštění na 2,5 baru podle Yamahy to plavalo a nezatáčelo. Ve worksheetu od Bridgestone byl udávaný tlak 2,9 což je sakra rozdíl a při něm se to chovalo správně. Zřejmě to bylo tužší konstrukcí pneumatiky, která potřebvoala vyšší tlak na správné "vyboulení" do optimálního profilu.
1 reakcí na tento příspěvek Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Vždy dbejte, aby přední i zadní pneumatika byly správně nahuštěné a pravidelně kontrolujte tlak v pneumatikách. Tlak v pneumatikách má přímý vliv na vlastnosti a opotřebení pneumatik.
Udržujte v obou pneumatikách tlak doporučený výrobcem motocyklu. To je důležitý požadavek pro bezpečnost a výdrž pneumatik. Doporučený tlak huštění za studena najdete v návodu k obsluze motocyklu. U některých motocyklů je doporučený tlak pro přední a zadní pneumatiku různý.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
zelva0007 píše: tomasNJ>
Udavany vyrobcem je 2.2 a 2.4....to jen pro presnost.
Z toho co pises, je lepsi lehkou moto foukat na vic? A tedy tezsi spise na mene?......to mi nejak nedava smysl.
Muzes to prosim vice rozvest?
ne, pro težší foukat ještě víc...rozmezí tlaků zadních gum na klasických 180/55 se pohybuje od 2.5 do 2.9 u tebe tedy 2.4, nižší hodnoty jsem nigdá nezaznamenal..igdyž i těch 2.4 mi přijde málo...
mě spíš vlastně asi zajímá, proč laboruješ s tlakama, gdyž nepoznáš rozdíl...
mě spíš vlastně asi zajímá, proč laboruješ s tlakama, gdyž nepoznáš rozdíl...
Ja se snad ptam, jak ten rozdil prave poznat. Jaka je na to metodika.
Proste nechci byt jelen, tak ze zajimam o to, jak by se mela chovat popripade nechovat prefoukana nebo nedofoukana guma. Jo a u predni to poznam myslim.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Udržujte v obou pneumatikách tlak doporučený výrobcem motocyklu.
VladaM>a tedy ten doporuceny tlak v manualu motorky je pro jednu nebo dve osoby (v manualu to specifikovanio neni)?
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
zelva0007 píše: VladaM>
a tedy ten doporuceny tlak v manualu motorky je pro jednu nebo dve osoby (v manualu to specifikovanio neni)?
Pokud to není, tak asi platí pro jednu i dvě osoby.
Často je v manuálu rozlišeno pro jednu a pro dvě, ale jsou tam hodnoty stejné pro obě zatížení. Blázinec...
Ale třeba u FZ6 jsem měl předek/zadek sólo 2,25/2,5 a ve dvou 2,5/2,9.
U podobných strojů (podobná hmotnost, velikost moto, stejný rozměr gum) je v drtivé většině pro obojí zatížení 2,5/2,9.
M1100S je docela lehká moto, proto asi výrobce udává 2,2/2,4.
Ale tak nějak subjektivně bych pro jízdu ve dvou do toho déchl trochu víc.
Třeba zadek alespoň 3 desetinky, předek taky trošku, no...
Tak nějak, jako je to navýšení u FZ6.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Tlaky v pneu NE podle vyrobce
Vzdy me tady pobavi, kdyz se na neco zeptam, tak ze jeste musim obhajit svoji otazku
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Ducati monster 1100 kolísání volnob... Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... | ENEMY | 9 | 22.3.2024 v 09:04 Johnny796 |
Ducati Monster 1100 spojka Ducati Hypermotard 1100/1100S, Ducati Monster 1100, ... | Jakub.Pycha | 23 | 2.1.2020 v 22:08 robozaho |
Monster 821 vs Monster 1100 EVO vs ... Ducati Monster 1100S, Ducati Monster 1100 EVO, Ducat... | zelva0007 | 27 | 23.12.2019 v 21:08 robozaho |
Ducati Monster alternativní zrcátka Ducati Monster 696, Ducati Monster 1100, Ducati Mons... | GrametS | 7 | 27.6.2018 v 12:54 P_B |
Vyber brzovych desek Ducati Monster 1100S | zelva0007 | 22 | 31.7.2017 v 08:59 Laduj |