Téma: Lanová svodidla
 
17.4.2008 v 22:08
Tak jen tak pro zajímavost:
Názor u našich "odborníků"

http://www.idragons....sloclanku=2006010201

A v Norsku:

http://www.mabaprefa...ch+svodidel+v+Norsku
Předchozí
1 2 3
Následující

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:16 | Nahoru | #1
zajímavé

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:17 | Nahoru | #2
jo, jsou to kreténi.. ale jsem se inspirovala a zrovna podle toho článku v čmn co vyšel ,,chtějí nás zabít" jsem napsala slohovku do školy.. jinak je to hnus.. máme to skoro kolem baráku a nic moc příjemného..

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:17 | Nahoru | #3
hmmm, zajímavé. Taky bych nerad domýšlel přípdané následky nárazu těla do těch lan. Docela zajímavé bvy bylo video s crashtestem motorky do toho lanového svodidla. Každopádně jakýkoliv náraz do nějaké překážky, ať už ji tvoří třeba svodidlo je při pádu rizikové. Takže platí nejdůležitější pravidlo - nepadat!

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:19 | Nahoru | #4
to víš,hlavně že se to levně opravuje..

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:22 | Nahoru | #5
ja sam si myslim ze lana jsou nesmysl nevim jak vy ale i v aute u nich nemam dobry pocit kdyz jedu kolem btw my je mam mezi priborem a novym jicinem

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:22 | Nahoru | #6
qwert> Jojo,opraveno dřív,než tě z toho vymotaj.

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:27 | Nahoru | #7
Je mi celkem jedno co říká ředitelství silnic a dálnic ČR, osobně bych se nechtěl s lanovým svodidlem potkat, připadá mi, že design se příliš mnoho podobá tomu "kráječi na vajíčka". Ale ono potkat betonové svodidlo asi taky není žádná p.del

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:34 | Nahoru | #8
Jelikož pracuju ve švédsku každej rok i pro zprávu silnic a absolvoval sem řadu školení a diskuzí, ...
Musím vám poněkud oponovat a tvrdím, že ty lana (záleží na konstrukci) sou mnohem bezpečnější, než běžný pevný svodidla právě i pro motorkáře. A to proto, že ty sloupky který ty lana přidržujou se při nárazu poměrně lehce uvolní oproti běžným svodidlům, jenž stojí pevně a hluboko v zemi. Takže hooodně zjednodušeně, lepší bejt řízlej lanem (ale sou tam většinou tři nedaleko od sebe-těžko říct, jestli to prořízne kůži) než rozsápanej sloupkama.

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:36 | Nahoru | #9
Lanova svodidla nemaji za ukol zvyšovat bezpečnost autičkařu ani motorkařu ,ale jen a obyčejně zastrašovat.Kamion akorat pichne gumy když přejede do protisměru a motorkaře to hezky naporcuje na nahradni dily.

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:43 | Nahoru | #10
Lumberjack> ono je to sice pěkné, že se sloupky zdeformujou, ale když tě to lano zasáhne třeba přes krk, který není vůbec chráěný, nebo se do toho lana nějak zamotáš, tak už je jedno, jsetli se sloupky ohnou. Jak jsem psal dřív, docela by mě zajímal nějaký crash test lana vs. motorka

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:44 | Nahoru | #11
Zas na druhou stranu jsem ještě neslyšel, že by se o ty lanový svodidla někdo na moto rozsekal..

..trasu mezi Příborem a NJ znám, jeden čas jsem ji jezdil skoro pravidelně, i když většinou v autě..a člověk se pak aspoň 100% koncentruje, když tam má v levým 160..

..ale je pravda, že tama shodou okolností taky vedla moje první jízda na jedenáctce a byl chcanec, tak jsem to taky moc nehnal.. ))

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:48 | Nahoru | #12

Lumberjack>Jelikož pracuju ve švédsku každej rok i pro zprávu silnic a absolvoval sem řadu školení a diskuzí, ...
Musím vám poněkud oponovat a tvrdím, že ty lana (záleží na konstrukci) sou mnohem bezpečnější, než běžný pevný svodidla právě i pro motorkáře. A to proto, že ty sloupky který ty lana přidržujou se při nárazu poměrně lehce uvolní oproti běžným svodidlům, jenž stojí pevně a hluboko v zemi. Takže hooodně zjednodušeně, lepší bejt řízlej lanem (ale sou tam většinou tři nedaleko od sebe-těžko říct, jestli to prořízne kůži) než rozsápanej sloupkama.



No nevím,ale podle mého větší plocha dopadu=větší rozložení energie,takže jsem proti lanům. Když vezmeš třeba vejce na tvrdo a zmáčkneš ho nožem na plocho,tak zůstane celé a když ho zmáčkneš stejnou silou klidně i tou tupou stranou,tak ho fikneš raz dva.

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:52 | Nahoru | #13
Kubát> Tak si jen tak představ tělo např. ve 150km/h narážející na pevný sloupek (a těch je mnoho za sebou-bez šance se vyhnout). Navíc ty lana bejvaj dost vysoko na to aby se tam člověk klouzající po zemi vešel - pod ně.

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:57 | Nahoru | #14

danik1>Lumberjack>Jelikož pracuju ve švédsku každej rok i pro zprávu silnic a absolvoval sem řadu školení a diskuzí, ...
Musím vám poněkud oponovat a tvrdím, že ty lana (záleží na konstrukci) sou mnohem bezpečnější, než běžný pevný svodidla právě i pro motorkáře. A to proto, že ty sloupky který ty lana přidržujou se při nárazu poměrně lehce uvolní oproti běžným svodidlům, jenž stojí pevně a hluboko v zemi. Takže hooodně zjednodušeně, lepší bejt řízlej lanem (ale sou tam většinou tři nedaleko od sebe-těžko říct, jestli to prořízne kůži) než rozsápanej sloupkama.

No nevím,ale podle mého větší plocha dopadu=větší rozložení energie,takže jsem proti lanům. Když vezmeš třeba vejce na tvrdo a zmáčkneš ho nožem na plocho,tak zůstane celé a když ho zmáčkneš stejnou silou klidně i tou tupou stranou,tak ho fikneš raz dva.



Jak jako rozmáčklý vejce plochou stranou nože zůstane celý?! "Celý" možná jo, ale každopádně na sračky!!!

Lanová svodidla

17.4.2008 v 22:59 | Nahoru | #15
Lumberjack> v těch sloupcích asi problém není, ale jen do doby, než se to uvolněné lano někde zamotá. Hledal jsem nějaké crash testy, ale všude byly jen auta. Toto by mě opravdu zajímalo

Lanová svodidla

17.4.2008 v 23:04 | Nahoru | #16
psal jsem zmáčkni ne rozmáčkni! lol Tak jinak,kolik síly budeš v obou případech potřebovat? na to rozmáčknutí asi přeci jenom víc,že. Ja osobně se raději sklouznu po betonu a odřu si hadry a zlámu hnáty,než se namotat na ty lana a nechat si odřezat nějakou tu končetinu. Ale tvůj názor ti neberu. Když ti lana připadají bezpečnější :\

Naposledy editováno 17.04.2008 23:06:16

Lanová svodidla

17.4.2008 v 23:07 | Nahoru | #17
Nevim, ale řek bych, že motorka nemá šanci ty lana potrhat, při nějakým podélným (v ůhlu) nájezdu, možná tak v kolmým směru, ale pak letíš přez a to vrchem.
Osobně bych viděl dva typÿ krešů:
1. spadneš a kloužeš-sloupky a jejich tuhost sou zásadní
2. jedeš a o svodidlo se opřeš-buď ti nohu rozšmelcuje plechový svodidlo x nebo ti ji uřízne lano :\ (nic moc každopádně´-ale lepší rána řezná, než tržná!

Lanová svodidla

17.4.2008 v 23:10 | Nahoru | #18
Lumberjack> jinak u těch pevných sloupků od klasických svodidel. Teď jsem prolezl net a jsou firmy, které dělají bezvadný systém a to ten, že zakrývají i volnémísto pod svodidlem např zde http://www.hiasa.co...geIdioma=Ingl%c3%a9s

Lanová svodidla

17.4.2008 v 23:22 | Nahoru | #19
Ta lana co potkávám tady-v čechách sem jich moc neviděl-mi připadaj během jízdy rozhodně mnohem bezpečnější než pevná svodidla! Sloupky držej na umělý patici a vršek lana jen přidržuje v dané výšce a směru (velmi jednoduché je vylomit).
Ty lana sou tam tří a to cca 50?cm nad zemí a v cca 5-10cm rozestupu a sou cca 2cm průměru (plocha cca jak svodidlo) a o jejich řezných schopnostrech bych pochyboval-nenalítneš tam přímo, a ty sloupky tě "můžou" dost úspěšně hodit zpátky bez toho aby tě roztrhaly, nebo tě alespoň zbrzdit. Představuju si situaci, že motarka jede po zemi, ty za ní-moto udělá ćestu a ty "jakš takš" projedeš pod nima,...

Zkoušet to nechci a snad ani radši nebudu! Rozhodně zásadní pravidlo-Dávejte si bacha v místech kde sou ať taková či maková svodidla-následky sou katastrofický (to je snad horší než potkat strom!!!)

Lanová svodidla

17.4.2008 v 23:24 | Nahoru | #20
Kubát> To tam pak rounou můžou narvat ty betónový a bylo by, jenže to je asi moc drahý-nechtěl bych vydět ty poplatky pak.

Lanová svodidla

17.4.2008 v 23:29 | Nahoru | #21
Lumberjack> co jsem tak viděl, tak obecně ty svodidla jsou projektována na určitý typ nárazu. Nejčastěji 30° od roviny svodidla, pohltí část energie nárazu a svedou vodidlo dále ve směru. Takže jakýkoliv jiný náraz může dopadnout špatně ať v autě nebo na moto. O klouzajícím těle ani nemluvě. Opravdu každému z nás přeju, abychom to nikdy nevyzkoušeli

Lanová svodidla

17.4.2008 v 23:35 | Nahoru | #22
Nevím, vůbec tomu nerozumím - vím jenom, že klasická plechová svodidla jsou na mnoha místech zdeformovaná, takže jsou na nich různé ostré výstupky a hrany - potkat se s ním v takovém místě, je vymalováno. Tenká lana asi taky nebudou to pravé ořechové - i když tam hodně záleží na tom, jak moc jsou pružná - pokud tě to kousek pustí, tak by to mělo zároveň brzdit a konečný náraz by mohl být mírnější. Horší by to asi bylo, kdybys o to škrtl podélně - tam by to asi mohlo docela slušně "krájet". Proč neudělají nějaké pružné pásy? Eventuálně ještě obalené nějakou bužírkou? Asi by to bylo moc drahé...

Lanová svodidla

18.4.2008 v 00:36 | Nahoru | #23
uz vidim jak ohejbam zadama S patnik

Lanová svodidla

18.4.2008 v 01:57 | Nahoru | #24
je zvlastni ze i dva motorkari maji tak odlisny nazor na neco tak nebezpecneho.osobne jsem teda zasadne proti lanum,lae argumnet ze lano je vysoko a tim padem pod nim muzes proklouzat jasne znaci ze prispevovatel Lumberjack je tady ten ktery to nema v hlave v poradku pac k cemu nam asi bude se se krasne proklouzem pod lanama kdyz nas pak v protismeru prejede kamion???a o to tam hlaven jde nedostat se do protismeru preci kurva uz!!!
Nicmene mozna ze by se nektary radoby motorkarsky casopis mohl slozit(klidne na to pridam),koupit par mrtvejch prasat,vzit je na korbu a v ruznych rychlostech ja hodit z auta pod anebo na ty lana a vidime hned co se s nama stane.

Lanová svodidla

18.4.2008 v 07:26 | Nahoru | #25
1) Nikdo nebude přihlížet na nějaké problémy menšiny (motorkářů)-nejsme ve Švédsku
2) Chci alespoň jednoho člověka, který se už o tyto svodidla nakrájel..
3)Kde všude tyhle svodidla jsou? Ve srovnání s jinými úseky-na pár místech
4) Když vím, že to "může krájet" pojedu tam podle toho-tzn tak abych se nenakrájel
5)Nechápu, proč by měl stát chránit každého vola,co musí jet rychle, tady rozebíráte nebezpečnost lanových svodidel a jsou v ČR úseky (kolem slezské Harty o ketrých vím já),kde je silnice (diravá jak ementál,samá zatáčka), a pak je sráz, skoro kolmý dolů, pak když člověka nakopne díra a balancuje skoro na hranici toho srázu, tak to taky není moc košer..

Krom toho viz Repulsion, plechové svodidla jsou taky pěkně nahovno, krom toho, že jsou místy ostré, tak jsou nad zemí a tělo motorkáře může pod ně vjet a rozsekat se o nosné sloupky-to ale neštvě nikoho...

a jen sám za sebe-když vím, že na silnici mezi Příborem a NJ jsou lana, tak tam na moto nejedu buď vůbec nebo jedu a dávám si bacha

Lanová svodidla

18.4.2008 v 07:28 | Nahoru | #26
Naše "mila vláda" se nás snaží legálně vyhladit

Lanová svodidla

18.4.2008 v 07:34 | Nahoru | #27

fockewulf>1) Nikdo nebude přihlížet na nějaké problémy menšiny (motorkářů)-nejsme ve Švédsku
2) Chci alespoň jednoho člověka, který se už o tyto svodidla nakrájel..
3)Kde všude tyhle svodidla jsou? Ve srovnání s jinými úseky-na pár místech
4) Když vím, že to "může krájet" pojedu tam podle toho-tzn tak abych se nenakrájel
5)Nechápu, proč by měl stát chránit každého vola,co musí jet rychle, tady rozebíráte nebezpečnost lanových svodidel a jsou v ČR úseky (kolem slezské Harty o ketrých vím já),kde je silnice (diravá jak ementál,samá zatáčka), a pak je sráz, skoro kolmý dolů, pak když člověka nakopne díra a balancuje skoro na hranici toho srázu, tak to taky není moc košer..

Krom toho viz Repulsion, plechové svodidla jsou taky pěkně nahovno, krom toho, že jsou místy ostré, tak jsou nad zemí a tělo motorkáře může pod ně vjet a rozsekat se o nosné sloupky-to ale neštvě nikoho...

a jen sám za sebe-když vím, že na silnici mezi Příborem a NJ jsou lana, tak tam na moto nejedu buď vůbec nebo jedu a dávám si bacha



no koukam kamo ze s tebou se nazorove neshodnu ani v moji diskuzi ani tady, tak budu radsi drzet hubu nez se mi nahrne krev do hlavy a zacnu na tebe rvat co to meles za kraviny,ale budiz kazdej ma pravo na svuj nazor...

Lanová svodidla

18.4.2008 v 07:42 | Nahoru | #28

nofear4>fockewulf>1) Nikdo nebude přihlížet na nějaké problémy menšiny (motorkářů)-nejsme ve Švédsku
2) Chci alespoň jednoho člověka, který se už o tyto svodidla nakrájel..
3)Kde všude tyhle svodidla jsou? Ve srovnání s jinými úseky-na pár místech
4) Když vím, že to "může krájet" pojedu tam podle toho-tzn tak abych se nenakrájel
5)Nechápu, proč by měl stát chránit každého vola,co musí jet rychle, tady rozebíráte nebezpečnost lanových svodidel a jsou v ČR úseky (kolem slezské Harty o ketrých vím já),kde je silnice (diravá jak ementál,samá zatáčka), a pak je sráz, skoro kolmý dolů, pak když člověka nakopne díra a balancuje skoro na hranici toho srázu, tak to taky není moc košer..

Krom toho viz Repulsion, plechové svodidla jsou taky pěkně nahovno, krom toho, že jsou místy ostré, tak jsou nad zemí a tělo motorkáře může pod ně vjet a rozsekat se o nosné sloupky-to ale neštvě nikoho...

a jen sám za sebe-když vím, že na silnici mezi Příborem a NJ jsou lana, tak tam na moto nejedu buď vůbec nebo jedu a dávám si bacha

no koukam kamo ze s tebou se nazorove neshodnu ani v moji diskuzi ani tady, tak budu radsi drzet hubu nez se mi nahrne krev do hlavy a zacnu na tebe rvat co to meles za kraviny,ale budiz kazdej ma pravo na svuj nazor...



no asi tak-na tom mít opačný názor než někdo jiný není podle mě nic špatného, nadávat hned někomu, jen proto že má opačný názor, je celkem zcestné,ale každý jsme nějaký..neboj mě bys stejně nenasral

Krom toho jsem napsal pouze to jak to vidím já a jak podle toho jezdím-lanům se vyhýbám,pokud můžu,jinak dávám bacha, o tom, že by se na nich někdo nakrájel fakt nevím, bod 1 je konstatování faktu no less no more, v ČR se neřeší podstatnější věci než lana na silnici.

Otázka-byl bych pro aby se zavedly bezpečnější systémy než stávající lana a svodidla--jasně byl, jenže vím, že je to nereálné, proto se snažím s těmito zařízeními nepřijít do styku..

Lanová svodidla

18.4.2008 v 07:45 | Nahoru | #29
No, je to zajímavý, ale nějak tomu nechci věřit... kousek od Nový Paky máme chalupu a tuhle silnici znám jak svý boty a ty svodidla jsou fakt hnusný... (navíc už do nich párkrát něco vlítlo a utržený lana se volně válely po silnici.) prostě se jich bojim... mají podle mě i psychologický účinek... :)

Lanová svodidla

18.4.2008 v 08:39 | Nahoru | #30
Při této debatě je třeba zhodnotit způsob nárazu na svodidlo a samotnou "řeznou" plochu obou typů svodidel.

Havarující motorkář ve většině případů "klouže" nebo se valí po vozovce po přímce, která je tečnou směru jeho původní jízdní dráhy. Nestává se často, že by přímo narazil celou plochou na svodidla. Upozorňuji, že tento druhý způsob pádu, tzn. přímý náraz do svodidel, je nejběžnější při nezvládnutí motocyklu ve vysoké rychlosti.

Při "klouzání" nebo valení se po vozovce se tělo havarujícího motorkáře střetává se svodidlem pod ostrým úhlem a střetává se právě se spodní "řeznou" hranou svodidla a v tomto případě platí že, plechová svodidla jsou v tomto případě rozhodně ostřejší a v případě nárazu mají větší tuhost, takže se tělo řeže o pevný plechový nůž, zatím co svodidla lanová mají možnost vychýlit se ze své polohy, mají větší průřez a v součinnosti s "vysazovacím" způsobem upevnění sloupků jsou výrazně bezpečnější.

Tento problém se řešil na silniční výstavě letos v Amsterdamu, které jsem se měl možnost zůčastnit, tak přidám fotky.
[img] jde ale o skutečnost, že se většina motorkářů na silnicích neumí chovat, přeceňují své schopnosti a výsledek havárie není otázkou svodidel ale jízdy samotné.

Naposledy editováno 18.04.2008 08:43:13
Předchozí
1 2 3
Následující
Pro vložení příspěvku se musíte přihlásit nebo registrovat.


TOPlist