přemýšlím že si na jaro pořídím nějaké horské kolo, ale rozumim tomu jak koza petrželi, tak bych byl rád kdyby mi někdo poradil. chci to na každodenní dojíždění do práce (cca 5 km) a víkendový ježdění po lese a místních cyklostezkách. nejsem náročnej, takže mi stačí něco kolem 10 tkč (max 12 tkč), víc se mi investovat nechce, protože to stejně nevyužiju. klidně to může být doprodej starších ročníků, ale podmínka je že chci nový, žádný z druhý ruky. v okolí mělníku, litoměřic, roudnice popř prahy bych se na to jel osobně mrknout, kdyby někdo věděl kde se dá dobře pořídit... díky za info
No nevím, já měl u všech pedálů při povolení problém v tom, že mi při zvedání nohy v záběru cvakaly, né že by to bylo nějak omezující funkci, ale sr*lo mě to. Každopádně jako skoro každý jsem si nabyl tlamu při dobržďování Paradoxně né na začátku, to jsem si dával sakra bacha, ale ve chvíli, kdy jsem měl pocit, že už to mám zažité.
No plná zastávka lidí a trafikantka se docela bavili
Před pár lety jsem byl za troubu a socku, že nechci jezdit na kole (od asfaltu přes traily) v SPD, když mi stačí nejobyčejnější plastové platformy s malými piny a běžnými botami. Jak šel čas, tak ti samí zastánci SPD potichu mění pedály, kupodivu za platformy bez SPD
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Ja mam plastovy HT na vsech kolech, levny, lehky a drzi... alu pedaly s touhle hmotnosti to je 6tis nebo spis vic...
Jinak jsem poprve po upgradu (konverze na 1x11) vazil kolo co mu rikam "tezitko" a dostal jsem se na prekvapivych 15,3kg na to ze je to je hlinik, staveny aby vydrzelo prasarny, ne zadna gramarina a 180/180mm zdvihy bych rekl docela slusny ...
Naposledy editováno 16.10.2017 10:17:07
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
kerut píše: Racing.angel> .. ze prej fakt pekny, ale to vyuziti by bylo nejspis jako u Tebe nebo jeste min
BTW ze se zeptam, na kolik takova celoodpruzena sranda orientacene prijde ?
Loni jsme jezdili docela dost, ale jak jsem psala, letos dostala přednost motorka, byli jsme akorát snad 3x na singletrailech v Jedovnici Myslím, že celopérko nějaký slušný koupíš za 30 tisíc. Přítel má třeba za 80 a nepoznala bych moc mezi mým a jeho rozdíl
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: ...tak to znamená, že jsi "maličká" , abych upgradoval bicykl paní, musel by být rám min. o 2", spíš o 3" větší
ona je to delka sedlove trubky a tu maji tyhle trail/enduro kola kratsi .. a celkove je to jina geo nez na co je clovek zvyklej ze starsich pevnaku.
16,5 palce je treba u kola co mam ja velikost "M" o tri palce vetsi tzn 19,5 je uz XL ktery mam ja a to je doporuceny od cca 190cm :)
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Racing.angel píše: Loni jsme jezdili docela dost, ale jak jsem psala, letos dostala přednost motorka, byli jsme akorát snad 3x na singletrailech v Jedovnici Myslím, že celopérko nějaký slušný koupíš za 30 tisíc. Přítel má třeba za 80 a nepoznala bych moc mezi mým a jeho rozdíl
Slušný celopéro začíná na těch 50tis, v katalogových cenách, pokud to má být něco, na čem si chce člověk trochu terén užít , za 30tis je slušný (sportovní) HT.
A rozdíl mezi celopérem za 80t a 30t by měl být hodně znát
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Racing.angel píše: Já mám Scott Trail BOA - líbil se mi ten systém upínání, s přípravou na SPD, ale tu mám zatím stále schovanou pod podrážkou a stačí mi klasický pedály s piny. Je fakt, že se děsím dne, kdy bych měla spadnout a sjet nohou o ten pedál ... párkrát jsem jen lehce zavadila a hned tekla krev
Co jsem zatím spadnul, tak jsem vždycky to kolo opustil tak rychle (i přes nášlapy), že jediný kontakt s kolem byl s řidítkama...1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Alojs01 píše: Co jsem zatím spadnul, tak jsem vždycky to kolo opustil tak rychle (i přes nášlapy), že jediný kontakt s kolem byl s řidítkama...
Co jsem viděla pády, kde měli lidi rozseknutý nohy až na kost od pinů, tak to bylo hodně hnusný
Racing.angel píše: Co jsem viděla pády, kde měli lidi rozseknutý nohy až na kost od pinů, tak to bylo hodně hnusný
No radši nekoukat...Já jsem na sebe dost opatrnej a padám tak max jednou za rok (ťuk, ťuk), takže naštěstí jen nějaký pohmožděniny, odřeniny...
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Racing.angel píše: Alojs01> Tak záleží, co s tím chce kdo jezdit ... "normálnímu" člověku si myslím, že za těch 30 stačí, nevím
Tak normálnímu asi jo. Byl jsem na pár testovačkách kol a tam jsem si ten rozdíl vyzkoušel a stačí si vzít kolo za 30, pak za 70, pak zpátky za 30 a opět to dražší a už to 30 chtít člověk nebude (samozřejmě taky záleží na finanční možnostech) .1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Alojs01 píše: Tak normálnímu asi jo. Byl jsem na pár testovačkách kol a tam jsem si ten rozdíl vyzkoušel a stačí si vzít kolo za 30, pak za 70, pak zpátky za 30 a opět to dražší a už to 30 chtít člověk nebude (samozřejmě taky záleží na finanční možnostech) .
Ja bych rekl, ze tam bude dost znat rozdil v systemech odpruzeni, geometrii...
V ramci jedne znacky by ten rozdil nemusel byt tak drastickej a mohl by byt ciste jen v hmotnosti (lepsi odpruzeni pozna spis az zkusenejsi pilot)
Osobne souhlasim s tim, ze celopera pod 50 jsou spis na rekreacni jezdeni, mysleno podle katalogove ceny - semtam clovek koupi treba rok, dva starej model za 30 co byl puvodne za 50+ a to uz je zas jina.
Ono je kolo za 80 a kolo za 80 :D tzn treba nejakej "horsi" ram nasypanej top komponentama tzn top stroj v dane rade, nebo lepsi ram s obyc komponentama - tzn zaklad v dane rade. Dle meho, je lepsi mit dobrej ram. Blby je, ze to maj vyrobci sikovne poskladany, vyssi model v dane rade kterej je o 20drazsi uz ma komponenty ktery kdyz by clovek chtel menit tak je to 40...takze prihodis a tak porad dokola :) ale ja jsem teda skoncil na predposlednim modelu, ten nejvyssi uz ma ty komponenty z rady kde kazdej gram stoji vic jak v koksu :D
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Mě hodně překvapuje ten rozdíl mezi katalogovou cenou na začátku sezóny a "výprodejem" na konci sezóny, to je třeba u značek jako CUBE, HAIBIKE, CANYON, FOCUS 30-50% a to je opravu dost... (pro zákazníka ale dobře!)
Bohužel i málokdy narazíš u dražších kol, že mají dobrá zapletená kola, bývá to to první, do čeho člověk investuje hned. Já bych zkousnul i o trochu horší komponenty, pokud bych do základu dostal slušný záplety, ale jak píšeš, výrobci to mají dobře vymyšlený...
Naposledy editováno 16.10.2017 14:22:22
Alojs01 píše: assassin> Já jsem se právě snažil jezdit "stejný" modely kol, která se lišila jen ve výbavě. Zase abych byl upřímnej, tak pokud by ten časovej rozdíl mezi jednotlivýma jízdama byl třeba týden, tak bych to asi tak necítil a možná některý rozdíly bych ani nezpozoroval, ale měnit to párkrát hned po sobě je pak opravdu hodně znát.
Mě hodně překvapuje ten rozdíl mezi katalogovou cenou na začátku sezóny a "výprodejem" na konci sezóny, to je třeba u značek jako CUBE, HAIBIKE, CANYON, FOCUS 30-50% a to je opravu dost... (pro zákazníka ale dobře!)
Bohužel i málokdy narazíš u dražších kol, že mají dobrá zapletená kola, bývá to to první, do čeho člověk investuje hned. Já bych zkousnul i o trochu horší komponenty, pokud bych do základu dostal slušný záplety, ale jak píšeš, výrobci to mají dobře vymyšlený...
Aha, tak to jo, je fakt, ze ja uz to ted ani nezkousim, ja si koupil svuj dreambike a uz na to kaslu, to bych mohl menit kazdy dva roky. A kdyz uz si neco pujcim, tak je to z kategorie nad 100 - ty kola tam porad muzou bejt hodne rozdilny, ale neda se rict ze lepsi.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
assassin píše: ona je to delka sedlove trubky a tu maji tyhle trail/enduro kola kratsi .. a celkove je to jina geo nez na co je clovek zvyklej ze starsich pevnaku.
16,5 palce je treba u kola co mam ja velikost "M" o tri palce vetsi tzn 19,5 je uz XL ktery mam ja a to je doporuceny od cca 190cm :)
...netuším co máš ty, třeba to má tvá značka jinak než ostatní, ale od začátku diskutuju o celopéru z fotky a to teda promiň, ale psala, že má 16", což pro mou paní je malej rám, na 180cm vejšky potřebuje min. 18,5" spíš 19", což je pouhý eLko, ne XL, to bych mluvil o jednadvacítce a + 5. nebo 6. palcích
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
osiris píše: ...netuším co máš ty, třeba to má tvá značka jinak než ostatní, ale od začátku diskutuju o celopéru z fotky a to teda promiň, ale psala, že má 16", což pro mou paní je malej rám, na 180cm vejšky potřebuje min. 18,5" spíš 19", což je pouhý eLko, ne XL, to bych mluvil o jednadvacítce a + 5. nebo 6. palcích
Mas pravdu, ona to jeste moc "enduro" geometrie neni, takze jeste stara vysoka "koza" - Mko co jsem nasel je 19palcu, tech cca 17,5 na foto je S (jestli jsem spravne rozlustil model tak 16palcu neni) . Jsem myslel ze je to novejsi, ta mala velikost tak "kozovite" z fotky nepusobi...
U tohodle modelu je L 20ti palcovy a XL dokonce 22palcu :)
Dneska uz se spis nez vyska sedlove trubky resi tzv "reach"
Naposledy editováno 16.10.2017 14:46:55
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
2 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Je fakt, že díky nezvyklým proporcím přední části kola vzbuzuji rozruch. Mezi pláštěm a spojem vidlice pod sloupkem řízení je dobrých 7 cm, mezi horním ložiskem a představcem vyskládaných dalších cca 15 cm podložek, k tomu 6 cm / 35 stupňů představec a 5 cm prohnutá řídítka - přece se na stará kolena nebudu na kole hrbit, ne?
Naposledy editováno 16.10.2017 16:30:16
E: ono to souvisi i s tim celoperem, to vyjizdis i veci na ktery by ses s pevnakem davno vykaslal.
Naposledy editováno 16.10.2017 16:33:41
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Horské kolo
Racing.angel píše: assassin> Tak to si luštil špatně, i na rámu mám 16" , sakra snad vím, co mám za velikost
Sakra dneska mi to jde :) ono neco najit v tech neaktualnich modelech je peklo.
1 reakcí na tento příspěvek Horské kolo
Naposledy editováno 16.10.2017 16:56:39