AKCE JAWABLÁZNŮ
PLÁNOVANÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Podzimní bude v prvním týdnu v řijnu tedy 4-6.10.2024.
Místo zase Golf.
Rezervace ubytování 734 257 523 kdo chce, zamluví si sam solo.
Plánek kempu a jak to vypadalo pro ty co tam ještě nebyli u mě na rajčeti.
https://www.rajce.idnes.cz/verdom/album/podzimni-jizda-za-jawablazny
PROBĚHLÉ AKCE JAWABLÁZNŮ
Jarní proběhla. Termín druhý týden v dubnu tedy 12-14.4.2024
Byla super, sešlo za zdravé jádro, fotodokumentace u mě na rajčeti
Podzimní jízda byla 6.-8.10.2023 a po tom, co vypadl Kamýk i Skautovna v Autokempu GOLF .
Fotky VERDOM Kehaj Vlasťák
Celkem pohoda flek.
Jarní jawajízda 2023
12.5-14.5 v Kamýku nad Vltavou. Velký dík Kafimu a jeho milé paní za poskytnutí azylu a vlastně zorganizování bezva akce.
Fotky Verdom. Jen z pátka/soboty , v sobotu přesun na jinou akci.
Podzimní JAWAJÍZDA 2022 byla na osvědčené skautovně.
Opět obrovský dík Bimbamovi za zamluvení, Béďovi za výborné klobásky a dřevo a zbytku za to, že dorazil.
Nějaká fotodokumentace tady na rajčeti.
Jarní JAWAJÍZDA 2022 byla na doporučení Kehaje v okolí Mšena.
Posunula se o cca měsíc a stejnak to nijak neovlivnilo účast,
ale alespoň už byly otevřený campy a probíhaly nějaké akce, které v březnu nehrozí.
Fotodokumentace od Verdoma zde .
Podzimní JAWAJÍZDA 2021 byla po dvouleté pauze zaviněné koronou 16.10.2021.
Bylo to jako vždy super. Vyznamenání Béďovi za dřevo a báječné klobásky, Bimbamovi za skautovnu jakožto bezva flek a všem co se zúčastnili za bezva víkend.
Nějaká fotodokumentace zde:
https://verdom.rajce...imni_Jawajizda_2021/
https://kehaj.rajce....17530746/#nove-album
Podzimní Jawa jízda 2019 je za námi,
povedla se a jak jsme si jí užili je patrno z obrázků níže.
https://verdom.rajce...wablazni_jizda_2019/
Zajímavé moto weby:
https://www.jawanacestach.cz/
https://www.jednoustopouceskem.cz/lokality/
http://www.jawamania...poradna/default.aspx
http://www.veterankalendar.cz/]Veterán kalendář
*************************************************************************************************************************************
Můžeme poradit Jawabláznům i na FB:
https://www.facebook.com/groups/jawablazni
Než vyrazíte mrkněte na POČASÍ a nebo na POČASÍ
Český hydrometeorologický ústav
VETERÁNSKÉ AKCE A BURZY
NÁVRHY NA JAWA VÝJEZDY:
Technické muzeum Telč
Rodný dům F.Janečka Klášter nad Dědinou
Moto muzeum Netvořice
Vojenské muzeum Lešany
Stránky Jawabláznů, kde můžete najít různe tipy, rady, návody a fotky z cest: Web
Kdo se bude chtít aktivně účastnit na zvelebování webu, je potřeba se registrovat: ZDE
---------------------------------------------------------------------------------------------
Skupina Jawablázni
Fichtl výjezd za Svatomartinskou husičkou do Kácova 9.11.2013
Sraz v Kácově jak kdo dojede cca kolem poledne.Husu a fichtla sebou
Účastníci:Martaffon,Martin,Čmoud,Elevátor najeto cca 200 km
Podzimní vyjížďka 19.10.2013
Sraz již kdo chce a může 18.10. Bimbam opět zařídil sqělý nocleh v židovské škole u synagogy v Plaňanech.Jinak tradiční sraz ráno v 8:30 u Vrbčanské pumpy .Následuje přesun do Týnce k "fabrice " Jawa sraz v 10:30.Po té odjezd směr Kácov pivovar na oběd kolem 12:30,vyjížďka po okolí a zpět do Žiďárny.Je to návrh,další nápady jsou vítány.
Čmoud
Martaffon
Sema
Tachlovice 2013
Kehaj
Vlasťák
Čmoud
Rabakov 4.5.2013
Sema
Fichtlrider
Jarní Jawajízda 23.3.2013
Sema
Čmoud
Ast
Škodovák
Betkař
Martin
Svatováclavská Jawajízda 2012
Kafi
Čmoud
Jawablázni na Třeboňsku 2012
Čmoud
Druhá Jawajízda 2012
Škodovák
Čmoud
Kafi
První Jawajízda 2011
Fotky z Jawajízdy
Jawa jízda Endy
Jawajízda Sema
Odborná literatura
Literatura-jawarmaniak
elektro schémata
VZORNÍK BAREV RAL
VÝSLEDKY ANKET
Jak to máte přes zimu s moto?
Zazimuji a s moto nejezdím. 62% 13ks hlasovalo
Jezdím pořád. 38% 8ks hlasovalo
Pokládka moto (duben 2022)
Položil jsem motorku mockrát. 86% 12ks hlasovalo
Položil jsem motorku zatím jen jednou. 14% 2ks hlasovalo
Doposud jsem jezdil jen kolama dolů. 0% 0ks hlasovalo
Nejčastější poruchy motocyklů Jawa a ČZ
Zapalování 8% 3
Dobíjení 45% 17
Elektro rozvod 3% 1
Osvětlení a houkačka 0% 0
Převodovka 5% 2
Spojka a primár 0% 0
Klikové ústrojí 8% 3
Válec hlava píst a kroužky 5% 2
Rám praskání 0% 0
Kola - dráty ráfek 0% 0
Brzdy 0% 0
Tlumiče zadní 0% 0
Tlumiče přední 5% 2
Nádrž - prosak 3% 1
Startovací mechanizmus 0% 0
Pohon zadního kola sekundár 0% 0
Tachometr 0% 0
Táhla lanka bovdeny 8% 3
Karburace 5% 2
Přívod paliva 5% 2
4. Anketa: Co přidávám do žrádla svým dvoutaktním miláčkům. Nic neříkající ankety se zúčastnilo 61 lidí.
MOGUL M2T 20% 12
MOGUL TS 10% 6
MOGUL TSF 23% 14
LAVIO MOTO SYNT 2T 20% 12
CASTROL 2T 10% 6
M6A a M6AD 3% 2
SAE30 - 40 motorový 0% 0
MOTUL MOTOMIX 2T 2% 1
CINOL M2T 2% 1
VALAR TORSA 2T-SF 3% 2
SUNOCO 2T MX POWER 0% 0
SUNOCO 2T MX COMPETITION 0% 0
MOTOREX RACING GP 2T 0% 0
MOTOREX TWO STROKE 2T 0% 0
REPSOL COMPETITION 2% 1
OMV BIXXOL MOTOR BIKE 2T-S 2% 1
SHELL ADVANCE VSX 3% 2
DENICOL SUPER 2T 2% 1
TRAVOL 2T 0% 0
Anketa 10/2021-04/2022
Mám co mám a tak to zůstane 16
Spíše se budu zbavovat nasysleného. 2
Budu dál sbírat a nakupovat jak to půjde. 4
Anketa o pojišťovnách a kde máme pov. ručení
Generali Česká Pojišťovna 9%
Uniqa 6%
Kooperativa 14%
ČPP 34%
Allianz 17%
ČSOB pojišťovna 6%
Jinde než je uvedeno 14%
Anketa: Od koho pneumatiku na motorku mám ověřenou a mohu doporučit.(léto 2023)
Mitas 6%, Bridgestone 12%, Metzeler 21%, Michelin 9%, Heidenau 27%, Pirelli 12%, Dunlop 12%, Jiný výrobce 0%
OBČERSTVOVACÍ STANICE prověřené a doporučené.
Čestice u Borohrádku křižovatka silnic 11 a 36
Kondrac na 125 jižně od Vlašimi restaurace
Roztoky na Berounce - restaurace U Jezzu
U Držkatý Katky Nové Městečko.Ze Sušice po 169 na jih a odbočit přes most na 145
Hýskov v poslední době,když se řekne Hýskov,tak se mi nevybaví malebná vesnička kousek za Berounem směrem proti proudu Berounky,ale pořádná flákota přes kterou mám co dělat abych se ohnul opět k řídítkům
Bystřice u Benešova Hostinec U Hlaváčků.
Louny hotel a restaurace Černý kůň.Více info u Tondy Zlouna
Kácov pivovar křižovatka řeky Sázavy a silnice 125
Pokud se Váš příspěvek netýká tématu (české motocykly) odešlete ho prosím jako OffTopic aby se v tom potom lépe hledalo.
Kdo bude psát vulgárně, esejisticky utíkat od mototématu, útočit na jiné, tak je možná reakce ze strany adminů.
Více viz kafiho popis:
Zdravím všechny ve spolek.
Dnes jsem si dal práci a pohovořil s většinou těch, kteří sem chodí téměř celou dobu, co vlákno existuje.
Ptal jsem se na konkrétní důvody, které je vedly a vedou k neaktivitě ve vláknu.
Většina z nich sem pravidelně chodí, "čte", ale nemá chuť/důvod/motiv již přispívat.
Důvody se z velké části potkávaly v následujících bodech:
- Přílišné vulgární vyjadřování, nadávky vůči autorům příspěvků
- Nerespektování názoru druhých a s tím související nekonstruktivní diskuze
- Plevelení vlákna rozsáhlými diskuzemi o autech a nenávistnými příspěvky vůči jinému názoru
- Jistá "obava" z toho, že příspěvek povede k označení za idiota, kreténa apod...
Takřka s každým, s kým jsem dnes hovořil, jsem se shodl na následujícím:
- Není potřeba diskutovat o značce Jawa, téma je vyčerpané.
- Je více než žádoucí navrátit vlákno k obecnému tématu o motorkách a věcech jim blízkých,
jako je například cestování, zážitky, technika/rady, vybavení, značky všeho druhu, zkušenosti, tématické knihy apod.
- Dostat se zpět k tomu, že se zde bavili lidé, kteří se nějakým způsobem znali, párkrát do roka se setkali
a diskuze byla konstruktivní, respektovala názory i osobnosti ostatních, vládla zde přátelská atmosféra.
Současně jsem si dnes volal i s Pechem a celou situaci probral.
Předem upozorňuji, že však neni jediný s kym by stálo za to probrat stejné věci.
Nicméně na Pecha mám kontakt. Každý si sáhněme do svědomí.
Sdělil jsem mu svůj pohled na věc a požádal ho o respektování věcné diskuze ve slušné formě.
Důvodem mnoha vulgarismů, zejména vůči značce Jawa, je postoj samotné fabriky resp. managementu vůči zákazníkům.
To Pecha vytáčí, a nevidí jinou možnost, jak to říci, než použít sprostá slova.
Rád by tím dal najevo, jak se Jawa chová, a odradil tak potenciální budoucí kupce.
Bavili jsme se o tom, že zde ve vlákně jsme to většinově pochopili, a není potřeba se k tomu vracet.
V případě, že nesouhlasí s některým názorem, tak nechť to řekne slušně, nebo to raději přejde.
Také jsme se shodli na tom, že není cílem vlákna držet se striktně u tématu Jawa/ČZ,
ale mělo by obecně sledovat témata, jak jsem psal výše.
Závěrem tedy je, že počínaje dneškem budou vulgarismy, jak je známe z tohoto vlákna, mazány, autor upozorněn a při opakování dostane ban.
Stejný osud potká "opakující se" příspěvky z oblasti autodiskuzí .
Tím nechci říci, že je zákaz diskutovat o autech apod.
Nicméně není žádoucí vést 2+stránkové diskuze na toto téma - založte si separátní vlákno nebo si napište SZ.
Samozřejmě není problém položit dotaz, nechat si poradit, sdělit pocit. Ale zbytečně to rozvádět nemá cenu...
Věřím, že k sáhnutí po tomto řešení nebudu nucen, jelikož jsme dospělí lidé.
Jsme si vědomi rizika, že vlákno může takto umřít.
Současně mám víru ve vás, přátele, kteří sem chodí mnoho let, a o toto jste opakovaně žádali.
Apeluji na vás, pokud jste to mysleli vážně, tak se vraťte do diskuze, a společně najdeme cestu zpět.
V opačném případě vlákno umře, a já ho zamknu.
Díky za pochopení, respektování a spolupráci.
Jawablázen Kafi
Naposledy editováno 15.04.2024 08:13:50
Bimbam--tak na brigádu jsem teda nikdy nemusel,to přiznávám bez mučení,sem tam něco doma pomoct,ale na motorky,auta,dovolený nám vydělávaly Nutrie aneb jak podnikat za socialismu,kdy stát byl rád,že mu dodáš kůže na kožichy a maso do nemocnic a dobře Ti za to zaplatil,ale je pravda,že Těch potvor bylo doma přes 200kusů a starat se o to muselo.
Na sklonku výroby Dudáky ještě chvilku držel Slovák odběrem polotovarů pro dostavbu slovenského výrobku ČZ 180 Roland.
A tohle je v podstatě onen Roland v ekonomičtější samodomo verzi. Ale také pěkné = připomínající Yamahu DT 175 z počátku 80.-tých let.
Tady v článku je sice psáno "nepočetná série" - otázkou je v jakých měřítcích (v dnešních jawáckých by se jednalo o mamutího výrobce.
Informace ze Strakonic totiž hovořila o první objednávce 2000 kusů polotovaru a následně pravidelných dodávkách á 400 kusů/měsíc na Slovensko Moto Yuropě.
http://www.muzeum-mo...enduro-ze-slovenska/
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Bimbam píše: Vlasťák - no vidíš, ses měl, to já si musel na svůj první stroj vydělat pěkně rukama - jeden měsíc prázdnin jsem na podniku přetáčel očkem třináctkou mraky hákovejch pozinkovanejch šroubů na stavbu haly, protože tam udělali buď tak dobrou vrstvu zinku, anebo prostě větší závit, že nešly šroubovat matky. Druhej měsíc jsem zase dělal u téhož podniku závozníka. Pak už jsem si mohl koupit postarší jawettu sportku ze Štramberka. A mám ji dodnes a dodnes jezdí.
Já jsem fíka podědil po tátovi, jezdilo to sice zcela spolehlivě, první zetka se vykšeftila za nějaké staré krámy, ale byla to koule šrotu, tak jsem jí vlastnoručně přestavěl do podoby, kteoru vidíte v mé motogalerii, před dvěma sezonami jsem ji prodal, jako hlavní stroj na denodenní ježdění už to nebylo, tak jsem ji prodal a o něco později i toho fíka, otec nebyl proti, právě pro argumenty, které napsal Verdom... Je to nebezpečně pomalé, nikdo na tom jezdit nechce, protože k Bčku můžeš mít 125 skůtr, což je oproti pionýru podstatně lepší řešení, na pocmrdy kolem komína, a stejná situace je i pro mladé kluky, v 15 už na tom stejně jezdit nemůžou, až v 16 ale to už můžu mít ut 125 taky a tak se na to taky vyserou, dneska už je 125ccm postrků na trhu dostatek. Takže padesátky zůstávají v oblibě jen pro nadšence, kteří to mají jako nostalgickou nízkonákladovou vzpomínku na mládí a pak skupinu znuděných dobrodruhů, kteří považují objetí půlky světa na čemkoli normálnějším za málo dobrodružné, tak jezdí dálkové trasy na tom nejblbějším co lze k tomuto účelu vybrat, jako je mj. i padesátikubíkový moped, už jen proto, že jednomu slovákovi se to povedlo, možná právě i proto, že měl štěstí a dost času....
Vlasťák1973 píše: Rolanda jsem jeden čas sháněl,dokonce jsem mel sehnané komplet plasty na přestavbu 180tky,ale zpětně jsem rád,že jsem se k přestavbě nedokopal,Roland je hezkej stroj,ale troufam si říct,ze 180tka je vyvazenejší a i hezčí.
Roland je docela dobrý nápad, protože bakelitky jsou podvozkově velmi dobré a ač vypadají cestovně ten podvozek snese hodně i mimo asfalt... Nicméně to zvládne i bez toho aby na něj byly navěšeny jiné plasty a pár drobností na zvýšení světlé výšky o 30mm..... Stačí vybrat pneumatiky, které to zvládnou taky...
Kamarád Rolanda má, mně to přijde jako trochu zbytečné, dělá to sice větší show, ale žádné zlepšení provozních vlastností to nepřináší... Druhým problémem je taky to, že to ti slováci bastlili s dost příšerným zpracováním.
Naposledy editováno 03.09.2017 14:36:15
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Verdom: takový tahání za autem se nedá aplikovat na všechny dnešní motorky - některý mají převodovku tlakově mazanou pouze při chodu motoru a tam by se pak točila nasucho.
leda sundat řetěz.
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Na ebay toho už pár kusů prodali, ale je to pro US normu tažnýho .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Verdom píše: callowsick> Vím, šlo mi jen o to, vozit na tom zdechliny od Jawy a nemuset přitom tahat vlek.
Na ebay toho už pár kusů prodali, ale je to pro US normu tažnýho .
Naposledy editováno 03.09.2017 21:48:24
elevator píše: Jde to i po evropsku a s homologaci. Stačí zadat do vyhledávače "motorradträger". Jen to chce vhodne auto s dostatečným svislým zatížením koule.
To jo, ale,to je kolmo ke směru jízdy. Mě šlo o podelný směr a přední kolo v držáku.
U motorradträger vyběhnou jen držáky na celou motorku.
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Ta vypadá, jako že se ještě nikdy nestihla ani zašpinit !
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Vlasťák> To žlutá taky . I když mně se asi nejvíc líbí červená, jakou měl Milan
2 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Čmoud píše: Kire640> ten červený rám jsem ještě neviděl pouze černý v této variantě.
Červený rám měla bílá a černá,modrá zas měla bílej rám a ta červená metla mohla mít stříbrnej(stojí v muzeu ČZ Strakonice),jak to ale bylo,jestli standart nebo na objednávku to se asi už nedozvíme,každopádně měly všechny barvy možnost i černého rámu.
Naposledy editováno 04.09.2017 22:01:39
1 reakcí na tento příspěvek Jawablázni
Pod nárazník na jeho konzoly se přimontovala příčná trubka a uprostřed byl vehement na přední osku.
Vyndalo se kolo, sundal blatník a řetěz, ale motorka se musela za řídítka přivázat k tomu držáku, aby byla příčně stabilní.
Dalo se s tím jet opravdu bezpečně, za autem jako by nebylo nic. Jen couvání bylo blbé...
A policajti na to teda čuměli, protože to nebyl přívěs, řidič na tom neseděl, motorka měla značku, světlo, stopku...nevěděli co s tím.
Navíc se drapák krásně "nabrůsil" jak bylo potřeba.
Pokud sem ten haltr neodvezl do sběru, tak ho vyfotím .
1 reakcí na tento příspěvek (reakce na) Jawablázni
Téma | Autor | Odp. | Posl. příspěvek |
---|---|---|---|
Jawa 250 Kývačka Jawa 250/353 Kývačka Jawa ČZ | Tom350354 | 5 | Dnes v 07:45 Bimbam |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 7 | 26.4.2024 v 09:54 cmiral |
Jawa 250 559 plynová rukojeť ze sit... Jawa 250/559 panelka | Mario1504 | 9 | 23.4.2024 v 21:06 rg250 |
jawa 250 maska Jawa 250/559 panelka | alexch | 2 | 9.4.2024 v 21:22 Dolin |
měření rychlosti Jawa 250/353 Kývačka | rg250 | 10 | 14.3.2024 v 14:17 Mňojo |