Názor u našich "odborníků"
http://www.idragons....sloclanku=2006010201
A v Norsku:
http://www.mabaprefa...ch+svodidel+v+Norsku
Musím vám poněkud oponovat a tvrdím, že ty lana (záleží na konstrukci) sou mnohem bezpečnější, než běžný pevný svodidla právě i pro motorkáře. A to proto, že ty sloupky který ty lana přidržujou se při nárazu poměrně lehce uvolní oproti běžným svodidlům, jenž stojí pevně a hluboko v zemi. Takže hooodně zjednodušeně, lepší bejt řízlej lanem (ale sou tam většinou tři nedaleko od sebe-těžko říct, jestli to prořízne kůži) než rozsápanej sloupkama.
..trasu mezi Příborem a NJ znám, jeden čas jsem ji jezdil skoro pravidelně, i když většinou v autě..a člověk se pak aspoň 100% koncentruje, když tam má v levým 160..
..ale je pravda, že tama shodou okolností taky vedla moje první jízda na jedenáctce a byl chcanec, tak jsem to taky moc nehnal.. ))
Lumberjack>Jelikož pracuju ve švédsku každej rok i pro zprávu silnic a absolvoval sem řadu školení a diskuzí, ...
Musím vám poněkud oponovat a tvrdím, že ty lana (záleží na konstrukci) sou mnohem bezpečnější, než běžný pevný svodidla právě i pro motorkáře. A to proto, že ty sloupky který ty lana přidržujou se při nárazu poměrně lehce uvolní oproti běžným svodidlům, jenž stojí pevně a hluboko v zemi. Takže hooodně zjednodušeně, lepší bejt řízlej lanem (ale sou tam většinou tři nedaleko od sebe-těžko říct, jestli to prořízne kůži) než rozsápanej sloupkama.
No nevím,ale podle mého větší plocha dopadu=větší rozložení energie,takže jsem proti lanům. Když vezmeš třeba vejce na tvrdo a zmáčkneš ho nožem na plocho,tak zůstane celé a když ho zmáčkneš stejnou silou klidně i tou tupou stranou,tak ho fikneš raz dva.
danik1>Lumberjack>Jelikož pracuju ve švédsku každej rok i pro zprávu silnic a absolvoval sem řadu školení a diskuzí, ...
Musím vám poněkud oponovat a tvrdím, že ty lana (záleží na konstrukci) sou mnohem bezpečnější, než běžný pevný svodidla právě i pro motorkáře. A to proto, že ty sloupky který ty lana přidržujou se při nárazu poměrně lehce uvolní oproti běžným svodidlům, jenž stojí pevně a hluboko v zemi. Takže hooodně zjednodušeně, lepší bejt řízlej lanem (ale sou tam většinou tři nedaleko od sebe-těžko říct, jestli to prořízne kůži) než rozsápanej sloupkama.
No nevím,ale podle mého větší plocha dopadu=větší rozložení energie,takže jsem proti lanům. Když vezmeš třeba vejce na tvrdo a zmáčkneš ho nožem na plocho,tak zůstane celé a když ho zmáčkneš stejnou silou klidně i tou tupou stranou,tak ho fikneš raz dva.
Jak jako rozmáčklý vejce plochou stranou nože zůstane celý?! "Celý" možná jo, ale každopádně na sračky!!!
Naposledy editováno 17.04.2008 23:06:16
Osobně bych viděl dva typÿ krešů:
1. spadneš a kloužeš-sloupky a jejich tuhost sou zásadní
2. jedeš a o svodidlo se opřeš-buď ti nohu rozšmelcuje plechový svodidlo x nebo ti ji uřízne lano :\ (nic moc každopádně´-ale lepší rána řezná, než tržná!
Ty lana sou tam tří a to cca 50?cm nad zemí a v cca 5-10cm rozestupu a sou cca 2cm průměru (plocha cca jak svodidlo) a o jejich řezných schopnostrech bych pochyboval-nenalítneš tam přímo, a ty sloupky tě "můžou" dost úspěšně hodit zpátky bez toho aby tě roztrhaly, nebo tě alespoň zbrzdit. Představuju si situaci, že motarka jede po zemi, ty za ní-moto udělá ćestu a ty "jakš takš" projedeš pod nima,...
Zkoušet to nechci a snad ani radši nebudu! Rozhodně zásadní pravidlo-Dávejte si bacha v místech kde sou ať taková či maková svodidla-následky sou katastrofický (to je snad horší než potkat strom!!!)
Nicmene mozna ze by se nektary radoby motorkarsky casopis mohl slozit(klidne na to pridam),koupit par mrtvejch prasat,vzit je na korbu a v ruznych rychlostech ja hodit z auta pod anebo na ty lana a vidime hned co se s nama stane.
2) Chci alespoň jednoho člověka, který se už o tyto svodidla nakrájel..
3)Kde všude tyhle svodidla jsou? Ve srovnání s jinými úseky-na pár místech
4) Když vím, že to "může krájet" pojedu tam podle toho-tzn tak abych se nenakrájel
5)Nechápu, proč by měl stát chránit každého vola,co musí jet rychle, tady rozebíráte nebezpečnost lanových svodidel a jsou v ČR úseky (kolem slezské Harty o ketrých vím já),kde je silnice (diravá jak ementál,samá zatáčka), a pak je sráz, skoro kolmý dolů, pak když člověka nakopne díra a balancuje skoro na hranici toho srázu, tak to taky není moc košer..
Krom toho viz Repulsion, plechové svodidla jsou taky pěkně nahovno, krom toho, že jsou místy ostré, tak jsou nad zemí a tělo motorkáře může pod ně vjet a rozsekat se o nosné sloupky-to ale neštvě nikoho...
a jen sám za sebe-když vím, že na silnici mezi Příborem a NJ jsou lana, tak tam na moto nejedu buď vůbec nebo jedu a dávám si bacha
fockewulf>1) Nikdo nebude přihlížet na nějaké problémy menšiny (motorkářů)-nejsme ve Švédsku
2) Chci alespoň jednoho člověka, který se už o tyto svodidla nakrájel..
3)Kde všude tyhle svodidla jsou? Ve srovnání s jinými úseky-na pár místech
4) Když vím, že to "může krájet" pojedu tam podle toho-tzn tak abych se nenakrájel
5)Nechápu, proč by měl stát chránit každého vola,co musí jet rychle, tady rozebíráte nebezpečnost lanových svodidel a jsou v ČR úseky (kolem slezské Harty o ketrých vím já),kde je silnice (diravá jak ementál,samá zatáčka), a pak je sráz, skoro kolmý dolů, pak když člověka nakopne díra a balancuje skoro na hranici toho srázu, tak to taky není moc košer..
Krom toho viz Repulsion, plechové svodidla jsou taky pěkně nahovno, krom toho, že jsou místy ostré, tak jsou nad zemí a tělo motorkáře může pod ně vjet a rozsekat se o nosné sloupky-to ale neštvě nikoho...
a jen sám za sebe-když vím, že na silnici mezi Příborem a NJ jsou lana, tak tam na moto nejedu buď vůbec nebo jedu a dávám si bacha
no koukam kamo ze s tebou se nazorove neshodnu ani v moji diskuzi ani tady, tak budu radsi drzet hubu nez se mi nahrne krev do hlavy a zacnu na tebe rvat co to meles za kraviny,ale budiz kazdej ma pravo na svuj nazor...
nofear4>fockewulf>1) Nikdo nebude přihlížet na nějaké problémy menšiny (motorkářů)-nejsme ve Švédsku
2) Chci alespoň jednoho člověka, který se už o tyto svodidla nakrájel..
3)Kde všude tyhle svodidla jsou? Ve srovnání s jinými úseky-na pár místech
4) Když vím, že to "může krájet" pojedu tam podle toho-tzn tak abych se nenakrájel
5)Nechápu, proč by měl stát chránit každého vola,co musí jet rychle, tady rozebíráte nebezpečnost lanových svodidel a jsou v ČR úseky (kolem slezské Harty o ketrých vím já),kde je silnice (diravá jak ementál,samá zatáčka), a pak je sráz, skoro kolmý dolů, pak když člověka nakopne díra a balancuje skoro na hranici toho srázu, tak to taky není moc košer..
Krom toho viz Repulsion, plechové svodidla jsou taky pěkně nahovno, krom toho, že jsou místy ostré, tak jsou nad zemí a tělo motorkáře může pod ně vjet a rozsekat se o nosné sloupky-to ale neštvě nikoho...
a jen sám za sebe-když vím, že na silnici mezi Příborem a NJ jsou lana, tak tam na moto nejedu buď vůbec nebo jedu a dávám si bacha
no koukam kamo ze s tebou se nazorove neshodnu ani v moji diskuzi ani tady, tak budu radsi drzet hubu nez se mi nahrne krev do hlavy a zacnu na tebe rvat co to meles za kraviny,ale budiz kazdej ma pravo na svuj nazor...
no asi tak-na tom mít opačný názor než někdo jiný není podle mě nic špatného, nadávat hned někomu, jen proto že má opačný názor, je celkem zcestné,ale každý jsme nějaký..neboj mě bys stejně nenasral
Krom toho jsem napsal pouze to jak to vidím já a jak podle toho jezdím-lanům se vyhýbám,pokud můžu,jinak dávám bacha, o tom, že by se na nich někdo nakrájel fakt nevím, bod 1 je konstatování faktu no less no more, v ČR se neřeší podstatnější věci než lana na silnici.
Otázka-byl bych pro aby se zavedly bezpečnější systémy než stávající lana a svodidla--jasně byl, jenže vím, že je to nereálné, proto se snažím s těmito zařízeními nepřijít do styku..
Havarující motorkář ve většině případů "klouže" nebo se valí po vozovce po přímce, která je tečnou směru jeho původní jízdní dráhy. Nestává se často, že by přímo narazil celou plochou na svodidla. Upozorňuji, že tento druhý způsob pádu, tzn. přímý náraz do svodidel, je nejběžnější při nezvládnutí motocyklu ve vysoké rychlosti.
Při "klouzání" nebo valení se po vozovce se tělo havarujícího motorkáře střetává se svodidlem pod ostrým úhlem a střetává se právě se spodní "řeznou" hranou svodidla a v tomto případě platí že, plechová svodidla jsou v tomto případě rozhodně ostřejší a v případě nárazu mají větší tuhost, takže se tělo řeže o pevný plechový nůž, zatím co svodidla lanová mají možnost vychýlit se ze své polohy, mají větší průřez a v součinnosti s "vysazovacím" způsobem upevnění sloupků jsou výrazně bezpečnější.
Tento problém se řešil na silniční výstavě letos v Amsterdamu, které jsem se měl možnost zůčastnit, tak přidám fotky.
[img] jde ale o skutečnost, že se většina motorkářů na silnicích neumí chovat, přeceňují své schopnosti a výsledek havárie není otázkou svodidel ale jízdy samotné.
Naposledy editováno 18.04.2008 08:43:13